Unirea, aprilie-mai 1974 (Anul 7, nr. 1896-1924)

1974-04-26 / nr. 1917

PAGINA A IV A PREȘEDINTELE DOTAT CEAUȘESCU A PRIMIT PE _______________ * SECRETARUL GENERAL AL UNIUNII INTERPARLAMENTARE Președintele Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a primit, joi dimineața, pe secretarul general al Uniunii Interparlamentare, Pio- Carlo Terenzio. La primire a luat parte tovarășul Miron Constantinescu, președintele Marii Adunări Naționale. Secretarul general al Interparlamentare a ținut Uniunii să exprime președintelui Nicolae Ceaușescu calde mulțumiri pentru interesul deosebit manifestat față de lucrările sesiunii de la București, a Uniunii, pentru cuvîntarea rostită la ședința inaugurală, primită cu satisfacție și interes de toți parlamentarii prezenți și apreciată ca o contribuție de mare însemnătate la cristalizarea unor probleme ce stat în centrul atenției dezbauterilor. El a relevat, de asemenea, condițiile optime ce au fost asigurate bunei desfășurări a reuniunii, ospitalitatea deosebită cu care au fost înconjurați parlamentarii, ceea ce a contribuit în mare măsură la succesul reuniunii de la București, în timpul convorbirii, abordindu-se unele probleme ale actualității internaționale a fost subliniat rolul însemnat al parlamentarilor, al Uniunii interparlamentare în edificarea unei lumi drepte, mai bune, în dezvoltarea relațiilor economice internaționale și în statornicirea unui climat de pace, înțelegere și cooperare între popoare. Întrevederea s-a desfășurat într-o atmosferă cordială. PRIM-MINISTRUL FINLANDEI, TAISTO KALEVI SORSA, A SOSIT ÎN CAPITALĂ La invitația primului ministru al guvernului Republicii Socialiste România, joi dimineața a sosit în Capitală, într-o vizită oficială în țara noastră, primul ministru al Finlandei, Taisto Kalevi Sorsa, împreună cu soția, Irene Sorsarul Pe aeroportul Otopeni, premierinlandez și soția sa au fost salutați cu cordialitate de primul ministru al guvernului, Manea Mănescu, cu soția, Maria Mănescu, precum și de George Macovescu, ministrul afacerilor externe, Irescu, Ioan Avram, Florea Dumi- Ion Cosma, miniștri, de membri ai conducerii unor ministere economice, Consiliului Culturii și Educației Socialiste, Uniunii Generale a Sindicatelor din România și reprezentanți ai Consiliului popular al municipiului București. (Agerpres). PREZENTAREA DE CONDOLEANȚE LA AMBASADA AUSTRIEI DIN BUCUREȘTI Joi dimineața, la Ambasada Republicii Austria, tovarășii Ștefan Voitec, vicepreședinte al Consiliului de Stat, Manea Mănescu, primministru al guvernului, Miron Constantinescu, președintele Marii Adunări Naționale, Ion Pățan, viceprim-ministru al guvernului, George Macovescu, ministrul afacerilor externe, Ioan Avram, ministrul industriei construcțiilor de mașini grele, au exprimat, în numele președintelui Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, condoleanțe ambasadorului Werner Sautter, în legătură cu încetarea din viață a președintelui federal al Republicii Austria, dr. Franz Jonas. S-a păstrat apoi un moment de reculegere în fața portretului îndoliat al lui Franz Jonas și au semnat în cartea de condoleanțe. 