Universul Sport, noiembrie 1938 (Anul 1, nr. 227-256)

1938-11-01 / nr. 227

Căsătoria lui Ștefan Mengoni Confratele Ștefan Mengoni și-a celebrat ori după amiază cununia religioasă, în Biserica Sft. Vineri, cu d-ra Dimilescu, fiica d-lui maior Dinulescu. Nunta s-a desfășurat apoi în prezența unei numeroase și selecte asistente, ofițeri și civili, între cari se afla șigeneral Bengliu, inspectorul general al jandarmeriei. Sărbătorirea tinerei perechi, ce pășește pe făgașul unei vieți noi, a decurs într’o atmosferă extrem de plăcută, până târziu în zorii zilei când, la răsăritul unui nou soare în orizontul vieții lor, nuntașii le-au urat fericire și noroc, la care asociindu-ne și noi, le dorim să fie tot atât de calde și luminoase, ca și razele aurii ce s’au strecurat voios în sufletele lor. Monitorul Oficial a sdrobit pe A.S.C.A. Au marcat: Cireș (5), Baneș I și Baneș II. A. S. C. A. M. s’a prezentat într’o sformă lamentabilă, cu jucătorii indolenți și fără chef de joq. Astfel încă din minutul când Monitorul Oficial a deschis scorul, nu a mai existat decât o singură echipă pe teren: Monitorul Oficial, cu 7-0 (4-0) A. S. C. A. M. a avut un portar extrem de slab, care din cele șapte goaluri primite, putea para cel puțin cinci. S’au remarcat: Cireș, care a fost cel mai bun de pe teren, Pătrașcu și Pleșea dela învingători, iar dela învinși numai Stecaza. A condus d. E. Freund. Marți 1 Noembrie 1938 învingând Sp. Studențesc cu 7-3 (4-0) T.C.R. s’a calificat pentru finala cupei „Ceneral Gabriel Marinescu“ T. C. R. în urma victoriei ~ C.'lut în d'unx Spor. Le Havre — Sete • It _Eu?,nn ® t 7in 01- T . și realizeze din ^ nn un »eal : calificările în finala celei de a cincea ediție a cupei Gen. Gabriel Marinescu. CUM AU DECURS OSTILITĂȚILE Jocul începe iute, putânduse remarcă din primele schimburi de balon deciziunea ambelor echipe. In minutul 35, de la o tușe, Burlescu prinde balonul, pătrunde cu forța și pasează impecabil lui Cristoveanu. Acesta fuge și la 20 de metri de buturile Sportului Studențesc pasează înapoi lui Popa, care urmărise. Ultimul dintr-o poziție liberă, bine inspirat, formă un drop-goal, trans4-0 pentru T. C. R. încurajați, tecoriștii joacă legat și spectaculos pe linia de trei sferturi. Studenții contraatacă și prima repriză se termină cu rezultatul de mai sus. SPORTUL STUDENȚESC IN ACȚIUNE In reluare se observă cum T. C. R., deși întreprinde și atacuri, joacă mai mult în apărare. In vreme ce Sportul Studențesc joacă decis și rapid pe linia de trei sferturi. Rând pe rând, Sadoveanu, Andreiaș și Damian se disting prin acțiuni periculoase In min. 50 de joi tul acordă o lovitură de lipsă în favoarea studenților. Niculescu așează cu mult calm balonul și trage puternic și extrem de precis. Balonul trece prin turele apărate de întreaga apărare teroristă. 4-3 pt. T. C. R. Jocul capătă o alură de mare lupta. Sportul Studențesc ratează câteva ocazii de marcare. In minutul 73, de la o grămadă, linia de atac a T. C. R.