Unirea, octombrie 1971 (Anul 4, nr. 1122-1148)

1971-10-26 / nr. 1143

« I PROLETARI DIN TOATE ȚARU.E, UNIȚI-AÂ! I ANUL IV, NR. 1143 MARI!, 26 OCTOMBRIE 1971 | 4 PAGINI, 30 BANI | m wim comcRMÎ zi in imn smi armate AlE REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA 1) Duminică după-amiază, la Casa de cultură a municipiului Alba Iulia, a avut loc o manifestare cultural-educativă consacrată Zilei Forțelor Armate ale Republicii Socialiste România. Despre însemnătatea acestui eveniment, a vorbit tovarășul locotenent-colonel Gheorghe Dronca. Expunerea a fost urmată de un bogat program de muzică populară și ușoară, susținut de orchestra și soliștii Comitetului sindicatului de la Fabrica de produse refractare. Intr-o adunare cetățenească, la Ocna Mureș au fost evocate faptele de vitejie și eroism ale ostașilor români și sovietici pe frontul antihitlerist. Despre semnificația zilei de 25 octombrie și grija pe care poartă partidul și statul nostru a întăririi capacității de apărare a patriei a vorbit tovarășul maior Lucian Ștefan . Numeroși tineri din Alba Iulia s-au întîlnit duminică seara, la Clubul tineretului din localitate, cu tovarășul locotenentcolonel Mihai Medianu, care le-a vorbit despre Ziua Forțelor Armate ale Republicii Socialiste România. Expunerea a fost ascultată cu viu interes de către cei prezenți. La căminul cultural din Rădești a avut loc duminică o adunare la care au participat cooperatori, mecanizatori, sectuali, pionieri și școlari. Inteîn fața lor, tovarășul locotenentcolonel Ioan Demeter a susținut expunerea „Ziua Forțelor Armate ale Republicii Socialiste România“. Cu prilejul Zilei Forțelor noastre Armate, la Școala generală din Unirea a avut loc o adunare la care au participat pionieri, uteciști, oameni ai muncii din comună. Tovarășul locotenent Tiberiu Mereuță le-a vorbit despre ziua de 25 octombrie, evocînd episoade eroice din războiul antifascist. In fața activului de partid, a numeroși oameni ai muncii din întreprinderile și instituțiile orașului Aiud, tovarășul locotenent-colonel Ioan Voichiț a vorbit duminică despre „Ziua Forțelor Armate ale Republicii Socialiste România“. Expunerea a fost urmată de un bogat program artistic, prezentat de formațiile amatoare ale Casei orășenești de cultură și ale sindicatelor din localitate. Cu ocazia Zilei Forțelor Armate ale Republicii Socialiste România, la Școala generală din satul Ampoița, tovarășul locotenent-colonel Gheorghe Oiorică a vorbit ieri, 25 octombrie 1971, în fața a peste 150 de elevi și cadre didactice, despre însemnătatea acestei zile. După festivitate a urmat un frumos program artistic, prezentat de pionieri și elevi din școală. SOLEMNITATEA DEPUNERII UNOR COROANE ȘI JERBE DE FLORI La cimitirul eroilor din municipiul Alba Iulia a avut loc, duminică dimineața, solemnitatea depunerii unor coroane și jerbe de flori la monumentele și mormintele ostașilor români, și sovietici căzuți la datorie, în războiul antifascist. In jurul orei 9, fanfara a intonat marșul de întîmpinare. La solemnitate iau parte tovarășii GEORGE NOMOȘTEAN, prim-secretar al Comitetului județean Alba al P.C.R., președintele Comitetului executiv al Consiliului popular județean, Ioan Stoica și Gheorghe Costea, secretari ai Comitetului județean de partid, Șofron Muntean, prim-vicepreședinte al Comitetului executiv al Consiliului popular județean, Nicolae Roșu, primsecretar al Comitetului municipal de partid, președintele Comitetului executiv al Consiliului popular municipal Alba Iulia, alți membri ai birourilor comitetelor județean și municipal de partid, ai comitetelor executive ale consiliilor populare județean și municipal, reprezentanți ai organizațiilor de masă și obștești, ai Forțelor noastre Armate, ai gărzilor patriotice și