Tribuna, ianuarie 2004 (Anul 120, nr. 3911-3935)

2004-01-28 / nr. 3932

COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Anul CXX, serie nouă, nr. 3932 Miercuri, 28 ianuarie 2004 16 pagini, 5000 lei (la abonați - 2000 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http ://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro Accident t groaznic la Miercurea Sibiului O al doilea copil al familiei Titu este în comă de gradul II la Spitalul Clinic Judeţean din Sibiu * bărbatul, care se afla la volan, a adormit, a intrat pe contrasens şi a lovit un TIR , trei oameni au murit pe loc . Ieri dimineaţă, în jurul orei 5 şi 30 de minute, un grav accident rutier s-a petrecut la ieşirea din comuna Miercurea Sibiului înspre Sebeş Alba. Familia Titu venea tocmai din judeţul Vrancea. Cel mai probabil, cei patru membri ai familiei se aflau într-o vacanţă prelungită în România. Familia locuia în Marea Britanie, și, decuseară, plecase din comuna Lespezi, din Vrancea, de unde se trăgea de loc. Până la Miercurea Sibiului, drumul a decurs cum nu se putea Bogdan BRYLYNSKI cont. in pag. 16 Şedinţa Delegaţiei Permanente a CJ Sibiuţa populaţiei - analizată din Viatimi perspectiva alegerilor din acest an listele electorale sunt “umflate” ^ 22.000 de oameni, fără acte de stare civilă . Activitatea Teatrului “Gong” (dar şi a revistei “Euphorion”, vom detalia subiectul cu altă ocazie - extrem de bogată şi de diversă - prezentată de directoarea instituţiei, Mihaela Grigoraş, a întrunit, ca de fiecare dată, aprecierile celor prezenţi. “O instituţie mică-mare care reuşeşte să satisfacă pe cei mici, dar şi pe cei mari” - consilierul Hugo Schneider. Situaţia s-a repetat până la un moment dat şi în ceea ce priveşte activitatea compartimentului de stare civilă al Consiliului Judeţean, prezentată de consilierul Maria Briciu. Activitatea acestui compartiment a fost verificată în luna octombrie de un comisar şef din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor - Direcţia de Evidență Informatizată a Persoanei, neconsemnându-se greşeli în muncă, întârzieri, încălcări ale legii în întocmirea actelor etc. Deci totul este în regulă, felicitări, dar altfel se văd lucrurile în perspectivă electorală. Damian Chirhoc, comisar la Serviciul de evidenţă a populaţiei judeţului Sibiu, a recunoscut că listele electorale sunt “umflate” şi a explicat şi de ce, după 1990, multe persoane au plecat în străinătate cu paşaport turistic şi nu s-au mai întors. Unii au obţinut Ion SORESCU cont. în pag. 12 Bilanţ 2003 Gardienii publici au dat raportul în fața comunităţi De ieri, Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Sibiu Parteneră a Camerei de Comerţ din Dresda |TTI Pag. MW | Expertul şef american, David Kay, mai mare peste alţi 1400 de experţi, s-a pronunţat şi a demisionat "înainte de invadarea Irakului, Saddam Hussein nu deţinea arme de distrugere în masă”. De unde nu este, nimeni nu cere, în afară de preşedintele Bush. Verdictul experţilor nu cade bine în campania electorală, dar tot David Kay aruncă un colac de salvare peste Casa Albă: “Preşedintele Bush a fost păcălit". De cine? Chiar de serviciile americane de informaţii incapabile să întocmească un tablou precis al programului de înarmare al lui Saddam. Ipoteza că ar fi fost o păcăleală comandată lipseşte din raportul expertului. CIA n-a fost în stare să colecteze informaţii exacte, credibile. Reiese că nici serviciile speciale engleze n-au funcţionat păcălindu-l, la rândul lor, pe Tony Blair. Aşa se face că “păcăliţii" s-au năpustit la 20 martie anul trecut să distrugă perfidul arsenal irakian, inexistent