Tribuna, iulie 2004 (Anul 120, nr. 4063-4089)

2004-07-24 / nr. 4083

Anul CXX, serie nouă, nr.4083 . Sâmbătă, 24 iulie 2004 12 pagini (cu supliment), 5000 lei (la abonați ■2000lei) Viora Moca.ASTrA1 _ - SIBIU -Varianta în limba română pe INTERNET http ://www .tribuna.ro Email: red@tribuna. ro.publicitate@tribuna.ro începe selecţia proiectelor pentru "Sibiu - Capitală Culturală Europeană 2007" Primarul Sibiului, Klaus Johannis s-a întâlnit, ieri, cu reprezentanţii instituţiilor sau organizaţiilor care doresc să deruleze proiecte pentru «marea provocare», "Sibiu - Capitală Culturală Europeană 2007". La întâlnire au fost prezenţi oameni de marcă ai culturii sau organizaţiilor neguvernamentale din Sibiu, reprezentanţi ai bisericilor şi presei. Aceştia, dacă-şi doresc ca proiectele instituţiilor lor să iniţieze proiecte în cadrul manifestărilor "Sibiu - Capitală Culturală Europeană 2007", trebuie să completeze (fie că au nevoie sau nu de cofinanţare) un formular, disponibil pe www.sibiu.ro. Proiectele nu trebuie să fie strict culturale, ci pot fi şi din domenii conexe, dar, obligatoriu, legate de manifestările din 2007. Mai trebuie știut că proiectele trebuie să aibă asigurată măcar o parte din finanțare. Demersurile pregătitoare pentru "Sibiu - Capitală Culturală Europeană 2007" sunt în a doua fază, care va dura până pe 1 noiembrie, din 1 septembrie. După această ultimă dată vor fi selectate proiectele, iar pe 17 septembrie va urma o nouă întâlnire cu iniţiatorii. R. MARCU O stradă din Mediaş işi va relua vechea înfăţişare Primăria Mediaşului intenţionează să demareze lucrările care vor reda străzii Petőfi Sándor aspectul şi coloritul acesteia dinaintea epocii industriale. Printr-un efort conjugat, cablurile electrice, telefonice şi conductele de gaz metan vor fi dezafectate urmând a fi introduse în subteran, după verificarea, eventual, repararea canalizării, în acest sens, viceprimarul Teodor Neamţu a avut o întâlnire cu reprezentanţi ai Electrica, Romtelecom, Distrigaz şi Gospodăriei Comunale. Dacă vor sosi urgent aprobările pentru deblocarea fondurilor necesare, până la sfârşitul acestui an strada care leagă piaţa Primăriei de centrul istoric al oraşului, va fi pavată cu piatră cubică, nu va mai avea trotuare, iar iluminatul va fi realizat prin felinare fixate cu braţe metalice pe ziduri. D.R. GHEMES într-o singură zi Trei accidente grave la traversarea străzii! Joi, 22 iulie, pe raza judeţului s-au produs trei accidente de circulaţie cu consecinţe grave. Primul dintre ele s-a produs la ora 14.10 pe DN 14, Sibiu-Mediaş, pe raza comunei Târnava, când un minor de 7 ani a fost lovit în plin de un autoturism condus de un sighişorean de 30 ani, pe când traversa drumul prin loc nepermis (în faţa imobilului cu nr. 19) şi fără să se asigure. Copilul a fost transportat la Spitalul Municipal Mediaş, unde, ulterior, a decedat, în împrejurări similare a "păţit-o" R. Gheorghe de 51 ani din Rusciori. El a fost lovit în jurul orei 21.15, pe DJ 106 B, pe ruta Sibiu-Șura Mică, de o Dacie Solenza condusă de sibianul T.I. Ion, de 25 ani. Victima a suferit o dublă fractură - tibie și peroneu - la piciorul drept. Ultimul eveniment s-a produs în jurul orei 22, pe B-dul C. Coposu, pe trecerea de pietoni din zona intersecţiei cu str. Berăriei. Marinei M., de 60 ani, din Sibiu, nu i-a folosit la nimic că s-a angajat în traversarea străzii regulamentar, pentru că tocmai atunci s-a grăbit să treacă autoturismul Dacia 1300 condus de S.D. Liviu, de 19 ani, din Sibiu. Femeia a suferit un traumatism cranio-cerebral acut închis şi o minimă hemoragie parietală paramedială dreapta, hematom epicranian frontal stâng şi contuzie lombară, fiind necesară internarea. Cel care a lovit-o s-a ales cu dosar penal pentru vătămare corporală din culpă. I. SORESCU Cimitirul auto de la "Salvare" Parcul auto de la "Salvare" de pe str. Constituţiei din Sibiu este un adevărat cimitir de maşini ruginite, puse pe butuci. Aproape tot ce este "expus" în acest loc ar trebui dus la topit. Noi am numărat cel puţin 14 epave certe, majoritatea Dacii, având doar îndoieli despre celelalte, că ar fi apte de folosinţă. Cu privirea pierdută