Tribuna Sibiului, ianuarie-martie 1989 (Anul 41, nr. 9771-9846)

1989-01-03 / nr. 9771

Pog. * SIBIU Urări tradiţionale pentru un timp al rodniciei Un timp aproape primăvăratic, un Revelion fără zăpadă, dar exuberanţa, entuziasmul şi voioşia specifice evenimentului de la cumpăna anilor, bucuria inconfundabilă cu care oamenii muncii sibieni şi-au însoţit clipele Revelionului le-a fost sporită de satisfacţia datoriei împlinite. Revelionul fruntaşilor. Superba noapte ce desparte anii i-a găsit şi pe cei ce alcătuiesc harnicul colectiv de muncă al întreprinderii Independenţa, în atmosfera specifică mirificei clipe a trecerii în Noul An. Momente trăite cu sentimentul bucuriei şi frumuseţii, cu încredere şi speranţă de mai bine. Pentru ei, ca de altfel pentru toţi oamenii muncii sibieni, anul 1988 intră în istorie ca o treaptă fermă pe temerarul drum spre sfirşitul acestui mileniu, spre mari împliniri socialiste şi comuniste. Un drum de lumină riguros trasat,,sprjf înfăptuirea obiectiVifor CongrettbuTsr" .» ,_-z-iua, ale Conferinţei Naţiijiaate ale partidului. Leonison cu ţara, harnicul colectiv de muncă de la Independenţa a pregătit din vreme momentul unic al Anului Nou, prilej de a trece în revistă bucuriile şi succesele anului 1988, dar şi proiectele îndrăzneţe ale unui rodnic şi bogat 1989. „Am urmărit cu atenţie şi eu viu interes — ne spune maistrul Constantin Cărăuleanu de la Secţia metalurgică — vibrantul Mesaj al secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, adresat întregului nostru popor şi am reţinut din însufleţitoarele îndemnuri exprimate cu acest prilej, sarcina de a ridica pe noi trepte, calitativ superioare, întreaga noastră activitate, de a transforma anul 1989 într-un timp intens de muncă şi creaţie împlinind astfel în faptă comunistă vocaţia sublimă a acestei „cetăţi de foc“ care este Independenţa“. S-au întîlnit la masa bucuriei, bogat încărcată, şi au ciocnit cupele de vin, circa 400 de muncitori, maiştri, ingineri, economişti din toate secţiile întreprinderii, urîndu-şi, după datină, trainiceîmpliniri. Printre ei i-am întîlnit pe sudorul Anghel Candid şi pe maiştrii Ilie Basarabă şi Ioan Comşa din secţia Mecanică I, care au reuşit să realizeze integral şi în avans toate comenzile de export. Erau prezente formaţiile conduse de Florin Truţescu şi Aurel Popa de la S.U.M., precum şi cea a maistrului Ioan Borza, de la secţia Lanţuri cu role. Cu concursul şefului de cantină, Dan Stroie, al bucătarului şef Dan Cîrciumăriuc, al formaţiilor artistice „Doina Transilvaniei“ şi „Politon“ — oamenii muncii din această puternică citadelă industrială a Sibiului au petrecut clipe de neuitat, pline de surprize plăcute din care n-a lipsit tradiţionala „Tombolă a Revelionului“. La Mulţi Ani Tinerele! într-o ambianţă specifică, de elan, veselie şi entuziasm s-a desfăşurat şi Revelionul tineretului, organizat, în premieră pentru uteciştii sibieni, la ■antina-restaurant „Indepenţa I“. Peste 150 de tineri din întreprinderile şi instituţiile municipiului au petrecut aici clipe minunate în tovărăşia muzicii, a dansului, a glumelor, a surprizelor, în scurta pauză a unei melodii de dans am stat de vorbă cu tinerii muncitori fruntaşi: Florea Gheorghe şi Ioan Muntean (Independenţa), Floarea Torje, Ileana Bala şi Mariana Piulea („13 Decembrie“), Eugenia Tatu (Cooperativa „îmbrăcămintea“), Maria Isailă şi Aurelia Sălişteanu („Drapelul Roşu“), ale căror ginduri şi simţăminte pot fi grupate sub genericul de neconfundat al satisfacţiei muncii şi al optimismului robust al hotăririi de a fi la înălţimea marilor exigenţe ale acestui an, ale viitorului. Aşadar, hărnicie, frumuseţe, exuberanţă, bună dispoziţie. Momentele au alternat — remarcîndu-se prin diversitate, atractivitate, printr-un bogat conţinut educativ. Apoi, a fost acel moment înălţător, cînd privirile şi atenţia tuturor tinerilor s-au îndreptat spre ecranul televizoarelor, receptînd insufleţitorul Mesaj de Anul Nou adresat întregului nostru popor de secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Cuvintele conducătorului iubit şi stimat al partidului şi statului nostru sunt şi pentru tinerii sibieni un îndemn la muncă şi învăţătură, la noi fapte de vrednicie pentru binele şi prosperitatea României socialiste. Cu încredere şi optimism ei au ridicat tradiţionala cupă de şampanie roostind pentru tinereţea perpetuă a Sibiului şi a Patriei