9000000000000000000000000000000000000 DEZBATERILE ADUNĂRII GENERALE EXTRAORDINARE A O.N.U. - CUVÎNTUL SECRETARULUI GENERAL, KURT WALDHEIM - NAȚIUNILE UNITE. — Corespondentul Agerpres, C. Alexandroaie, transmite : La Națiunile Unite, în cadrul dezbaterilor de politică generală din Adunarea generală extraordinară, au luat cuvîntul ultimii vorbitori, respectiv, reprezentanții Ciadului, Bielorusiei, Boliviei, Omanului și Cubei. Miercuri seara, după încheierea dezbaterilor generale, a luat cuvîntul secretarul general al organizației, Kurt Waldheim, care, făcînd o trecere în revistă a lucrărilor primelor două săptămîni actualei sesiuni extraordinare ale O.N.U., a declarat : „Avem acum a în fața noastră un tablou clar al situației economice mondiale văzut din unghiuri diferite, precum și o extraordinară bogăție de propuneri constructive. Nimeni nu are nici o iluzie în legătură cu dificultățile care vor fi întimpinate sau cu eforturile ce trebuie făcute pentru a combina și da forme acestor propuneri în politici și planuri de acțiune acceptabile, care să constituie temelia unei noi ordini economice mondiale“. Vorbitorul a apreciat că dezbaterile au demonstrat, în mod evident, înaltul grad de acord între statele membre asupra unui număr important de aspecte ale problemelor aflate în atenția adunării și ca atare au dat substanță unui proces de negocieri, de coordonare și armonizare a pozițiilor statelor. El a insistat asupra imperativului menținerii, a actualului ritm ofensiv de rezolvare problemelor dezvoltării și materiilor prime, în scopul ajungerii la un acord asupra principiilor călăuzitoare ale progresului economic și social al popoarelor. Vorbitorul a insistat, de asemenea, asupra necesității sporirii ajutorului financiar și de altă natură, către statele cel mai puternic afectate de recentele evoluții intervenite în sistemul relațiilor economice internaționale și de calamitățile naturale. In încheiere, secretarul general a subliniat că in zilele care au mai rămas pină la încheierea lucrărilor sesiunii extraordinare, principala preocupare a statelor trebuie să fie cea de a realiza maximum de acord și maximum de hotărîri eficiente în problemele majore care confruntă organizația și lumea întreagă. REZOLUȚIA CONSILIULUI DE SECURITATE ÎN PROBLEMA INCIDENTELOR LIBANO-ISRAELIENE NAȚIUNILE UNITE. (Agerpres). — Consiliul de Securitate, reunit la cererea Libanului pentru a examina situația creată de atacarea unor localități libaneze de către unități ale armatei israeliene, a adoptat, miercuri seara, o rezoluție în această problemă. „Consiliul de Securitate, se spune în rezoluție, condamnă violarea de către Israel a integrității teritoriale și suveranității Libanului și cere guvernului israelian să se abțină de la alte acțiuni și amenințări militare îndreptate împotriva Libanului. Totodată, Consiliul de Securitate condamnă toate actele de violență, îndeosebi pe cele care se soldează cu moartea tragică a civililor nevinovați și cere în mod expres tuturor celor interesați să se abțină de la orice alte acte de violență". In rezoluție se cere tuturor părților interesate „să se abțină de la orice acțiune care riscă să compromită negocireile vizînd instaurarea unei păci juste și durabile în Orientul Mijlociu“. Rezoluția a fost adoptată cu 13 voturi pentru (două neparticipări la vot). • PRAGA. (Agerpres). — După cum relatează agenția C.T R., în urma unor complicații intervenite la aparatul respirator și la sistemul cardio-vascular, starea sănătății președintelui Ludvik Svoboda s-a înrăutățit. Președintele se află internat în sanatoriu sub supravegherea specialiștilor. • KINSHASA (Agerpres). — luptătorii Frontului de Eliberare Națională a Angolei au provocat trupelor colonialiste portugheze, în perioada 1 ianuarie-1 aprilie 1974, importante pierderi în oameni, tehnică și material de luptă — anunță un comunicat al acestei organizații, dat publicității