pe aceste fiare ruginite ne întrebăm cum reuşeşte să se descurce Staţia de Ambulanţă, cu atât mai mult cu cât şi cei de la Serviciul SMURD plâng după o ambulanţă nouă, întrucât cea existentă (venită, după câte ştim, din donaţie, nu din bugetul MS) dă vizibile semne de oboseală. Ar fi cazul ca autorităţile de resort să nu mai invoce lipsa fondurilor băneşti, atâta timp cât atâtea instituţii de stat sunt înzestrate cu autovehicule luxoase, mărci străine. (I.S.) Emoţiile candidaţilor »■— — " »--------se apropie de final Admitere 2004 la ULB Sibiu Emoţiile admiterii la facultate se apropie de sfârşit pentru mulţi dintre cei care au optat pentru învăţământul superior. Universitatea "Lucian Blaga" din Sibiu a organizat concurs de admitere pentru peste 1300 de locuri subvenţionate de Stat, la cele 10 facultăţi şi la învăţământul de scurtă durată. Astfel, Facultatea de Jurnalistică a pus la dispoziţia candidaţilor 50 de locuri fără taxă şi 250 cu taxă. La specializarea Jurnalism s-au înscris 251 de candidaţi pe 25 de locuri subvenţionate, la Comunicare socială şi relaţii publice 419 candidaţi concurează pe 15 locuri subvenţionate, iar la Filosofie - 26 de înscrişi pentru 10 locuri fără taxă. Examenul de admitere s-a încheiat la specializarea Comunicare socială şi relaţii publice, prima medie fiind 9,93, iar ultima 9,81 la fără taxă, 9,80 şi respectiv 9,40 la cu taxă. Confirmările pentru locul obţinut în regim de cu taxă sau fără taxă se fac până în 9 august. Proba scrisă pentru celelalte specializări se va desfăşura luni. Nici un absolvent de liceu de etnie rromă nu a optat pentru specializările acestei facultăţi, ne-a informat prof.univ.dr. Ion Dur. La Facultatea de Istorie şi Patrimoniu s-au înscris 259 candidaţi, 15 absolvenţi au optat pentru cele 36 de locuri de la specializarea Istorie. Dintre acestea unu a fost ocupat de un absolvent din Republica Moldova, iar celălalt, disponibil pentru un candidat de etnie rromă, a rămas neocupat. 61 de tineri absolvenţi au optat pentru cele 7 locuri fără taxă de la Istorie Engleză, media primului admis fiind de 9,98 fără taxă, a ultimului admis pe locurile subvenţionate 9,65. Ultima medie pentru locurile cu taxă a fost 6,82. La Istorie Germană au candidat 12 înscrişi pe 7 locuri fără taxă. Primul admis a fost un olimpic naţional, cea mai mică medie la fără taxă fiind 8,75. Ultima medie la cu taxă - 7,50. La specializarea Conservare-restaurare s-au înscris 36 candidaţi pe 10 locuri bugetate. Aceştia au desfăşurat ieri ultima probă a examenului de admitere. Confirmarea locurilor ocupate se va face până în 5 august. Vom reveni. Marin spatariu in doua planuri Marile prefaceri aduse de anul 1990 trebuiau să se facă simţite în orientarea Organizaţiei Naţiunilor Unite. Din păcate, prestigiul organizaţiei şi menirea ei au avut de suferit. Bombardarea Iugoslaviei şi invadarea Irakului au fost adevărate "pikantere" cu acţiune directă asupra autorităţii ONU. Calendarul organizaţiei, însă, este în continuare respectat, astfel că a venit rândul României la preşedinţia Consiliului de Securitate, prilejuind un scurt turneu american pe care premierul Năstase l-a fructificat în două planuri: planul oficial al tribunei ONU şi planul Biroului Oval de la Casa Albă. Discursul de la tribuna ONU a fost strict diplomatic, închegat şi pe înţelesul tuturor (premierul român a vorbit englezeşte), rostit în numele unei Românii noi, membră a NATO şi viitoare membră sigură a Uniunii Europene. Se poate spune că vocea d-lui Năstase a fost vocea unei noi Românii, hotărâtă să însemne ceva. Se poate spune că România, în totalitatea ei singulară, a onorat tribuna ONU, tribună în plină reconstrucţie, în plin elan de recuperare a prestigiului. în planul Biroului Oval s-a consumat o întrevedere a unui Năstase pus pe confesiuni şi a unui Bush înduioşat de curcubee. Am aflat că dl. Năstase va candida la preşedinţia României într-un procent sporit faţă de ce ştiam noi de la Istanbul, sau de la Bruxelles, sau chiar de la Bucureşti. Am aflat că dl. Năstase i-a spus prietenului Bush mai multe decât ne-a spus nouă, pe care ne-a ţinut cu sufletul la gură când Mihai BRATU (conf. în pag. io)