Tribuna, ianuarie 2003 (Anul 119, nr. 3607-3630)

2003-01-28 / nr. 3627

1 B 8 8 "8 B 8 Im/ Immm 8 Immi B '8 mar Imn 8 'S 8 B B Jr îl Immr Bmmmbb wImJI V Anul CXIX, serie noua nr. 3627 1, Marți, 28 ianuarie 2003 Varia 16 pagini, 4500 lei (la abonați -1800 lei) E-ma ÎN IM DE IOSLAVICI nta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro il: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro ohcmnis vrea mai multe parcări in Sibiu ■■■■■■■ BMMMBI % Primăria va amenaja o parcare pentru tiruri în Piaţa Obor . Primarul Klaus Johannis a cerut ieri, în cadrul şedinţei operative, ca direcţiile specializate din aparatul Primăriei, împreună cu Serviciul de Administrare Parcări, să caute soluţii pentru înfiinţarea mai multor parcări publice. CS.F. conf. în pag. 14 . Preşedintele Constantin Morar continuă demersurile pentru modernizarea şi extinderea Aeroportului sibian flate ca un punct important pe agenda de preocupări investiţionale a Consiliului Judeţean, modernizarea şi extinderea aeroportului sibian se bucură de permanenta atenţie a preşedintelui CJ, Constantin Morar. In această lună [n.n ianuarie] i-a fost solicitat firmei ASTA - ce are ca obiect şi dezvoltare de proiecte, precum şi a managementului proiectului - obiect de activitate preluat de la Honeywell Airport - Dornier, întocmirea unui proiect privind reconstrucţia, modernizarea şi extinderea Aeroportului Sibiu. După cum ne relata preşedintele Constantin Morar, obiectivele acestui proiect sunt reconstrucţia, modernizarea şi extinderea aeroportului, menţinerea şi extinderea legăturilor la reţeaua de zbor naţională şi internaţională şi optimizarea funcţiei economice a aeroportului, prin întărirea importanţei sale, ca factor local pentru îmbunătăţirea condiţiilor de competitivitate a economiei locale şi regionale. Dl. Constantin Morar ne-a mai precizat şi faptul că proiectul va aborda şi varianta unui Airpark, adică un supliment unitar pentru promovarea economiei şi aşezărilor industriale: aeroport, parc industrial şi spaţii pentru petrecerea timpului liber. Să mai adăugăm că realizarea studiului de fezabilitate, ca şi analiză de potenţial pentru a fi înaintat autorităţilor şi băncilor naţionale şi internaţionale, va fi finalizată în interiorul termenului de trei luni. Ion S. Pag. 9 Casa Landshut va asigura hrana şi adăpost pentru copiii nevoiaşi înfrăţirea dintre oraşele Sibiu şi Landshut va avea, între rezultatele sale, şi înfiinţarea Casei "Landshut - Bavaria” din Sibiu. Proiectul este o iniţiativă a oraşului Landshut şi a Asociaţiei “Prietenii Sibiului” din Landshut şi îşi propune să sprijine copiii nevoiaşi din Sibiu. Practic, “Casa Landshut - Bavaria” va asigura hrană, adăpost şi educaţie pentru aceşti copii. Reprezentanţii proiectului [Georg Vielweber - preşedinte, Dorothea Götz - vicepreşedinte şi Ulrike Faber-Selmeier - membru fondator] au prezentat, ieri, casa situată pe str. E.A. Bielz, la numărul 54, într-o primă fază a proiectului. Casa se va adresa copiilor din cartierul Turnișor, urmând ca apoi să se extindă și în alte zone._____________ cont. în pag. 14 Fiorin STAICU încă o săptămână de speranțe pentru jucătorii la Loto 6/4... MARELE PREMIU: .000.000 DOLARI! 