Unirea, martie 1973 (Anul 6, nr. 1559-1585)

1973-03-24 / nr. 1579

ANUL VI, NR. 1579 | SIMBATA, 24 MARTIE 1973 | 4 PAGINI, 30 BANI LUCRĂRILE CONLESIINTEI UNIUNII ASOCIATIILE STUDENȚILOR COMUNIȘTI DIN ROMANIA In prezența tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat, s-a deschis, vineri dimineața, la Palatul Marii Adunări Naționale, cea de-aIX-lea Conferință a Uniunii Asociațiilor Studenților Comuniști din România, eveniment cu profunde și multiple semnificații în viața studențimii, a întregului tineret din patria noastră. Lucrările conferinței au loc atmosfera de muncă însuflețită în poporului nostru pentru realizarea a obiectivelor stabilite de Congresul al X-lea și Conferința Națională ale partidului, sub semnul angajării depline a studenților țării —români, maghiari, germani și de alte naționalități — în înfăptuirea sarcinilor de mare răspundere socială și politică ce le revin pentru a deveni cadre de nădejde ale construcției societății socialiste multilateral dezvoltate și a comunismului în România. Timp de două zile, forumul organizației tineretului studios va dezbate o sferă largă de probleme care privesc imprimarea unui profund conținut revoluționar întregii activități a Uniunii, corespunzător exigențelor zilelor noastre, în spiritul indicațiilor secretarului general al partidului privind creșterea rolului ei în viața universitară a țării și a contribuției la perfecționarea învățămîntului superior, mai strînsa sa legare cu cercetarea și producția, la pregătirea profesională și educația comunistă a studenților. Sosirea tovarășului Nicolae Ceaușescu, a celorlalți conducători de partid și de stat — Paul Niculescu-Mizil, Gheorghe Pană, Gheorghe Rădulescu, Virgil Trofin, Ilie Verdeț, Emil Drăgănescu, Janos Fazekas, Leonte Răutu, Gheorghe Stoica, Ștefan Voitec, Cornel Burtică, Ștefan Andrei — este salutată cu entuziaste aplauze. Sute de studente și studenți, aflați în fața Palatului Marii Adunări Naționale, ovaționează îndelung, intonează imnul „Partid ne ești slăvit conducător", dau glas profundelor lor sentimente de recunoștință pentru grija pe care partidul o acordă tineretului studios, dezvoltării și perfecționării învățămîntului universitar, pentru prețuirea și încrederea de care se bucură tînăra generație. In aceeași atmosferă însuflețită, conducătorii partidului și statului sînt întîmpinați la intrarea în sală. Minute în șir se scandează „Ceaușescu — P.C.R.“, „Ceaușescu și poporul“, „Ceaușescu și studenții". In sală se află delegați ai studenților din întreaga țară și un mare număr de invitați — reprezentanți ai conducerilor unor ministere, instituții centrale și organizații obștești, secretari ai unor comitete de partid, rectori ai instituțiilor de învățămînt superior, academicieni, activiști de partid și de stat, cadre didactice, studenți fruntași la învățătură și în activitatea obștească, tineri muncitori și elevi.Cuvîntul de deschidere a conferinței a fost rostit de Ion Traian Ștefănescu, prim-secretar al C.C. al U.T.C., ministru pentru problemele tineretului, președintele Consiliului Uniunii asociațiilor studenților comuniști. Exprimînd, în numele delegaților și invitaților, al întregii studențimi din patria noastră, cele mai vii mulțumiri, adînca recunoștință și bucuria de a inaugura lucrările Conferinței în prezența conducerii partidului și statului nostru, în frunte cu tovarășul Nicolae Ceaușescu, vorbitorul a spus: „Noi vedem în prezența dumneavoastră la cel mai înalt forum al studențimii, prezență devenită tradițională, o expresie grăitoare a grijii părintești cu care partidul, clasa muncitoare, întregul popor, dumneavoastră personal înconjurați tineretul universitar, tînăra generație a țării, o nouă dimensiune a răspunderilor sociale și politice care ne revin, un îndemn de a conferi dezbaterilor și hotărîrilor conferinței noastre un profund spirit revoluționar, comunist, de a acționa cu și mai multă fermitate, pe măsura (Continuare în pag. a IV a) Cu vizitarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU Dragi tovarăși și prieteni. Doresc să încep prin a vă adresa vouă, participanților la cea de-a IX-a Conferință a Uniunii