Tribuna, octombrie-decembrie 1995 (Anul 111, nr. 1507-1569)

1995-10-14 / nr. 1516

Excursionişti cu miliarde de dolari în buzunare au început să se îndrepte către Bosnia. Ruinele Bosniei sunt un os bun de ros pentru cei care au dolari şi vor să contribuie la reconstrucţia acestei ţări bătută, deopotrivă, de Dumnezeu şi de Alah, de tunuri şi de mare mizerie. Dar, ca de obicei, la căpătâiul mortului se adună moştenitorii, cei care vor împărţi între ei averea mortului. Şi, cum războiul din Bosnia e pe cale de a muri, rubedeniile de prin toată lumea se adună la pomană. Până mai deunăzi le-au dat bosniecilor arme şi tunuri şi muniţie şi acum vor să le aducă, plini de “înţelegere” cărămizi pentru case, buldozere pentru înlăturarea ruinelor şi câte şi mai câte bunătăţi. Ar fi bine dacă ar fi aşe. Dacă războiul ăsta cumplit din Bosnia s-ar opri, dacă, în sfârşit, şi musulmanii şi ghiaurii şi-ar da mâna ca fraţi ce sunt. Căci, mi se pare o inepţie demnă de perioada marilor migraţii, de la începutul mileniului unu d.c. să muţi un popor de pe teritoriul pe care-l stăpâneşte de secole. E o aberaţie la care Occidentul n-ar trebui să-şi dea consimţământul. ■V— ■ — ■ ■ ■■ nu j'. Cum să strămuţi un popor numai că alt popor, vecin cu el nu doreşte să-l mai ştie alături? Poţi să-l treci prin foc şi prin sabie, cum au făcut spaniolii cu popoarele băştinaşe din America de Sud, dar să-l strămuţi e o chestiune de etică ONU sau mai mult decât atât. în sfârşit, se pare că odată cu încetarea războiului în Bosnia se va îndrepta situaţia în ce priveşte embargoul împotriva Iugoslaviei, din pricina căruia n-au pierdut doar sârbii şi muntenegrenii, ci şi ţările vecine şi, mai ales, ţările riverane Dunării. Se ştie că pierderile noastre, ale românilor, datorate embargoului se ridică la peste 6 miliarde dolari pe care, cu siguranţă, nu se va gândi nimeni să-i restituie păgubaşului. Se pare că ONU a ajuns pe cât de neputincioasă, pe atât de săracă, în rest, numai bătăi de tobă, declaraţii, felicitări şi încrâncenări. Mucalitul se întreabă: ■ Oare, dacă Occidentul ar fi intervenit şi ar fi oprit războiul din Bosnia la începutul lui, n-ar fi fost mai bine. Nu erau mai bine folosite miliardele de dolari necesari îndepărtării ruinelor, başca miliardele de dolari cheltuiţi cu armele şi muniţiile care au întreţinut măcelul bosniac? ’ Răspunsul e unul singur si-l puteți deduce dv., stimati cititori. TRIBUNĂ Poliţia ţie informează Din fericire doar accidente uşoare • Soti Tănase, 57 ani, din Ateu nr.435, a sărit din căruţa parcată pe partea dreaptă a şoselei, pe DN 14, direct în botul Daciei 1300 cu nr. 1 SB 7837, condusă de Langa Vasile. A suferit un traumatism cranio-cerebral acut deschis şi alte vătămări mai uşoare, scăpând cu viaţă. • Tot uşor a scăpat şi Dinu Adrian Dănuţ, 32 ani, din Galaţi care, conducând cu viteză excesivă Dacia sa cu nr. 715704 (?) s-a răsturnat pe DN 1 în zona localităţii Bradu. S-a ales doar cu nişte plăgi. • Căian Marcel, 30 ani, a fost internat la Spitalul Municipal Mediaş după ce a căzut de pe bicicletă pe str. Hermann Oberth, colţ cu str. Axente Sever, încercând să evite un pieton. La scurt timp a fost internat. • Neamţu Ioan, 30 ani, din Armeni 476, a traversat neatent şi prin loc nepermis B-dul V. Milea din Sibiu, fiind lovit de VW-ul G3B 1838 condus de Radu Ioan din Tălmaciu. A suferit un traumatism cranio-cerebral acut deschis şi escoriaţii înzona capului (feţei). MM ÎN IM DE KM SLAVICI ifistt tvigjy. COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Anul CXI,nr. 1516 