Universul Sport, octombrie 1938 (Anul 1, nr. 196-226)

1938-10-18 / nr. 213

12 Marți 18 Octombrie 1938 BRAILA, 16. — (Prin telefon de la o—nondentul nostru). Sp zi... O amiază de toamnă însorită,tribuie, căldură, gratulată cu dărnicie de razele unui soare prietenos care a ținut să fie tovarăș al unei zile cu sport mult ■,și de bună calitate, înlăuntrul unei frumoas festivități de închidere a sezonului brăilean. Parcul sportiv din localitate a îmbrăcat astăzi haina de gală a marilor spectacole, frumusețea ruginie a unei toamne blânde imprimând după amiezii ceva din nota nostalgică a reprezentațiilor de retragere. Și în adevăr astăzi pe pista parcului sportiv din orașul nostru s’a făcut sport de o factură cum rar ne-a fost dat să vizionăm. Start bine populat și mai cu seamă select, lista participanților însumând o mulțime de vedete pe care rareori le-am văzut alergând la un loc și cu o asemenea dispoziție de lucru. Mai mult, tribuna plină, cetățenii Brăilei au ținut să arate că știu să acorde însemnătatea cuvenită unei reuniuni când aceasta prezintă un program de talie celui de astăzi și cu nume care se bucură de o necontestată prețuire, ca acele de astăzi, care au delectat din plin întreaga asistență, ce a plecat, sub seară, mulțumită și cu amintirea puternică a lni după amiezi petrecute într’un mod cum nu se poate mai agreabil. Astăzi în localitate, pedala a înscris în cartea existenței sale o zi mare care a înlocuit, parcă prin atmosfera festivă, unele lipsuri din cursul actualei stagiuni. Succesul obținut, succes eminamente moral, căci de cel material nu poate fi vorba (cheltuelile de regie fiind cu mult deasupra încasărilor) este binevenită răsplată a eternii susținători organizatorilor, ai mișcării noastre cicliste d-nii: dr. George Brănescu și Foty Valerianos, din partea cărora așteptăm pentru anul viitor temeinice și noi manifestațiuni, ca acelea de astăzi și poate de mai mari dimensiuni (ne gândim la cursa Bucurști-Brăila). Acum la sfârșitul sezonului, succesul obținut le va servi, desigur, drept prețios stimulent în vederea viitoarelor organizări pe care le așteptăm și le dorim depe acum succes. Se cade să subliniem plăcuta surpriză de a afla printre spectatori pe d-nii: Vasile Canarache, — președintele „F.R.S.C.”-ului— și Brătășianu, primarul orașului nostru care încurajează mult ciclismul. „CUPA GENERAL MACRI" Cursă viteză 1000 m. SERIA I 1. T. Popârlan (Brăila) 2. C. Tudose (P.N.). 3. Lisofsky (Brăila). Câștigat frumos 1 lung. 200 m. în 14 sec. 1/5 SERIA II 1. M. Stefaniți (Br.). 2. M. Steinhardt (ASPIM). 3. Voican (Br.) Câștigat o lungime 200 m. in 15 ’2/5 l. SERIA III £fl. Spiru Ștefaniți (Br) 2. Behman (A.M.) 3. Pantazescu (M). 200 metri în 14 3/5. SERIA IV 1. Mormocea (Br). 2. Meca (III ) 3 Pustav (A.S.P.I.M). A câștigat ușor 200 m. în 15 sec. Prima recalificare 1. Tudose 2. Voican 3. Bekman 4. Lisofski, 200 m. în 14 2/5. A doua recalificare 1. Steinhardt 2. Pustav 3. Meca A câștigat ușor 200 m. în 15 sec Prima semifinală 1. Mormocea 2. Tudose 3. Sp. Stefaniți 200 m. în 14 3/5 sec. A doua semifinală 1. Steinhardt 2. Popârlan 3. M. Straniți (căzut) 200 m. în 14 2/5 sec. Recalificare pentru un loc în finală 1. Turdase 2. M. Stefaniți la Vz de lung. 3. Popârlan. 4. Sp. Stefaniți. 200 m. în 14 1/5 sec. Atacat de departe și câștigat la luptă. Finala 1. Mormocea 2. Turdose 3. Steinhardt. 