Tribuna Sporturilor, 2016 (Anul 26, nr. 1288-1336)

2016-01-18 / nr. 1288

CAMPIONATUL NAŢIONAL MASCULIN DE BASCHET/ CSU ATLASSIB - BCM "U" PITEŞTI 74-71 Baschetbaliştii sibieni au câştigat pentru a doua oară în faţa Piteştiului, în acest sezon. Meciul de sâmbătă seara, din "Transilvania", a fost unul viu disputat, cu dese răsturnări de scor. CSU Atlassib s-a impus la o diferenţă de 3 puncte, dar Pustozvonov putea trimite meciul în prelungiri, când mai erau două secunde şi jumătate. Kevin Hardy a fost cel mai bun marcator al Sibiului, cu 16 puncte. Mladenovic, de la oaspeţi, a avut cu unul mai mult. Sâmbăta viitoare, CSU Atlassib joacă la Tg. Jiu. Ovidiu BOICA Ultimele meciuri dintre echipele din Sibiu şi Piteşti au fost nerecomandate cardiacilor. în primăvara lui 2015, CSU pierdea în Trivale la diferenţă de o jumătate de coş (75-74). La o jumătate de an distanţă, "studenţii" noştri şi-au luat revanşa, câştigând la Piteşti cu 80-76. La fel de strâns a fost şi meciul de sâmbătă seara, disputat în faţa a aproape 2000 de fani sibieni. într-un final trăit cu pulsul la 200, jocul s-a terminat cu happy-end pentru "galbenalbaştri", care au făcut un pas mare pentru o clasare în primele 6, într-o primă fază, în ceea ce-i priveşte pe piteşteni, aceştia au intrat rău de tot la apă, cu acest eşec micşorându-şi considerabil şansele de a prinde play-off-ul. Sibienii au intrat mai greu în meci. Gilbert n-a nimerit nici măcar inelul, iar Mijajlovic a pasat la adversar. Aşa, piteştenii s-au dus la 6-0. Primele puncte ale noastre au intrat abia după două minute și jumătate, de la Hardy. Cu două "faute" în jumătate din actul întâi, Gilbert i-a lăsat locul lui Will Paul, iar acesta din urmă a adus pentru prima dată egalare, la 10, de la linia de libere. Tot el avea să ducă pentru prima dată Sibiul în avantaj (12-11), dar bucuria a fost de scurtă durată pentru că Ross a răsturnat scorul cu o aruncare de la distanţă. Ultimul minut din primul sfert a fost mai degrabă de cascadorii râsului. Niciuna dintre echipe n-a reuşit să ducă la bun sfârşit mai multe atacuri, iar în ultimele secunde Will Paul i-a "stins lumina" lui Ross. Miza pe aruncările de ______3 puncte______ Sibienii au pus accentul pe aruncările de la distanţă, la reluare, încercând astfel să depăşească defensiva sâcâitoare a oaspeţilor. Prima încercare, a lui Will Paul, a fost însă sortită eşecului. Adrian Tudor a marcat primele puncte (16-12), dar imediat Lalovic şi Cioacătă, cu două aruncări identice, din afara semicercului, au adus în sfârşit Sibiul în avantaj (18-16), iar sârbul Mandic a cerut time-out, încurajaţi de cele două "treiţe" de mai devreme, sibienii au continuat tirul din afara semicercului, însă rând pe rând Calotă, în două rânduri, Hardy şi Cioacătă au dat gherlă. Aşa, oaspeţii s-au desprins la 7 puncte (27-20). Boris Lalovic a fost omul potrivit la... momentul potrivit. Sârbul le-a tăiat apetitul oaspeţilor cu o nouă "treiţă". L-a imitat Will Paul, cu un minut înainte de finalul primei reprize. La 29-26, Mandic şi-a chemat din nou jucătorii la margine pentru noi indicaţii, în încercarea de a găsi soluţii pentru a-i opri pe "studenţi". In zadar, la reluare Mijajlovic egalând la 29, tot cu o aruncare din afara semicercului, când mai erau 35 de secunde. Sibienii ar fi putut chiar intra în avantaj la cabine, dar Hardy a ratat ambele "libere" primite pentru faultul lui Mladenovic, apoi tot el, în ultima secundă, a aruncat de