Tribuna, ianuarie 2000 (Anul 116, nr. 2687-2710)

2000-01-28 / nr. 2708

I BIBLIOTECA „ASTRA | S I B I Miercuri seara, în zona Grupului Şcolar "Carol I Studentă a fost înjunghiata, bătută şi tâlhărită de un necunoscut , victima are cinci înţepături de cuţit în spate şi mai multe zgârieturi pe mâini , ieri după-amiază, ea a fost supusă unei intervenţii chirurgicale , tâlharul i-a furat geanta în care se aflau actele victimei şi 700.000 lei , poliţiştii sunt pe urmele agresorului . O studentă a fost înjunghiată, bătută şi tâlhărită, miercuri de pe str. Pedagogilor, în apropierea Căminului de bătrâni, seara, de un necunoscut în zona Grupului Şcolar “Carol I” “Dr. Carl Wolff’, de după un copac a apărut un individ din municipiul Sibiu, care a ameninţat-o cu un cuţit, cerându-i geanta. în jurul orei 20.30,I.G. se îndrepta spre căminul studențesc conf. în pag. 14 Florin STAICU Anul CXVI, serie nouă, nr. 2708 1 Imi ÎS IM DE IM mei ! Vineri, 28 ianuarie 2000 16 pagini -1500 lei (la abonați - 800 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro, http://www.tribuna.logon.ro E-mail: tribuna@verena.net, tribuna@logon.ro în Republica Moldova, lampa lui Ilici începuse să pâlpâie de mai bine de un an şi ameninţa să se stingă, dacă domnii de la Conel trăgeau şalterul datoriilor ajunse la 25 milioane de dolari. Ce au făcut, ce au dres, domnii de la Conel, atingând coarda sensibilă a frăţiei de sânge, au reuşit să împingă datoria în braţele statului român, adică în braţele noastre. Sunt convins că nimeni dintre noi - poate cu excepţia UDMR - nu va dezaproba hotărârea preluării datoriei, cu toate că facturile energetice s-au ascuţit tot mai tare şi instituţia în cauză ameninţă în continuare. După spusele ministrului Industriei şi Comerţului, Radu Berceanu, această măsură atinge două obiective, ■ de parcă ar fi o realizare: va debloca situaţia în care s-a blocat Conel (cine l-o fi blocat?) şi se va realiza transportul de energie în Republica Moldova. Cele 25 de milioane de dolari pe care moldovenii le datorează românilor ar ■ putea fi trecute, cu siguranţă, pe o listă de “ajutoare”, nicidecum de datorii, ştiind prin ce trec şi moldovenii români de peste Prut. Hotărârea de preluare a datoriei, fiind politică, trebuie ■ trecută şi prin Biroul Executiv al Guvernului. Sigur că va trece, după cum şi trebuie. Mihai BRATU AaMlaCHEMISMI “DIALOG FĂRĂ PREJUDECĂŢI” Invitatul emisiunii este dr. Nicolae Nan, preşedintele Consiliului Judeţean Sibiu. Emisiunea începe la ora 16. FOORK IMPORTANT MUTAU RGONŢII ECONOMICI Primăria municipiului Sibiu reaminteşte tuturor agenţilor economici care îşi desfăşoară activitatea pe raza municipiului Sibiu sau deţin bunuri supuse impozitării sau taxării situate în municipiul Sibiu şi care se fac venit la bugetul local, că data limită de depunere a declaraţiilor cu privire la stabilirea impozitului pe clădiri, terenuri, taxa asupra terenurilor proprietate de stat folosite în alte scopuri decât pentru agricultură sau silvicultură, taxă auto, taxă pentru afişarea firmei la locul de desfăşurare a activităţii, este de 31.01.2000 inclusiv. Depăşirea acestei date atrage după sine aplicarea sancţiunilor prevăzute de Ordinul nr. 68/1997, modificat prin OG nr. 78/1998. Formularele pentru declaraţii se pot ridica de la camera 24 zilnic, între orele 8-16, iar vineri, între orele 8- 13,30, şi se depun la camera 21 - Registratură. Formularele se distribuie gratuit. De asemenea, informăm agenții economici că noul cod al contului în care se virează taxa auto este 21080205-1-cod fiscal plătitor, începând cu data de 24.01.2000. Sufocat de criticile sindicatelor şi ale opoziţiei Ministrul Andrei Marga şi-a anunţat demisia! ă sindicatele nu cred în seriozitatea demisiilor din guvernele ultimilor trei ani * Considerându-se atacat nejustificat atât de sindicatele din învăţământ, cât şi de reprezentanţii opoziţiei, ministrul Andrei Marga şi-a anunţat, ieri după-amiază, demisia din funcţie. Lăsând la o parte acuzaţiile aduse de sindicate, potrivit cărora Marga se face vinovat de haosul din învăţământ, ministrul demisionar s-a declarat revoltat de atitudinea preşedintelui Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport, Anghel Stanciu, care nu a făcut decât să desfiinţeze activitatea sa ministerială. Opoziţia a criticat în termeni destul de duri activitatea ministrului Marga, apreciind că reforma pe care o desfăşoară este în defavoarea învăţământului românesc . Venită în timpul grevei generale desfăşurate de cadrele didactice, demisia ministrului Andrei Marga, în contextul demisiilor înaintate de membrii cabinetelor Ciorbea şi Vasile, nu este creditată cu prea multă seriozitate. Reprezentanţii sindicatelor declară că “s-au mai văzut demisii asupra cărora s-a revenit ulterior, la solicitarea sau la intervenţii pe linie de partid”. Dan TOMOZEI De la Noul şef interimar al februarie Poliţiei judeţului va fi zoo@ col. Ioan Arsenie # in locul col Arsenie, la comanda Poliţiei Municipiului Sibiu va fi instalat Itcol Ionel Popşa # col. Niculae Ghergu va rămâne adjunct al inspectorului şef al IPJ Sibiu şi şef al Brigăzii de Ordine Publică Brigă 3Îi Apele încep să se limpezească în structurile de comandă ale Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Sibiu Brigăzii (IPJ). De marţi, 1 februarie a.c., col. Ioan-Dumitru Arsenie va prelua atribuţiile inspectorului şef al IPJ, fiind numit în funcţia de şef al Brigăzii Poliţiei Judiciare şi adjunct al inspectorului şef. începând cu aceeaşi dată, _______ colonelului Niculae Ghergu îi încetează împuternicirea conf. în pag. 16 ef al IPJ, el rămânând şef al adjunct al inspectorului de a îndeplini atribuţiile devăzii de Ordine Publici ţinută, de altfel, şi în locul colonelului loan-Dumitru Arsenie, la coşet, funcţie deţinută, de altfel, şi până acum, Banda Poliţiei Municipiului Sibiu va fi instalatăt.col. Ionel Popşa. * Florin STAICU