detașamentelor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei. Au fost prezenți numeroși oameni ai muncii din municipiu, pionieri și școlari. Garda formată din subunități ale Forțelor Armate, ale gărzilor patriotice și detașamentelor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei a prezentat onorul. Fanfara a intonat Imnul de Stat al Republicii Socialiste România. La propunerea tovarășului Nicolae Roșu, cei prezenți la solemnitate au păstrat un moment de reculegere în memoria eroilor ce s-au jertfit pentru eliberarea patriei de sub jugul fascist. In acordurile solemne ale imnului „Presărați pe-a lor morminte“, au fost depuse apoi coroane de flori din partea comitetelor județean și municipal de partid, consiliilor populare județean și municipal, a Consiliului județean al sindicatelor, a militarilor Forțelor noastre Armate, a Statului major al gărzilor patriotice, Comitetului județean U.T.C., Inspectoratului județean de miliție, Inspecaltoratului județean de securitate, Grupului județean de pompieri, Consiliului județean al Organizației pionierilor. Au fost depuse, de asemenea, coroane din partea colectivelor de muncă ale Fabricii de produse refractare, Fabricii „Ardeleana“, I.I.L., I.J.E. COOP., Fabricii „Porțelanul“, U.J.C.M., Inspectoratului silvic, I.L.F., Atelierelor centrale, Uzinei de utilaje unicate pentru industria materialelor de construcții, Direcției județene de poștă și telecomunicații, a unităților comerciale. La morminte au mai fost depuse jerbe de flori din partea Procuraturii județene, Tribunalului județean, băncilor, liceelor și școlilor din municipiu, a colectivelor Direcției sanitare județene, întreprinderii de transporturi auto, O.N.T., Direcției județene de statistică, întreprinderii de industrializare a cărnii etc. Solemnitatea s-a încheiat cu defilarea gărzilor militare, a formațiunilor de luptă ale gărzilor patriotice și a detașamentelor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei. Tot în cursul zilei de duminică, 24 octombrie a.c., au mai fost depuse coroane și jerbe de flori la monumentele și mormintele eroilor căzuți în războiul antifascist la Aiud, Ocna Mureș, Mirăslău, Abrud și în alte localități din județ. I. După solemnitatea depunerii de coroane și jerbe de flori la monumentele și mormintele eroilor români și sovietici, defilează o companie de onoare și o formație de luptă a gărzilor patriotice. In acordurile solemne ale imnului „Presărați pe-a lor morminte", se depun coroane și jerbe de flori la monumentul ostașilor români. DESCHIDEREA CURSURILOR ACADEMIEI „SILEAI GHEORGHIU“ Luni dimineața a avut loc deschiderea cursurilor Academiei „Ștefan Gheorghiu“ pentru pregătirea cadrelor de conducere a activității de partid, social-politice, economice și administrației de stat. Au participat tovarășii Gheorghe Fană, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., Miron Constantinescu și Miu Dobrescu, membri supleanți ai Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., cadre cu munci de conducere in aparatul central de partid și de stat, membri ai Consiliului de conducere al Academiei, reprezentanți ai Ministerului Invățămintului, oameni de știință și cultură, cadre didactice, studenți. Tovarășul Miron Constantinescu, președintele Consiliului^rector al Academiei, a declarat vefeseliise cursurile. Au luat apoi cuvintul loan Ciortea și Constantin Rogobete, studenți ai Institutului pentru pregătirea cadrelor în problemele conducerii social-politice, loan Mureșanu, cursant la Școala centrală de pregătire a cadrelor sindicale, Gheorghe Mălin, cursant la Centrul de pregătire a cadrelor de specialitate în problemele de conducere și organizatorice și Viorica Chioreanu, de la Cursul de perfecționarea cadrelor U.T.C. In numele cadrelor