Tribuna Sibiului, noiembrie 1989 (Anul 41, nr. 10028-10053)

1989-11-26 / nr. 10050

ORCAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.C.R. AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XLI, nr. 10 050 1 Duminică, 26 noiembrie 19894 pagini, 50 bani PARTID-POPOR, o unică, nestrămutată voinţă Memoria istoriei, această mare carte a existenţei poporului nostru, va înscrie la loc de seamă lucrările marelui forum comunist al ţării — Congresul al XIV-lea al partidului. Un loc pe deplin meritat întrucît marele forum comunist a dezbătut şi adoptat. Intr-un climat de mare răspundere pentru destinele patriei. Istorice hotărlri ce alcătuiesc programul de muncă şi viaţă al Întregului popor pentru anii unui nou cincinal şi. In perspectivă pina in anii 2000—2010. S-a ilustrat în aceste zile, cu deosebită forţă, realitatea definitorie a societăţii româneşti, unitatea indestructibilă dintre partid şi popor, adeziunea unanimă a oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, la politica partidului, în care aceştia văd propriul lor program de muncă şi viaţă. Expresia cea mai Înălţătoare a unităţii de gund şi simţire a comuniştilor, a întregului popor a constituit-o reinvestirea tovarăşului Nicolae Ceauşescu In fruntea partidului. In funcţia supremă de secretar general. Delegaţii La Congres au dat glas In cuvinte pornite din adîncul inimilor voinţei lor ca în fruntea partidului să se afle In continuare tovarăşul Nicolae Ceauşescu, revoluţionarul patriot ce întruchipează cele mai înalte aspiraţii ale poporului, omul care a devenit un simbol al unităţii, libertăţii şi demnităţii naţiunii. In acest act de unanimă voinţă a poporului se contopesc gîndurile şi simţămintele de dragoste şi recunoştinţă ale tuturor cetăţenilor ţării pentru cel care şi-a aşezat Întreaga existenţă sub semnul luptei fără preget spre a se împlini idealurile şi vrerile poporului său. Pentru cel care, încă din anii tinereţii, s-a înrolat In mişcarea revoluţionară, Inţeleglnd că drumul drept al vieţii, oricit de greu ar fi el, este unul singur: a fi mereu de partea dreptăţii, a adevărului, a glndului şi năzuinţelor celor mulţi. Pentru cei care In toate marile momente ale luptei revoluţionare conduse de partid împotriva exploatării şi asupririi, pentru edificarea unei orinduiri noi pe pămintul patriei s-a dovedit a fi mereu dîrz, neşovăitor, puternic, neînfricat, cutezător, situîndu-se întotdeauna în primele rinduri ale luptei revoluţionare. Pentru conducătorul de partid şi ţară, de gîndirea căruia sînt strîns legate toate împlinirile noastre din ultimul sfert de veac, uriaşele transformări înnoitoare care au conferit acestor ani emblema celei mai fertile epoci din întreaga noastră istorie. Pentru omul de stat care, prin consecvenţa poziţiei sale principiale, prin iniţiative de larg răsunet în vederea soluţionării constructive a problemelor lumii contemporane. In consens cu năzuinţele popoarelor, prin amplul său demers pentru pace şi dezarmare, pentru înţelegerea şi cooperarea între popoare, a adus României un prestigiu internaţional fără precedent, a făcut ca pretutindeni in lume numele ţării noastre să fie rostit cu admiraţie şi respect Reinvestirea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în suprema funcţie de secretar general al partidului, votul unanim al Congresului al XIV- lea constituie o strălucită confirmare a istoricei opţiuni a comuniştilor, a întregului popor, care, în urmă cu aproape un sfert de veac i-au încredinţat cîrma destinelor lor, speranţele lor de mai bine. Strălucită confirmare a unor decenii de vast efort constructiv, de amplă încordare de energii, pe temelia cărora am putut să comprimăm timpul, să urcăm într-o perioadă scurtă trepte pe care alţii le-au urcat în sute de ani, să facem din România o ţară înfloritoare, cu o economie ce se dezvoltă în ritmuri dinamice, să schimbăm din temelii chipul aşezărilor noastre, întinerindu-l. Prin istoricul său vot, Congresul al XIV-lea a dat glas unanimei convingeri a naţiunii noastre că acesta constituie chezăşia Înfăptuirii neabătute a măreţelor obiective stabilite de Congresul partidului, a înaintării României cu paşi repezi spre viitorul său comunist, reprezintă garanţia că noi şi măreţe