Universul Sport, octombrie 1938 (Anul 1, nr. 196-226)

1938-10-27 / nr. 222

Taxa poștala plătită în numerar conform aprobării dir. g rale p. t. t. nr. 70.346 938. Redacția și Administrația: Palatul „UNIVERSUL", str. Brezoianu 23—25. Telefon; Centrala; 3.30.10; Redacția: 4.21.81. Redactor responsabil EUGEN DUMITRESCU Proprietar: „Universul S. A. Adm.-delegat STELIAN POPESCU înscris sub No. 167, Trib. Ilfov Nr. 222. —Anul I , BUCUREȘTI.Joi 27 Octombrie 1938 I abonamente: I 3 luni Lei 150 6 luni Lei 270 1 an Lei 500 Victoria nu are nicio semnificație iar rezultatul nu poate fi concludent a Continentului. Nu pentru că nu ar fi fost suficient de competentă sau de obiectivă, Orgoliul național a intrat mult mai puțin de cum se bănuește, în preferințele acordate de această comisiune. Dar forul a fost nenorocos. O seamă de adversități nebănuite au determinat anumite indisponibilități de ultimă oră și de maximă importanță. Echipa, care va reprezenta Continentul în matchul de azi, nu constitue cea mai bună formație posibilă, a footballului european. Ci cea mai bună echipă, care s-a putut alcătui în condițiile momentului acesta atât de vitreg. Cu totul altfel stau lucrurile peste canalul Mânecii. Anglia aliniază o formație, care posedă un lucru minunat: coeziunea. Intr’adevăr, echipa engleză — cu foarte mici excepții — a jucat multe matchuri în formația aceasta și atunci omogenitatea s’a cimentat puternic. Cu atât mai ușor cu cât a fost ajutată de absența diversității sistemu(Continuare in pag. 3) great game«*lin match epocal: Anglia contra Restul Europei întâlnirea jubiliară a lui Football Association înseamnă pentru Continent un risc inutil Azi după amiază, la ora 3, f ora 5, după ora noastră, incepe la Londra, pe terenul din Highbury, matchul dintre Anglia și restul Europei, întâlnirea dintre cele două formațiuni este desigur epocală, dar nu poate să-și păstreze această grandoare decât în cadrul tehnic. In afară de aceste hotare ea rămâne un simplu număr de senzație, menit să bată, poate, recordul de încasări. CONDIȚII INEGALE din matchul de la Londra ,echipa Continentului își păstrează desigur o șansă apreciabilă. Cu toate că are desînfruntat desavantajul unei deplasări, dar mai ales pe acela foarte mare al unei alcătuiri, care nu corespunde titlului, intr’adevăr, comisia de selecție instituită de F.I.F.A. nu a format cea mai bună echipă HA V Ripensia și Gloria au oferit președinția lor d-lui g-ral Gabriel Marinescu Pe zi ce trece, d. gen. Gabriel Marinescu — vicepreședintele FRFA-ului — primește noi dovezi de simpatie din partea grupărilor românești. După Victoria, Rapid și Unirea Tricolor, iată că și Ripensia și Gloria din Arad au oferit d-lui gen. Gabriel Marinescu președinția lor. Astfel, în cursul după amiezii de eri, un delegat al grupării Gloria, d. Ferceanu, s'a prezentat d-lui gen. Gabriel Marinescu și i-a oferit președinția. Aseară, d-sa a primit în audiență pe d. dr. Cornel Lazăr, care l-a rugat să accepte președinția clubului Ripensia. Și d. gen. Gabriel Marinescu a acceptat în ce privește audiențele d-lor Liviu Iuga, dr. A. Buteanu, Paul Nedelcovici și Cojocaru, acestea vor avea loc în cursul zilei de mâine. Liniștit pe insula sa, fot-ballul englez, neînvins până în ziua de azi, așteaptă asaltul Continentului reprezentat prin Aston, Braine, Andreolo, Piola și Rava La iarnă, Tricolor CFPV va juca în Orient, Grecia, Turcia și Egipt sau în Occident, Franța și Elveția menea turneu. După ce refuzat o invitație din Istanbul de a juca acolo la 29 și 30 Octombrie, nefiind liberă la aceste date, a început tratative pe două fronturi. Anume, cu câteva grupări din Franța și Elveția, grație legăturilor pe care le au cu aceste țări unii din jucătorii săi (Covaci, Dobra), și cu Grecia, Turcia și Egipt printr'un cunoscut al ploeștenilor. In prezent, Tricolor CFPV așteaptă răspunsuri și nu poate spune sigur unde va pleca : în Orient sau în Occident. Pentru iarna aceasta, majoritatea grupărilor divizionare își pregătesc turnee prin diferite părți ale străinătății. Am numit pe Venus, Rapid, Juventus, Ripensia. Eri am aflat că și Tricolor CFPV își pregătește un ase Londra, 25. Eri după amiază, s'a disputat pe terenul Victoria din Stoke, în fața a Ü0.000 de spectatori matchal fnrternațional de football dintre echipele Ra cing Club din Paris și Stoke City. Spre surprindere, echipa oaspeților a repurtat o frumoasă victorie, câștigând cu 1 :0. La Stoke Racing Club din Paris a învins Stoke City cu 1-0 .TVTVr Tilea se reîntoarce în Capitala Joi sau Vineri După cum am anunțat acum câteva zile, d. V. V. Tilea — președintele federației football — va sosi de în Capitală în cursul zilei de Joi sau Vineri. D-sa va fi pus la curent cu cele petrecute în timpul cât a fost în străinătate și va vedea dacă este cazul sau nu să convoace Comitetul Federal. In legătură cu d. V. V. Tilsa, este locul să precizăm că d. V. Stelea n'a vorbit la telefon cu d-sa, nici d. Stelea și nici d. Popa. S'a renunțat la utilizarea arbitrilor străini Acum câteva «te s'a scris că mai multe grupări divizionare . Intenționează să arbitri străini sa aducă matchurile de campionat. După cum suntem informați însă, președinții acestor grupări au abandonat acest proect. I i IS