Tribuna, februarie 2002 (Anul 118, nr. 3327-3350)

2002-02-05 / nr. 3330

...-T.. ________________ ..................................—............................................................................——M——S——------------— Anul CXVIII, serie nouă, nr. 3330 Marți, 5 februarie 2002 16 pagini, 3500 lei (la abonați-1500 Iei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro FONDAT IN WI DE IOAN SLAVICI P riorităţi la Ocolul Silvic Miercurea Sibiului Se ştie că, prin reînfiinţarea Ocolului Silvic Bistra, cu sediul în Miercurea Sibiului, judeţul Sibiu şi-a mărit zestrea forestieră la peste 187.000 ha păduri şi 20.000 ha păşuni împădurite, ceea ce înseamnă că este un judeţ cu peste 34 % din suprafaţă acoperită cu păduri. Acest procentaj ne situează pestemedia României (care este de ?6,7 %] şi peste media Europei [care este de 31 %]. Practic, judeţul Sibiu are un nivel -14-bine structurat, aşa cum prevăd cerinţele ecologice (adică, o treime din suprafaţă trebuie să fie pădure pentru ca să fie îndeplinite toate condiţiile de echilibru. Actualmente, după ce a împlinit un vis al săliştenilor şi jinarilor - proprietarii de drept ai pădurilor din această zonă, Ocolul Silvic Bistra îşi desfăşoară activitatea la Miercurea Sibiului în structura şi limitele pe care le-a avut de la înfiinţarea sa - în anul 1870 - şi până la reîmpărţirea teritorială din 1968, când a fost trecut în administrarea şi componenţa Direcţiei Silvice Alba. Revenirea lui în administrarea şi subordinea Direcţiei Ilvice Sibiu reprezintă o reuşită cu efecte benefice atât în plan social, cât şi economic. Acest punct de vedere este susţinut chiar de şeful Ocolului, ing. Ionel Arsu (în foto]: “Gospodărim un fond de 19.150 ha, situate pe versantul drept al râului Sebeş, în partea lui mijlocie şi superioară. în teren avem o accesibilitate asigurată pe 90% din suprafaţă, prin cei 181 km de drumuri care străbat fondul forestier. Activitatea propriu-zisă se desfăşoară prin 3 districte silvice, care cuprind 15 cantoane de pază şi două cantoane de vânătoare. Anual, exploatăm 71000 mc masă lemnoasă, un volum care ne asigură veniturile necesare pentru executarea tuturor lucrărilor evaluate la arboretele noastre aflate în diferite stadii de dezvoltare. Vom căuta să întregim aceste venituri prin valorificarea la maxim a celorlalte produse ale pădurii: fructe, vânat etc. O altă prioritate a activităţii noastre în acest moment vizează eliberarea titlurilor de proprietate pentru pădurilevinarilor, săliştenilor şi tilişcanilor. Din totalul suprafeţei forestiere pe care o gospodărim, peste 3700 ha fac obiectul retrocedării în baza Legii 1/2000. în acest sens, noi am întocmit, deja, întreaga documentaţie pentru punerea în posesie a 486 ha pădure la Primăria Tilişca, 2627 ha la Primăria Sălişte şi 600 ha la composesoratul Jina”. Ioan VIDRIGHIN ________________-iîn timn r.psnhin Viceprimari un brașovean s-a Sibiului accidentat la si-au Bâlea Cascadă prezentat * el a suferit un traumatism cranio-cerebral * ■ grupul de şase schiori din Braşov nu a anunţat hilandirile Salvamontul că se află pe pârtie * Uliduţul NIC Salvamontiştii se confruntă des cu astfel de ■ neglijenţe din partea turiştilor * pe anul--------------------------Un tânăr de 28 de ani din Braşov a căzut duminică şi s-a lovit grav la cap în timp ce schia pe traseul dintre Bâlea Lac şi Bâlea Cascadă. Braşoveanul, împreună cu cinci prieteni, a coborât la orele amiezii de-a lungul liniilor de înaltă tensiune, dar fără să anunţe echipa de salvamontişti care era prezentă la Bâlea, ne-a declarat Nicolae Ostea, şeful Serviciului Public de Secialitate Salvamont. în zona Cascadei, bărbatul de 28 de ani a ăzut, la trecerea peste un vâlcel şi s-a ostogolit pe o distanţă de 40 m. Prietenii ei au chemat imediat salvamontiştii cu ajutorul telefoanelor mobile.. Patru membri ai echipajului Salvamontau găsit pe tânăr în stare de inconştienţă iar după ce i-au acordat primul ajutor medial, a fost adus de Ambulanţă la Spitalul 2001 în pag.8 Clinic Judeţean Sibiu. “Pacientul este sub observaţie, la Urgenţă, în stare bună, conştient, fără complicaţii şi acum aşteaptă o maşină a Ambulanţei pentru a-l transporta la Braşov”, ne-a declarat ieri dr. Carmen Natea, purtător de cuvânt al Spitalului Clinic Judeţean Sibiu, în cazul în care salvamontiştii ar fi aflat de intenţia celor şase tineri, le-ar fi interzis să schieze în zona respectivă. “Sunt porţiuni unde gheaţa este prezentă, iar zăpada este foarte mare şi există pericolul accidentării. Dacă aceşti schiori ar fi insistat, totuşi, că vor să coboare, unul