Tribuna, ianuarie 2005 (Anul 121, nr. 4219-4242)

2005-01-15 / nr. 4229

COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Sâmbătă, 15 ianuarie 2005 • 12 pagini (cu supliment), 6000 lei (la abonați - 2500 lei) • Anul CXXI, serie nouă, nr. 4229 Varianta în limba română pe internet: www.tribuna.ro • e-mail: red@tribuna.ro; publicitate@tribuna.ro Alertă! Ningel ■ chiar dacă nu a căzut în cantităţi mari, zăpada din ultimele 24 de ore a pus în alertă autorităţile sibiene ■ prefectul şi preşedintele Consiliului Judeţean au convocat de urgenţă Comandamentul de Deszăpezire pe DN1 şi DN 7, circulaţia a fost îngreunată de ceaţă şi ninsoare ■ în Sibiu, utilajele au lucrat în noaptea de 13 spre 14 ianuarie pentru deszăpezire ■ ieri, după prânz, ninsoarea s-a oprit, iar lucrurile au revenit la normal ■ Subprefectul Marin Crăciun va fi instalat luni Emoţiile au luat sfârşit şi pentru subprefectul Sibiului, Marin Crăciun. Acesta va fi instalat luni, la Prefectură, în funcţia de subprefect, în urma deciziei primului ministru al Guvernului României, Călin Popescu Tăriceanu. Marin Crăciun este membru PNL din 1999, iar în prezent este vicepreşedinte al Organizaţiei Municipale PNL Sibiu. Noul subprefect este absolvent al Facultăţii de Drept şi Ştiinţe Politice din Sibiu. în prezent avocat, Marin Crăciun a absolvit şi Şcoala Militară de Ofiţeri Activi "Nicolae Bălcescu" SMT activând între 1987 şi 1999, ca ofiţer. Este şi cadru universitar al Universităţii "Lucian Blaga". S-a născut la 21 octombrie 1964 la Reghin, jud. Mureş, este căsătorit şi are un copil. IC. P.J in timp ce semn băcăuan a intrat cu maşina într-un îndrepta spre Spania TIR în apropierea localităţii Sălişte ■ el se afla în maşină cu alte două persoane ■ toţi trei lucrează în Spania şi au fost acasă de sărbători ■ doi dintre răniţi au fost internaţi în spital ■ Trei bărbaţi din Bacău au ajuns, joi seara, la Serviciul de Urgenţă al Spitalului Clinic Judeţean Sibiu după ce au fost răniţi într-un accident rutier pe DN1, pe raza judeţului Sibiu. Cei trei lucrează în Spania, iar de sărbători au venit în ţară. Joi, ei se întorceau înapoi la muncă, într-un autoturism Ford Mondeo, condus de Cornel M., de 30 de ani, în apropierea localităţii Sălişte, din cauza carosabilului umed şi a vitezei neadaptate la condiţiile de trafic, maşina a ieşit de pe sensul de mers, a intrat pe contrasens în timpul unui viraj la dreapta şi a intrat în plin într-un autotractor Mercedes cu semiremorcă, condus regulamentar de un sloven de 38 de ani, care intrase în aceeaşi zi în ţară. Răniţii au fost imediat transportaţi la Serviciul de Urgenţă. Şoferul Fordului Mondeo a suferit o fractură a bazinului şi a fost internat la Ortopedie. Dr. Carmen Natea, purtătorul de cuvânt al spitalului, ne-a declarat că unul dintre pasageri, în vârstă de 43 de ani, a suferit un traumatism cranio-cerebral acut deschis, cu leziuni cerebrale, comoţie cerebrală şi edem cerebral şi a fost internat la Neurochirurgie. Cel de-al doilea pasager, un tânăr de 22 de ani, a avut şi el un episod de pierdere a cunoştinţei, s-a ales cu un traumatism cranio-cerebral acut deschis, dar nu a fost nevoie să fie internat. Sorana MAIER Apari să trai lumină Precum corăbii negre se leagănă de vânt, Cu pânzele-atârnate departe de pământ, Cum între cer şi ape trec paserile stol, Trec ale mele gânduri pe-a sufletului gol, Şi-ntind ale lor aripi spre negre depărtări... Tu eşti în visu-mi negru luceafărul pe mări! Mihai Eminescu Schimbare numai de dragul schimbării. De fiecare dată, în ultimii 15 ani, ori de câte ori s-a schimbat puterea politică în România, a urmat o masivă schimbare