Tribuna Sporturilor, 1991 (Anul 2, nr. 44-94)

1991-10-14 / nr. 84

JJPirfesoM^Mwtett SUPLIMENT SIPTAMillaL DE INFORMARE SPORTIVĂ AL COTNMANW.OI INDEPENDENT TRIBUNA Sibienii le-au luat dinamoviştilor bucureşteni...carnetul de conducere“ Balanţa C.S.U.—Dinamo 82-71(46-33) Intr-o atmosferă de mare spectacol sportiv, în faţa unei săli arhipline şi încurajată „magna cum laudae" de inegalabila sa galerie. Balanţa C.S.U. Sibiu a tranşat fără echivoc, în urma unei partide pe care a controlat-o seniorial la toate capitolele, din min. 2 pînă în min. 40, disputa cu dinamoviştii bucureşteni, aflaţi înaintea meciului de la Sibiu pe locul I al clasamentului, fără nici o înfrîngere. Spectacol sportiv de zile mari în Sala Sporturilor din Sibiu care ne-a dovedit că dacă la „navigaţie“ elevii antrenorilor Mircea VULC şi Dorin BLEAHU stau mai slab, la „circulaţia rutieră“ ştiu să impună „undă verde“. Am asistat, din nou, la o partidă în care gazdele şi-au reconfirmat apetenţa pentru victorie printr-un joc complet, variat şi eficient, dar şi capacitatea de a pune în operă partiturile tactice dificile concepute de cei doi antrenori, în special cea referitoare la faza de apărare care începe să-şi arate pe deplin roadele. Sub conducerea „profesorului“ Claudiu Muntean — din nou cel mai bun de pe teren — sibienii au practicat un joc eficient, evident elaborat şi exersat, fapt ce le-a permis să se impună cu claritate, victoria neputînd a le fi pusă la îndoială sub nici o incidenţă. Mihai Corui, în evidentă apropiere de valoarea care l-a consacrat ne-a cucerit cu inteligenţa şi eleganţa sa. Attila Kincses a făcut o partidă excelentă, el dovedindu-se nu numai un bun realizator (15 puncte), dar şi un excelent apărător, reuşind practic să-l anihileze pe sovieticul Ruban, cel care în meciul cu Steaua reuşise să înscrie 30 de puncte, contribuind decisiv la victoria echipei sale. Alecu —in pofida relaxării şi uneori a superficialităţii îrn momentul aruncării la coş — a realizat o partidă de zile mari, el fiind autorul unei performanţe demne de invidiat şi anume 24 de baloane recuperate (!). Lefter s-a dovedit din nou util echipei, perioada lui de integrare părînd a se apropia de sfîrşit. Pelger a făcut un joc bun care ne determină să credem în revenirea lui spre adevărata sa valoare. în ce priveşte desfăşurarea jocului, după un început „specialitatea casei“ (min. 1. 06), sibienii egalează, preiau con(continuare In pag. a Il-a) Octavian RUSU Ştefan Coidum: „Soarele va străluci şi pe... strada noastră!“ După meciul de la Constanţa l-am provocat la o discuţie cu cărţile pe faţă pe antrenorul ŞTEFAN COIDUM, cel pe umerii căruia apasă responsabilitatea readucerii pe linia de plutire a echipei F.C. Inter.• Cum s-a văzut de pe „banca suferinţei“, domnule Coidum, meciul cu Gloria Bistriţa? — îţi propun s-o luăm ceva mai dinainte. Şi-ţi voi spune că testele efectuate în săptămîna premergătoare meciului cu bistriţenii mi-au confirmat că sînt era deficitari la capitolul pregătire fizică. Echipa înoată, adică duce jocul 90 de minute, dar nu în ritmul pretins ca să poată aspira la îngenuncherea adversarului. Ne lipseşte acel living care să ne permită să fim primii la minge. Asta s-a văzut clar în meciul cu Bistriţa. Aţi observat, desigur, că spre finalul jocului, Iftodi şi V. (continuare în pag. a IV-a) Discuție