Asociațiilor Studenților Comuniști din România, tuturor studenților din patria noastră, un călduros salut din partea Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Consiliului de Stat, a guvernului și a mea personal. (Aplauze puternice, prelungite). Conferința Uniunii Asociațiilor Studenților Comuniști din România — forul democratic al studențimii — are menirea să facă bilanțul activității desfășurate în perioada care a trecut de la conferința precedentă, să analizeze în spirit critic și autocritic activitatea desfășurată în vederea înfăptuirii sarcinilor puse de partid privind ridicarea nivelului de pregătire de specialitate politică a tinerei generații studdențești, și, totodată, să stabilească măsurile necesare în vederea îmbunătățirii în continuare a activității asociațiilor, a creșterii rolului lor în formarea profesională și politică a întregii studențimi, în activitatea generală a tinerei generații din România. După cum se știe, în ultimii ani, în institutele de învățămînt din țara noastră s-a desfășurat o intensă activitate de perfecționare a organizării și de ridicare a conținutului învățămîntului, de legare mai strînsă a acestuia cu cercetarea și producția. Se poate afirma că, pe acest drum, s-au obținut deja o serie de rezultate pozitive — deși trebuie spus că suntem de abia la primii pași. Trebuie să acționăm în continuare cu toată fermitatea și energia pentru a obține o legare organică a întregului proces de învățămînt cu cercetarea și producția, aceasta constituind una din condițiile esențiale pentru progresul învățământului românesc, pentru dezvoltarea generală a țării noastre pe calea socialismului și comunismului. Se poate aprecia că, în această perioadă, asociațiile studențești au desfășurat o activitate intensă, au adus o contribuție activă la realizarea sarcinilor privind perfecționarea procesului de învățămînt. Rezultatele obținute de absolvenții institutelor noastre de învățămînt demonstrează cu prisosință aceasta. De asemenea, asociațiilor studenților comuniști le-a revenit sarcina de a desfășura o largă activitate educativă. Sub conducerea organizațiilor de partid, ele au adus o însemnată contribuție la formarea conștiinței socialiste, la ridicarea nivelului de cunoștințe generale al tuturor studenților. In toți acești ani, studenții au fost prezenți la toate marile acțiuni întreprinse de partid, au participat la lucrările de pe marile șantiere industriale și agricole, aducînd o contribuție tot mai însemnată la dezvoltarea generală a țării noastre. Studențimea poate, deci, spune că este participantă activă, împreună cu întregul popor, la tot ceea ce se înfăptuiește in patria noastră și că, prin contribuția ei activă, alături de clasa muncitoare, sub conducerea partidului, pune cite ceva din entuziasmul și elanul tineretului la temelia făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate în România. (Aplauze puternice, prelungite). Aș dori, la această conferință, să menționez activitatea intensă, multilaterală, desfășurată de cadrele didactice din institutele de învățămînt superior, care acționează activ atît în direcția bunei pregătiri profesionale a studenților,cit și pentru integrarea învățămîntului cu cercetarea și producția, contribuind astfel la înfăptuirea politicii partidului nostru în acest important sector de activitate. Doresc de aceea, ca, de la această tribună, să adresez calde felicitări și cele mai bune urări de noi succese tuturor cadrelor didactice din învățământul superior din patria noastră. (Aplauze puternice, prelungite). De asemenea, adresez cele mai călduroase felicitări tuturor studenților din România, organizațiilor lor comuniste — și le doresc succese tot mai mari în întreaga lor activitate. (Aplauze puternice, îndelung repetate). Dragi tovarăși. Apreciind rezultatele bune obținute pînă acum, nu pot să nu menționez că în organizarea și desfășurarea activității din institute și universități, a însuși procesului de învățămînt, mai sînt o serie de lipsuri și neajunsuri. De aceea, pornind de la marile sarcini puse de Congresul al X-lea și de Conferința Națională ale partidului cu privire la dezvoltarea