pentru orizontul zilelor senine de azi şi de mîine. Institutul de Subingineri Sibiu. In feerica noapte de cumpănă între ani, cadrele didactice au renunţat, firesc, la cotidiana atitudine academică din amfiteatre şi laboratoare şi, împreună cu familiile lor, au petrecut un Revelion întregit de semnificaţia împlinirii, în 1989, a două decenii de învăţământ superior sibian. Satisfacţiile sunt depline, atîta vreme cit şi în anul trecut institutul nostru s-a situat în rîndul unităţilor universitare fruntaşe din ţară, ceea ce probează capacitatea politico-profesională a corpului didactic, dar şi strădania studenţilor în însuşirea temeinică a celor mai noi cuceriri ale cunoaşterii umane. Am desprins, din discuţiile purtate cu numeroase cadre didactice — între care conf. dr. ing. Ilie Isarie, decanul institutului, conf. dr. Alexandru Grad, secretarul Comitetului de partid, Ion Gheorghe, Ioan Bîrsan, Grigore Chiş şi Moise Ţuţurea, şefi lucrări, — hotărîrea fermă a celor aproape 80 de cadre didactice de a pune, şi în continuare, la baza perfecţionării întregului proces instructiv-educativ principiul legării lui cu exigenţele etapei pe care o parcurgem, al integrării cu cercetarea şi producţia, răspunzînd, astfel, însufleţitoarelorchemări adresate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu în Mesajul de Anul Nou, ca învăţămîntul să-şi îndeplinească cu rezultate tot mai bune misiunea ce-i revine, de cel mai important factor de cultură şi civilizaţie al naţiunii. Veselie şi optimism. Casa Armatei. Sărbătoarea de la confluenţa anilor, la care au luat parte cadre ale Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului de Interne, numeroşi cetăţeni sibieni cu familiile, dominată de satisfacţii, veselie şi optimism. La reuşită şi-au adus contribuţia, bucătarii şefi Nicolae Lupu, Gheorghe Taban, care, împreună cu ajutoarele lor, au asigurat un meniu bogat, adevărată emblemă a fanteziei în arta culinară. Cit despre „trupa“ ospătarilor, numai cuvinte de laudă, ei servind prompt şi elegant. Muzica, condusă de plutonierul N. Pleşa, cu un repertoriu cu adevărat sărbătoresc, a întreţinut ambianţa, de bună dispoziţie. Un cuvint de laudă pe adresa gazdelor maior Puiu Şaramet, Ioan Nedelcu şi Ioan Mihăila. In aceeaşi ambianţă tonică au petrecut sărbătoarea Revelionului şi militarii în termen din unităţile şi formaţiunile sibiene. Nelipsitul pom de iarnă, pluguşorul ostăşesc, vizionarea programului TV, masa festivă, felicitările din partea comandanţilor, organelor de partid şi U.T.C., momentele vesele au fost punctele de reper ale acestei tradiţionale sărbători din viaţa apărătorilor patriei. MEUIAL? Cu sentimentul împlinitei datorii şi al unor frumoase perspective Medialul a...u.ucat haine de sărbătoare, in prag de An Nou, oamenii munca din municipiul de pe Tîrnava au întîmpinat pe 1989 cu sentimentul înaltelor împliniri, cu certitudinea şi bucuria adoptării unor programe îndrăzneţe pentru cel de-al patrulea an al cincinalului. Mirifica sărbătoare a fost organizată în condiţii ireproşabile la cantinele-restaurant ale întreprinderilor „8 Mai“, „Automecanica“, „Vitrometan“, „E- mailul Roşu“, la Centrele de Cultură şi Creaţie „Cîntarea României“ ale sindicatelor şi tineretului, precum şi la unităţile reprezentative ale I.C.S.A.A.P. Mediaş. Voia bună şi cîntecul, dansul şi jocul, clipele feerice, înainte şi după ora zero, au constituit „cadrul" în care medieşenii au păşit în noul an, pe care şi-l doresc mai bogat şi mai rodnic ca oricare altul şi în care răspunsul lor la vibrantul Mesaj, adresat întregului popor de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, să aibă puterea unui izvor pururi viu de faptă şi împlinire comunistă. „Toastăm cu satisfacţie deplină şi bucurie pentru viitorul luminos al ţării, pentru continua ei înflorire, pentru pace şi prietenie intre oameni. Pentru mai mult şi mai bine, întru fericirea şi bucuria noastră“ Sunt gîndurile curate (precum le e sufletul) ale unor tineri muncitori de la întreprinderea „8 Mai“. De altfel, trebuie să subliniem că în acest mare amfiteatru al muncii şi creaţiei socialiste pe care-l reprezintă Mediaşul contemporan, oamenii lui, plini de cutezanţă şi elan comunist au întors ultima filă a unui calendar rodnic şi prima foaie din calendarul 1989, cu sentimentul unor mari împliniri şi al unor minunate deschideri spre un viitor luminos. CISNADIE