Tribuna, iulie 1997 (Anul 113, nr. 1950-1972)

1997-07-17 / nr. 1962

a adus la cunoştinţa opiniei publice româneşti modul în care liderii udemerişti au şantajat Senatul şi Guvernul României, pentru ca Ordonanţa de urgenţă să nu fie discutată până la toamnă, adică după aplicarea ei, când o eventuală modificare sau respingere ar băga din nou România în gura Consiliului Europei. Dar, credem noi, în ultimă instanţă, în România nu ar mai trebui să guverneze legea bunului plac al primului ministru. Pentru că György Frunda, lider UDMR, fost candidat la preşedinţia României, a spus răspicat că Ordonanţa de urgenţă privind modificarea" Legii învăţământului trebuia să fie emisă pentru că a fost promisă de Victor Ciorbea la instalarea sa în fruntea guvernului de coaliţie. Victor PONOREANU continuare in pag.2 Ambasadorul Moldovei în România crede că: ■E timpul sa romantism 1 Ambasadorul Republicii Moldova în România, Excelenţa Sa Grigore EREMIA, a sosit, ieri, la Sibiu, într-o vizită de 24 de ore. Primit la Prefectura judeţului de subprefectul Ioan Ispas, ambasadorul şi-a exprimat regretul că, deşi este în funcţie de trei ani, nu a avut ocazia să cunoască oraşul de pe Cibin, despre care a auzit, în special, datorită importanţei sale istorice şi turistice Grigore EREMIA, ne-a declarat că, în relaţiile româno-moldovei este timpul să trecem de la romantism la realism". în acest sens, ambasadorul moldovean a declarat că numărul firmelor moldo-române este de 633, cu un capital de 6 milioane dolari, iar cel al firmelor româno-moldovene de 139, cu un capital de 550 mii dolari. Ambasadorul se va întâlni, în vizita de la Sibiu, cu studenţi ai Universităţii “Lucian Blaga”, originari din R. Moldova, şi va purta discuţii cu oficialităţi ale judeţului. Dan TOMOZEI trecem de la la realism!" • Pentru 24 ore, Excelenţa Sa Grigore EREMIA vizitează Sibiu • Doar câteva formulări neadecvate? Prefectura judeţului Sibiu, sub semnătura domnilor Tiberiu Costăchescu şi Ioan Virgil Ispas, prefect şi, respectiv subprefect, a remis o adresă (ordini!) Agenţiei de Protecţie a Mediului, în legătură cu decizia ce urma a fi luată în şedinţa Delegaţiei permanente a Consiliului Judeţean Sibiu, din data de 15 iulie, privind eliberarea autorizaţiei de construcţie pentru “Fabrica de saltele poliuretanice PLIFLEX SRL Şelimbăr" înainte de a cita două pasaje din această adresă, se cade să precizăm că formularea din documentul citat “eliberarea certificatului de urbanism” este improprie, acesta fiind deja obţinut cu 4 luni în urmă. Deci, problema în dispută are ca obiect eliberarea autorizaţiei de construcţie. Iată, acum, cele două extrase:▼ ▼ v “Vă facem cunoscut că instituţia prefectului nu este de acord cu amplasarea acestei fabrici cu profil chimic pe teritoriul judeţului Sibiu şi, mai ales,în vecinătatea municipiului Sibiu”. ▼ ▼ ▼ “în acelaşi timp, ne punem serioase semne de întrebare asupra specialiştilor din domeniul amenajării teritoriului, care propun eliberarea certificatului de urbanism" v ▼ ▼ “Vă rugăm să luaţi măsurile corespunzătoare pentru oprirea proiectării acestui obiectiv şi să ne orientăm spre promovarea unor investiţii nepoluante în municipiul şi judeţul nostru". în legătură cu acest text, ne vedem nevoiţi să facem câteva precizări şi să ne exprimăm unele nedumeriri. • Adresa (ordin?) Prefecturii, redactată în 14.07. a fost transmisă, prin delegat, în 15.07., deci înainte de analiza din delegaţia permanentă a C.J.S. • Nu se face trimitere (indiferent cum) la documentaţia proiectului şi astfel nu se emite o judecată asupra avizelor specialiștilor Octavian RUSU continuare in pag. 12 Jocu adreselor si BItr „ASTRA“ /3fa "'zwmmammmmmmmmmmmmimmi "Sindicatele ar trebui să-şi ia mai in serios rolul"... * declară secretarul de stat Vlad ROŞCA, şeful Departamentului pentru relaţii cu patronatul şi sindicatele * “Sindicatele ar trebui să-şi ia mai în serios rolul de barometru al economiei", a declarat, marţi seara, la Sibiu, secretarul de stat Vlad Roşca. Secretarul de stat s-a întâlnit, la Prefectura judeţului Sibiu, cu reprezentanţii filialelor locale ale mari-Parlamentul României şi-a încetat “emisiunea”, intrând în vacanţă. Sesiunea specială a Senatului a fost un fiasco. Banii contribuabilului român au fost, pentru a câta oară?, risipiţi cu nonşalanţă. Modificările Legii 18 n-au putut fi votate, din cauza lipsei de cvorum, iar Ordonanţa de urgenţă privind modificarea Legii învăţământului nu s-a dezbătut pentru că, după spusele senatorului ţărănist George Pruteanu, şeful Comisiei învăţământ a Senatului, UDMR a boicotat discutarea acestei ordonanţe. Indignat şi cu multă, multă amărăciune în glas, domnul senator George Pruteanu lor blocuri sindicale (Alfa, CNSLR-Frăţia), cu directori şi reprezentanţi de întreprinderi. Chiar dacă doar un singur caz viza conflictul sindical, Vlad Roşea s-a arătat dispus să prezinte Guvernului României problemele economice ale judeţului. Din discuţia purtată, a reieşit că problemele existente sunt dovada, în cele mai multe cazuri, a unor proaste administrări, dar și a unor interese de grup ori personale. Dan TOMOZE, Amănunte în pag.12 • V mm în im de iom mici if» COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU ___________ii_______|_______________I___Im_____.........................................................01_________________________---------------------------------EA___________*.*Anul CXIII, nr. 1962 serie nouă Joi,17 iulieQQ7 12 pagini- 600 lei iyyi (la abonați - 250 lei) Locurile rămase neocupate la licee și a școli profesional în pagina  RESTRUCTURAREA NU ÎNSEAMNĂ CONCEDIERI * afirmă dl. Marius VINGERZAN, liderul sindicatului “Cartel Alfa”* Precum am anunţat ieri, în Sala de protocol a Casei de Cultură a Sindicatelor din Sibiu, Uniunea Sindicală Teritorială Judeţeană Sibiu a Confederaţiei Naţionale Sindicale «Cartel Alfa»» a organizat, marţi, o conferinţă de presă. Au participat din partea conducerii: Marius Vingerzan, preşedinte, Aurel Bozdog, secretar, şi Toma Fabiu Zlătar, lider sindical la “SC Amortizoare” Sibiu. Liderul Vingerzan a făcut cunoscut că, în data de 10 iulie a.c., într-o şedinţă comună organizată la Bucureşti, delegaţiile FNS Metarom şi Federaţiei U-Metal au semnat un acord privind declanşarea procesului de Viorel ANDRIESCU continuare în pag.12 Un muncitor a murit, ieri, pe un șantier din Sibiu în pagina : !lllie llaşcu ar putea fi eliberat!” Ambasadorul Republicii Moldova la Bucureşti, Grigore Eremia, a declarat, ieri, că Ilie llaşcu şi grupul de luptători moldoveni, arestaţi în autoproclamata Republică Transnistreană, ar putea fi eliberaţi. Ilie llaşcu este vizitat, săptămânal, de medicul Republicii Moldova, starea de sănătate a lui şi a grupului fiind bună. Ambasadorul moldovean a mai precizat ca, în urma unor tratative ferme, “Ilie Ilaşcu ar putea fi eliberat în scurt timp". Dan TOMOZEI Alunecări de teren la Ocna Sibiului 1 0 casa a fost dărâmată parţial... Imobilul cu nr.35, Sub Vii, din localitatea Ocna Sibiului, a fost afectat marţi, de o alunecare de teren, fiind dărâmat parţial. Alunecarea de pământ, care a antrenat 120 mc de teren, a distrus un adăpost de animale şi a deplasat zidurile dinspre dealul Alămorului. Incidentul a fost înregistrat de Comisia de apărare contra dezastrelor. Nu au existat victime. Dan T.