învățămîntului, științei și culturii în patria noastră, este necesar să se acționeze cu hotărîre pentru lichidarea acestor lipsuri, pentru îmbunătățirea întregii activități de perfecționare a învățămîntului românesc In centrul acestor preocupări trebuie să stea în continuare integrarea organică a învățămîntului cu cercetarea și producția. Pornind de la rolul tot mai important pe care îl are știința ca factor al dezvoltării producției materiale și a întregii societăți, este necesar să ne preocupăm permanent ca formarea noilor generații de intelectuali ai patriei noastre să țină seama de cerințele pe care le pune dezvoltarea societății socialiste românești, revoluția tehnico-științifică contemporană. Tineretul, studenții trebuie să-și sporească exigența față de ei înșiși muncind cu sîrguință pentru însușirea a tot ce este mai valoros, mai înaintat în tehnica și știința contemporană, pentru a se pregăti, temeinic și a putea astfel aduce mîine o contribuție tot mai activă, în toate domeniile de activitate, la progresul României socialiste, la ridicarea nivelului de civilizație și bunăstare a întregului nostru popor. Este necesar ca la baza întregii activități a învățămîntului nostru, a asociațiilor studenților comuniști, să stea materialismul dialectic și istoric, concepția cea mai înaintată despre lume și viață, care dă perspectivă, orizont și asigură progresul general al omenirii.Aplauze puternice, prelungite). Dispunem de o puternică forță, atît umană, cit și materială în acest domeniu — și ne putem exprima convingerea că în următorii ani, învățămîntul superior din patria noastră va parcurge o etapă importantă pe calea perfecționării sale, că la viitoarea a Uniunii Asociațiilor Conferință Studenților Comuniști vom putea constata că s-au obținut succese remarcabile în înfăptuirea sarcinilor puse de partid în fața învățămîntului în România. Cu această convingere, sper că conferința voastră, la care participă și cadrele didactice, va elabora și măsurile în această direcție. (Aplauze puternice). E necesar să înțelegeți, tovarăși — și mă adresez atît cadrelor didactice, cît și studenților și organizațiilor lor — că înfăptuirea dezideratului pus de Congresul al X-lea și Conferința Națională, de integrare a învățămîntului cu producția și știința, presupune nu acțiune formală, nu de a lua măosuri sporadice, de a iniția la zile mari unele acțiuni de participare la activitatea de producție, ci de a face în așa fel, nicit întregul proces de învățămînt să fie axa pe cercetare și producție, pentru ca, realmente, tînărul de astazi, viitorul intelectual de mîine, sa poată căpăta atît cunoștințele teoretice, cît și cele practice care să-i permită, după terminarea anilor de studii, la intrarea sa în producție, să se încadreze imediat și nemijlocit în acțiunea generală a întregului popor de dezvoltare multilaterală a larii- Numai așa se va putea spune ca acest deziderat, acest obiectiv esențial pentru dezvoltarea învațămîntului, va fi realizat. Am convingerea că voi veti acționa cu toată fermitatea, veți face totul pentru a realiza în acest fel integrarea Învățămîntului cu producția și știința. (Aplauze puternice , se scandează îndelung „Ceaușescu — P.C.R“). Nu doresc ca la această conferință să adresez critici — dar nu pot să nu menționez că în această direcție ne mișcăm foarte încet. De aceea mă adresez , studențimih vouă reprezentanților studenților adunați aici, de a lua voi înșivă în mîini realizarea acestei sarcini puse de partid și guvern. Așa a acționat întotdeauna tineretul — a fost în primele rînduri! Eu am o mare încredere că tineretul român, studențimea noastră va acționa ca un sprijin de nădejde al partidului în toate domeniile, inclusiv în perfecționarea (Aplauze puternice, învățămîntului, prelungite. Se scandează : „Ceaușescu și studenții"), îmi amintesc de studențimea de acum 40 de ani cînd eu am intrat în rîndul U.T.C-ului și în partid, de spiritul revoluționar al studenților comuniști de atunci. Unii sunt prezenți aici — alții, din păcate, ca Grigore Preoteasa, nu se mai află printre noi. Dar aș dori ca această coincidență, să însemne un îndemn de a imprima