Tribuna Sporturilor, 1997 (Anul 7, nr. 350-399)

1997-01-20 / nr. 350

PETRE PURIMA: ‘Pe hârtie suntem mulţi, dar valoric Sâmbătă, înaintea ultimului antrenament, am schimbat câteve vorbe cu Petre Purima, noul antre- nor principal al interiştilor. Felicitări pentru avansare, Petre! (Râde) Mulţumesc. Dar tot noi suntem ... Nu crezi că a venit vremea să arăţi ce poţi? Ştiu unde bateţi! Numai că, pentru a merge cu bicicleta, îţi trebuie ... bicicletă. Dacă vă aşteptaţi să zic vorbe mari ... nu sunt eu omul. Poate că şi discuţia asta ar fi bine s-o mai amânăm. Mircea BIŢU continuare în pag.4 Adrian BUD se confesează “Sunt sibian prin adopţie, dar mă simt excelent în Giuleşti!” Intr-una din serile trecute mi-a telefonat, acasă, Adrian Blid. Gestul m-a bucurat pentru că, de mult timp, nu ne mai văzusem şi, efectiv, îi pierdusem urma. La mulţi ani, dumneavoastră şi colegilor! V-am văzut, nea Mircea, în dezbaterea televizată de la CINEMAR! - Au văzut-o şi alţii şi ... tot degeaba! F.C. Inter agonizează. Nu-ţi pot da veşti bune dacă asta aştepţi... - Citesc şi eu ziarele, sunt la curent. De 3 luni de zile, de când stau cu piciorul în ghips, am avut timp să citesc pe îndelete. - Apropo. Adi, în ce stadiu te afli cu recuperarea ? - Tocmai mi-am scos ghipsul. Doctorul Popescu, de la București, mi-a spus, după radiografia din 8 ianuarie, că osul s-a consolidat bine pe exterior, dar e încă moale pe interior. Oricum, sunt fericit că merg din nou fără cârje şi încep recuperarea. Urc în cantonament cu Rapidul şi, dacă totul decurge normal, sper să reapar între buturi chiar în această primăvară. - Cum e la Rapid? - Excelent, din punctul meu de vedere. S-au purtat ca nişte domni. Deşi sunt inactiv de peste 3 luni, am primit prompt toate drepturile. Văd că lotul se primeneşte mereu, vin jucători tineri din provincie, antrenorul Liţă Dumitru dorind să construiască o echipă nouă. Galeria nu prea are răbdare, dar asta- i situaţia în Giuleşti. Din păcate, Glăvan nu s-a adaptat acolo şi a plecat cu Mironaş la Bistriţa. Accepţi să dezgropăm morţii, Adi? A consemnat Mircea BIŢU continuare în pag.4 Hoţia lată frontiere Când am început şi noi să luăm mai în serios hoţiile naţionale, fraţii noştri de gintă, cu cocoş pe sacou, ies din tăcere cu un caz care părea îngropat şi ne amestecă într-o hoţie internaţională, sfâşiind odihna binemeritată a Federaţiei Române de Fotbal, după un sezon obositor şi a fflm dureros. Toată tărăşenia pleacă - se putea altfel? - de la nişte gazetari curioşi care l-au scotocit pe monsieur Bernard Tapie până au reuşit să stârnească justiţia. Odată pornită, justiţia este greu de oprit într-un stat de drept (Franţa este, ca şi România, tot stat de drept) aşa că tribunalele pornesc o ştafetă care nu se opreşte decât în punctul final pe care scrie: sentinţă definitivă!Ce ştim? Ştim că în ianuarie 1990 s-a disputat la Marsilia întâlnirea amicală de fotbal între Olympique Marseille şi reprezentativa României, urmând ca o parte din încasări să fie vărsată în buclucaşul Cont Libertatea, spre minimă consolare a victimelor revoluţiei din decembrie '89. Ştim că delegaţia română a numărat 30 de persoane Cornel Dinu, secretar de stat în Ministerul Tineretului şi Sportului, secondat de Ştefan Covaci, vicepreşedinte, pe atunci, al F.R.F. Ştim că echipa României a jucat cu însemnele unei firme pe tricouri, firmă care s-a întâmplat să fie chiar a lui Bernard Tapie. O fi acceptat conducerea delegaţiei noastre, doar aşa din simpatie pentru monsieur Bernard, să sfideze hotărârea FIFA care interzice orice reclamă pe echipamentul echipelor naţionale? Ştim că F.R.F. n-a văzut nici un franc de la domnul Tapie sau de la conducătorii delegaţiei române, iar în Contul Libertatea nu s-a operat nimic din aceste direcţii. Mai ştim că domnul Mircea Sandu, preşedinte al F.R.F., în aşteptarea verdictului anchetatorilor francezi, a făcut o declaraţie plină de tâlcuri, lăsând frâu liber presupunerilor: “dacă se va demonstra că s-au vărsat bani către persoane din România, trebuie să se declanşeze o anchetă care să lămurească situaţia acestora.” Altă Comisie?! Dacă bănuiala conţinută în declaraţia preşedintelui Mircea Sandu se adevereşte şi domnul Tapie a trimis nişte bani prin mesager, atunci, cu siguranţă, Comisia va stabili că mesagerul a fost musai francofonul Pişti Covaci. Dumnezeu să-l ierte. Mihai BRATU 5m 8IBl|©T£g^ I s IB i ... 