la Kinshasa. Bilanțul pierderilor suferite de trupele colonialiste se ridică la 113 soldați uciși, două vedete fluviale scufundate, un avion de recunoaștere doborît și cantități însemnate de arme, muniție, hrană și medicamente capturate de patrioți. Potrivit comunicatului, acțiunile de luptă organizate de Frontul de Eliberare Națională a Angolei s-au desfășurat într-o serie de zone nord-centrale, nord-estice și estice ale țării. UNIREA Sesiunea plenară a Consiliului Politic de Coaliție Națională din Laos VIENTIANE. (Agerpres). — Joi, la Luang Prabang, a avut loc prima sesiune plenară a Consiliului Politic de Coaliție Națională din Laos, organism prezidat de prințul Susangyong, președintele C.C. al Frontului Patriotic Laoțian. Erau prezenți membri ai Guvernului Provizoriu de Uniune Națională, în frunte cu primul ministru, prințul Surana Fuma. In cuvîntarea rostită cu acest prilej, prințul Susanuvong a evidențiat hotărîrea Consiliului de a coopera cu Guvernul Provizoriu de Uniune Națională, cu întregul popor laoțian în realizarea înțelegerii nationale, in edificarea unui Lags pașnic, neutru, independent, democratic și prosper. In cadrul sesiunii, a fost ales Comitetul Permanent al Consiliului, format din 10 membri, și au fost constituite șase comisii ale acestuia. Lovitură militară de stat în Portugalia LISABONA. (Agerpres). In cursul nopții de miercuri spre joi, unități militare portugheze din capitală și provincie au declanșat împotriva autorităților guvernamentale, o largă acțiune insurecțională, intitulată „Mișcarea forțelor armate", informează agențiile internaționale de presă. In urma ocupării punctelor strategice ale Lisabonei, a posturilor de radio și televiziune, a încercuirii sediilor guvernamentale și cazărmii Gărzii Naționale, „Mișcarea forțelor armate" a reușit să obțină controlul asupra situației din întreaga țară, relevă agențiile France Presse și Associated Press. Un comunicat difuzat de postul de radio Lisabona la ora 17:25 G.M.T., reluat de agențiile U.P.I. și France Presse, a anunțat că fostul premier Marcello și membrii guvernului său Caetano s-au predat în garnizoana de la Carmo (suburbie a capitalei), ocupată în urma unui asalt, unde își avea cartierul general Garda Națională. Același comunicat anunță, de asemenea, că majoritatea membrilor forțelor de poliție și ai unităților Gărzii Naționale s-au predat. Intr-o proclamație dată publicității în localitatea Santarem la ora 12:30 (ora locală), reluată de agențiile France Presse și Reuter, a fost anunțată crearea unui guvern militar, care va avea ca misiune organizarea unei „etape de tranziție“. Documentul menționat informează, de asemenea, despre „organizarea de alegeri generale pentru desemnarea membrilor unei noi Adunări Naționale Constituante, ale cărei puteri, decurgînd din caracterul său reprezentativ și din desfășurarea liberă a alegerilor, va permite țării să-și aleagă în mod liber forma sa de viață socială și politică". Un alt comunicat radiodifuzat, citat de agenția France Presse, informează că fostul premier Marcello Caetano și-a predat funcția generalului Antonio de Spinola, comandant adjunct al forțelor armate portugheze, înlăturat în martie din această funcție, în urma publicării lucrării sale „Portugalia și viitorul". In această lucrare, Spinola afirma că victoria militară portugheză în teritoriile din Africa este imposibilă, pronunțîndu-se pentru soluționarea politică a războiului colonial. în proclamația menționată se arată, totodată, că „guvernul forțelor armate