Tribuna, ianuarie 2001 (Anul 117, nr. 2994-3018)

2001-01-15 / nr. 3004

Pagina 2 Tribuna eveniment 15 ianuarie 2001 Cuvânt de ordine la Conferinţa judeţeană a PDSR Sibiu Adrian Năstase - preşedinte Sub sloganul: unitate, progres şi responsabilitate, sâmbăta trecută, în prezenţa staffului Organizaţiei judeţene a PDSR a avut loc Conferinţa judeţeană a partidului având pe ordinea de zi: Raportul privind rezultatele obţinute în alegerile locale, parlamentare şi prezidenţiale în anul 2000 de către Organizaţia judeţeană a PDSR Sibiu , completarea Consiliului Judeţean al partidului cu noi membri şi alegerea delegaţilor pentru Conferinţa Naţională a PDSR. Din raportul prezentat de preşedintele Organizaţiei judeţene a PDSR, ec. Ioan Cindrea, proaspăt ,numită în funcţia de secretar de Stat la M.M.S.S şi preşedinte al ANOFM, a reieşit că în urma alegerilor locale, parlamentare şi prezidenţiale, s-a dovedit că PDSR a devenit cea mai puternică forţă politică din judeţ înregistrând creşteri, faţă de 1996 de 76,39%, ceea ce reprezintă 58 de mandate în plus faţă de alegerile anterioare. Ca o exemplificare a rezultatelor obţinute raportorul a afirmat: “această victorie ne-a permis ca pentru prima dată să obţinem preşedinţia Consiliului Judeţean, în persoana ec. Eftimie Costeiu şi majoritatea în Delegaţia permanentă”. Cea mai spectaculoasă creştere, arăta Ioan Cindrea, a fost înregistrată de primari şi viceprimari. Dacă după alegerile locale PDSR obţinea 9 posturi de primari şi 6 de viceprimari, în perioada dintre aceste alegeri şi cele generale, unii primari şi membri ai altor formaţiuni politice, constatând similitudinea convingerilor şi aspiraţiilor lor şi ale electoratului cu prevederile programelor politice ale PDSR au optat pentru calitatea de membru al partidului. Ca urmare a acestei evoluţii politice, în acest moment numărul total de primari şi viceprimari ai PDSR la nivelul judeţului a crescut la 31. în ceea ce priveşte alegerile parlamentare şi prezidenţiale situaţia a fost următoarea: la Senat pe cele 4 zone ale judeţului (Sibiu, Mediaş, Avrig şi Agnita) s-au obţinut 44.059 voturi, adică 19,79% iar la Camera Deputaţilor 49.785 voturi, respectiv 22,41%, ceea ce a permis ca judeţul Sibiu să obţină un post de senator şi 2 posturi de deputat. La prezidenţiale, Ion Iliescu, în turul II, a obţinut un număr de 101.207 voturi, reprezentând 54,81%, care adunate la total ţară i-a permis să acceadă la funcţia supremă în stat. în încheierea raportului, Ioan Cindrea avertiza: “Locul I obţinut cu multă muncă şi energie, în urma alegerilor locale parlamentare şi prezidenţiale, obligă organizaţiile locale precum şi pe cei aleşi, consilieri locali, judeţeni, primari, viceprimari şi parlamentari să realizeze prin întreaga lor activitate programul şi promisiunile care au determinat electoratul să voteze în favoarea PDSR”. Nu a fost uitată nici mass media locală, scoţându-se în evidenţă contribuţia ziarului TRIBUNA care pe întreaga durată a campaniei electorale a informat corect opinia publică, în urma completării Consiliului Judeţean al PDSR Sibiu cu Radu Podgoreanu, ing. Mihai Marin şi ing. Virgil Benga, reprezentantul grupului PUNR, care a fuzionat cu organizaţia judeţeană a PDSR, Biroul executiv al organizaţiei a fost extins după cum urmează: Radu Podgoreanu - vicepreşedinte, Eftimie al partidului Costeiu - vicepreşedinte, Virgil Benga - vicepreşedinte şi Mihai Marin - secretar. Din discuţiile purtate pe marginea materialelor prezentate, am reţinut câteva idei demne de a fi publicate. “Pentru etapa actuală, trebuie să se instaureze un dialog permanent între membrii de partid şi actuala guvernare organizându-se astfel la nivelul ministerelor organe consultative pentru informarea corectă din teritoriu a executivului; clientelismul politic trebuie să dispară, în funcţiile de conducere trebuie să fie promovaţi oameni cu o pregătire profesională foarte bună şi mai ales să fie nepătaţi. Să se termine odată cu migrările dintr-un partid în altul. Cei ce operează cu asemenea lucruri, dacă deţin şi anumite