2 La tragerea de duminică, 26 ianuarie a.c., cea mai mare miză din istoria Loteriei Române nu a fost adjudecată de nici un participant. Cele 47,8 miliarde lei (circa 1,5 milioane $) puse în joc, ca premiu categoria I la tragerea Loto 6/49, vor fi reportate pentru tragerea de duminică, 2 februarie. Pentru extragerea din 2 februarie, la cele 47,8 miliarde lei se va adăuga și o parte din vânzările de bilete din această săptămână. Surse din cadrul Loteriei Române apreciază că, pentru duminica viitoare câştigul Loto 6/ 49 va atinge suma rece de 2 milioane de dolari! De menţionat că, pentou tragerea din 26 ianuarie, Loteria Româna a vândut bilete în valoare de peste 100 miliarde lei. Reamintim jucătorilor că agenţiile Loto din judeţul Sibiu funcţionează în regim normal, iar cele situate în Sibiu, pe străzile N. Bălcescu, Piaţa Mare, 9 Mai şi Luptei, vor fi deschise şi duminică, între orele 8-12, preţul unei variante simple la Loto 6/49 fiind de doar 20.000 lei. Dragoş DEAC O JR: â&MiMMii singln Conform calendarului pregătirilor de război, astăzi este ziua în care Consiliul de Securitate ar trebui să fi citit deja raportul domnului Hans Blix, şeful inspectorilor ONU acreditaţi la Bagdad. Numai că domnul Blix nu prea are ce sa scrie în raport şi nici raportul în sine nu prea are greutate. Dacă vedem noi bine, nici Consiliul de Securitate şi nici ONU, în întregul ei, nu mai au “greutatea” de altădată, fiind, în bună măsură, depăşite de situaţia cu totul specială pe care întreaga omenire o trăieşte. Când Marea Britanie promite participare la războiul din Irak, indiferent de ce zice raportul inspectorilor, când zona Golfului găzduieşte deja un sfert din efectivele armatei britanice, când Franţa este dispusă să zică veto unei intervenţii militare în Irak, indiferent de ce zice raportul, când Germania anunţă neparticipare chiar dacă ONU autorizează atacul militar, când Rusia şi China vor prelungirea sine die a misiunii inspectorilor şi când Statele Unite se grăbesc să-şi recheme rezidenţii din străinătate şi chiar din Israel, este clar că relaţiile internaţionale sunt încâlcite, depăşesc puterile Consiliului de Securitate şi lasă posibilitatea oricui să se aştepte la orice. Sprijinul populaţiei americane pentru preşedintele Bush a scăzut la 33%, premierul Blair înregistrează şi el o scădere a susţinerii. în cazul adoptării variantei diplomatice, amândoi vor fi întrebaţi: "Atunci, pentru ce atâta deranj?”, lată un motiv de grabă! Explicaţia că războiul din Golf ar fi un “război al păcii”, nu satisface. Până ieri, SUA dădeau ca aliate sigure doar 12 guverne străine. Fireşte că Guvernul nostru a fost socotit printre ele. De fapt la ceasul acesta, nu mai este nimic sigur, în afară de adevărul că lumea trăieşte într-o nesiguranţă apăsătoare. Mihai BRATU Procesul Revoluţiei sibiene Judecarea recursului Bucureşti s-a amânat în şedinţa sa de vineri, 24 ianuarie 2003. Curtea Supremă de Justiţie a amânat, din nou, judecarea recursului formulat de Parchetul Militar Bucureşti, cu privire la restituirea dosarului pentru refacerea cercetării penale, în procesul Revoluţiei de la Sibiu, pentru 21 martie a.c., din cauza neîndeplinirii procedurii la părţile civile. Reamintim cititorilor noştri că, prin sentinţa nr. 10 din 29 octombrie 2002, datorită carenţelor evidenţiate în cererea şi urmărirea penală desfăşurată de gen. Dan Voinea, Curtea Militară de Apel Bucureşti a decis restituirea dosarului privind fapte ale Revoluţiei sibiene la Parchetul Militar în scopul refacerii cercetării şi urmăririi penale, decizie contestată de Parchet. Liviu BREZAE