un spirit mai revoluționar în întreaga noastră activitate. Să înțelegeți că a fi comunist, a fi student comunist, înseamnă a fi revoluționar, a fi întotdeauna pentru tot ceea ce este nou, a fi permanent pentru înlocuirea vechiului care nu mai corespunde necesităților, pentru reînnoirea, pe baza materialismului dialectic și istoric, deci pe cale revoluționară, a societății. Noi construim socialismul, sîntem revoluționari și permanent trebuiem să rămînem revoluționari, dacă dorim victoria comunismului în România! Aceasta cerem noi studențimii, intelectualității de mîine a patriei noastre! Sîntem convinși că veți face aceasta, tovarăși ! (Aplauze puternice. Se scandează „Ceaușescu — P.C.R.”). Dragi tovarăși și prieteni. Conferința Uniunii Asociațiilor Studenților Comuniști are loc la începutul celui de-al treilea an al planului cincinal — 1971—1975 — în condițiile în care întregul popor desfășoară o activitate intensă pentru transpunerea in viată a hotărîrilor celui de-al X-lea Congres și ale Conferinței Nationale partidului, în vederea făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate în România. Vă sînt cunoscute realizările din primii doi ani ai cincinalului, de aceea nu mă voi referi la ele. Pe primele 3 luni ale acestui an, se poate spune că sarcinile pianului sunt realizate în bune condițiuni. De asemenea, avem succese în toate domeniile de activitate, ceea ce dă garanția că prevederile de plan,pe 1973 — an hotărîtor pentru realizarea întregului cincinal — vor fi îndeplinite cu succes. După cum se știe, oamenii muncii și-au luat angajamentul de realiza cincinalul intr-un termen a mai scurt. De pe acum, un mare număr de întreprinderi, de județe, de organizații de partid, au obținut rezultate remarcabile în a(Continuare în pag. a IV a) TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU A PRIMIT DELEGAȚIA PARTIDULUI SOCIALIST DESTURIAN DIN TUNISIA . Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, a primit, vineri după-amiază, delegația Partidului Socialist Desturian din Tunisia, condusă de Habib Chatti, membru al C.C. al P.C.D., directorul Cabinetului președintelui Republicii Tunisia, Habib Bourguiba, care, la invitația C.C. al P.C.R., face o vizită prietenească în țara noastră. Au fost de față tovarășii Ștefan Andrei,, secretar al C.C. al P.C.R., Suzana Gâdea, membru supleant al C.C. al P.C.R., președinta Consiliului Național al Femeilor, Constantin Vasiliu, adjunct de șef de secție la C.C. al P.C.R., Stelian Grindeanu, secretar al Comitetului municipal București al P.C.R. Cu acest prilej, conducătorul delegației P.S.D. a transmis tovarășului Nicolae Ceaușescu un mesaj de prietenie din partea președintelui Republicii Tunisia, Habib Bourguiba, împreună cu urări de fericire personală, poporului român noi succese iar în dezvoltarea sa social-economică. Mulțumind, tovarășul Ceaușescu a adresat, la Nicolae rîndul său, președintelui Habib Bourguiba, un salut cordial, urări de sănătate, iar poporului tunisian, prosperitate și progres, întrevederea a prilejuit un schimb de informații asupra principalelor probleme care se află în centrul activității și preocupărilor Partidului Comunist Român și ale Partidului Socialist Desturian, ale dezvoltării relațiilor dintre cele două partide, țări și popoare, precum și un schimb de păreri în legătură cu unele probleme ale situației internaționale actuale. In acest cadru, s-a subliniat faptul că în ultimii ani, raporturile de prietenie și colaborare dintre Republica Socialistă România și Republica Tunisia, dintre Partidul Comunist Român și Partidul cialist Desturian au cunoscut oevoluție pozitivă, ascendentă. In același timp, s-a menționat că există largi posibilități de extindere și adîncire, în diverse domenii, a acestor raporturi în interesul ambelor țări și popoare, al cauzei păcii și colaborării internaționale. In legătură cu aceasta, s-a exprimat hotărîrea comună de a întări raporturile dintre cele două partide, de a activiza în mod deosebit cooperarea economică, pe baza interesului reciproc, în spiritul înțelegerii și convorbirilor dintre președinții Nicolae Ceaușescu și Habib Bourguiba. In cursul