Universul Sport, iulie 1938 (Anul 1, nr. 104-134)

1938-07-01 / nr. 104

*v1 Redacția și Administrația t Palatul „UNIVERSUL“, str.OTezoianu 23—25. Telefon Centrala : 3.30.10 Redactor responsabil: EUGEN dumitrescu So ° Äegatus REWAN popiug Nr. 104- - Anul I lß BUCUREȘTI. Vineri 1 Iulie 1938 8 abonamente: Înscris sub No. 167. Trib. Ilfov B I 1an Lei 500 6 luni Lei 270 3 luni Lei ISO i VENUS, in Ungaria, Cehoslovacia, Elveția sau Polonia ...dar la toamnă ! Am scris acum câteva zile că Venus va juca în toamna la Budapesta și că e foarte probabil ca să-și continue turneul și în alte centre din Europa Centrală. Imtr'adevăr „negrii" sunt In tratative și pentru unul sau două jocuri la Praga. De asemenea, intenționează să-și prelungească turneul și în Elveția, sau Polonia. In acest scop, va începe în curând tratativele necesare, AR (Cehoslovacia) jucând contra híj KHO SIN KIE (China) la Wimbledon  Londra, 29. — In cadrul semifinalelor de simplu domni, cari s’au disputat în cursul după amiezei de azi, s’a înregistrat o surpriză senzațională. Bunny Austin, — cel mai bun jucător al Angliei, după trecerea lui Perry la profesionism, — care în ultima vreme era preocupat de gândul unei retrageri definitive de pe courtsurile de tennis, a înregistrat cea mai strălucită victorie din carieră. Intr’adevăr învingând pe jucătorul Nr. 1 al Germaniei, Austin a răsturnat toate anticipările, întrecând așteptările cele mai optimiste ale compatrioților săi, cam însfârșit, dacă nu vor fi martorii unei victorii englezești în finala turneului de la Wimbledon, vor avea cel puțin satisfacția ca un englez este unul din finaliști. Surpriza victoriei lui Austin este întrecută numai de maniera categorică a scorului. Germanul In cele trei seturi nu a izbutit să facă decât șase game-uri ! In cealaltă semifinală Puncec a cedat mai ușor decât s’ar fi așteptat. Cauza este că americanul a descoperit prea repede slăbiciunea excelentului iugoslav, căruia nu-i place deloc să vină la fileu. Bineînțeles că Donald Budge a operat numai cu „dropshoturi“. Tactica adoptată de campionul mondial a avut darul să sdruncine preciziunea matematică și siguranța mecanică a jocului de fund al lui Poncec. Iugoslavul s-a enervat și a început să riște din ce in ce mai mult. Rezultatul a fost că a pierdut categoric primele două seturi, iar în cel de al treilea cânt a început să se acomodeze cu jocul dictat de american. Budge a schimbat tactica, începând un adevărat bombardament în colțurile din fund ale terenului. Finala deci se va disputa între câștigătorul din anul trecut, Donald Budge și de ,,out-siderul“ Austin. In ceia ce privește soarta acestui ultim act, nu încape nici o îndoială, că el este la discreția yanke-ului. Deasemenea nici celelalte probe n’au fost lipsite de surprize. Astfel la dublu doamne d-na Mathieu făcând echipă cud-ra Yorke a dispus de cuplul Lizana-Schven. Eroina victoriei a fost d-na Miathieu, care este într’o mare formă. O altă surpriză s’a înregistrat la dublu mixt unde perechea d-na Wills Moody, Borotra a fost învinsă cu multă ușurință de dublul american d-ra Marble, Budge. Iată rezultatele tehnice de erl: Simplu domni. Semifinale: Budge,Pincec 6:2, 6:1, 6:4. Austin-Henkel 6:2, 6:4, 6:0. Dublu domni: Hughes, Wilde-Demar, Malfrey 6:8, 6:2, 6:2, 7:5, 6:2, 7:5. Kukuljevici, Pallada- Mulliken, Piercey 6:4, 8:6, 5:7, 6:4. Dublu doamne: Heine Miller, Morphew-James, Stammers 6:4, 6:2. Andrus, Henrotin-Saunders, Scott 6:0, 6:2. Mathieu, Yorke-Lizana, Scriven 7:5, 6:4. Dublu mixt: Henkel, Fabyan-Metaxa, Wheeler 6:4, 6:3. Budge, Marble-Borotra, Moody 6:1, 6:4. Boussus, Wynne - Sherwood, Haylock 6:1, 6:3. Brugnon, Coyne-BiMington, Ingram 6:4, 5:7, 12:10. Senzația dela Wimbledon Austin Henkell-a sdrohit pe cu 6-2, 6-4, 6-0! Budge finalist și câștigător sigur anul acesta » »M2022 Chestia zilei „Milanezii” privesc cu mult calm revanșa cu Ripensia care are loc Duminică 3 Iulie la Milano! (Ziarele italiene)] jil — lată „calmul“ (?) italienilor!! Cererea de despăgubiri a C. A. MJ-ului nu a fost soluționată de C. C. Ri D-nii ing. Codreanu și Petrică s’au recuzat Aseară comisia cupei României trebuia să judece memoriul depus de gruparea timișoreană C. A. M. T., în chestiunea finalei Cupei României. După cum se știe C. A. M. T. cere prin acest memoriu despăgubiri, acuzând gruparea Rapid, că nu a făcut publicitate suficientă, pentru acel joc, prejudiciindu-i astfel interesele materiale. Comisia Cupei României nu a putut judeca acest protest, pentru că d-nii Codreanu și Petrovici s’au recuzat ca foști membrii ai grupării F. C. Rapid. Prin aceste recuzări, a rămas singur d. Rosenberg care nu putea judeca. In urma acestei stări de lucruri, d. Rozenberg a înaintat o adresă federației prin care cere să se numească un alt complet de judecată, pentru această chestiune. Nici o modificare în clasamentul „Cupei Carpaților“ Am arătat în numărul nostru de eri că o parte dintre concurenții participanți la proba automobilistă de regularitate, pentru „Cupa Carpaților“, au contestat pe col. Al. Berlescu, ocupantul celui de al doilea loc în clasamentul competițiunei. Contestația a fost luată în discuție aseară și, după lungi desbateri, juriul alergărei a menținut rezultatul,