a remis puterea unei junte a salvării naționale căreia i-a cerut să aplice marile linii ale programului „Mișcării forțelor armate", care va fi adus la cunoștința țării prin intermediul organelor de informare, în cel mai scurt timp posibil“. „Este vorba, se spune în proclamație, despre un program „de salvare a țării și de restituire către poporul portughez a libertăților civice de care a fost privat". . Ultimele telegrame de presă anunță că fostul președinte al Portugaliei, amiralul Americo Tomaz, premierul Marcello Caetano, precum și foștii miniștri Silva Cunha, Moreira Baptista și generalul Andrade E. Silva vor fi exilați în Insula Madera. KINSHASA (Agerpres). — „Ceea ce se întîmplă astăzi în Portugalia, a relevat Roberto Holden, președintele Frontului Național de Eliberare a Angolei, este sfîrșitul logic, normal al unui proces de degradare. Izolată pe plan diplomatic, confruntată cu o inflație galopantă, Portugalia, care joacă, în acest război colonial, rolul scutului în spatele căruia se adăpostesc trusturile internaționale, nu putea rezista la infinit presiunii mondiale" . [AMELIORARE SUBSTANȚIALA] si LA AVIONUL 1 î „CONCORDE" [ Ultimele zboruri de încercare] Vaie prototipului britanic al a avionului de pasageri „Concord ÎS de" au demonstrat că superso-n jocul este capabil, în versiunea [Jsa actuală, să transporte o sarcină utilă sau carburanți vii f. cantități mai mari decât celei X calculate inițial — se arată înt Vtr-un raport transmis guvernului lui britanic de către „Britisht fr Aircraft Corporation" (B.A.C.). Această suprasarcină este posi fibilă datorită ameliorării perforifimantelor motorului și construcției generale a aparatului. Este vorba de o Încărcătură suplicmămenitată de peste 3 600 kg, vii fi conformitate cu normele adoptate de compania aeriană „Bri- Btish Airways”. Practic, se arată că în raport, aceasta înseamnă field o rază de acțiune sporită cu 225 Usem — dacă se încarcă mai multi u carburant — fie 20 de pasagerii C în plus. Această ameliorare este apreciată drept „substanțial X la“. ( BUN NOU SATELIT I Q „METEOR" î l In Uniunea Sovietică a fosti fi lansat un nou satelit al Pămînt sitului din seria „Meteor", pentru] obținerea de informații meteo-] Urologice. Agenția T.A.S.S. prelucrează că aparatajul științific] [ și sistemele de bord ale sate]lutului funcționează normal. I \ ACCIDENT IN MMA . S . Agenția C.T.R. transmite uni fir comunicat In care se arată, că,] »miercuri dimineața, într-un ambatajj al minei Doubrava, dinr fi bazinul carbonifer Ostrava-Karl Avina, s-a produs o surpare de] xrocă, din cauza căreia abatajul g ji a fost barat de masa de cărbuline. Cu toate măsurile urgenței de salvare, 5 mineri și-au pierrdut viața, iar alți 12 au fost răsefiniți, dintre care doi foartei fi grav. V in scopul cercetării cauzei» B accidentului, a fost constituităi .X o comisie specială. OTRAFIC DE DROGURI ! X Poliția din Chicago a arestat în trei persoane urmărite de mai v mult timp pentru deținere ile la gală și trafic de droguri. Au fost descoperite peste 3 kilograme de heroină pură, cea m țx mai mare cantitate de heroinăl fi confiscată vreodată în acest oraș. Vîndută în doze consum mobile, ea ar fi adus traficanților peste 4 milioane de dolari. Poliția afirmă că o parte din heroină urma să fie vîndută elevilor din școlile din Chicago. O INVAZIE DE ȘOBOLANI . Proliferarea alarmantă a șobolanilor în provincia meridională a Pilipinelor a determinat autoritățile să decreteze starea de urgență pentru a evita o catastrofă în