la mijlocul terenului, mingea lovind inelul înainte de a reveni în teren. Piteştenii au preluat iniţiativa, în debutul reprizei secunde, dar n-au reuşit să se desprindă. Reuşita lui Lalovic, care a redus diferenţa la o jumătate de coş (35-34), a reaprins "vulcanul" din tribune. După o primă repriză modestă, Gilbert a reuşit în sfârşit să marcheze. Americanul şi-a revenit la timp şi a încheiat perioada cu alte 5 puncte consecutive. Hardy i-a ridicat pe fani în picioare cu o aruncare din propria jumătate de teren, mingea a trecut prin coş exact în momentul în care sirena a sunat, iar Ciulin a anulat reuşita. Cu 10 minute înainte de final Piteştiul era la numai o lungime în faţă (46- 45), în tribune, cu toţii aşteptau asaltul final al "galbenalbaştrilor"... Revenire în ultimul sfert Semnalul revenirii l-a dat căpitanul Popa Calotă şi Sibiul prelua încă o dată frâiele, în debutul sfertului patru. Apoi și-a intrat în rol Harrison, iar Calotă a sfârșit atacul pe burtă, după o pătrundere încheiată cu coş plus fault (58-52). Lalovic a mai lovit încă o dată din afara semicercului, iar Hardy s-a zbătut ca vulturul de pe stema lui CSU sub panoul advers, oferindu-i lui Harrison şansa de a înscrie alte două puncte (63-54). Lalovic şi Harrison au fost sancţionaţi cu "antisportiv". Sibiul era la 10 puncte distanţă însă şi părea să aibă parte de un final de meci liniştit. N-a fost deloc aşa! Stamenkovic a înscris de la distanţă (69-64), după care piteştenii au căutat să taie atacurile gazdelor cu faulturi rapide. Cu 9 secunde înainte de final diferenţa dintre cele două echipe mai era doar de un coş (73-71). Adrian Tudor l-a faultat pe Popa Calotă, iar acesta a transformat o singură aruncare de la linia de "libere". Oaspeţii aveau ultimul , iar Pustozvonov a ratat starea prin care ar fi putut tie meciul în prelungiri. Si- au câştigat, dar cu des erioţii, primul meci oficia pe teren propriu, din nou şi merg la Tg. Jiu cu un n bun, în speranţa obţinerii nou succes. Atacantul Bogdan Stancu a marcat un gol în partida pe care echipa sa, Genclerbirligi, a câştigat-o, ieri, în deplasare, cu scorul de 3-2 (2-1), în faţa formaţiei Cay au înscris Sercan Kaya '11 şi Kweuke '65 din penalti. în urma acestei victorii, Genclerbirligi a urcat pe locul 15, primul neretrogradabil, cu 16 puncte. * Funds camerunez Collins Fai de la Dinamo a semnat un contract pe 4 sezoane şi jumătate cu Standard Liege, a anunţat clubul belgian. "Standard Liege, Dinamo şi Col Fai au ajuns la un acord: jucătorul camerunez a semnat pe 4 ani şi jumătate (iunie 2020) cu gruparea noastră", scrie Standard Liege pe site-ul oficial. Născut la august 1992, la Bamenda, Fai și-a început cariera în 2011 la Union Sportive de Douala. El a venit la Dinamo în 2013 și a jucat 42 de partide. El va evolua la Stand Liege cu tricoul cu numărul 32. * Mijlocașul englez Jeffrey Monakana şi fundaşul bulgar Venelin Filipov au fost achiziţionaţi de echipa FC Voluntari şi se află comanda antrenorului Gheorghe Mulţescu în stagiul de pregătire din Antalya, a anunţat, ieri, Lucian Ionescu, directorul de imagine al clubului din Liga I. Jeff Monakana, în vârstă de 22 de ani, a fost achiziţionat de la formaţia Brighton & Hove Albion, din liga a doua engleză, şi a semnat un contract până la finalul actual sezon, cu drept de prelungire. Venelin Filipov, în vârstă de 25 de ani, evoluează pe postul de fundaş dreapta şi a fost transferat de la echipa Beroe Stara Zagora.