didactice a vorbit prof. univ. Marin Popescu, în încheiere, intr-o atmosferă de puternic entuziasm, participanții au adresat, o telegramă Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU. (Agerpres) tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU Pășind intr-un nou an de învățămint, comuniștii de la Academia „Ștefan Gheorghiu“, studenți și cadre didactice, întregul nostru colectiv ne îndreptăm cu fierbinte recunoștință gîndurile spre conducerea partidului, spre dumneavoastră, iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu, pentru Întreaga dumneavoastră activitate pe care o desfășurați în slujba partidului și patriei, pentru înalta contribuție pe care o aduceți la îmbogățirea gîndirii teoretice marxist-leniniste, la rezolvarea creatoare a problemelor practice ce le impune dezvoltarea multilaterală a societății socialiste în țara noastră. Măsurile stabilite de Comitetul Executiv al C.C. al P.C.R., ampla dumneavoastră expunere, stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, la ședința de lucru cu activul din domeniul ideologiei reprezintă o nouă și strălucită expresie a grijii pe care o manifestați pentru destinele națiunii noastre socialiste, a neobositei activități pe care o dedicați soluționării marilor probleme ce stau în fața partidului și poporului. Grandiosul program privind îmbunătățirea muncii politico-ideologice cultural-educative, elaborat însuși mina istoricelor hotărîri ale Congresului al X-lea, care poartă pecetea înaltei responsabilități față de interesele majore ale poporului și ale socialismului, reprezintă pentru toți comuniștii din Academie un îndreptar de mare preț ia ridicarea la un nivel înalt a întregii noastre activități. Recenta hotărîre a Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R. cu privire la organizarea Academiei pune în fața noastră sarcini de înaltă răspundere politică.Ea pornește de la principiul care guvernează întreaga activitate din țara noastră, că forța politică conducătoare a societății românești este Partidul Comunist Român și pentru exercitarea acestui rol este necesar să se asigure pregătirea superioară unitară a cadrelor de conducere, cadre care să aplice în viață cu fermitate revoluționară linia politică a partidului, să contribuie la dezvoltarea creatoare a teoriei și practicii construirii societății socialiste în România. I lumina acestor sarcini vom asigura ca planurile și programul de învățămînt, toate formele de activitate didactică, științifică și educativă să corespundă pe deplin obiectivelor puse în fața Academiei „Ștefan Gheorghiu“, cu toate sectoarele sale, de Comitetul Executiv al C.C. al P.C.R. La baza întregii noastre activități (Coorionare la pag. a IV-ai ÎNCHEIEREA conferinței naționale A ORGANIZAȚIEI PIONIERILOR Duminică, la Palatul Marii Adunări Naționale, s-au încheiat lucrările celei de-a II-a Conferințe Naționale a Organizației Pionierilor. La lucrări au participat Mihai Gere, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., miniștri, conducători ai unor instituții centrale și organizații obștești, activiști de partid, de stat și ai U.T.C., muncitori, reprezentanți ai vieții noastre științifice, culturale și artistice. Prima parte a ședinței de dimi(Agerpres) (Continuare în pag. a IV-a) j .XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXvXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXVXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX'XXVXXXXXXXXXXXXXXNX^.XXSV 1 DUMINICĂ PE OGOARELE I I JUDEȚULUI-PESTE 16000 PARTICIPANȚI LA LUCRĂRILE II AGRICOLE AU REALIZAT: 1 aproape 2000 tone de porumb și alte produse transportate ln bazele de recepție § peste 1000 ha te ren eliberat Ü aproape 1000 ha pregătit și însămînțat ■ însemnate cantități de furaje transportate și