Tribuna Sporturilor, 2018 (Anul 28, nr. 1386-1434)

2018-11-26 / nr. 1431

26 noiembrie - 2 decembrie 2018 CV Fotbal imuna _i a sporturilor 3 Echipa din Mediaş a pierdut două puncte în Ştefan cel Mare după ce a încasat gol în ultimele secunde, de la Salomac. Gaz Metan are 26 de puncte şi se menţine pe locul 5. Răzvan Trif a deschis scorul la numai 5 minute după ce a intrat pe teren. Medieşenii au mai avut o bară prin Fofana. Ovidiu BOICA "Lupii negri” au băgat spaima-n "câinii” lui Rednic chiar în Ștefan cel Mare. Gaz Metan a fost cât pe ce să îi ia lui Dinamo alte 3 puncte, după ce, în tur, s-a impus, pe Tîrnava Mare, cu 3-2, la capătul unui meci în care a fost condusă cu 2-1 și a înscris de două ori în repriza secundă. Vineri seara, în "Groapă”, medieşenii au deschis scorul cu 12 minute înainte de final şi se îndreptau spre o nouă victorie când Salomao a lovit decisiv, smulgândule un punct. Revenit în Ştefan cel Mare, de data asta ca adversar, Mihai Teja şi-a aşezat bine echipa în teren şi aceasta a pus stăpânire pe meci încă din primele minute. Grecul Katsikas a întârziat deschiderea scorului, respingând în corner mingea centrată de Fortes (‘6), iar Penedo a reţinut mingea reluată de Marius Constantin, cu capul, în urma unei lovituri libere executate de Darius Olaru (‘19). Dinamoviştii au cerut penalti la un duel Marius Constantin / Daniel Popa, însă "centralul” Iulian Călin i-a refuzat pe "câini” cu zâmbetul pe buze. Prima situaţie de gol a trupei lui Rednic a apărut abia la jumătatea reprizei întâi. Mihai Popescu a trimis peste transversală, cu capul, în urma unui corner. Portughezul Fortes, al cărui nume e tot mai des pe buzele lui Gigi Becali, a lovit cu teamă mingea centrată din alergare de Vali Creţu, fără probleme pentru Penedo (‘26). Două minute mai târziu, un alt portughez, Micael Pereira, aflat la debut în Liga 1, a trimis alături, cu capul, un balon trimis în careu de Ivanov, din lovitură liberă. Penalti refuzat Mediaşului Cu opt minute înainte de pauză, gaziştii au avut penalti, la o fază în care grecul Katsikas a oprit cu mâna mingea reluată cu capul de Fofana. “Centralul” Iulian Călin a mutat infracţiunea în afara careului, dar reluările la TV au arătat că arbitrul s-a înşelat. Lovitura liberă a executat-o Fortes, care l-a surprins pe Penedo, goalkeeper-ul lui Dinamo parând cu dificultate. Daniel Popa, vârful de atac al lui Dinamo, a luat pe cont propriu o fază, când mai erau 4 minute din prima repriză, a driblat trei adversari, dar şutul său, din marginea careului mare, n-a fost la înălţimea pătrunderii, astfel că, la pauză, tabela continua să păstreze scorul alb. La reluare, mult timp a fost linişte în "Groapă”. * Abia în minutul 69 dina «moviştii au tras primul şut ^5 pe spaţiul porţii lui Pleşca. Acelaşi Daniel Popa a încercat să-l surprindă pe o goal-keeper cu o reluare din unghi, fără succes însă. Un minut mai târziu, italianul Montini, aflat la debut, a pus piciorul, la şutul lui Cooper, dar Pleşca a fost de neînvins. E adevărat însă că mingea s-a dus exact pe direcţia lui, în caz contrar probabil am fi asistat la deschiderea scorului. Bară Fofana! Medieşenii au fost la câţiva centimetri de gol, cu un sfert de oră înainte de final. Mingea centrată de Chamed s-a plimbat prin careu, până la Fofana, care a pus latul, la colţul lung, de la 9-10 metri, dar bara l-a salvat pe Penedo. Un Trif(oi) norocos! Intrat de 5 minute pe teren, în locul lui Darius Olaru, Răzvan Trif a dezgheţat în sfârşit tabela, când mai erau 12 minute din meci. Aplauze a meritat însă, în egală măsură, şi Nasser Chamed, cel care a pasat excelent, cu călcâiul, în careu, iar Trif a catapultat balonul sub transversală, cu stângul. Marius Constantin a fost cât pe ce să le dea o mână de ajutor dinamoviștilor. Căpitanul Gazului Metan a lovit defectuos mingea, crezând că Zenke e în spatele lui, iar aceasta s-a scurs agonizant milimetric pe lângă bară, în corner (‘82), eliminat! Salomao salvatorul! Eliminarea lui Marius LIGA 1 / DINAMO - GAZ METAN 1-1 Egalaţi în prelungiri Popescu, care a primit al doilea "galben” după o intrare asupra lui Trif, părea să simplifice şi mai mult finalul de meci (‘87). De la margine s-au arătat 4 minute de prelungiri, iar dinamoviştii păreau încă o dată depăşiţi de situaţie. Salvarea a venit de la Salomao, care a şutat perfect, din marginea careului mare. Mingea a mângâiat stâlpul din dreapta lui Pleşca şi a intrat în plasă, în ultimele secunde. Dinamo a salvat in extremis un punct care, la un moment dat, părea imposibil de câştigat. După ce au câştigat, în tur, în prelungiri, cu Concordia şi Poli Iaşi, după ce au marcat golul decisiv pe final de meci cu CSU Craiova şi la Sf. Gheorghe, gaziştii au fost pedepsiţi acum de Zeiţa Fortuna, se menţin pe locul 5 şi pierzând două puncte, sunt la 6 puncte de primul Chiar şi aşa, "lupii negri” loc play-out. iBB | rî0] trm mml”[Mii sSHim! Fii bRuhifmm fă |^F| I 0 imagine de la un cititor şi un împărat în vizită la Sibiu I DINAMO 1 (0) -1 (0) GAZ METAN I Au marcat: DiogoSalomao‘90+4/Răzvan Trif 78. DINAMO: Penedo - D. Sorescu, M. Popescu, Katsikas, Sg. Popovici - Cooper, Ait Atmane - Hanca (Zenke ‘61), R. Moldoveanu (Montini ‘46), Salomao - D. Popa. Antrenor: Mircea Rednic. GAZ METAN: Pleşca - Val. Creţu, Pereira, M. Constantin, Buşu - Fofana, L. Aurelio -D. Olaru (R. Trif 72), Ivanov (R. Romeo 78), Ely Fernandes (Chamed ‘63) - Fortes. Antrenor: Mihai Teja. Arbitru: Iulian Călin. Asistenţi: Ciprian Danşa, Bucsi Laszlo-Imre. Rezervă: Lucian Rusandu. Observatori: Costin Toma, Dan Potocianu. Cartonaşe galbene: Ait Atmane ‘45, M. Popescu ’55, ’87, Salomao ’84 / Fofana ‘89, Fortes ‘90+3 Cartonaş roşu: M. Popescu ‘87.