Tribuna, ianuarie 2002 (Anul 118, nr. 3302-3326)

2002-01-15 / nr. 3312

Anul CXVIII, serie nouă, nr. 3312 gmsuotc&i,,./'. i iwi’ itti * • £7 i„ M /«Jr ím se im ma / m UEMO. COTIDIAN INDEP RE LA SIBIU Marți, 15 ianuarie 2002 16 pagini, 3500 lei (la abonaţi -1500 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro Astăzi, pentru doua ore. * sindicaliştii sunt supăraţi pentru că nu vor mai primi tichete de masă * primarul Sibiului împărtăşeşte nemulţumirile angajaţilor săi * la Mediaş nu vor avea loc acţiuni sindicale * Angajaţii Primăriei Sibiu sunt astăzi, între orele 8 şi 10, în grevă japoneză, fără a întrerupe, însă, lucrul. Ei sunt nemulţumiţi de faptul că, potrivit noilor reglementări, nu vor mai primi tichete de masă şi nu li se vor mai indexa lunar salariile în funcţie de rata inflaţiei. Liderul sindicatului din Primăria Sibiu, Nicolae Frăţilă, ne-a declarat că astăzi angajaţii nu vor întrerupe lucrul, dar că vor avea banderolă pe braţ. “Potrivit hotărârii Fundaţiei Naţionale a Sindicatelor din Administraţia Publică Locală din care face parte şi sindicatul din Primăria Sibiu, o nouă grevă, de această dată de avertisment, tot de două ore, dar cu întreruperea programului, va avea loc pe 18 ianuarie” - a spus Frăţilă. Dacă nu se va reveni asupra dispoziţiilor care nemulţumesc funcţionarii din administraţie, din 24 ianuarie va fi declarată grevă generală. Klaus Johannis, primarul Sibiului, împărtăşeşte nemulţumirile angajaţilor săi. “Este firesc să fie nemulţumiţi şi asta cu atât mai mult cu cât tichetele de masă nu se acordă din bani de la centru, de la Bugetul de Stat, ci din banii Primăriei”, a spus Johannis. El a mai afirmat că va susţine şi in scris, către Ministerul Administraţiei Publice, cauza sindicaliştilor. Angajaţii Primăriei Mediaş nu vor participa la aceste forme de protest. Rázván MARCU UStlEUHEîkSl EÜ.................... f5 ianuarie 2002, de ani de nemurire d EMINESCU in faţa lumii întregi * “...Toate popoarele îşi aleg printre gloriile panteonului lor naţional pe aceia care le reprezintă mai bine: italienii pe Dante, englezii pe Shakespeare, francezii pe Voltaire, germanii pe Goethe, ruşii pe Puşkin. Românii îi deleagă lui Eminescu sarcina de a-i reprezenta în faţa lumii întregi, fiindcă ei înşişi au dobândit în opera lui conştiinţa însufleţitoare a trecutului şi a năzuinţelor lor şi le-a inspirat încrederea deplină în puterea lor de a îmbogăţi, prin creaţie originală, cultura universală...”. Tudor Vianu Şi dacă... Şi dacă ramuri bat în geam Şi se cutremur plopii, E ca în minte să te am Şi-ncet să te apropii. Şi dacă stele bat în lac Adâncu-i luminându-l, E ca durerea mea s-o-mpac înseninându-mi gândul. Şi dacă norii deşi se duc De iese-n luciu luna, E ca aminte să-mi aduc De tine-ntotdeauna. “Eminesciana" - grafică de Petre DUMBRAVEANU âf % Tivn,d£*HDL/i, ut, n Tragedie la Cisnădie O familie întreagă intoxicată mortal cu monoxid de carbon! Ziua de 13 ianuarie a fost fatală pentru o familie din Cisnădie. Duminică, deci, au fost găsiţi morţi în locuinţa lor de pe str. Mihai Eminescu nr.17, Arnău Laura, de 28 ani, şi cei doi copii ai săi, Cătălin Constantin, de 7 ani, şi Tiberiu Mihai, de 3 ani. Potrivit primelor cercetări, decesul acestora s-a datorat intoxicării cu monoxid de carbon. Gazul mortal a fost emanat de o sobă pe gaz metan, care a fost alimentată cu lemne o perioadă de timp şi necurăţată la revenirea pe gaz. Cadavrele celor trei au fost transportate la LML Sibiu în vederea autopsierii. Ion SORESCU O)NKt. Kt) “Cutremurul” de la Primăria Capitalei, care ameninţă cu “replici” prin teritoriu, cu tot costul enorm al alegerilor anticipate, trebuie privit ca o faptă bună pe care premierul Năstase a hotărât să o facă, nu atât la cererea primarului general Băsescu, cât la raportul Corpului de Control, al Poliţiei, al Gărzii Financiare. Două împliniri trebuie consemnate şi continuate pe unde este nevoie. Mai întâi micşorarea numărului consilierilor şi apoi îndepărtarea acelora dintre ei care ocupă poziţii în Registrul Comerţului. Despre presupusa răceală dintre Guvern şi Cotroceni, care ar face posibile nişte desincronizări, s-a vorbit şi când preşedintele a făcut recomandarea “să nu ne umflăm în pene”, dar şi când premierul a comentat graţierile de sfârşit de an 2001. Este o naivitate să aştepţi ca vreunul din cei doi să spună că nu se înţelege altfel decât foarte bine cu celălalt, dar, printre rânduri, răzbate şi un curent mai rece din când în când. Cine citeşte că preşedintele Iliescu şi premierul Năstase s-au întâlnit şi au convenit ca anul 2002 să fie “un an al acţiunii solidare” poate să aibă nişte îndoieli asupra “solidarităţii” de până acum a unor acţiuni la nivelul Cotroceni - Guvern. Cert este că, atât din direcţia Iliescu, cât şi din direcţia Năstase, măsura “dezinsecţiei”, pe ici, pe colo, este agreată şi a fost începută. Aşezaţi amândoi sub drapelul luptei împotriva corupţiei, s-ar putea ivi situaţii în care unul să vrea mai multe dovezi în legătură cu nişte persoane, altul să se mulţumească şi cu mai puţine. Această diferenţă vrem să ne-o explicăm doar prin deosebirile de temperament. Important este că am intrat în “anul acţiunilor solidare”. Altfel, corupţia va fi mai puternică decât noi şi vom avea un capitol nou în agendele de lucru, lupta împotriva corupţiei agenţilor sub acoperire, chemaţi recent pe câmpul de luptă. Mihai BRATU Senatorul George Pruteanu la Sibiu Miercuri, 16 ianuarie, ora 12.30, în Aula “Avram Iancu” a Universităţii “Lucian Blaga” Sibiu, senatorul George Pruteanu se va întâlni cu studenţii Facultăţii de Jurnalistică. Cu această ocazie, dl. Pruteanu îşi va lansa cartea “Elemente esenţiale de tehnică mediatică”, apărută la Editura Fundaţiei “Andrei Şaguna”, întâlnirea are loc în cadrul cercului ştiinţific studenţesc “Mass-media şi viaţa politică românească”. 1 USD = 32.039 lei 1 EURO = 28.587 lei 1 DM = 14.616 lei Detalii în pag.2