'Sportul să rămână sport, treacă la învățământului' • dorește Emeric Jenei •noul ministru secretar de stat la Ministerul Tineretului și Sportului amănunte în pag.4 umna Dottomi CestnovortMIM L-am întrebat pe reputatul medic primar Alexandru Costea, şeful Dispensarului sportiv din Sibiu, cum s-au prezentat la recentele controale medicale fotbaliştii.Pauza competiţională atât de lungă a lăsat urme. Nivelul demonstrat de interişti este unul precar. Excepţiile se numesc Gângă şi Mierluţ, ambii cu calificative de foarte bine. în categoria celor cu calificative de bine i-am găsit pe Demian, Cornaci, Teodorescu, C. Szeghedi şi Al. Zotincă. Ceilalţi... Nici şoimii n-au mai atins acum rezultatele de la controlul din vara trecută, foarte bine prezentânduse doar Marinac, Luca, Neag, M. Stoica şi Şopterean. Le-aş recomanda antrenorilor sa gradeze cu atenţie acomodarea la efort şi, obligatoriu, să repete controlul medical după epuizarea pregătirii centralizate” - a conchis dr. Costea. M.B. CSM Forest« a început antrenamentele După o lungă vacanţă rugbiştii sibieni s-au întâlnit, miercuri 8 ianuarie, în vederea reluării pregătirilor pentru cea dea doua parte a ediţiei de campionat 96/97. Localnicii au răspuns primii la apel, în următoarele zile prezentându-se şi cei plecaţi “acasă” astfel că la începutul săptămânii trecute întregul lot a participat la antrenamente. Prezent, miercuri 15 ianuarie, la şedinţa comisiei tehnice a federaţiei de specialitate, antrenorul Mircea Beianu s-a întors cu veşti proaspete, motiv pentru care i-am solicitat Rugby amănunte despre cele stabilite la Bucureşti şi evident despre pregătirile recent începute de echipa pe care o conduce. Mai întâi câteva cuvinte despre ceea ce ne este mai aproape de suflet, echipa CSM Foresta. Lotul s-a reunit şi aţi demarat pregătirea. Am înţeles că nu aveţi absenţi. Cu o singură excepţie, Adrian Banciu, bolnav, toţi ceilalţi componenţi ai lotului au răspuns “prezent” la antrenamentul de luni, 13 ianuarie. Aceştia sunt: Florea, Ciulei, Mocanu, Borş, Suciu, Cosma, Bârgăunaş, G. Banciu, Dragomir, Urdea, Badiu, Oprişor, Seceleanu, Zeicu, I. Cătălin, Borcan, continuare în pag.4 • Vânzoleală, zvonuri, braşoave şi agitaţie sterilă în lumea fotbalului nostru, în loc să-şi vadă de pregătiri, jucătorii se plimbă pe la porţile cluburilor ca să vadă cine dă mai mult. Banii negri să trăiască! •E uşor de sesizat că, după venirea ca ministru de interne a lui Gavril Dejeu nici puţini, şi nici nemotivaţi, duşmanii lui Dinu trag nădejde că acesta l-ar putea mazili pe fostul internaţional din fotoliul de preşedinte" scrie Ov. Ioaniţoaia, luându-i apărarea lui Cornel Dinu în diferendul cu Ionuţ Chirilă. •Tărăboi în presa de toate culorile pe tema banilor rezultaţi din turneul echipei naţionale, desfăşurat pe traseul Marsilia - München - Pisa în 1990. Mircea Sandu şi Cornel Dinu, pe atunci secretar de stat, se fac a nu şti nimic de ei. Se fură în România de azi can codru. • O nouă speranţă a fotbalului românesc: Pârţiu (Gloria Bistriţa). • Albanezul Altin Masati (FC Oneşti) s-a însurat cu românca Dana şi vrea să devină cetăţean român. Vede el mai târziu ce păţeşte ... • La Paris, în prima manşă a Supercupei Europei la fotbal, Paris S G. - Juventus 1-6 (0-4). Cu siguranţă, italienii vor cuceri, după CCE şi Cupa Intercontinentală, al treilea trofeu major al anului trecut. • Fosta "gheată de aur" a Europei, Dudu Georgescu, a ajuns - în fine - antrenor secund la Dinamo ... ajutându-l pe Ţălnar. Ironiile vieţii ... (n.r.d) continuare în pag.4 Anul VII,nr.350 2001 - 26.01.1997 4 pagini, 300 lei K 'se*»" vffWsyx-i ■■ > ■ , " : "v.... Alături de PETRE PURIMA, interiștii se pregătesc pentru reluarea campionatului.