Tribuna, noiembrie 1997 (Anul 113, nr. 2039-2059)

1997-11-26 / nr. 2056

Acum, la sfârşit de an, toate partidele speră să li se îndeplinească măcar câte o dorinţă, speră să intre în atenţia publicului, altfel decât purtând uniforma CDR, precum Partidul Alternativa României, spre exemplu, care se vrea în guvern, se vrea în prefecturi, dar face şi gafe de proporţii în Parlament, când e vorba de limba română. Alte partide, cum este Alianţa pentru România, este şi ea dornică de avântul pe care fcUnm'ÎMIfj W A I 1SjJfl îl oferă puterea, fapt pentru care, fără falsă modestie, Teodor Meleşcanu şi-a anunţat deja participarea la viitoarele alegeri în calitate de candidat la Preşedinţie. Şi tot P.Ap.R. a declarat, sus şi tare, că a descoperit calea de mijloc. Nu este la putere, deci nu este de dreapta, nu este de stânga, dar se află în Opoziţie. Soarta cea mai grea o are, însă, la ora actuală, PUNR fiind măcinat de lupte interne, de lupte fratricide, de ameninţările lui Tabără la adresa lui Funar, şi de ameninţările lui Funar la adresa lui Tabără. Şi-n loc de unitate naţională, acest partid care a trăit cum a putut, pe care “prietenia” cu Stoica şi Caritasul lui n-a reuşit să-l dărâme, demonstrează ce este o ţigănie naţională. Căci prea s-au dat în spectacol, în faţa naţiunii, Tabără şi Funar, în loc să-şi spele rufele în familie, pentru a nu sacrifica imaginea generală a partidului. Alegătorul nici nu mai ştie cui să-i dea dreptate... Căci şi Tabără, şi Funar, fiecare cum poate, rând pe rând sau amândoi deodată, trag bruma de spuză sau încearcă s-o tragă pe turta lui. Dar spuza e rece şi “turta”, oricât ar fi ea de dulce, nu se mai coace. Şi-n jurul PUNR, celelalte partide, de opoziţie sau la putere, horesc care de bucurie, care de necaz. UDMR încearcă să tragă şi el ceva spuză pe turta autonomiei locale, în pofida faptului că ceilalţi aliaţi se uită cam chiorâş la dumneaei, care nu se mai ştie ce este uniune culturală sau un solid partid politic de etnie maghiară? Şi-n vremea aceasta, PDSR tot încearcă să pluseze, dar i s-au cam terminat banii şi cei de la putere se dovedesc mai bogaţi. Cum va arăta coaliţia guvernamentală după 2 decembrie, vom vedea. Se vor face schimbări multe, dar nu se va modifica nimic. Osul mai are destulă carne... Acum, la sfârşit de an, lucrurile intră în ceaţă, dar e iarnă şi frigul pătrunde până la oase toate forţele politice din România. Şi, cu atât mai mult sindicatele. Păcat că şi speranţa a încăput pe mâinile celor bogaţi! Victor PONORCANU hm îs im be ioni mat -Fan independent, apare la sibiiD ----—------------------—__|__—____—_.7.1^.■■■■■'____ « _____....._........1 Anul CXin, nr. 2056 serie nouă Miercuri, 26 noiembrie 1997 8 pagini cu supliment - 600 lei (la abonați - 250 lei) ■ im fiel înnede mai mici în dușmani ciutiti decât in kieteni ! In curând, la Sibiu Centrul Român pentru Meșteșuguri ș Conservarea Monumentelor * el va fi organizat după modelul centrului similar din Germania * Deutsches Zentrum für Handwerk und Denkmalpflege Propstei Johannesberg, Fulda e.V. între 10-14 noiembrie a.c., 7 specialişti sibieni în conservarea monumentelor istorice, arhitecţii dr. H. Fabini, H. König, E. Crişan, H. Balthes, tehnicienii H. Imecs şi A. Dahinten şi restauratorul de la Muzeul Naţional Brukenthal şi vicepreşedintele Fundaţiei “Josef Riederer” - Dan Octavian Paul, au participat la