această regiune? nesențialmente agricolă. Agenția] fide presă oficială filipineză subliniază că pericolul este „imi țnent și real", neprecizînd, însă,a fi pagubele produse de această] X invazie de rozătoare. fi VULCANUL CHOGAI DIN lig NOU ACTIV ! . După o întrerupere de 153J de ani, vulcanul Chogai, din] fi Japonia, a început să erupă din in nou. In craterul vulcanului s-au fi produs mai multe explozii, iar a si coloana de turn emanat s-a fi ridicat pînă la o înălțime de peste 500 de metri. , ji Vulcanul se află la circa 240 fi mile nord de Tokio.t Meridiane • Meridiane • Meridiane • Meridiane • Meridiane • Meridiane Cel mai modern aeroport din Europa Aeroportul „Charles de Gaulle" va rămîne, probabil, pînă la sfîrșitul secolului, cel mai modern din Europa" — a afirmat despre măreața construcție de la Roissy-en-France, cu prilejul inaugurării sale, premierul francez. Noua poartă aeriană a Franței și cea de-a treia a Parisului, expresie a celor mai noi procedee tehnice și arhitectonice în construcția de aeroporturi, va putea primi anual 50 de milioane de pasageri și 1 400 000 tone de mărfuri. Dar acești parametri pot fi atinși peste 10-11 ani, in 1985 — anul cînd întregul ansamblu va fi terminat. Din cele trei aerogări cite va avea ansamblul în 1985, doar una este terminată. Dar și aceasta are o capacitate anuală egală cu a întregului aeroport Orly, inaugurat acum 13 ani : 10 milioane pasageri și 200 000 tone de mărfuri. Arhitecții au conceput o clădire în care pasagerii să nu se rătăcească, iar formalitățile și traseele urmate de ei să fie cât mai scurte. Piloni de 10 m lungime și 4 m lățime susțin un „monstru" circular de beton și sticlă cu o suprafață de 200 m pătrați, avînd in mijloc un gol cu un diametru de 30 m, în care scările rulante circulă continuu între etaje. Acestora li se adaugă și cele 18 lifturi pentru călători. După calcularea nivelurilor sonore pe ordinator, amplasarea și direcția pistelor au fost concepute în așa fel, încît cea mai apropiată locuință să se afle la peste 1 km distanță. De asemenea, specialiștii studiind direcția vînturilor din regiune, au avut în vedere ca zgomotul să nu ajungă la locuințe la momentele sale de intensitate. Și aceasta cu atît mai mult, cu cit aici vor ateriza și decola avioane și în cursul nopții — ceea ce nu se întimplă la Orly și Le Bourget. De fapt, autoritățile speră, ca, pînă în 1985 — cînd va fi dat în funcțiune întregul ansamblu — actualii monștri uriași ai aerului să fie înlocuiți cu avioane silențioase. Și totuși, la 13 martie, pe una dintre cele cinci piste ale noii porți aeriene a Parisului, primul avion care a inaugurat aeroportul a fost un astfel de „monstru" — un „Boeing 747“ al companiei americane TWA ? 7 t Z Criza de guvern din Belgia a luat sfîrșit BRUXELLES (Agerpres). Criza guvernamentală belgiană, declanșată în urmă cu 96 de zile, a luat sfîrșit joi, prin anunțarea de către premierul desemnat, Leo Tindemans (partidul Social-Creștin) a listei noului cabinet minoritar bipartit, format din 19 miniștri și șase secretari de stat. Actualul guvern este o coaliție între partidele Social-Creștin și Liberal, care dețin 102 din cele 212 locuri ale Camerei Reprezentanților. Pe lista noului guvern se remarcă prezența, in continuare, a miniștrilor Renaat Van Elslande (afacerile externe) și Paul Van Den Boeynants (apărarea națională) — care au deținut aceste funcții și în coaliția tripartită condusă de Edmond Leburton, până la demisia din 18 ianuarie a.c. Dintre celelalte nume înscrise pe