Tribuna, ianuarie 2004 (Anul 120, nr. 3911-3935)

2004-01-15 / nr. 3921

COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Anul CXX, serie nouă, nr. 3921 Joi, 15 ianuarie 2004 16 pagini, 5000 lei (la abonați - 2000 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro Analiza, de ieri, a proiectului “Parcul Tehnologic şi Informaţional” Sibiu a încins dialogul dintre participanţii la şedinţa ordinară a Comitetului Operativ Consultativ, şedinţă găzduită, de această dată, de Consiliul Judeţean Sibiu. Prefectul Mircea Silvestru Lup şi preşedintele CJS, Constantin Morar, sperau să pună “primele cărămizi” necesare pentru constituirea şi funcţionarea Parcului Tehnologic. Surpriza a fost generală când, după aproape şapte luni de tatonări, participanţii la COC au constatat că demersurile se poticniseră din lipsa unei poziţii oficiale, aşteptată de la un partener de asociere - Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură. Cum directorul acestei instituţii, Eugen Iordănescu, care este şi preşedintele Consorţiului pentru Dezvoltare Locală, a venit la dezbateri taman la “spartul târgului”, în lipsa lui, prefectul şi preşedintele CJS au încercat să clarifice care este rolul unui alt potenţial partener, ULBS. Din intervenţia lui Constantin Oprean, prorector al Universităţii “Lucian Blaga", a rezultat un alt elementsurpriză. Documentaţia pusă la dispoziţie pentru şedinţa COC a fost citită la prima vedere. Prorectorul constatase, şi în aceste condiţii, câteva formulări incorecte, precum şi omisiuni în actele de parteneriat care trebuiau corijate. Era vorba de aspecte legate de responsabilităţile partenerilor, resurse umane de specialitate, de dotarea tehnică și de strategia funcționării Parcului Tehnologic, conf. în pag. 14 Adrian POPESCU în timp ce-şi făcea practica Un elev a fost victima unei explozii tânărul a suferit arsuri grave pe aproape tot corpul , el mai avea câteva zile până la susţinerea examenului de absolvire . Un elev din anul III la Grupul Şcolar de Construcţii Maşini din Sibiu este în stare gravă la spital, după ce a fost victima unei explozii. S.S. îşi făcea practica într-un atelier service auto din Şelimbăr, iar ieri, în jurul orei 11.00, s-a produs o explozie. Tânărul a suferit arsuri de gradele II, III şi IV, pe 81°/o din suprafaţa corpului, dar şi arsuri ale căilor respiratorii. Imediat el a fost transportat de Ambulanţă la Serviciul de Urgenţă al Spitalului Clinic Judeţean Sibiu. Dr. Carmen Natea, purtătorul de cuvânt al spitalului, spune că băiatul în vârstă de 18 ani a fost internat în Reanimare la secţia Chirurgie Plastică, iar prognosticul medicilor este rezervat. O echipă a Poliţiei s-a deplasat ieri la service-ul din Şelimbăr pentru a vedea în ce împrejurări s-a produs explozia. Se pare că este vorba despre un recipient cu o soluţie inflamabilă care a explodat. Constantin Catrina, inspector şcolar general al Inspectoratului Şcolar al judeţului Sibiu,spune că elevii fac perioadele de practică în baza unui protocol încheiat între şcoală şi diverşi agenţi economici. “Regret profund acest eveniment nefericit,cu atât mai mult cu cât acest elev este un meseriaş foarte bun, un elev care a participat la olimpiade şi care a fost premiat de noi”, a adăugat Catrina. Poliţia continuă cercetările în acest caz. Sorana MAIER internate cu trichineloză la Mediaș! Așa cum am semnalat în ziarul nostru de ieri, în perioada 9-13 ianuarie s-a înregistrat un focar de trichineloză prin consum de carne de porci neverificată trichineloscopic în comuna Hoghilag nr. 112 [familia Rupă Aurelia]. Carnea a fost servită, în principal cu ocazia unui botez organizat într-o familie de rromi în data de 24 decembrie, dar din ea au gustat şi alte rude care n-au participat la botez. In total 26 de consumatori declaraţi (7 copii şi 19 adulţi], din care, până în prezent, au fost internaţi 20 [9 copii şi 11 adulţi], majoritatea cu forme medii de boală și doar doi cu forme mai severe. Animalul (o scroafă de 135 kg] a fost cumpărat de la un particular din comună și sacrificat de Ion SORESCU conf. în pag. 14 Reducerea de 5% la se acordă şi la Oficiile Poştale ■■■■nimHnuHmHUHHnHmBnmiMMHMHiHi Reducerea de 5°/o oferită de Primărie sibienilor care îşi achită integral impozitele şi taxele locale până în 15 martie 2004 se acordă şi la Oficiile Poştale, a ţinut să precizeze, ieri, directorul economic al Primăriei Sibiu, Viorica Bândescu. Declaraţia funcţionarei