S-au alăturat şi alte state, în calitate de "invitaţi” la război; păcăliţii fără frontiere. în rândul păcăliţilor se numără însuşi Saddam, căruia oamenii de ştiinţă irakieni îi prezentau programe de înarmare “extrem de ambiţioase, dar fanteziste”. După ce încasau banii, oamenii de ştiinţă îi cheltuiau pe alte cele, pentru că erau oameni de ştiinţă corupţi şi exploatau credulitatea lui Saddam. Bietul om credea că e înarmat cu de toate şi, când a fost la o adică, s-a trezit cu rastelele goale. Totul, ne explică expertul american, “s-a transformat din programe directe de înarmare, într-un proces de corupţie”. De-aia nu sunt arme. Dar Saddam şi le-a dorit, deci e vinovat Explicaţiile lui David Kay sunt la fel de fanteziste ca şi programele savanţilor irakieni care-l tot păcăleau pe naivul terorist din Bagdad. Expertul şef admite, în final, că armele secrete de distrugere în masă au fost transferate prin ţările arabe, înainte de a se declanşa ofensiva anglo-americană. Deci ele există! Păi, dacă există, să le căutăm. Or fi prin Siria, prin Iran, prin văgăunile Afganistanului, sau, cine mai ştie pe unde? Nu ne mai lăsăm păcăliţi. Mihai BRATU Directorul general Gheorghe Găină a demisionat Unul dintre cei mai dinamici manageri sibieni, ec. Gheorghe Găină, director general al cunoscutei fabrici “Bere Trei Stejari" SA Sibiu, a demisionat din funcţie, în luna decembrie 2003, domnul Găinăsşi-a înaintat demisia din funcţia de director general al SC “Bere Trei Stejari" SA Sibiu, începând cu data de 1 ianuarie 2004, demisia i-a fost acceptată. Contactat telefonic, domnia sa ne-a declarat că gestul său este motivat prin apariția unor elemente de incompatibilitate cu actualii membri ai Consiliului de Administraţie. "Regret totuşi faptul că acest lucru s-a întâmplat pe fondul celor mai bune realizări înregistrate de SC “Bere Trei Stejari" de la venirea mea în societate”, afirmă Gheorghe Găină (în foto]. Prerogativele funcţiei sale au fost preluate interimar de ing. Marcel Sas, director tehnic, până când CA al SC “Bere Trei Stejari” SA Sibiu va numi un nou director general. Ioan VIDRIGHIN  Universitatea “Lucian Blagaff Astăzi, se încheie alegerea şefilor de catedre apă cum ne-a precizat prof.univ.dr.ing. Dan Maniu Duşe, prorector al Universităţii "Lucian Blaga”, astăzi se încheie alegerea şefilor de catedre la cele zece facultăţi ale Universităţii. Potrivit regulamentului adoptat, alegerile la nivel de catedră vor fi urmate, în perioada 10-20 februarie, de alegeri la nivel de facultăţi, prin desemnarea decanilor, iar la nivel de Senat, alegerile sunt planificate pentru 15 martie. Concomitent cu alegerile la nivel de catedră au fost aleşi şi reprezentanţii în consiliul facultăţilor şi cei ai Senatului. Până în prezent au fost aleşi următorii şefi de catedră: Facultatea de Drept; Drept privat, conf.dr. Radu Geamănu; Drept public, lector. Cristina Oneţ; Ştiinţe Politice, prof.univ.dr. Corvin Lupu, conf. în pag. 12 Ion Onuc NEMEȘ : t mai social decât de obicei Johannis vrea să ţină pe loc preţurile la taximetrie 'fc dacă în noiembrie 2003 propunea tarif minim de 8.000'' lei/km, primarul vrea acum să reducă tariful la 5.000 lei/km ^ creşte şi numărul de taxiuri cu 250 de maşini ^ După mai multe luni de negocieri, discuţii şi ezitări, primarul Klaus Johannis revine în atenţie cu un nou proiect de hotărâre privind taximetria în Sibiu. Johannis a mai propus odată un proiect pe aceeaşi temă în noiembrie 2003, dar l-a retras pe ultima sută de metri pe motiv că “n-am discutat suficient cu toţi cei implicaţi în taximetrie”. Fiorin STAICU cont. in pag. 12 ■HHnBBBBHBH