200 m. în 14 2/5. Mormocea profită de duelul Tudose Steinhardt și câștigă într-un stil frumos „PREMIUL MUNICIPIULUI“ Semi-fond 75 tururi, cu sprint la fiecare întâiul sprint: 1. Voican 2. St Dinu 3. Mal. Stefaniți. Al 2-lea sprint: 1. Tudose 2. M. Stefaniți 3. Pantazescu. Al 3-lea sprint: 1. Steinhardt 2. Pantazescu 3. Bekman. Al 4-lea: 1. Steinhard 2. Pantazescu 3. Bekman. Al 5-lea: 1. Turdose 2. Mormocea 3. Popârlan. Al 6-lea: 1. Mormocea 2. Pantazescu 3. Bekman. Mormocea se detașează, urmat de Pantazescu, Bekman, Dinu. Tudose însășoară după fugari restul plutonului. Al 7-lea: 1. Turdose 2. Bekman 3. Ștefanus Al 8-lea: 1. Popârlan 2. Mormocea 3. Steinhardt. Popârlan se detașează și printr-uin efort admirabil, reușește, după 20 de ture, să prindă plutonul. Al 9-lea: 1. Popârlan 2. Mormocea 3. Steinhardt Al 10-lea: 1. Popârlan 2. Pantazescu 3. Tudose. După acest sprint Steinhardt abandonează. Al 11-lea: 1. Popârlan 2. Pantazescu 3. Tudose. Al 12-lea: 1. Popârlan 2. Tudose 3. Mormocea. Al 13-lea: 1. Popârlan 2. Mormocea 3. Tudose. Al 14-lea: 1. Primârlan 2. Mormocea 3. Tudasi. Al 15-lea: Popârlan prinde plutonul 1. Mormocea 2. Tudose 3. Bekman. Mormocea duce „train“ fals, spre a da prilej lui Popârlan să se odihnească. Al 16-lea: 1. Tudose 2. Pantazescu 3. Popârlan Al 17-lea 1. Tudose 2. Pantazescu 3. Popârlan. Mormocea sparge un cauciuc și are bonificația reglementată de un tur. Al 18-lea tur: 1. Tudose 2. Pantazescu Mormocea. Judecătorul de sosire indicând Pe Pantazescu în locul doi, decizia nemulțumește, deoarece Mormocea e acela care ocupase acest loc. Dinu sesizând că victoria lui Popârlan e aproape certă, se detașează și el din pluton. Acțiunea lui însă se dovedește, până la urmă, a fi tardivă. Al 19-lea: 1. Dinu 2. Tudose 3. Bekman Al 20-lea 2 1. Dinu Mormocea 3. Bekman. Tudose aprindu-se să bea apă,— un bun pretext, — se lasă prins de Dinu, căruia îi ajută din răsputeri să mărească avantajul Manevra e înțeleasă de brăilean care lucrează pentru Popârlan. Al 21-lea: 1. Dinu 2. Stefaniți 3. Mormocea Al 22-lea: 1. Dinu 2. Mormocea 3. Stefaniți Al 23-lea: 1. Dinu 2. Mormocea 3. Stefaniți Al 24-lea: 1. Dinu 2. Mormocea 3. Stefaniți. Pantazescu ultimul sparge chiar pe linia de sosire și abandonează. Al 25-lea: (și ultimul). 1. Dinu 2. Popârlan. 3. Mormocea. CLASAMENTUL 1. Tudorel Popârlan (Brăila) 27 puncte, a acoperit 39 km. în 71 minute 19 sec. 3/5 cu o medie orară de 33 km. 2. Ștefan Dinu (A.S.P. I. M.) 28 puncte (la 250 m. ) 3. Virgil Mormocea (Brăila) 29 puncte la 500 m. După cum se poate constata citind rezultatele de mai sus, alergătorii brăileni, au fost net superiori oaspeților. Astfel, verva lui Mormocea a fost surprinzătoare, ei dovedind că este actualmente posesorul unui admirabil sprint. De asemenea Popârlan, care în urma victoriei din cursa de semi-fond, a primit o frumoasă primă în numerar de la d. primar Brătășianu, a realizat o alergare de zile mari. De la oaspeți Ștefan Dinu, tot un fiu al Brăile, însă stabilit la București, a făuct o cursă, tot atât de bună ca a lui Popârlan. Comportarea destul de slabă a lui Tudose este datorată desigur incompletei sale restabiliri. Un diafolii succes brăilean Virgil Mormocea, în mare formă, a câștigat „Cupa General Macri“ iar Tudorel Popârlan a cucerit în stil impresionant cursa de semi-fond. Excelenta performanță a „alpimistului“ Ștefan Dinu STEINHARDT V. MORMOCEA C. TUDOSF Ploeșteanul Gheorghe Mihăilescu a cucerit titlul de „campion pe șosea al categoriilor inferioare". ..Speranțele” de mâine ale ciclismului românesc, deși n’au corespuns în totul așteptărilor, au făcut o cursă minunată, aprig disputată, loială, care s’a terminat cu surprinzătorul succes al tânărului Mihăilescu, un alergător de frumoase premi— FILMUL CURSEI — Au luat plecarea, la semnul starteurului, numai 25 din 27 