vine după ce câţiva sibieni au sunat, zilele trecute, la Tribuna pentru a reclama faptul că la Oficiile Poştale nu s-ar efectua această reducere. Viorica Bândescu susţine că bonificaţia este acordată automat de programul de contabilitate din computer. Astfel, suma înscrisă pe chitanţă este calculată după aplicarea reducerii. “Facem aceste precizări pentru ca oamenii să aibă în continuare încredere şi să achite impozitele şi la Oficiile Poştale, pentru a evita aglomeraţia la ghişeele Primăriei", a mai spus Viorica Bândescu. CS.FJ I Alianţa PNL-PD, care a şi început să funcţioneze, este la a doua tentativă de înregistrare în registrul partidelor politice, sub denumirea Alianţa Dreptate şi Adevăr. Partidul Naţional Liberal-Partidul Democrat Prima tentativă s-a lovit de vigilenţa Tribunalului Bucureşti, care a sesizat că semnul electoral DA transmite alegătorilor un îndemn pe dedesubtul pragului de conştiinţă, iar alegătorul ar putea să voteze fără voia sa, dintr-un impuls lipsit de raţiune. La a doua înfăţişare pentru înscriere, Alianţa a renunţat la mesajul subliminal aşezând câte un punct după literele D şi A prescurtând astfel sintagma “Dreptate şi Adevăr”. Devenit DA, semnul electoral a luat calea Tribunalului Bucureşti pentru a doua oară, înarmaţi cu cele două puncte de salvare, aliaţii s-au lovit de o contestaţie a unei asociaţii care se numeşte tot "Dreptate şi Adevăr” şi n-ar dori să fie confundată. Confuzia dintre un partid şi o asociaţie este greu de realizat Ea ar putea fi făcută doar de acei alegători, puţini, care au crezut că la Referendum au votat prelungirea mandatului preşedintelui Ion Iliescu. Avocaţii aliaţilor şi ai asociaţilor s-au războit în pledoarii prelungite în dorinţa de a convinge instanţa că adevărul şi dreptatea sunt de partea lor. Asociaţii l-au convins pe procurorul de şedinţă să ceară respingerea cererii de înregistrare a noului partid politic. în caz contrar, cei 250 de membri înscrişi în asociaţia de revoluţionari “Dreptate şi Adevăr” sunt hotărâţi să protesteze în stradă pentru apărarea “dreptului la imagine” (?!]. Opoziţia aşază toată tevatura sub semnul şicanei. Liderii Alianţei acuză mâna partidului de guvernământ Tribunalul Bucureşti a dat ieri, câştig de cauză aliaţilor. Electoratul predispus la confuzii e în pericol. Poate că îl va proteja Curtea de Apel. Speranţe sunt, sentinţa e atacabilă. Poate că e o şicană în trei părţi? Tevatura continuă. Mihai BRATU rrţTi mmm oate popoarele îşi aleg printre gloriile panteonului lor naţional, pe aceia care le reprezintă mai bine: italienii pe Dante, englezii pe Shakespeare, francezii pe talie, germanii pe Goethe, ruşii pe Puşkin. Românii îi deleagă lui Eminescu sarcina de a-i reprezenta în faţa lumii întregi fiindcă ei înşişi au dobândit în opera lui conştiinţa însufleţitoare a trecutului şi a năzuinţelor lor şi le-au inspirat încrederea deplină în puterea de a îmbogăţi, prin creaţie originală, cultura universală. Foto: Fred MSS Tudor VIANU în sfârşit Profesorii din judeţul Sibiu îşi vor primi salariile pentru luna decembrie! * liderul FEN Sibiu a criticat reacţiile unora dintre sindicaliştii din învăţământ După ce în urmă cu treizile semnalam situaţia alarmantă în care se aflăo parte dintre cadrele didactice din judeţul Sibiu, din cauza întârzierilor mari la plăţii salariilor pentru luna decembrie, începând de ieri, se pare că lucrurile au început să se aşeze pe făgaşul lor normal. Astfel, în urma unor discuţii pe care le-a avut preşedintele Federaţiei Educaţiei Naţionale-Filiala Sibiu, Teodor Fârtonea cu prefectul judeţului, MirceaSilvestru Lup, cu reprezentanţi ai InspectoratuluiŞcolar Judeţean Sibiu,precum şi cu reprezentanţii consiliilor locale din localităţile în care s-au înregistrat întârzieri nejustificate ale plăţii drepturilor salariale pentru personalul didactic, acesta a anunţat că a obţinut promisiunea partenerilor de dialog că în următoarele zile salariile profesorilor pentru luna decembrie vor fi plătite. De asemenea, Teodor Fârtonea a anunţat că i-a solicitat prefectului efectuarea unei analize de către Prefectura Judeţului Sibiu prin care să se stabilească vinovaţii pentru întârzierile salariale nejustificate şi sancţionarea acestora în conformitate cu prevederile legale. “Insist pentru sancţionarea celor vinovaţi”, a declarat preşedintele filialei Sibiu a FEN, adăugând atragerea la răspundere a acestora Dragoș DEAC cont. în pag. 14