Tribuna, ianuarie 1998 (Anul 114, nr. 2080-2100)

1998-01-15 / nr. 2088

l tud ca coaia al calei e atât de teaja in cataclete, cate a mncdub atâţia ewi, atâtia oameni vrednici, a afunb lin demagoree aba hal! \v Eminescu Evocare “Eminescu, Slavici şi TRIBUNA* Astăzi, ora 17, în sala Cercului Militar din Sibiu, în cadrul acţiunilor generic intitulate Serile culturale ale Cercului Militar”, va avea loc evocarea “Eminescu, Slavici şi Tribuna” prilejuită de aniversarea zilelor de naştere ale celor doi corifei ai literaturii române. Acţiunea este organizată în colaborare cu Liga de cooperare cultural-ştiinţifică România-Franţa. Vor prezenta comunicări prof. univ.dr. Victor Grecu, conf.univ. Ilie Guţan, lector univ.dr. Ioan Mariş şi prof.dr. Anca Sârghie. Corul Liceului de Artă va prezenta un recital din lirica eminesciană. ______. “to and va 'lábán' ed d’uceafeăt fie celui daciei, lâtrânii ei wi mtincii de lucutic, fetele ei vet cetona cu feed fie încetul cate va cuteza a lua vatul diáin ce le întunecă, fecictu-l vot fmtta in Itiumfeca fie un mare etou, cate au .yleth macula diáina de fite numele românesc, fofioiul ii va eterna memoria cu mormânt de neuitate fie care i-l va Inala inima ba cea recunoscătoare, ca redautatctiul Uneteţilor timbei tfinUon äßdtnufiu, 1853 ÜSS Is! S§! I I I I I I I I I I I I I I I I I I COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Anul CXIV, nr. 2088 serie noua Joi, 15 ianuarie 1998 12 pagini - 800 lei (la abonați - 350 lei) La admiterea în Universitatea “Lucian Blaga” Media de la Bacalaureat va conta 33% Senatul Universităţii “Lucian Blaga” din Sibiu a hotărât, luni, ca media obţinută la examenul de Bacalaureat de un candidat, să conteze la admiterea în facultate în proporţie de 33%, ne-a informat şeful de cabinet al rectorului universităţii, lector univ. Al.Ioan Olteanu. Decizia Senatului universităţii sibiene a fost transmisă Ministerului Educaţiei Naţionale, urmând să fie cuprinsă în metodologia concursului de admitere din toamnă. Metodologia de examinare urmează să fie aprobată şi de Senatul Universităţii “Lucian Blaga”. Odată cu hotărârea adoptată de Senat, au fost trimise Ministerului Educaţiei Naţionale şi cifrele de şcolarizare pe specializări fără taxă (cu acoperire de la buget) şi a cifrei de şcolarizare cu taxă, cifră care nu va depăşi 10-15% din numărul locurilor fără taxă. Hotărârile Senatului Universităţii “Lucian Blaga” alături de propunerile pentru specializările la care se va da concurs, probele de concurs şi manualele valabile, vor fi analizate, în aceste zile, de Ministerul Educaţiei Naţionale. Dan TOMOZEI O nouă instituţie de învăţământ superior privat la Sibiu Universitatea S\\\\m ljiinmi iu Cu ocazia unei conferinţe de presă, prof. univ. dr. Antonie Iorgovan, a declarat: “Astăzi (n.n. luni, 12 ianuarie), am avut prima reuniune a Senatului provizoriu al Universităţii “Simion Bărnuţiu”, prima universitate autonomă a “Institutului de Ştiinţe Administrative”. Rectorul acestei noi instituţii de învăţământ superior sibian este prof. univ. dr. Antonie Iorgovan, părintele Constituţiei României. Pentru început, Universitatea va avea două facultăţi: Facultatea de Drept şi Integrare Europeană şi Facultatea de Administraţie şi Management, la prima decan fiind cunoscutul jurist, dl. Ioan Leş, iar la a doua, dl. conf. univ. dr. Ioan Cosmescu. Admiterea pentru anul universitar 1998 - 1999 - ne preciza dl. Iorgovan - va fi foarte dură şi va consta în verificarea stării de sănătate, o limbă străină şi un interviu, după care vor urma examenele teoretice, respectiv scris la limba română şi, la alegere, istorie, economie, geografie sau filozofie. Limba germană va fi obligatorie şi se va preda pe parcursul a trei ani,continuare in pag.12 Dumitru MANITIU V__________________________________________" ul Dan Voinea - şeful Secţei Parchetelor Militare la Sibiu Vor afla sibienii adevărul despre morţii şi râniţii lor? Ieri, în fruntea unei echipe formate din mai mulţi procurori din cadrul Parchetului Curţii Supreme de Justiţie, a sosit la Sibiu generalul Dan Voinea, şeful Secţiei Parchetelor Militare. Că încă de ieri, domnia sa şi cei care-l însoţesc au procedat direct la studierea dosarelor privind evenimentele din Decembrie ’89 de