înscriși. Au lipsit Șerban și Tudoroiu. Se pornește încet, căci sunt 15 ture de acoperit, distanță destul de mare pentru „inferiori“ TURUL INTAI, este parcurs in 13 minute; conduce Fufă urmat de un pluton de circa 20 de alergători. TURUL AL DOILEA, este parcurs în 12 minute, conduce Silivestru, tatonat de Dinu Gheorghe și Ioniță. Puțin în urmă vine și plutonul. Surzea calcă un câine și cade, lovindu-se serios Nu mai poate continua cursa, abandonează Răduță, ghinionist, rupe pedala, însă schimbă bicicleta și continuă TURUL II. este parcurs în 15 minute; conduce Enache V, urmat la mică distanță de Silivestru, Fuță și restul plutonului. TURUL IV: este parcurs în 13 minute; conduce Enache urmat de Ioniță și de plutonul care s’a refăcut pe drum. Abandonează la turul acesta Haiducu și Virgil Ioan. TURUL V, conduce Victor Ioniță, urmat de Enache. Abandonează Ignat și Andreescu Abandonări merge calm. Conduce Ștefănescu și Ignat, la o jumătate de roată și urmează Ștefănescu și Ignatovici. TURUL VI. Plutonul e condus de Enache și Silivestru. Bariera cantonului oprește însă pe Enache și Silivestru, astfel că sunt ajunși de restul plutonului față de care luaseră un bun avans. TURUL vii. Plutonul s’a restrâns, condus de Ignatovici și Victor Ioniță. S’au parcurs până acum 40 km. într’o oră și 27 de minute. Abandonează „Nea Grigore” (Georgescu) și Niculescu Marin. P. Verone sosește după 4 minute dela trecerea plutonului, a căzut și acum gonește de zor, turul vi. Plutonul slăbit de atâtea aceva. Toți întreabă câte „tururi” mai sunt căci, se pare, s’au plictisit de atâta... „învârteală”. Fuță sparge și apoi gonește în urma celorlalți să-i ajungă. La pod, vrând să ferească un copil, se răstoarnă. Se ridică și curajos pornește mai departe. TURUL EX. Plutonul este condus de P. Verone care are un tur de recuperat. Față și Ioniță își dispută întâietatea conducerii plutonului. Dinu Gheorghe sparge și abandonează Enache V. care până la acest tur, era mereu printre primii, lăsând impresia că va câștiga, abandonează în mod surprinzător. TURUL X. Plutonul este resfirat pe aproape 10 metri, conduce Ioniță urmat de Vintilescu (Ploești) și Nițescu. P. Verone a cărui bicicletă se defectase, abandonează. TURUL XI. Au mai rămas 10 inși în pluton. Băieții par a fi la capătul forțelor. Nimeni nu mai încearcă TURUL XII. Au mai rămas 9 unități in pluton. (Mulți chemați, puțini aleși). Conduce Iosif Steinhardt, urmat de Mihăilescu și Vintilescu, care se arată în bună dispoziție. Plutonul pare obosit. Conduce tot Steinhardt. Față trece la un minut după pluton. A recuperat deci un minut. TURUL XIV. In penultimul tur, plutonul 6 compact, conduce Mihăilescu. Avem o deziluzie: Vintilescu dându-se jos să bea apă, ceilalți camarazi îl lasă de... căruță și el abandonează. Se cunoaște că n’are rutină, s’a lăsat prea ușori dus de nas ; a crezut că și ceilalți vor descăleca ca să ia apă. SOSIREA Ordine perfectă la sosire. Se văd venind leaderii. Sunt puțini la număr, Mihăilescu se distanțează, trăgând un sprint puternic. Il urmăresc da aproape Steinhardt și Ioniță. ...In sfârșit, eforturile lui Mihăilescu sunt răsplătite, căci izbutește să treacă primul linia de sosire, urmat la 2 metri de Steinhardt și Ioniță. Urmează apoi restul plutonului, toți în acelaș timp. Fară care realiza o cursă frumoasă, ajunge plutonul tocmai tn această clipă. S’au parcurs 90 km. în 3 ore și 20 de minute. O medie nu prea strălucită: 27 km. pe oră. CLASAMENTUL 1. Gheorghe Mihăilescu (Ploești), 3 ore 20 m. 2. Iosif Steinhardt (A. S. P. S. M.) 3 ore 20’ 5”. 3. V. Ioniță (P. N.) 3 20* 10”. TURUL xm,