Tribuna, ianuarie 2000 (Anul 116, nr. 2687-2710)

2000-01-15 / nr. 2697

Profesorii acordă o şansă Guvernului Greva de avertisment §e In condiţiile în care negocierile dintre federaţiile sindicale din învăţământ şi reprezentanţii Guvernului Isărescu, programate pentru data de 18 ianuarie, de la ora 12, nu se vor încheia cu rezultate mulţumitoare pentru cadrele didactice, sistemul naţional de învăţământ va intra în grevă de avertisment în 19 ianuarie, între orele 11-13. Secretarul general al Federaţiei Educaţiei Naţionale, Constantin Ciosu, a declarat că, în urma disponibilităţii pe care Guvernul a arătat-o în faţa problemelor din învăţământ, s-a hotărât amânarea grevei programate să se desfăşoare luni, 17 ianuarie, în cazul în care se va ajunge la greva de avertisment şi în cazul în care nici după această formă de protest nu se va ajunge la un acord comun sindicateguvern, profesorii vor declanşa greva generală în data de 24 ianuarie, începând cu ora 8. Dacă până la acea dată revendicările vor fi soluţionate, acţiunile de protest vor fi suspendate. Dan TOMOZEI IBiEU a steam care-a răsărit ~ Dumnezeul geniului m~a sorbit din popor cum soarbe soa aurdiamareadeamar un nour C e/W.Grmnescul La steaua care-a răsărit E-o cale-atât de lungă, Că mii de ani i-a trebuit Luminii să ne-ajungă. Poate de mult s-a stins în drum în depărtări albastre, Iar raza ei abia acum Luci vederii noastre. Icoana stelei ce-a murit încet pe cer se suie: Era pe când nu s-a zărit, Azi o vedem, şi nu e. Tot astfel când al nostru dor Pieri în noaptea-adâncă, Lumina stinsului amor Ne urmăreşte încă. COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Anul CXVI, serie nouă, nr. 2697 Sâmbăta, 15 ianuarie 2000 16 pagini -1500 lei (la abonați - 800 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro, http://www.tribuna.logon.ro E-mail: tribuna@verena.net, tribuna@logon.ro Corpul de Control al IGP confirmă supoziţiile presei. Colonelul Deac se afla la volan în momentul producerii accidentului! Col. Nicolae Deac se afla la volan Ioan, a transmis, ieri dimineaţă, în momentul producerii acei- cotidianului “Tribuna”, următorul dentului de dumi- comunicat: incă, 2 ianuarie, *• Deac este acuzat şi de în urma căruia “instigarea şi atragerea în trei persoane au comiterea unor fapte reprofest rănite, iar babile atât a unor subordonaţi, date Aceasta ^ ?i amilitor peroane din este concluzia anchetei desfășurate de Corpul de Control al Inspectorului General al Poliţiei în legătură cu evenimentul produs în urmă cu aproape două săptămâni pe Calea Dumbrăvii din Sibiu. Şeful Serviciului de presă al IGP, col. Petre Nicolae afara Poliţiei" * col. Rotărescu şi col. Deac vor fi judecat şi în Consiliul de Judecată * Corpul de Control confirmă că eliberarea lor din funcții s-a produs “în urma accidentului respectiv” * generalul Neagu a fost luat prin surprindere de comunicatul transmis de IGP * dosarul Deac nu constituie o prioritate pentru Parchetul Militar Brașov * “In urma relatării de către mai multe posturi de televiziune şi cotidiane a implicării într-un accident rutier a d-luicd. Deac Nicolae, fost adjunct al Inspectoratului de Poliţie al judeţului Sibiu (IPJ), cont.în pag. 15 Florin STAICU De la începutul anului CARP Sibiu Contribuţia pentru ajutorul de deces s-a dublat! Contribuţia pentru ajutorul de deces a fost majorată, de la 1 ianuarie 2000, la 3000 lei/persoană pe lună, ne-a informat secretarul CARP Sibiu, Marius Roman. înaintea majorării, cuantumul acestei taxe era de 1500 lei. în consecinţă, ajutorul de deces de care beneficiază fiecare membru CARP a crescut şi funcţie de vechime. “Dacă la o vechime de cinci ani, anul trecut, ajutorul de deces era 232.000 lei, din 2000, acesta a crescut la 348.000 lei. Pentru zece ani, majorarea este de la 325.000 lei la 500.000 lei, iar pentru o vechime de 20 de ani, de la 510.000 lei la 770.000 lei de persoană”, a precizat Marius Roman. R.B. |------------------------------------------------------------------------------a I Cu prilejul Sfintelor Sărbători ale Naşterii Domnului 11999, Arhiepiscopia Ortodoxă Română Sibiu a | I acordat din Fondul Filantropic Eparhial familiilor I sărace, persoanelor nevoiaşe, elevilor şi | I studenţilor săraci, ajutoare financiare în sumă de 1 127 milioane lei. I I De asemenea, în toate parohiile din cuprinsul I I Arhiepiscopiei au fost organizate de Sfintele II Sărbători acţiuni de întrajutorare a celor aflaţi în I I lipsuri şi suferinţe. v. + VISAiilOK RAS, ■‘|itovU*A SPISCOP-VICAu SIBIU-tuvuw«. y Gazetăria sub tutela geniului Este bine ştiut că, în general, articolul de ziar trăieşte doar o zi şi, uneori, nici atât. Ziarele vremilor trecute nu mai sunt interesante pentru publicul larg. Eventual pentru gazetari, pentru cercetători, istorici şi alţi specialişti. Este însă tulburător să afli că la Mihai Eminescu şi gazetăria s-a aflat sub tutela geniului, a omului total care a fost. De fapt, gazetăria a fost profesia mistuitoare pentru poet, poezia nefiind o profesie, desigur. Culegerile de articole alcătuiesc opera sa politică şi, dacă ne aplecăm atent asupra lor, constatăm o uimitoare similitudine cu ceea ce se scrie, de exemplu, în ultimii 10 ani, în mai toate ziarele noastre. conf.în pag.3 Dumitru GEMENEL