serie nouă Sâmbătă, 14 octombrie 1995 4 padini cu supliment- 150 lei (la abonați-80 lei) Calendar • 1465 - Prima menţiune documentară a Bucureştilor ca reşedinţă domnească a lui Radu cel Frumos (1462- 1478) • 1890 - S-a născut Constantin C. Nottara, violoncelist, compozitor şi critic muzical (n. 19.1.1951) • 1918 - Se constituie Consiliul Naţional Român din Bucovina, sub conducerea lui Iancu Flondor, care formulează dorinţa unirii Bucovinei cu România (14-27) • 1851 - A fost înfiinţată Agenţia de presă REUTER (Marea Britanie) • 1890 - S-a născut Dwight David Eisenhower, fost preşedinte al SUA în permdn 1953-1961 (nr. 28.III. 1959) • 1990 - A murit dirijorul şi compozitorul american Leonard Bernstein • 1943 - Ziua internaţională a standardizării” (la 14 X 1946 a fost creată Organizaţia Internaţională de Standardizare) • 1995 Reuniunea Consiliului Uniunii Europene pentru probleme juridice (GomeraSpania, 14-15) J ! Joi seara, regal de jazz pe scena Casei de Cultură a Sindicatelor Joi, 12 octombrie a.c., a avut loc, pe scena Casei de Cultură a Sindicatelor, în cadrul Săptămânilor Culturii .Republicii Federale Germania în România, un concert susţinut de Orchestra Federală de Jazz. Protagonist a fost dirijorul şi directorul muzical şi pedagogic al formaţiei, Peter Herbolzheimer, secondat îndeaproape de 30 din cei 100 de tineri muzicieni care au format, pe parcursul a trei generaţii, Das Bundesjazzorchester. Au fost prezentate piese de pe cel de-al treilea album al orchestrei, înregistrat în direct în anul 1993, pe scene din Lituania, Letonia, Estonia şi Rusia. Publicul - între care i-am putut remarca pe domnii Ralf Breth, consulul general al RFG la Sibiu şi Hermann Schmidt, directorul Liceului Brukenthal - i-a scos pe muzicienii germani de trei ori la rampă. Foto: Fred MSS Florin SARI De curând, la Cisnădie fiinţează o filială a PDSR care în prezent are 150 de membri legitimaţi. La ceremonia de constituire au fost prezenţi domnii Constantin Ilionil, subprefectul judeţului şi Daniel Frunzescu, deputat PDSR. Cu această ocazie a fost ales consiliul de conducere, al cărui preşedinte este dr. Ion Olteanu. Acesta a subliniat într-o declaraţie recentă faptul că, pentru alegerile din '96, § pregătesc o surpriză. Dan T. I. -v sa & mmmmmm mmmmmmmmi Filială a PDSR-ului! I Sibieni! Participaţi mâine la întrecerea dintre Sibiu şi Târgu Mureş Nu uitaţi, stimaţi cititori, mâine, de Ziua Mondială a Mersului, în oraşul nostru se va desfăşura întrecerea cu deviza “începeţi astăzi cu noi, continuaţi mâine cu toată familia şi prietenii", întrecere organizată de Consiliul local şi Direcţia pentru Tineret şi Sport Sibiu. Ce trebuie să faceţi? Doar o plimbare, cu startul de la Primărie. Mai trebuie să completaţi şi un talon care va servi ulterior la cunoaşterea numărului de participanţi. ♦ La ora 18, in Piaţa Mare se va anunţa câştigătorul: Sibiul sau Târgu Mureş. * De la ora 13, în acelaşi spaţiu tinerii sunt invitaţi la o discotecă în aer liber. Sibieni, participaţi în număr cât mai mare! Astfel, oraşul nostru va învinge din nou! Răzvan MARCU Cuvioasa Tarascfilva, cea de Dumnezeu înţelepţită Bunul Dumnezeu încununează cu sfinţenie pe creştinii care se dovedesc “vase alese”, având viaţa îmbunătăţită prin har, credinţă şi alese fapte bune. Existenţa sfinţilor este mărturia puterii sfinţeniei Mântuitorului Iisus Hristos asupra umanului şi asupra umanităţii. Această existenţă demonstrează că sfinţenia dumnezeiască nu s a întrupat pentru a rămâne doar obiect al abordării, ci pentru a fructifica moral