dintre salvamontiştii noştri ar fi coborât cu ei, mai ales că membrii echipajelor noastre sunt tineri specializaţi, iar unul chiar campion naţional la acest sport”, a adăugat Nicolae Mustea. Sorana MAIER Consiliul Local al oraşului Avrig a aprobat,în cadrul primei şedinţe ordinare din acest an, Hotărârea nr. 4/2002 privind aprobarea utilizării ondului de rulment în conformitate cu Referatul Compartimentului Contabilitate din cadrul Primăriei Avrig, ce a stat la baza elaborării acestui proiect de hotărâre, la finele anului 2001, fondul de rulment total aflat la dispoziţia unităţii era în sumă de 377,610 milioane lei (361,894 milioane ei reprezentând excedent bugetar, iar 15,716 milioane lei, fond de rulment neutilizat]. Necesitatea utilizării acestui fond se datorează faptului că încasarea impozitelor şi taxelor locale nu a atins nivelul aşteptat, astfel încât necesarul de lichidităţi pentru acoperirea cheltuielilor restante din anul 2001 (pentru lucrări executate în baza unor contracte achitate parţial], precum şi a cheltuielilor curente ocazionate de consumuri şi întreţinerea unităţilor nu era asigurat. Dan FRÂNCU Astăzi Primăria arunca in aer rezervorul de apă de la Stadion itatea de Drumuri şi să nu intre în perimetri Societate Prestări în Construcţii SA şi Primăria Sibiului demarează, astăzi, activitatea de demolare a rezervorului de apă de lângă Stadionul Municipal. Demolarea va consta în aruncarea în aer a rezervorului, având pereţi din beton armat, gros de 40 cm. Detonările vor avea loc zilnic, în intervale de câte 10 minute. Primăria roagă cetăţenii să evite deplasarea în zonă şi perimetrul semnalizat. De asemenea, locatarii sunt rugaţi să respecte următoarele reguli: să nu staţioneze în balcoane, să nu deschidă ferestrele spre obiectiv, să respecte indicaţiile organelor de ordine şi să supravegheze copiii. Distrugerea are ca scop realizarea prelungirii B-dului M. Viteazul. Rázvan MARCU Posturile medicilor de familie din Brădeni, lacobeni şi Chirpăr au fost scoase la concurs * la Chirpăr - dispută mare între taberele pro şi contra medicului sancţionat * în urma problemelor pe care le are cu medicii de familie din zona Agnita - Brădeni, lacobeni şi Chirpăr, Consiliul de Administraţie al Direcţiei de Sănătate Publică Sibiu a hotărât scoaterea la concurs a posturilor celor trei medici. Această decizie a stârnit scandal la Chirpăr, unde comunitatea s-a împărţit în tabere pro şi contra medicului sancţionat. Ieri, de pildă, un grup de susţinători ai acestuia au “năvălit” la direcţie, fiind ascultaţi cu multă pacientă de dr. Emil Băcilă, directorul instituţiei. Ion SORESCU Premierul Adrian Năstase, sesizând nişte incompatibilităţi ale aleşilor noştri şi chiar ale unor membri ai Guvernului, cu calitatea de acţionari sau membri ai Consiliilor de Administraţie ale regiilor şi societăţilor de stat, a recomandat acestora să decidă de pe ce poziţie vor să-şi servească ţara. A recomandat în mai multe vizate s-au dovedit “nehotărâte”. Incompatibilităţile respective fiind apreciate ca izvoare de corupţie, iar corupţia fiind apreciată, în sfârşit, că e cam prea mare şi prea întinsă pe sus, premierul a trebuit să treacă de la duhul blândeţii la ordonanţa de urgenţă. Mulţi, foarte mulţi oameni politici sunt puşi în situaţia neplăcută să aleagă între funcţie şi afacere. După gust. Am văzut că gusturile sunt împărţite. Un caz mai special, răsărit tocmai din cabinetul premierului Năstase, îl constituie chiar şeful de cabinet, Sorin Teşu, a cărui demisie a şi fost aprobată fără nici o perioadă de gândire, cum e obiceiul. Sorin Teşu s-a îmbolnăvit cu ocazia scandalului “Astra”, societate păgubită sever de cineva de la BRS, care-i sugea “seva” în mod vampiresc. Domnul Teşu era membru al Consiliului de Administraţie al “Astrei”. Cum să nu te îmbolnăveşti? Păgubită se declară şi Poşta Română care habar n-avea cum i se subţiau conturile. Se întâmplă că domnul Sorin Teşu să fie membru şi în Consiliul de Administraţie al CN Poşta Română. Această coincidenţă stranie i-a agravat boala directorului de cabinet, motiv pentru care se va muta din Palatul Victoria, probabil la Elias. Premierul Adrian Năstase are în vedere, chiar pentru această săptămână, alte “îmbolnăviri” în cadrul aparatului său de lucru. Să-i dorim “epidemie” cât mai extinsă și cât mai “sănătoasă”! Mihai BRATU Directorul Teatrului “Radu Stanca” Sibiu, Constantin Chiriac, declară, în exclusivitate, pentru “Tribuna”: “Suntem în tratative cu actorul Ion Besoiu pentru ca acesta să revină pe scena teatrului care l-a lansat”. Amănunte în pag.3