funcţii, să fie îndepărtaţi din acestea”, în încheierea dezbaterilor au fost aleşi 18 delegaţi pentru a participa pe data de 19 ianuarie a.c., la Bucureşti, la Conferinţa naţională a PDSR. Cu această ocazie, delegaţia sibiană a fost mandatată de conferinţă, să susţină candidatura primului ministru Adrian Năstase la funcţia supremă în partid. Şi o ultimă informaţie. Organizaţia Judeţeană a PDSR va acorda audienţe tuturor cetăţenilor din judeţ în a 2-a şi a 4-a săptămână a lunii, sâmbăta, de la ora 11, în sala de şedinţe a Consiliului Judeţean Sibiu. La aceste audienţe vor participa senatorul, deputaţii, preşedintele CSJ şi prefectul care va fi numit. Titus DUNĂREANU Ieri, în prezenţa P.S. dr. Visarion Răşinăreanul, episcop vicar, s-a săvârşit o Liturghie arhierească în Biserica cu hramul “Naşterea Domnului”, de pe strada Constituţiei din Sibiu. Cu acest prilej a avut loc şi instalarea preotului Ioan Coşa în parohia Lazaret IV, unde împreună cu credincioşii din zonă şi spre bucuria lor, va ridica un sfânt lăcaş de rugăciune şi închinare. II In atenţia recruţilor A început încorporarea In această perioadă de început de an, Centrul Militar Judeţean Sibiu este în plină fierbere, fapt pentru care ne-am adresat ofiţerului cu relaţiile publice pentru a afla motivul. Cu amabilitate, ne-a răspuns mr. Cristian IEPURE. Domnule maior, care este motivul acestei activităţi deosebite?De luni, 15 ianuarie a.c., începe activitatea de încorporare a tinerilor recruţi din contingentul 1981 şi mai vechi. în perioada 15-19 ianuarie a.c., activitatea de recrutare se va desfăşură la Mediaş, în sediul Casei Armatei, iar în perioada 22 ianuarie-9 februarie, în sediul Centrului Militar Judeţean Sibiu, situat pe Calea Dumbrăvii nr.34. Cine trebuie să se prezinte? - Pentru încorporare trebuie să se prezinte tinerii recruţi la data, ora şi locul prevăzute în Ordinul de chemare la încorporare. De asemenea, sunt invitaţi tineri cuprinşi între 20-35 de ani, care încă nu au fost încorporaţi, pentru a fi recrutaţi la Centrul Militar Judeţean.____________ - Exista sancţiuni pentru neprezentare? - Desigur. Legea nr.46/ 1996 privind pregătirea populaţiei pentru apărare atrage atenţia că neprezentarea la comisiile de recrutare-încorporare pentru a fi recrutaţi sau încorporaţi, necomunicarea la Centrul Militar Judeţean a schimbărilor survenite în adresa recrutului, locul de muncă, starea civilă, completarea studiilor atrag după sine amendarea tânărului sau răspunderea penală, după caz. Liviu BREZAE * Suntem în săptămâna a 29-a după Rusalii, a celor zece leproşi (Lc 1,12-19). Mântuitorul făcea ultima călătorie la Ierusalim, în drumul său a străbătut Samaria şi Galileia şi a ajuns “într-un sat” al cărui nume nu este indicat. Aici se găseau mulţi nenorociţi, cu deosebire leproşi. Aceştia în marea lor suferinţă se înfrăţiseră, uitând de marea duşmănie ce separa pe iudei de samarineni. Cei zece leproşi, din care nouă erau iudei şi unul samarinean, trăiau izolaţi de cei sănătoşi, din cauza bolii lor molipsitoare. Aflând de trecerea lui Iisus, prin sat, “au stat deoparte şi au ridicat glas, zicând: învăţătorule, miluieşte-ne!” Tot ce aflaseră despre Iisus din Nazaret îi convinsese că El îi poate ajuta. De aceea i s-au adresat smerit şi încrezători în mila Sa. Şi într-adevăr, Iisus “văzându-i le-a zis: mergeţi şi vă arătaţi preoţilor”, adică luaţi declaraţii de la preoţi că sunteţi vindecaţi, potrivit legislaţiei în vigoare, ca să vă puteţi întoarce între cei sănătoşi. “Şi pe când mergeau, s-au curăţit”. Unul dintre ei, s-a întors şi i-a mulţumit lui lisus, binefăcătorului său. Mâhnit, Iisus a zis: “Oare nu zece s-au curăţit? Dar cei nouă, unde sunt! Nu s-a aflat să se întoarcă să dea mărire lui Dumnezeu decât acesta de alt neam? Şi i-a zis: Scoală-te şi du-te, credinţa ta te-a mântuit”. Prin această vindecare, Mântuitorul ne dă învăţătură despre una din rarele, dar şi marile virtuţi omeneşti, şi anume despre virtutea recunoştinţei. * Miercuri, 17 ianuarie, Biserica face pomenirea Cuv. Antonie cel Mare. Acesta s-a născut pe la