de şefi, directori şi directoraşi până în cele mai ascunse cotloane. Expresii ca “pedeserizarea”, “cederizarea” sau “pesedizarea” au intrat deja în vocabularul românilor. Acum câteva zile îmi povestea un amic că, la un moment dat, a auzit o discuţie despre un şef de aprozar care trebuia schimbat pentru că “nu mai avea susţinere politică”. Tot de fiecare dată, fiecare Putere instalată îşi motiva schimbările cu eternul “nu putem să ne punem în aplicare programul cu oamenii celorlalţi”, un motiv, altminteri, de înţeles. Numai că, această schimbare dusă până în măduva oaselor a avut, întotdeauna, cel puţin două aspecte negative: îndepărtarea unor profesionişti care n-aveau nimic de-a face cu politica şi apariţia unor oportunişti care n-aveau legătură decât cu politica dusă până la nesimţire. Suntem, acum, intr-o nouă etapă, tot de schimbare. Liderii politici ai noii puteri sunt, din nou, puşi pe schimbări. Referindu-ne la realitatea sibiană, nu putem să nu constatăm că anumite schimbări de directori se impun. Unii au făcut politică de partid în loc să-şi vadă de treabă, iar alţii n-au avut niciodată habar de ce trebuie să facă în funcţia deţinută. Această schimbare, însă, riscă să se transforme într-o vânătoare de vrăjitoare şi să ducă la numirea altor personaje incompetente, care sunt bune numai pentru că au susţinere politică. în ultimele zile, am primit la redacţie mai multe scrisori şi telefoane din partea unor cititori care se declarau revoltaţi şi dezgustaţi de ceea ce se întâmplă. “împărţirea politică a funcţiilor e jenantă. Am citit în ziarul dvs. de joi, 13 ianuarie, că până şi PUR-ul, prin preşedintele său, Iosif Moldovan, are tupeul să ceară funcţii de directori" - spune Marian Pintea, un vechi cititor al Tribunei. Un alt cititor, care susţine că se numeşte Vasile Morărescu, spune: “Acum o săptămână, citeam că PUR vrea funcţia de prefect de la Sibiu. Păi noi de-aia am votat cu Alianţa şi cu Băsescu, să avem un prefect PUR? ______________T.IONITIl (conf. în pag. 12) încă 500.000 de dolari ConsiliulPagina 12 Judeţean pregăteşte licitaţiile pentru pietruiri Schimbări Cineva acolo sus, în vârful publicaţiilor franceze, nu ne iubeşte. Prestigiosul "Le Monde" ne-a mai taxat pe noi cu o severitate suspectă, mult sărită din limitele în care ne-a tratat presa europeană, dar, de astă dată, parcă s-a întrecut măsura. Cotidianul francez a publicat, la începutul săptămânii, două materiale neprietenoase, tocmai când preşedintele Chirac l-a invitat pe preşedintele României, Traian Băsescu, la Paris. Cu titlul "Bruxelles-ul ameninţă să întârzie aderarea României şi Bulgariei", sunt înşirate întârzierile înregistrate de ţara noastră în procesul de aderare, mai ales în aplicarea dreptului comunitar, a luptei cu corupţia şi a respectării drepturilor omului. După părerea cotidianului parizian, România a avut mare noroc să se strecoare până în pragul semnării Tratatului. Acest noroc s-ar numi Franţa, la insistenţele căreia europenii au cedat. Tot Franţa, zic gazetarii de pe malul Senei, ar fi împiedicat decuplarea noastră de Bulgaria, ţară superior pregătită pentru aderare. Al doilea material, şi mai ascuţit, dar sub aceeaşi semnătură, "Ţări care încă practică tortura şi tratamentul degradant", povesteşte două cazuri concrete în care România a fost condamnată la CEDO. Noi ştim mai multe, am şi scris despre ele. Nu spunem că jurnaliştii de la "Le Monde" denaturează adevărul, dar ni se pare că îl accentuează neprietenos şi într-un moment neinspirat, când România tocmai începe să se schimbe, să-și compună o imagine mai pe placul Uniunii Europene. Mihai BRATU Editorialul