Tribuna, februarie 2002 (Anul 118, nr. 3327-3350)

2002-02-04 / nr. 3329

Pagina 2eveniment 4 februarie 2008’ De la 1 februarie sunt obligatorii Vizita medicală la angajare şi controlul periodic al sănătăţii salariaţilor Conform prevederilor Ordinului 761 emis de ministrul muncii va completa fişa de aptitudine cu concluzia: apt Sănătăţii şi Familiei (publicat în Monitorul Oficial 836/27 apt condiționat sau inapt pentru locul de muncă respectiv, decembrie 2001), începând cu 1 februarie 2002 se intro- Dosarul medical individual se păstrează la Serviciul deduce obligativitatea angajatorilor de a asigura medicina muncii unde s-au efectuat examenele. La supravegherea stării de sănătate a tuturor angajaţilor, întreruperea temporară (şomaj), sau definitivă (pensionare) Practic, atât angajatorii de stat cât şi cei privaţi sunt de Serviciul de medicina muncii va preda dosarul medicului acum obligaţi să asigure fondurile şi condiţiile necesare de familie. pentru efectuarea examenului medical la angajare. a Mai mult ca sigur că această reglementare în forma ei examenului medical de adaptare, a controlului medical actuală nu va fi respectată de angajatori, care se văd periodic și a examenului medical la reluarea muncii, obligaţi să suporte cheltuielile aferente acestor examinări Conducătorul unităţii care face angajarea este obligat „medicale, în condiţiile în care ei achită lunar o cotă de 7°/o să solicite printr-o fişă-tip examenul medical de angajare din fondul de salarii la Asigurările de sănătate, la serviciile de medicină a muncii. Medicul de medicină a Ioan VIDRIGHIN Mândră-i Sala “Transilvaniei da’ mai mândră-i faţa ei! Ceea ce puteţi admira în “daţi-vă mai încolo!”, imaginea alăturată nu este groapa (nici măcar dealul) de gunoi al oraşului, ci o adunătură de resturi, plantată taman în faţa Sălii “Transilvania”, construcţie cu care Sibiul se mândreşte. Culmea e că respectivele gunoaie poposesc de câteva luni în respectivul loc, fără ca cineva să le spună măcar Text şi foto: Dragoş BAKO Pentru a salva imaginea clădirii sus-menţionate, s-ar impune probabil măsura ca aceasta să fie mutată puţin mai încolo. Să deranjezi o clădire s-a mai văzut, dar să te pui rău cu ditamai mormanul de gunoaie, cine-a mai pomenit? Ianuarele carte liliput la Biblioteca “Astra” Marţi, de la ora 12, sediul central al Bibliotecii “Astra” va găzdui un eveniment inedit: lansarea, în ediţie liliput (9 x 14 mm) a poemului “Eminescu” de Aron Cotruş. Realizarea acestei ediţii, inedită în România, a fost posibia graţie colaborării dintre Editura sibiană " Imago", Biblioteca “Astră” şi Direcţia Judeţeană pentru Cultură, Culte şi Patrioţioniu Cultural Naţional. Poemul “Eminescu", deyron Cotruş, a fost publicat, iniţial, în Spania, iar manuscrisul se află, acum, în colecţia Mircea Blaga. La lansare vor cuvânta prof. univ. dr. Mircea Braga, directorul Editurii “Imago”, Alexiu Tatu, directorul prof. Ion Mariş, directorul DJCCPCN. Bibliotecii “Astra" şi prof. D. CHISELIŢĂ Rromii spun: “Preşedintele Americii, bun de plată”... “După intervenţia americanilor în fosta Iugoslavie, rromii din zonele de conflict au fost puşi în situaţia de a emigra sau, mai rău, de a fi ţinuţi în lagăre identice celor din al doilea război mondial”, a spus Florin Cioabă, preşedintele Centrului Creştin al Rromilor, imediat după întoarcerea sa în ţară de la întâlnirea Parlamentului Rromilor, găzduită de oraşul Skopje, din Macedonia. Florin Cioabă, care este membru plin în acest parlament,ce reprezintă interesele rromilor pe plan mondial, susţine că peste 100.000 de rromi sunt supuşi unui tratament inuman, fapt pentru care “am semnat o Rezoluţie în care solicitamervenţia Consiliului Europei, OSCE-ului şi Organizaţiei Naţiunilor Unite. Mai mult, am sesizat şi Crucea Roşie Internaţională. Am deschis un cont special pentru rromii din Kosovo, în care se vor strânge sume pentru sprijin material destinat acestor oameni’), Florin Cioabă a anunţat că Parlamentul Rromilor va solicita sprijin financiar preşedintelui Americii, pentru ridicarea unor locuinţe sociale celor care stau în lagăre. Americanii au o obligație