realizări se vor adăuga celor de pînă acum, conferind o nouă strălucire anilor ce vin. Aş dori acum să asigur Congresul, partidul, poporul că pi un viitor voi fi întotdeauna un soldat credincios al revoluţiei, a partidului, al socialismului in România ! NICOLAE CEAUŞESCU I Profunde şi vibrante sentimente patriotice, deplină satisfacţie şi bucurie faţă de reînvestirea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCUîn suprema funcţie de secretar general al partidului, încredere nestrămutată în viitorul socialist şi comunist al patriei Telegrame adresate tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general al partidului Alături de întregul partid şi popor, comuniştii, oamenii muncii, toţi locuitorii judeţului Sibiu au primit cu unanimă aprobare, cu sentimente de înaltă satisfacţie şi mîndrie patriotică, actul istoric de reînvestire, la Congresul al XIV-lea, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, cel mai iubit şi stimat fiu al poporului, genialul ctitor al României socialiste, proeminentă personalitate a lumii contemporane, în suprema funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român. In telegramele adresate, cu acest prilej, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, de organe şi organizaţii de partid, de masă şi obşteşti, de colective de oameni ai muncii din toate domeniile de activitate, se aduce un cald omagiu personalităţii şi activităţii de excepţie a marelui Erou între eroii neamului, se exprimă convingerea de nestrămutat, că, sub strălucita şi prodigioasa sa conducere, România va păşi ferm, neabătut, pe culmile de glorie ale societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi ale comunismului, se dă glas voinţei unanime a comuniştilor, a întregii suflări româneşti de pe meleagurile sibiene de a urma neabătut pilduitorul exemplu de dăruire revoluţionară şi activitate neobosită al secretarului general al partidului de a acţiona, fără preget, pentru exemplara transpunere în viaţă a politicii interne şi externe a partidului şi statului, a istoricelor hotărîri adoptate de Congresul al XIV-lea al Partidului Comunist Român. Redăm în pagina a II-a fragmente din telegramele adresate Comitetului Central al Partidului, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, de comuniştii şi oamenii muncii din judeţul Sibiu. Raportul prezentat de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU la Congresul al XIV-lea al partidului — magistrali analiză a drumului parcurs In anii socialismului, generoasă deschidere spre perspectivele luminoase ale comunismului Revoluţia socialistă — continuare logică, obiectivă a dezvoltării sociale Unul din meritele de mare rezonanţă, naţională şi internaţională, ale Congresului al XIV-lea al partidului, alături de consacrarea triumfului socialismului ştiinţific, aplicat creator în România, a marilor victorii socialiste şi al deplinei independenţe, economice şi politice, a ţării noastre, este sintetizarea şi esenţializarea teoretică, pe baza experienţei istorice, a procesului de formare şi afirmare a poporului român, a caracterului logic al edificării socialiste şi comuniste a societăţii româneşti, al viitorului popoarelor. Elementele acestui demers de mare vigoare şi luciditate ştiinţifică se regăsesc în primele şase-şapte capitole ale magnificului document politic care este Raportul prezentat de secretarul general al partidului de la tribuna marelui forum al comuniştilor români. Reverberaţiile prime şi de esenţă ale unei demonstraţii argumentate se regăsesc şi converg spre conturarea unui optimism istoric generator al acţiunii ferme, al militantismului revoluţionar în numele inevitabilităţii cursului obiectiv al mersului înainte al istoriei. „Dar întotdeauna trebuie să subliniem — remarcă Raportul — că adevăratul făuritor al istoriei, al vieţii, al naţiunii şi al independenţei este poporul (continuare în pag. a-IH-a) Victor DOM.ŞA Din sumar 0 Fotoclub „Orizont“ — Un succes internaţional de excepţie; Săptămîna viitoare pe ecrane (In pagina a XI-a) 0 O nouă calitate a vieţii printr-o nouă calitate a muncii noastre, a tuturor; Proprietatea socialistă — baza dezvoltării tuturor ramurilor şi sectoarelor de activitate (In pagina a IlI-a) ■■■ ■■