lista guvernului amintim pe Willy De Clercq, căruia i s-a încredințat conducerea Ministerului Finanțelor, Michel Toussaint la Ministerul Comerțului Exterior, Charles Hanin, la Ministerul de Interne. Albert Lavens a preluat conducerea Ministerului Agriculturii, iar portofoliul Ministerului Justiției va fi deținut de Herman Van Der Poorten. Declanșată la 18 ianuarie, după demisia cabinetului Leburton, criza de guvern din Belgia a căpătat, după alegerile din 10 martie, un nou aspect datorită faptului că nici un partid nu a putut obține o majoritate absolută. După trei încercări succesive nereușite ale premierului desemnat de regele Baudouin cu formarea unui nou guvern, acesta s-a oprit în cele din urmă la formula actuală de coaliție bipartită, care va avea mai puțin cu 5 locuri în parlament decât i-ar fi necesar pentru a deține o majoritate simplă. încercările sale anterioare au vizat alcătuirea unei coaliții tripartite (Social-Creștin, cialist și Liberal), după care auîncercat să-i reunească pe soacial-creștini și socialiști, chemînd, apoi, într-o nouă tentativă aceste două partide alături de cele două grupări „lingvistice" (Frontul Democratic al Francofonilor și partidul Valksunie). De fiecare dată s-au înregistrat, însă, op^ziții față de unele aspecte ale programului propus. 0 BOGOTA (Agerpres). — Potrivit rezultatelor oficiale anunțate în capitala Columbiei, în urma efectuării numărătorii complete a buletinelor electorale, candidatul Partidului Liberal, Alfonso Lopez Michelsen, a obținut 2 464 218 voturi, Alvaro Gomez Hurtado (conservatori) — 1 413 312 voturi, Maria Eugenia Rojas (ANAPO) — 447 186 voturi, Hernando Echeverri Mejia (UNO) — 122 838 voturi. Aceasta permite Partidului Liberal să ocupe 65 locuri din totalul de 112 ale Senatului, conservatorii — 37, ANAPO — 8 și Uniunea Națională de Opoziție — un loc în Camera deputaților, liberalii vor dispune de 111 locuri, conservatorii — 60. ANAPO — 20, și UNO —3. • CAMBODGIA. (Agerpres). — Forțele khmere de eliberare au declanșat noi noi atacuri împotriva grupării inamice blocate la Longwek, localitate situată la aproximativ 40 kilometri nord de Pnom Penh. Cei 2 000 de militari somoliști din Longwek pot fi aprovizionați doar pe calea aerului. La est de Pnom Penh, acțiunile patrioților au fost îndreptate împotriva unor poziții somoliste de pe malul Mekongului, la numai 9 kilometri de centrul orașului. • ROMA. — Corespondentul Agerpres, Radu Bogdan, transmite: Populația Italiei a celebrat tot cea de-a 29-a aniversare a eliberării. Victorioasa insurecție populară de la 25 aprilie 1945, prin înfrîngerea fascismului, a fost evocată în zeci și sute de manifestări, organizate pe întreg teritoriul peninsulei. • KHARTUM. (Agerpres). — Corpul electoral sudanez s-a prezentat, joi, în fața urnelor, în diferite regiuni ale țării, pentru a-și desemna reprezentanții în noile adunări naționale populare din Sudan — anunță agenția M.E.N. Primele adunări naționale populare sudaneze au fost desemnate in 1971. 