Oraşul textliştilor a întâmpinat Anul Nou într-o atmosferă de voie bună şi optimism de cinstire a muncii rodnice desfăşurate în 1988, de tonifiantă prefigurare a obiectivelor de viitor. Şi, după frumoasa tradiţie a evului nostru socialist, textiliştii cisnădieni cu petrecut împreună cu familiile şi prietenii clipe de neuitat în cadrul revelioanelor organizate în unităţile de alimentaţie publică „Postăvarul“, „Măgura“, „Aluniş“ şi cantina-restaurant a întreprinderii „Textila“. Astfel, peste 200 de muncitori fruntaşi şi-au dat întâlnire in spaţiul modern, încăpător, al cantinei menţionate mai sus. Printre ei se afla şi muncitoarea Maria Hancu, care a ţinut să ne împărtăşească gândurile sale şi ale tovarăşilor săi de muncă în aceste clipe de aleasă sărbătoare! „După cum vedeţi, trăim cu toţii aici, ca într-o mare familie, mîndria datoriei împlinite, după un an de muncă al cărui bilanţ este deosebit de fructuos şi pentru colectivul nostru, îndemnurile însufleţitoare cuprinse în Mesajul de Anul Nou adresat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu întregului popor ne mobilizează şi mai mult , activitatea economico-socială pe care o vom ridica la cote superioare în 1989, onorîndu-ne în continuare titlul de fruntaşi în întrecerea socialistă. în graiul inimii, în graiul muncii, lumina din urare inaugurează un an plin de rodnicie şi de fapte senine. Grupaj realizat de: Lucian JIMAN, V. NEGHINA, Ioan VTDRIGHIN, Foto: Fred NUSS TRIBUNA SIBIULUI Antii XII nr. 9771 REVELION 1989—sub semnul satisfacţiei pentru împliniri şi al aspiraţiilor optimiste Actul primăvăratic al Ultimei zile din anul de care ne-am despărţit s-a prelungit, cuprinzînd in ambianţa-i senină şi noaptea de cumpănă 1988/1989, tradiţională sărbătoare a REVELIONULUI. A fost un prilej, pentru fiecare colectiv muncitoresc, pentru fiecare familie, pentru fiecare cetăţean al oraşelor şi satelor judeţului, la fel ca pentru toţi locuitorii rotundului românesc, de la mic la mare, de retrăire, în cuget şi-n simţire, a unor frumoase împliniri socialiste în anul al treilea al cincinalului, de satisfacţii pentru aportul personal şi colectiv la măreţul edificiu proiectat, vegheat şi condus de gloriosul nostru partid, de marele fiu al patriei, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Organizat în cantine muncitoreşti, în cele mai reprezentative unităţi ale O.J.T. I.C.S.A.F. şi ale cooperaţiei, în familii, REVELIONUL 1989, desfăşurat în nota satisfacţiei pentru ceea ce am făptuit, cu neastimpărul minţilor şi cu tăria braţelor, în 1988, a optimismului lucid şi al hotăririi de a cuceri noi cote şi piscuri ale prosperităţii in acest al IV-Iea an al cincinalului, in care am intrat, a fost o autentică sărbătoare, o minunată noapte de petrecere şi voie bună. REVELIONUL 1989 — sărbătoare şi eveniment trăite de locuitorii meleagurilor sibiene sub semnul de mait al rodniciei, al aspiraţiilor de şi mai înalt, al voinţei de a face ca 1989 să fie mai bogat in împliniri, în noi şi temeinice realizări, la cotele înalte ale făptuirilor spre care ne-a îndemnat vibrant, în insufleţitorul Mesaj de Anul Nou, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cu hotărîrea fermă de a ne dedica întreaga energie şi putere de muncă creaţiei paşnice, asigurării păcii, colaborării şi înţelegerii intre popoare, pentru o lume mai bună şi mai dreaptă pe Pămînt. Prezenţi, ca de fiecare dată, în mijlocul unor colective muncitoreşti, reporterii şi fotoreporterul ziarului nostru au consemnat crîmpeie ilustrative pentru tonusul optimist al acestei sărbători de tradiţie de la graniţa dintre ani. 19.00 Telej 19,20 Ctito. epocii di turii ale capacităţ re ale nostru 19,40 Patri voluţio imensit noastre Documel 19,55 Indu program re 20,15 Teatr rile noastre 21,35 Din patriei 21,50 Telez 22,00 Indh gramuri 1 SIBIU „Dragonule 9, 11; 19. Aria: Tennesser 11,30; 14; Tineret stelelor", 13; 17; care ne f 15. lmlepei ripi spre rele 10. MEDII greşul, la mare orele 9; 16,30; 19. Central tul", dou le 9; 11,5 19. I. L „Trei spite" și „I rii“, orei 19. CISNA iubesc, orele 11. AGNIT de pe Capucini 15; 17. DUMB „Pisica ghearele 17; 19. COPS: „Zi de orele 16! OCNA „Pericol orele 1T BAZN „Zorro“ orele 17 AVel neumbl. 16; 19. Căi Maria „Ordine: Poeme, teaton pagini, Pavel mineaţaşu“. Vera Albţ Mete servier naiv la. Vriabil nin. V slab. minim a prinse —5 gr. maxim 0 grad zăpadă cm la cm 1b