la Sibiu, precum şi la audierea unor martori şi participanţi direcţi la evenimentele respective. Nu ştim dacă generalul Dan Voinea va reuşi să afle şi să impună adevărul despre morţii şi răniţii de la continuare în pag.12 Ioan VIDRIGHIN Era şi cazul! Viceprimarul IOAN ITTU vrea să stopeze scurgerile precuri din bugetul local Primele măsuri de oprire a scurgerilor de fonduri dinspre bugetul local către prestatorii de servicii (fie ei chiar agenţii din RAGCL Sibiu) viceprimarul Ioan Ittu le-a luat încă de anul trecut la timpul potrivit, în paginile ziarului nostru fiind menţionată această iniţiativă. La vremea aceea Ioan Ittu a purces la verificarea recepţiilor lucrărilor de salubrizare a căilor publice şi la compararea lor cu situaţia din teren. Au fost astfel refuzate plăţi către executanţi în valoare de milioane bune de lei. Viceprimarul Ittu a verificat de asemenea situaţia plăţilor făcute pentru depozitarea în Rampa de gunoi Remetea a deşeurilor menajere şi nemenajere constatând că registrele Primăriei în care sunt specificate cantităţile strânse din municipiu nu corespund cu registrele aflate în Rampă în care sunt înscrise continuare în pag.12_______Rázván MARCU eNumirea s-a făcut prin Ordinul nr. 5627 al ministrului Educaţiei Naţionale • prin Ordinul nr. 5605, prof. Adriana Băldean a fost eliberată din funcţia de inspector general-adjunct, pe care însă nu a deţinut-o niciodată • La sediul Inspectoratului Şcolar Judeţean Sibiu, ieri, prefectul interimar al judeţului, arh. Ioan Virgil Ispas, la wmmmgmmm ieri, prefectul interimar l-a instalat, oficial, în funcţie pe noul inspector şcolar general instalat, oficial, în funcţia de inspector general, pe prof. Florin Droc, câştigătorul concursului organizat pentru acest post de Ministerul Educaţiei Naţionale Prof. Florin Droc este succesorul prof. Adriana Băldean, eliberată din funcţia de inspector general-adjunct (greşeala aparţine ministerului) prin Ordinul nr. 5605. Ioan Virgil Ispas a ţinut să-i adreseze personal urările cuvenite noului inspector şcolar general şi, alături de el, toţi colegii din inspectorat, în ceea ce-i priveşte pe aceştia din urmă, prin glasul decanului de vârstă. I şi-au exprimat dorinţa de al colabora bine cu noul lor şef. La rândul său, Florin Drocu, a afirmat că principala liniei directoare după care vor trebui să se călăuzească | inspectorii din subordinea sa este respectarea legii . De asemenea, noul inspec-1 tor general a afirmat că la luarea deciziilor va consulta J întreg colectivul de inspec-1 tori, ca o garanţie a punerii lor în aplicare în viitor. Rázván MARCU Coaliţia formată din PNŢCD, PD, PNL şi UDMR a ajuns la un moment al adevărului. Criza politică a fost declanşată de faptul că acest moment nu a existat până acum, toate neînţelegerile, vreme de un an, dintre PNŢCD şi PD, respectiv UDMR şi PNL fiind rezolvate prin forţă. Nimic n-a fost firesc în relaţiile dintre cele patru partide. Când unul a cerut ceva, a bătut cu pumnul în masă şi a ameninţat cu ieşirea din coaliţie, respectiv cu abandonarea puterii. Ţărăniştii, considerându-se un fel de “părinte” al acestei coaliţii, de teamă că se va declanşa o criză a puterii s-au lăsat şantajaţi şi au cedat cam de fiecare dată. Să ne reamintim numai UDMR de câte ori nu a recurs la şantaj pentru a obţine ceea ce şi-a propus, continuare in pag.l1 Victor PONOREANU P.D.-Ul a rămas la guvernare! Aseară, la finalul şedinţei Consiliului de coordonare naţional al P.D., dl. PETRE ROMAN, preşedintele Partidului Democrat a spus, între altele: “Rămânem, deci, în guvernare pentru ca să luptăm pe mai departe, ca să realizăm reforma şi programul de guvernare. Dar în alte condiţii! Prima este să formăm un nou guvern, mai capabil, mai hotărât, pe baza unui nou program de relansare a reformei. Iar oamenii să înţeleagă că dacă se plăteşte un preţ, el nu este în zadar! ... Rămânerea noastră la guvernare este o soluţie politică pentru ca această coaliţie să-şi ducă misiunea până la capăt! Să nu dezamăgească mandatul pe care l-a primit în noiembrie 1996... Coaliţia trebuie să recunoască sincer ce nu s-a făcut, pentru ca în 1998 - dacă se face - să credem că se poate face şi să se şi facă”. Dosarele Revoluției din decembrie 1989 ■ Sibiu Amănunte în pag.10