consemnată de Mircea BIŢU Anul II, nr. 84 14—20 oct. 1991 4 pagini Prețul: 5 lei Norocul nostru cocoşat... Iartă-ne ajunşi la jumătatea turului campionatului diviziei A de fotbal. Stînd strîmb şi judecind drept, în toamna asta bobocii, pe care ar fi trebuit să-i numărăm, i-au mîncat alţii fripţi, norocul nostru dovedindu-se cocoşat şi cu coşuri pe obraz. Mă refer la „fanionul“ F.C. Inter care-i opt meciuri a luat 16 goluri pierzînd pe teren propriu 4 puncte în trei jocuri. „Afacerea“ făcută cu Dinamo se dovedeşte falimentară, de unde se vede că nu-i bine să se întîlnească hoţul cu miliţianul nici ziua-n amiaza mare, darmite la lumina lunii. Dl. Vasile Ianul — moldovean blajin dar fotbalist aspru, apoi arbitru bine dirijat din umbră, apoi şef la clubul Dinamo — l-a tras pe sfoară pe dl. Gelu Leicu — care n-a fost nici fotbalist, nici arbitru, ci un biet chibiţ care ştia să facă nişte balanţe contabile — luîndu-i din ogradă doi jucători de valoare dovedită (Mihali și D. Munteanu). (Continuare în pag. a IV-a) N. I. DOBRA CLASAMENT,•DIVIZIA A ETAPA VIITOARE (19—20.X.a.c.):F.C. Bacău —Rapid; Dinamo — F.C. Braşov; Corvinul — F.C. Argeş; Oţelul — A.S.A.; Electroputere — Unirea Dacia Brăila; Sp. Studenţesc — Univ. Craiova; Petrolul — Steaua; Farul — Gloria; F.C. Inter — „Poli“ Timişoara. 1.Dinamo Bucureşti8 6 2 0 21— 3 14 (+6) 2.Petrolul Ploieşti8 6 1 1 13—10 13 (+5) 3.Steaua Bucureşti8 5 1 2 13— 5 11 (+3) 4.Oţelul Galaţi8 5 1 2 10— 9 11 (+3) 5.„Poli“ Timişoara8 5 0 3 13— 9 10 (+2) 6.Electroputere Craiova8 3 3 2 8— 69 (+) 7.Universitatea Craiova8 3 3 2 6— 49 (+1) 8.Gloria Bistriţa8 3 2 3 13—118 ( 0) 9.Rapid București8 4 0 4 10— 98 ( 0) 10.F.C. Bacău8 3 2 3 6—138 ( 0) 11.F.C. Brașov8 3 1 4 11—127 (-0 12.A.S.A. Tg. MureşS 3 1 4 8—137 (—1) 13.Sportul StudențescS 2 2 4 8—146 (—2) 14.F.C. Argeş8 1 3 4 9— 85 (-3) 15.F.C. Farul8 2 1 5 3— 65 (-3) 16.FC. INTER 8 13 4 10—165 (—3) 17.Corvinul Hunedoara8 2 0 6 9—164 (-4) 18.Unirea Dacia Brăila8 1 2 5 7—144 (—4) B. ŞIRIANU Foto: Andrei BUTA CULTURISMUL —sport al forţei şi al minţii De peste trei săptâmîni, Sibiul găzduieşte lotul naţional de culturism al României, prezenţa lui discretă in oraşul nostru îndemnindu-ne să-l prezentăm mai in detaliu cititorilor noştri, iubitorilor acestui sport. Așadar... ... D-le profesor Mihăilescu cum s-a ajuns la varianta Sibiu, pentru acest cantonament? — Dificilă întrebare. Oricum, hai s-o lămurim. Am ajuns la Sibiu datorită unei conjuncturi nefericite — în prima fază, cantonamentul lotului fiind programat la Felix — Oradea, unde s-a promis amenajarea unei săli speciala de pregătire, dar care nefiind terminată, am fost obligaţi să căutăm alte locuri. — Cu ce prilej acest cantonament de durată? — Cantonamentul lotului este preludiul a două mari competiţii la care vom participa, respectiv: Campionatele mondiale de seniori de la Katowice — Polonia, din 25—27 octombrie, şi Campionatele mondiale de juniori de la Lisabona. Pentru a preîntâmpina o altă întrebare aş dori să prezint componenţa lotului prezent, la pregătire, pe categorii. Deci, la 65 kg — Tarcea Costel, 70 kg — Ardei Vasile, 80 kg — Mihăilescu Cristian, 90 kg — Uceanu Florin, +90 kg — Ciorbă Petre, aceştia fiind în fapt campionii ţării la cele 5 categorii de greutate. în lai mai sunt cuprinşi şi juniorii Mija Vasile la 70 kg (Continuare în pag. a Tî-a)