Tribuna, decembrie 2004 (Anul 120, nr. 4194-4218)

2004-12-04 / nr. 4196

! Cu Bricomat ai un ta Crăciun minunat! Doar aici se pot găsi preţuri mici, avantajoase, la articole de iarnă! globuri de diferite modele şi culori - 39.900 lei/set 6 buc - 50.900 lei/set 6 buc - 52.900 lei/set 12 buc - 57.900 lei/set 12 buc ornamente decorative diverse modele şi culori, începând cu 129.000 lei brazi artificiali verzi şi albi 90 cm - 2,4 m, preţuri începând de la 429.000 lei brazi cu fibră optică de 90 cm -1,2 m, preţuri începând de la 709.000 lei sanie copii froggy - 959.000 lei _________________bob snow storn - 1.859.000 lei ____ Sunt doar câteva din preţurile promotionale. Vizitează-ne să te convingi! informaţii "eronate" ■ decizie justă. Aşteptăm lămuriri! • în urma articolului publicat în "Tribuna", primarul Klaus Johannis a dispus sistarea unei licitaţii • în urma apariţiei în ziarul nostru din 3 decembrie a articolului intitulat "Municipalitatea vrea să vândă un teren ce face parte din Parcul Sub Arini", am primit un text semnat de Klaus Johannis, primarul municipiului, care ne roagă să-l publicăm integral, întrucât articolul cuprinde informații eronate (s.n.). Iată textul:" Vă mulțumesc pentru sesizarea adresată prin intermediul ziarului, privitoare la terenul situat pe str. Şcoala de înot. Decizia de vânzare a terenului a fost supusă la vot şi aprobată în şedinţa de Consiliu Local al municipiului Sibiu. Decizia a fost luată de consilierii locali după ce s-a discutat apartenenţa sau nu a terenului la Parcul Sub Arini. Cu acea ocazie s-a lămurit faptul că acel teren nu face parte din Parcul Sub Arini, aşa cum greşit afirmă semnatarii scrisorii. Totuşi dorim să informăm cetăţenii pe această cale că, până la lămurirea situaţiei, am dispus sistarea licitaţiei". Mulţumim d-lui Johannis pentru incredibila iuţeală cu care a reacţionat, dispunând sistarea licitaţiei. Ne bucură că un semnal tras de noi a fost luat în seamă, dar bucuria ne e întrucâtva umbrită de faptul că nu ne-am lămurit unde am greşit. Este posibil ca în scripte terenul respectiv să nu facă parte din Parcul Sub Arini, ba este chiar probabil, din moment ce este revendicat. Oricum ar fi, un teren populat de arbori seculari nu poate fi un teren viran. Un al doilea element hotărâtor, din punctul nostru de vedere, trebuie să-l precizeze arhitecţii oraşului: trec sau nu trec pe sub terenul în cauză utilităţi de mare însemnătate pentru această zonă a oraşului? Dacă da, s-ar putea repeta ceea ce s-a mai întâmplat în ţară şi cu consecinţe grave (la Bucureşti s-a construit un complex comercial pe o conductă magistrală). Nu ne rămâne decât să aşteptăm lămurirea situaţiei. I. SORESCU COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Anul CXX, serie nouă, nr. 4196 Sâmbătă, 4 decembrie 2004 12 pagini (cu supliment), 5000 lei (la abonați - 2000 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http ://www .tribuna .ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro Zvonuri, nervi • zvonurile apărute printre taximetrişti se dovedesc a fi nefondate • unii patroni acuză presa de publicitate neloială • cel mai probabil, tarifele vor creşte de anul viitor • în ultimele zile, între taximetriştii sibieni s-a iscat mare vânzoleală. Unii îşi frecau mâinile de fericire că vor câştiga ceva mai mult, alţii Bogdan BRYLYNSKI (cont. în pag. 10) Drumul bun BlfiRM Pagina 10 Adevăru-i că se fură De la biciclete la carcase de vită Pagina 12 Reîntregirea colecţiei Brukenthal • S-a semnat documentul conform căruia 19 tablouri de la Muzeul Naţional de Artă din Bucureşti se vor întoarce la deţinătorul de drept, Muzeul Naţional Brukenthal, după 56 de ani • Ministrul Culturii, acad. Răzvan Theodorescu, îşi onorează promisiunea de a restitui tablourile în timpul mandatului său • Directorul Muzeului Naţional Brukenthal, Alexandru C. Lungu, lauda gestul ministrului • Sosirea tablourilor este întârziată de lucrările de amenajare de la muzeu şi este preconizată pentru luna mai a anului viitor • UR prima întâlnire la care s-a discutat despre cele 19 de tablouri a avut loc vara aceasta, când acad. Răzvan Theodorescu a promis, în prezenţa primarului Johannis, că până la sfârşitul anului, ele vor reveni la Sibiu. Operele au fost împrumutate de Muzeul Naţional Brukenthal, Muzeului Naţional de Artă din Bucureşti, care apoi şi le-a însuşit în anii '54-'56, printr-un Decret, pe Marius ALBU (conf. în pag. 9 Eveniment major în lumea crescătorilor de porumbei de agrement S-a deschis, ieri, Expoziţia Naţională de Porumbei de Agrement, în sala sportivă din Piaţa Teatrului din Sibiu. De menţionat că este prima expoziţie naţională la Sibiu după anul 1989, cuprinzând un număr record de 1450 exemplare din 110 rase! Participă 180 de crescători din Ucraina, Moldova, Serbia şi România. Expoziţia îi este totodată dedicată lui Viorel Dinu, fost preşedinte al asociaţiei, decedat în luna iunie a.c., căruia familia şi foştii colegi i-au adus - printr-o slujbă religioasă - un pios omagiu. Expoziţia va mai putea fi vizionată în zilele de 4 şi 5 decembrie, între orele 9-19. Pred MSS Sărbători creştine -------,-------Sfântul ierarh Nicolae B iserica cinsteşte în fiecare an, la 6 decembrie, pe uinul dintre cei mai iubiţi sfinţi ai săi, Sf. Nicolae, renumitul arhiepiscop al Mirei Lichiei. Puţini sunt sfinţii din calendarul creştin al căror cult să fie cunoscut, încă din cele mai vechi timpuri şi care să aibă o atât de largă răspândire. Sf. Nicolae s-a născut pe la anul 270, în oraşul Patara, din provincia Lichia, de pe coasta de sud a Asiei Mici, din părinţi evlavioşi, cu o bună stare materială, care şi-au crescut unicul copil în duhul curăţiei trupeşti şi sufleteşti, ferindu-l de decăderea morală a vremii. După moartea părinţilor săi, tânărul Nicolae nu va rătăci de pe calea virtuţii creştine ci, dimpotrivă, va şti să folosească marea avere ce-i rămăsese moştenire. Astfel, este cunoscută în lumea creştină binefacerea pe care el a săvârşit-o faţă de un vecin de-al său care, pierzându-şi toată averea, ajunsese într-o astfel de stare de sărăcie, încât era pe cale să îşi azvârle pradă desfrâului pe cele trei fiice ale sale pe care nu ie mai putea hrăni şi CH. DOBRIN (conf. în pag. 10) .