morală față de această comunitate hărțuită în urma războiului din Kosovo. AP. mt»,tu BANCA COMERCIALĂ CARPATICA oferă numai în perioada 1-8 Februarie fie/toz ăxtitox • Termenul depozitului: 1 lună • Valoare minimă: - 1.000.000 lei - Persoane fizice - 10.000.000 lei - Persoane juridice • Dobândă: 31 %/an In 8 Martie, titularii participă la o fcm/cotă cuilemzi! I Oferite de S.C. IZOLDA S.R.L. - Braşov Sibiu, B-dul Vasile Milea nr. 1 Tel. 069/23.01.60, fax 069/23.01.96 Misiune economica în SUA Cu ocazia târgului de construcţii CONEXPCX de la Las Vegas şi a târgului internaţional de maşini-unelte WESTEC, din Los Angeles, Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Sibiu organizează, în perioada 18-26 martie 2002, o misiune economică în Statele Unite ale Americă. Programul acestei misiuni va cuprinde vizite profesionale la cele două târguri şi întâlniri de afaceri cu parteneri din zonă. Pentru informaţii suplimentare, vă aşteptăm la sediul nostru din str. Telefoanelor nr. 1, sau la telefon 069/ 21.33.02. Persoană de contacte Eugenia Iosif. Serviciul de Pompieri din Răşinari lucrează doar cu voluntari Serviciul Public de Pompieri Civili Răşinari lucrează cu 20 de voluntari, fără să fie nici o persoană angajată. , “Aici nu se respectă prevederile legale privind încadrarea şi organizarea Serviciului Public de Pompieri Civili, în ceea ce priveşte I componenţa serviciului şi încadrarea I autospecialei de stingere a incendiilor cu I personalul operativ”, ne-a declarat lt. col. Ioan Faur, purtător de cuvânt al Grupului I de Pompieri Militari Sibiu. „ Organizarea acestor servicii este prevăzută în OG 60/97, aprobată prin Legea 212 şi stabileşte că serviciile de pornaion trebuie să îndeplinească nişte criterii minime de performanţă, să asigure serviciul permanent. Avem nevoie de un frost telefonic unde locuitorii să poată anunţa incendiile şi de cel puţin 3 şoferi angajaţi care să fie permanent la sediu’, ne-a spus Petru Bratu, şeful Serviciului de Pompieri Răşinari. Primarul localităţii, Ioan Bucur Bâra ,spune că Primăria nu dispune de fonduri pentru a angaja personal la Pompieri, dar se discută angajarea unui gardian public care să fie permanent în Primărie şi să răspundă la apeluri.“în cazul unui incendiu pe timpul zilei, răşinărenii sună la Primărie pentru a-l anunţa, iar dacă se întâmpla noaptea, mă sună pe mine acasă”, a spus primarul Bâra. Pe de altă parte, Petru Bratu susţine că această metodă nu este eficientă deoarece voluntarii pot să fie plecat din, localitate, iar atunci se întârzie mult la un incendiu. Serviciul Public de Pompieri din Rășina are în dotare o autospecială de stins incendii cu o capacitate de 3,5 tone. Pe timpul iernii, garajul în care se află mașina trebuie încălzit permanent, pentru ca apa din rezervor să nu îngheţe. Din această cauză, voluntarii trebuia să se deplaseze la sediul Primăriei, unde este şi maşina, de câteva ori pe zi, pentru a face foc cu lemne. Ei sunt, în schimb, scutiţi de taxa de apă, de păşunat, pază de noapte și primesc gratuit bonuri de lemne. Sorana MAIER Scafandri la Sibiu în perioada 1-3 februarie, la bazinul Olimpia din Sibiu s-au desfăşurat primele două etape ale cursului de scafandri organizat deŞcoala Heidi Dive Center din Cluj-Napoca, înfiinţată în mai 1993, şcoala corespunde standardelor şi normelor internaţionale privind atestarea ca Centru de Scafandri şi întruneşte atât cerinţele pentru scufundări de agrement cât şi pentru servicii de specialitate. Brevetele eliberate atât pentru amatori, cât şi pentru profesionişti au recunoaştere internaţională. Primele două etape I desfăşurate la Sibiu au cuprins însuşirea cunoştinţelor teoretice cu ajutorul , unui manual de speciatate şi al unei casete video şi învăţarea deprinderilor de scufundare în piscină. Cursul se va încheia cu etapa a treia, care constă în exersarea în apă deschisă a deprinderilor învăţate la piscină şi cuprinde patru scufundări urmate de susţinerea examenului practic. O grupă este formată din 12-15 persoane, iar acest curs se desfăşoară în toată ţara de 2-3 ori pe lună, în funcţie de numărul participanţilor. Raluca AVRAM