convorbirii, s-a subliniat că în numeroase probleme internaționale pozițiile celor două țări sunt comune sau foarte apropiate. In deplin consens, s-a relevat necesitatea promovării în raporturile dintre state a unor relații de tip nou, întemeiate pe principiile egalității în drepturi, respectului independenței și suveranității naționale, neamestecului în treburile interne, avantajului reciproc, continuarea eforturilor în vederea întăririi cursului spre destindere și colaborare, a rezolvării pe calea tratativelor a problemelor litigioase dintre state. S-a apreciat că vizita delegației Partidului Socialist Desturian va contribui la impulsionarea și lărgirea colaborării multilaterale româno-tunisiene, întrevederea s-a desfășurat într-o atmosferă cordială, prietenească. ulfilil COMITETULUI JUDEȚEAN DE CULTURĂ ȘI EDUCAȚIE SOCIALISTĂ Ieri, 23 martie a.c., a avut loc în municipiul Alba Iulia, ședința plenară a Comitetului județean de cultură și educație socialistă. La lucrările plenarei au participat, pe lîngă membrii Comitetului județean de cultură și educație socialistă și bibliotecari, directori de biblioteci din orașele și comunele județului. La primul punct al ordinei de zi, tovarășul Gheorghe Jurcă, vicepreședinte al Comitetului județean de cultură și educație socialistă, a prezentat materialul ..Munca cu cartea, instrument important în ridicarea nivelului general de cunoaștere și pentru formarea și dezvoltarea conștiinței socialiste a oamenilor muncii". Mai mulți participanți la plenară au luat cuvîntul împărtășind din stilul și metodele de lucru ale bibliotecilor orășenești sau comunale, pentru pătrunderea cît mai largă a cărții social-politice, științifice, de specialitate și beletristice în rîndurile cetățenilor. A fost reliefată ca o condiție de bază în asigurarea bunelor rezultate în munca cu cartea, conlucrarea permanentă dintre bibliotecari și ceilalți factori educaționali din localitățile orășenești și rurale, întemeierea ei pe cunoașterea multilaterală a specificului activității economice și sociale a oamenilor, a gustului și preferințelor lor. Discuțiile au subliniat ca o sarcină de permanență a bibliotecarilor și tuturor activiștilor culturali, organizarea mai multor acțiuni și mai diverse cu cartea, în unități economice ca C.A.P.-uri, întreprinderi industriale, în locurile de muncă ce cuprind mari colective de oameni, prin care aceștia să ia cunoștință imediată și să înțeleagă documentele partidului și statului nostru, literatura social-politică, științifică — elemente indispensabile în dezvoltarea conștiinței socialiste în ridicarea a oamenilor muncii, nivelului general de cunoaștere. Plenara a adoptat în încheiere planul de activitate al Comitetului județean de cultură și educație socialistă, pe cel de al doilea trimestru al anului 1973. VAW.V.'.V.V.V.V.V.VAV.V.V.'.V.V.VAV.'.V.V.'.W.V.V.’.'.V.'.'.V.V.VV.'.V A’.V.W.'.WAWA 4> a» ho«stilor in Indap Unirea cincinalul«*! înainte de«me* I 19/! NECARE UNITATE CU PLANUL REALIZAT ZILNIC, — LA NIVELUL PARAMETRILOR MAXIMALI f I Cil PLANUL TRIMESTRIAL ÎNDEPLINIT Angajate intr-o entuziastă întrecere pentru îndeplinirea ritmică a planului la parametrii maximali și a angajamentelor luate în întrecere, colectivele unităților economice din județul nostru înscriu în cronica muncii realizări de prestigiu. Astfel de vești ne sosesc zilnic la redacție, în care oamenii muncii de pe întreg cuprinsul județului raportează cu mîndrie că, sub conducerea organelor și organizațiilor de partid, și-au îndeplinit integral sarcinile de plan aferente primului trimestru al anului. U.S.M.D. Sîntimbru într-o convorbire avută cu tovarășul Octavian Popa, directorul întreprinderii de industrie locală pentru materiale de construcții, aflăm că, pentru colectivul acestei unități, trimestrul I s-a încheiat cu 13 zile înainte de termen. — Ce factori considerați că au favorizat dobîndirea acestui succes? — înainte de toate, aș remarca răspunderea și angajarea fermă a întregului colectiv în realizarea ritmică a planului la toate sortimentele. Evident că, accentul principal a fost pus pe îmbunătățirea calității reviziilor și reparațiilor utilajelor