însilozate Se apropie de sfîrșit una din marile bătălii ale acestui an agricol — campania de toamnă. Desfășurată intr-un ritm intens și avînd condiții meteorologice deosebit de prielnice, această campanie a fost permanent in atenția organelor și organizațiilor de partid, a tuturor oamenilor muncii. Producțiile ale acestei toamne au fost mari un permanent stimulent pentru lucrătorii de pe ogoare de a depune toate eforturile pentru strîngerea și depozitarea cit mai grabnică a recoltei. In toată această perioadă zeci de mii de oameni ai muncii din întreprinderi și instituții, elevi, și-au folosit o bună parte din (Continuare io pag a .11-a) I VXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXSXXXXWvXX' SÂPTĂMlUA ECONOMIEI A devenit o tradiție ca in fiecare an intre 25-31 octombrie să se desfășoare „Săptămâna economiei“, prilej de bilanț gospodăresc, de laudă a hărniciei și a chibzuinței, înființată printr-uin decret semnat de Alexandru Ioan Cuza, cu peste 100 de ani în urmă, Casa de Economii și Consemnațiuni, este una din cele mai vechi și prestigioase instituții care se întemeiază pe vechi și specifice trăsături de caracter ale poporului român, ciuinea și cumpătarea, înțelepcultul muncii in vrednicie și cinste, întrajutorarea și spiritul de obște. Succesele înregistrate în activitatea economică, care au dus la înflorirea patriei noastre socialiste, au creat în țară un vast și profund curent de opinie publică în domeniul economiilor bănești la C.E.C., care cunosc o creștere ascendentă. In toamna anului 1970 se aflau în țară 6 48. 000 de depunători, iar la 1 septembrie 1971 numărul lor a ajuns la 7 200 000. In mediul rural există în prezent 2 105 000 posesori de librete de economii. Depunătorii orașe sunt deserviți prin de la 416 unități C.E.C. proprii și 649 unități mandatare, iar în mediul rural rețeaua de deservire cuprinde 1 290 de unități proprii și 3 597 de unități mandatare (unități poștale, ghișee C.E.C. în instituții, întreprinderi, cooperative agricole și mandatari comunali). Numai în județul nostru, depunătorii sunt deserviți de un număr de 3 filiale C.E.C. în Alba Iulia, Aiud și Sebeș, 7 agenții C.E.C. in orașe (Cugir, Ocna Mureș, Zlatna, Abrud, Cimpeni, Blaj, Blaj C.I.L.), 29 agenții în mediul sătesc, 81 oficii poștale, 4 ghișee cu gestiune care funcționează în cadrul noilor întreprinderi, 10 mandatari comunali, și 5 ghișee cu borderou de legătură în școli. In prezent, revine un libret la 3,7 locuitori. Depunătorii pot dispune de banii depuși la C.E.C. ca de orice bun personal, puțind să-i retragă oricind parțial sau în întregime, au dreptul ca depunerile să poată fi lăsate moștenire. Sumele păstrate la C.E.C. sunt in siguranță, fiind garantate de stat. Este asigurat secretul operațiunilor efectuate și §§ al numelui depunătorilor. Operațiunile se efectuează gratuit, iar dobînzile și ciștigurile sunt scutite de orice taxe sau impozite. Toate aceste avantaje ■ care oferă cetățenilor condiții deosebit de prielnice și atrăgătoare, de o mare eficiență practică în dezvoltarea spiritului de economie, explică, printre altele, creșterea continuă a numărului §a depunătorilor la C.E.C. Prin economisirea la C.E.C. înfăptuiri și un act patriotic întrucît g banii atît timp cit sînt păstrați la C.E.C., sînt folosiți de statul nostru in mod productiv la dezivoltarea economiei naționale, la ridicarea nivelului de trai al poporului, îmbinînd armonios și interesele personale ale depușinătorilor, cu interesele gene §erale, obștești. Ținînd cont de diversitatea intereselor depunătorilor, Casa de Economii și 11 Consemnațiuni a pus la dispozi I. CIRCOANA, directorul Direcției județene C.E.C. Alba (Coorionare in pag. a II-a) B ll!lt!l!ll|l!!l!l!lll!ll!l!l>!l!!ll!lllllli!!!l!llilll!!l! i» II!» iii!