seminarul “Tehnici pentru conservarea monumentelor”, organizat de Centrul German pentru Meşteşuguri şi Conservarea Monumentelor Propstei Johannesberg (ZHD) din Fulda, în oraşul cu acelaşi nume. Dan Octavian PAUL detalii în pag.2 Biblioteca,,A3 ^ | i ^ S \B 1 U "1 Excelenţa sa dl. dr. Paul Ulmann a avut două runde de întâlniri la Sibiu După ce a sosit luni la Sibiu, dl. Paul Ulmann, ambasadorul Austriei la Bucureşti, a oferit o cină oficialităţilor locale şi colegilor diplomaţi, acreditaţi la Sibiu. In cursul zilei de ieri, Excelenţa sa a vizitat, matinal, centrul vechi, apoi a avut o întâlnire particulară cu prefectul interimar Ioan Ispas, pe parcursul căreia au fost abordate subiecte de interes comun,  situaţia politică din 1989 şi după: starea economiei locale, posibilităţi turistice, abilităţi de afaceri pe care le poate oferi Sibiul, situația satelor unde au locuit saşi, a celor peste 170 biserici săsești sunt parte din subiectele abordate. A. POPESCU continuare în pag.2 Monitorizarea computerizată a devenit o realitate in premieră naţională După transformarea punctului termic Turnişor în centrală termică, ieri a avut loc un nou eveniment Aftlänikka în noc de marcă: inaugurarea oficială a sistemului de monitorizare computerizată a acestei centrale AlMimun m pagi II 1 II Consulatul general al Iloiului Europene ar nul«a si hindin» la lin! In cadrul unei cine oferiteluni, la hotelul “împăratul Romanilor”, dl.dr. Paul IUlmann, ambasadorul Austriei la Sibiu, a propus Iprefectului interimar Ioan Ispas o ofertă tentantă pentru Sibiu. Este vorba de găzduirea Consulatului General al Uniunii Europene. Urmează ca, în scurt timp, să se facă o ofertă cu edificiile arhitecturale care ar putea să se preteze unei asemenea instituţii internaţionale. R. POPESCU în cursul acestei zile, la Ploieşti, dl. Nicolae Nan, preşedintele C.J. Sibiu, va avea întrevederi cu preşedintele României - Emil Constantinescu, cu primul ministru - Victor Ciorbea, cu preşedintele Senatului - Petre Roman şi cu preşedintele Camerei Deputaţilor - Ion Diaconescu. Aici, la Ploieşti, se întâlnesc toţi preşedinţii consiliilor judeţene, urmând să dezbată problemele delicate, apărute în desfăşurarea activităţii acestor instituţii în practica şi exerciţiul democratic ale aplicării Reformei în România. La întâlniri participă şi reprezentanţii publicaţiei Asociaţiei Preşedinţilor Consiliilor Judeţene din România, domnii Emil David şi Mircea Biţu, publicaţie ce apare sub redacţia şi administraţia Casei de Presă şi Editură “TRIBUNA" S.R.L., Sibiu, sub titulatura “AUTONOMIA LOCALĂ". A. POPESCU Suplimentul de azi curieratz. OMULUI DE AFACERI La Consiliul Judeţean Şedinţă extraordinară Preşedintele Consiliului Judeţean Sibiu a convocat, pentru data de 28 noiembrie 1997, ora 15, Consiliul Judeţean în şedinţă extraordinară omagială consacrată ZILEI NAŢIONALE A ROMÂNIEI. Potrivit Dispoziţiei nr. 118, comunicată şi redacţiei noastre, şedinţa este deschisă publicului urmând ca, la terminarea ei, să fie depusă o coroană de flori la placa comemorativă expusă pe clădirea din Sibiu, de pe str. Xenopol nr. 2, unde a funcţionat Consiliul Dirigent al Transilvaniei, ales la 2 decembrie 1918, la Marea Adunare Naţională de la Alba Iulia,în aceeaşi zi, la Cercul Militar Sibiu, va avea loc, de la ora 17, un spectacol omagial prezentat de ansambluri şi formaţii artistice sibiene. R.M.