și instalațiilor productive, asigurînd funcționarea acestora cu randament ridicat. Am acordat, de asemenea, o mai mare atenție întăririi ordinei și disciplinei în toate compartimentele de activitate. — Cînd ați îndeplinit planul trimestrial și ce depășiri preliminari pina la finele lunii martie? — Sporul de producție cumulat de la începutul anului ne-a permis ca în ziua de 18 martie a.c., să îndeplinim planul producției globale pe întreg trimestrul. Din calculele efectuate rezultă că vom depăși planul trimestrial la producția globală cu 1 200 000 lei și vom realiza suplimentar, o producție marfă în valoare de 1 100 000 lei. Depășirile valorice se vor regăsi în realizarea peste prevederile planului sortimentar a 600 000 cărămizi ceramice, circa 1 300 tone bentonită, 16 000 m.c. nisip destinat șantierelor de construcții. I.I.S. Abrud Aflată în plin proces de dezvoltare și diversificare a structurii sale sortimentale, întreprinderea de industrie locală Abrud se aliniază unităților aflate în fruntea întrecerii pentru devansarea îndeplinirii cincinalului înainte de termen. Afirmația noastră își are o autentică acoperire în fapte. In cursul zilei de joi, colectivul întreprinderii a raportat îndeplinirea sarcinilor de plan aferente celor trei luni ale anului. In convorbirea telefonică avută cu tovarășul Emil Oprișa, inginerul șef al întreprinderii, am aflat că, în timpul care a mai rămas pînă la finele trimestrului se va realiza depășirea planului cu 40 garnituri de mobilă combinată, 60 m.p. covoare, 9 tone conserve de fructe și alte produse destinate fondului pieței. I.G.C.L. Aiuri De la întreprinderea de gospodărire comunală și locativă Aiud, ni se comunică o veste îmbucurătoare. Folosind mai bine forța de muncă și timpul de lucru, muncitorii unității și-au îndeplinit sarcinile pe întreg trimestrul cu 18 zile înainte de termen. Cele mai mari depășiri s-au înregistrat în compartimentul prestărilor de servicii către populație și în activitatea de construcții. Un deosebit la obținerea acestor aport rezultate l-au adus echipele de zidari conduse de Francisc Chirai, Ioan Rusu și zugravii din formația condusă de loan Opriș. Pînă la sfîrșitul primului trimestru se va realiza o producție suplimentară de peste 700 000 lei. VESTI DIN I.Il.S. JK Insămînțează ovăzul ieri dimineață, la I.A.S- Alba Iulia a continuat semănatul ovăzului pe cele 67 ha. prevăzute pentru acest an. După cum ne-a informat ing. Aurel Petrovici directorul întreprinderii, această suprafață a fost bine pregătită iar 35 ha din ea s-au fertilizat, conform prevederilor planului, cu îngrășăminte chimice. Primii din întreprindere care au ieșit la semănatul ovăzului au fost mecanizatoricii Cornel Straja și Avramuț Mitrofan de la ferma Pîclișa. In pofida terenului, încă destul de greu, ei au însămînțat, pînă în seară, peste 10 ha. cu ovăz, într-o singură zi La întreprinderea agricolă de stat din Blaj s-a prevăzut să se însămînțeze în această primăvară, printre alte culturi, și 141 ha, cu borceag pentru fin. Timpul prielnic din ultimele zile a permis lucrătorilor din mai multe ferme să pregătească patul germinativ necesar acestei culturi și să treacă la însămînțarea ei. Primii care au început semănatul borceagului au fost lucrătorii fermei zootehnice nrdin Bucerdea Grînoasă, condusă de tovarășul Ioan Popovici. Organizîndu-și temeinic munca, ei au reușit să semene, într-o singură zi, 20 ha cu borceag, în parcelele de „Sub pădure". RITM SUSȚINUT .LA SEMĂNAT După cum ne-a informat tovarășul Alexandru Duca, secretarul comitetului comunal de partid, primarul comunei, la C.A.P. Galda de Jos s-au semănat pînă aseară 20 din cele 35 ha prevăzute cu mazăre și 10 ha cu sfeclă de zahăr. De asemenea, la C A.P- Benic s-a însămînțat cu borceag întreaga suprafață planificată și s-a trecut la intensificarea semănatului culturii de ovăz. La buna desfășurare a lucrărilor de însămînțări își aduc o deosebită contribuție mecanizatorul Vasile Mieu, cooperatorii Alexandru Tibori, Margareta Cadar și Alexandru Nagy de la Galda de Jos, mecanizatorul Cornel Nicoară și cooperatorii Nicolae Niță, Adrian Mircea, Nicolae Chenți, din Benic.