0 MOSCOVA — Corespondentul Agerpres, N. Crețu, transmite : La 25 aprilie, tovarășul Ion Traian Ștefănescu, prim-secretar al Comitetului Central al Uniunii Tineretului Comunist din România, ministru pentru problemele tineretului, care participă la lucrările celui de-al XVII-lea Congres al Comsomolului, s-a intîlnit cu E. M. Tiajelnikov, prim-secretar C.C. al Uniunii Tineretului Comuninist Leninist din Uniunea Sovietică. C LONDRA. (Agerpres). — Comitetul ministerial însărcinat cu pregătirea renegocierii condițiilor de aderare a Marii Britanii la Piața comună s-a reunit joi, sub președinția premierului Harold Wilson, pentru a examina propunerile detaliate pe care guvernul de la Londra urmează să le supună, în curînd, Consiliului ministerial al Comunității Economice Europene — s-a anunțat oficial în capitala britanică. Î,\\V\WAW."AW".WWW‘"W"WV‘WV"WXWVVWNXXW W WX'‘VV^V^V"WV"WVN WWV W WWV\V\V WS VV\\V>>W V\V\V\\V\V\\W\\\\V\\\\\\\\\\^ Redacția și administratia ziarului „Unirea", Alba lulia, Piața ii August nr. I, etaj II telefon 1 14 20 și 1 14 19 Tiparul < întreprinderea poligrafică Sibiu — Subunitatea Alba lulia. VINERI, 26 APRILIE 1974 Ediția 1973-1974 a Cupelor continentale de fotbal și-a desemnat finalistele. Trofeul „Cupei campionilor europeni" și-l vor disputa formațiile Bayern München și Atletico Madrid. Fotbaliștii din München se califică pentru a două oară în finală, eliminînd de data aceasta cunoscuta formație maghiară Újpest Dózsa, după un joc egal, 1-1 în prima partidă și victorie cu 3-0 în meciul retur. Evoluînd fără trei titulari (suspendați în urma incidentelor de la Glasgow), Atletico Madrid a învins cu 2-0 (0-0) pe Celtic. In finala „Cupei Cupelor", este prezentă pentru prima oară o echipă din R.D. Germană, F.C. Magdeburg, care a eliminat cunoscuta formație portugheză Sporting Lisabona. Cealaltă finalistă este echipa A.C. Milan. In meciul retur cu Borussia Moenchengladbach, milanezii au pierdut cu 0-1 (în urma unui autogol al lui Sabadini), iar victoria cu 2-0 obținută pe teren propriu le-a asigurat calificarea. In sfîrșit, în „Cupa U.E.F.A.", finalistele sunt două formații de reputație internațională: Feye noord Rotterdam și Tottenham Hotspur. Fotbaliștii olandezi au terminat la egalitate : 2-2 al doi lea meci cu V.F.B. Stuttgart, dar victoria fusese de partea lor în prima întîlnire cu 2-1. Singura echipă engleză calificată într-una din finalele trei cupe, Tottenham Hotspur celor a întrecut cu 2-0 pe Lokomotiv Leipzig, prin golurile marcate de MacGrath și Olivers. Finala „Cupei campionilor europeni" se va disputa la Bruxelles, la 15 mai, iar finala „Cupei Cupelor" la Rotterdam, la 8 mai. Cele două meciuri ale finalei „Cupei U.E.F.A.", se vor desfășura la 22 mai (primul joc) și 29 mai (partida retur). (Agerpres) NEW YORK (Agerpres). In turneul internațional de tenis de la St. Louis (grupa a II-a W.C.T.) s-au disputat primele partide din turul doi. Principalul favorit al concursului, australianul John Newcombe, l-a eliminat cu 6-3, 6-2 pe englezul Buster Mottram. Aleksandr Metreveli (U.R.S.S.) l-a învins cu 6-4, 6-4 pe Jaime Fillol (Chile), Ismail el Shafeiblica Arabă Egipt) a dispus Repucu 6- 3, 6-4 de Raul Ramirez (Mexic), iar Dick Creasy (Australia) l-a întrecut cu 6-1, 7-6 pe Zekko Franulovici (Iugoslavia). NEW YORK (Agerpres). Au continuat întrecerile turneului international de tenis de la Denver (grupa a III-a a Circuitului W.C.T.). Australianul Rod Laver l-a învins cu 4-6, 6-1, 6-4 pe italianul Antonio Zugarelli, iar englezul Mark Cox l-a întrecut cu 7- 6, 6-2, pe neozeelandezul Onny Parm. MADRID, (Agerpres). Partida centrală din runda a 7-a a turneului internațional de șah de la Las Palmas s-a disputat între marii maeștri Frederik Olafsson și Lev Polugaevski și s-a încheiat remiză la mutarea a 23-a. în clasament continuă să conducă Olafsson, cu 6,5 puncte, urmat de Beliavski (U.R.S.S.) — 5,5 puncte, Polugaevski (U.R.S.S.) — 5 puncte, Liubojevici (Iugoslavia), Quinteros (Argentina), Garcia (Cuba) și Larsen (Danemarca) — 4,5 puncte etc.