anul 251, într-o familie bogată şi creştină din părţile Egiptului de Sus. Pe când avea aproximativ 18-20 de ani, i-au murit părinţii, el rămânând singurul chivernisitor al averii, care se ridica la peste 150 ha teren arabil. Atras de învăţătura lui Hristos încă de mic, Antonie va împărţi acum toată suprafaţa de teren moştenită sătenilor nevoiaşi, iar el va lua drumul pustei, urcând treptat, treptat, pe scara nevoinţelor duhovniceşti. Datorită vieţii sale mult îmbunătăţite, Sf. Antonie a devenit o pildă vie de urmat pentru mulţi din cei ce-l vizitau şi un adevărat povăţuitor pentru toate categoriile sociale. Şi le zicea celor care veneau la el: “Nimic din lume să nu cinstiţi mai mult decât dragostea lui Hristos. Ostenelile de aici se vând cu preţ veşnic, că puţin dai şi însutit primeşti. Orcât ar fi de greu, să nu ne întristăm ca şi cum am pieri, să îndrăznim şi să ne bucurăm ca nişte mântuiţi, că Dumnezeu e cu noi”. Şi multe altele asemenea. Viaţa sa sfântă şi puterea cuvântului său vor face pe mulţi să părăsească lumea şi să îmbrăţişeze viaţa pustnicească. Şi astfel au luat fiinţă în munţi multe mănăstiri, şi pustiul a început să fie locuit de monahi. Renumele lui s-a răspândit pretutindeni şi toţi se mirau de el. Evlavia, viaţa aspră, dar mai ales înţelepciunea, datorată unui “cuget pătrunzător şi ager”, Lau făcut vestit tuturor. Şi a ajuns vestea despre el şi la curtea imperială, iar împăratul Constantin şi băieţii lui doreau un cuvânt de la el,iar el, răspunzându-le îi ruga să fie iubitori de oameni, de dreptate şi de cei săraci. Iar tuturor le spunea: “Păziţi învăţătura părinţilor şi credinţa cea dreaptă a Domnului Hristos!" După o viaţă de 105 ani, Sf. Antonie s-a mutat la Domnul în 17 ianuarie 356, iar viaţa sa a fost scrisă de Sf. Atanasie cel Mare. Şi a ajuns Sf. Antonie, a fi socotit în toată lumea ca patriarhul şi dascălul cel adevărat al pustniciei creştine. _____________________________Gh. DOBRIN Adăposturile de protecţie civila sunt gestionate pentru a fi în permanentă stare de funcţionare Şeful Inspectoratului Judeţean de Protecţie Civilă Sibiu, col. Petru Scântei consideră că adăposturile de protecţie civilă sunt gestionate cu destulă responsabilitate. “Adăposturile la care faceţi referiri se află în administrarea organelor administrative publice locale. Sunt adăposturi publice gestionate de Consiliile locale. Asemenea lucrări sunt executate şi ele funcţionează atât în municipiul Sibiu cât şi în Mediaş” precizează dl. Scântei. Şeful inspectoratului de protecţie civilă susţine că, în timp de pace, adăposturile de protecţie civilă pot fi date în folosinţă pentru alte solicitări, cu obligaţia de a fi menţinute în stare de funcţionare şi de a se elibera, în caz de nevoie, în maximum 24 h. “Punctele de comandă nu se dau în folosinţă economică” spune colonelul. în raza judeţului sunt în stare de operativitate 9 puncte de comandă pentru conducerea şi coordonarea acţiunilor. “La verificările făcute anul trecut au fost constatate şi unele nereguli: proprietarii de imobile şi-au efectuat compartimentări, atât din material uşor cât şi din cărămidă, deteriorând astfel instalaţiile de filtroventilaţie. Uşile metalice de la intrările în adăpost nu se închid ermetic deoarece garniturile de cauciuc sunt deteriorate, îmbătrânite sau pur şi simplu lipsesc” nota într-un raport oficial şeful instituţiei respective, Adrian POPESCU B. C. Carpatica SA Sibiu Dobânzi acordate la conturile curente și de depozit LEI VALUTĂ Persoane fizice Persoane juridice USD EUR DEM Cont curent 10 10 3,0 2,5 2,5 DEPOZITE LA TERMEN 1 săptămână 28 28---1 lună 37 35---3 luni 38 37 5,5 3,5 3,5 6 luni 39 37 5,75 3,75 3,75 9 luni 40 35---12 luni 42 34 6,5 4,5 4,5 Suma minimă pentru constituirea unui depozit este: - pentru persoane fizice: * 500.000 lei (termen o lună și 12 luni); * 5.000.000 lei (termen o săptămână); * 1.000 USD sau echivalent alte valute. - pentru persoane juridice: * 50.000.00 lei (termen o lună și 12 luni); * 200.000.000 lei (termen o săptămână); * 5.000 USD sau echivalent alte valute. V