omenirea, rodind sfinţi, în canonul sfinţilor un loc de aleasă cinstire, ocupă şi cuvioasa Maica Paraschiva (în greceşte: paraschievi = pregătire) cea care prin exemplul vieţii sale, şi prin suma de valori spirituale dobândite şi revărsate spre oameni, a pregătit pentru Sărbătorile ortodoxiei urcuşul spre desăvârşire, neamul creştin de pe binecuvântatele noastre plaiuri, fiind socotită ca un dar al lui Dumnezeu ce s-a trimis pământului acesta românesc". Originară din sudul Dunării (din ţinutul Epivat al Traciei) şi vieţuind în sec. al XI-lea, a avut o traiectorie a vieţii marcată de o deosebită râvnă spre desăvârşire. Viaţa sa pământească a fost profund şi intens încălzită şi luminată de învăţăturile Bisericii lui Hristos. Găsind în fapta bună, şi,mai ales în milostenie, adevărata identitate, s-a dovedit a fi exponenta pilduitoare a sintagmei că “numai dăruind, vei dobândi" Călătorind pe urmele paşilor Mîntuitorului, în Ţara Sfîntă a încercat să-şi încadreze existenţa în climatul armonios al ‘vieţii în Hristos". continuare in pag. 2 Preot Mihai IOSU Duminică, 15 octombrie 1995, sibienii îşi dispută "Cupa de toamnă" In organizarea Consiliului Judeţean de Turism Sportiv şi Orientare, duminică, 15 octombrie se va desfăşura, în pădurea Dumbrava, prima etapă a concursului de orientare “Cupa de toamnă”. Categoriile de concurs au fost stabilite pe trei secţiuni (copii, juniori şi seniori), deci este un concurs deschis pentru următoarele vârste: 10, 14, 16,18 şi 21 de ani, atât pentru categoria masculin, cât şi pentru feminin. Primul start este preconizat la ora 10,30, de la Terasa Silva, în apropierea Campingului Dumbrava. De reţinut că, după această etapă urmează să se desfăşoare alte două etape, în urma cărora, prin cumul de puncte, se vor afla câştigătorii trofeului. A. POPESCU — *--------------------•— întâlnire Miercuri, 18 octombrie, de la ora 17,00, organizaţia municipală a PNŢCD va susţine, în ciclul de “dezbateri pe probleme de mare importanţă”, La întâlnire cu tema "Cum stăm la PNŢCD cu agricultura?”. La întâlnirea care va avea loc la sediul din str. G-ral Magheru nr.3, va conferenţia ing. Gheorghe Lucaciu. Sunt invitaţi toţi cei interesaţi. Dan T. Un conflict dezamorsat in extremis Si interistii is joaca la victorie! Ieri la prânz, după o şedinţă de mai bine de o oră, la care pe o parte a baricadei s-au aflat jucătorii interişti şi antrenorii, iar pe cealaltă câţiva membri ai Consiliului de administraţie, plus dl. viceprimar Aurel Maxim, propunerea ultimilor (plata in două rate a restanţelor băneşti) a fost acceptată şi echipa a intrat în cantonament pentru meciul de astăzi, ora 15, cu Rapid. Trag nădejde, ca şi dumneavoastră, că cele 24 de ore scurse de ieri până astăzi au fost suficiente pentru calmarea spiritelor şi regăsirea tonusului necesar, astfel ca interiştii, avânduvă alături, să ne bucure, deci să învingă! Succes! Mircea BIŢU Marea privatizare încotro? Persoanele de vârsta a treia cred în marea privatizare! Situaţia la zi în ceea ce priveşte subscrierea în marea privatizare, arată că pensionarii sunt cei care fac cozile la centrele de subscriere a cupoanelor nominative şi certificatelor de proprietate. Statistic, până ieri, în municipiul Sibiu s-au făcut 750 subscrieri: 350 - FPP, 250 - Oficiul Poştal nr. 1, şi 153 - Oficiul Poştal nr. 9. Situaţia în cazul Banc Post a rămas incertă, încă nefiind demarat procesul în cauză. Principalele instituţii care au intrat în atenţia cetăţenilor sunt F.P.P., Metalcar, Compa, PECO, Forest Lib. _________________Dan T.^