-ului pătrunde în forță în câmpul adversarilor. Popa pasează corect balonul lui Jană Eduard care nestingherit reușește să mărească avantajul echipei sale la 7-3. Odată cu înscrierea acestui essait T. C. R. practică un inteligent joc de apărare. Sportul Studențesc face eforturi disperate in vederea modificărei rezultatului dar jocul se sfârșește cu rezultatul de mai sus. ECHIPELE T. C. R. : Moldoveanu, Dragu, Pană, Crissoveloni, Khica, Popa, Mărculescu, Penciulescu, Țăranu, Irimia, Burlescu, Cristoveanu, Bârsan O. Popescu. SPORTUL STUDENȚESC: C. Dinescu, Grigorescu, Damian, Andreiaș, Dan Ivănescu, Sadoveanu, Diamandi, Nedelceanu, Diaconu, Niculescu, Dameniță, Maca’ovici, Ionescu I, Făntăneanu, Gometant. VENUS A DISPUS DE VIFORUL DACIA CU 6-5 (5-0) Conform pronosticului dat teri, Venus a reușit să dispună de Viforul Dacia după o luptă disputată. Punctele au fost înscrise de Niculescu și Tănase pentru Venus și C. Beju pentru Viforul Dacia. ECHIPELE VENUS : Tofan, Vespremeanu, Ștefănescu, Florea, Cristea, Dinu, Epure, V. Anastasiade, Păcuraru, Dragoș, Sedey, Hariton, Georgescu, Tănase și Naum. VIFORUL DACIA : Jianu, Brătan, Vasilescu, Sterian, Vasilescu, Gică, Traian, Covaci, Krautz, Fanelia, Caracaș, Zugravescu, Kurtzbauer, Umfirescu, Mihăiescu și Grigorescu. STADIUL ROMAN—R. C. B. 52-6 (24-5) Beneficiind de o compusă din jucători echipă rutinați, roși-albaștri au dispus cu scor de tânăra echipă R. C. B. Au marcat: Crivăț, Blașek, Bogos, Facer, Vigil ’Muntea-Eri s’a desfășurat pe aeroportul Băneasa primul și cel mai mare concurs de până acum al aviației particulare românești, înființat din inițiativa ministerului aerului și marinei. Au fost de față: d. g-ral adj. Paul Teodorescu, ministrul aerului și marinei, care a patronat concursul, d-nii: g-ral Negrescu, g-ral Stoicescu, c-dor Scarlat Rădulescu ing. E. Nasta, ing. Codreanu, ing. Cezar Mereuță, conducătorii de servicii ai ministerului aerului, membrii consiliului F.A R.R., conducătorii Asociațiilor aviatice, și un numeros public. S’au văzut ori elemente tinere care puteau să rivalizeze de la prima măsură cu cei mai buni ași consacrați în arta sborului acrobatic. Tinerii Țuțuianu și Marulis de la Aeroclubul Brașov, Mateescu (Mircea Cantacuzino) Rânjea (Aeroclubul Prahova) și alții au uimit. Tot aci trebue să remarcăm admirabilele prezentări acrobatice și de aterizaj la punct fix executate de aviatoarele noastre, d-nele : Duțescu, Nadia Russo și Ciolacu. La probele de sbor în formație Brașovul a reușit să cucerească primul loc, urmat de A.R.P.A. și Aeroclubul Prahova, iar la proba de aterizaj la punct fix Asoc. CF.R. și-a avut partea meritelor sale, cuprind primele două locuri în clasament, AEROCLUBUL BRASOV A CÂȘTIGAT CONCURSUL Având cei mai mulți premianți, Aeroclubul Brașov a câștigat Cupa Ministerului Aerului și Marinei. Domnia general Paul Teodorescu, care a urmărit de aproape desfășurarea probelor, entuziasmat de cele văzute, a acordat un număr de premii suplimentare. REZULTATUL TEHNIC AL PROBELOR Iată clasamentele celor trei probă, de sbor informație, de acrobație individuală și aterizat la punct fix . Proba de sbor în formații; 9 patrule dela cinci asociații: 1. Patrula nr. 1 Aeroclubul Brașov, formată din piloții: P. Ticușanu, P. Remianițeanu, Sămoilă D. 2. Patrula 2 b. A.R.P.A., cu piloții: ing. Corbu, ing. Lindner, C. Rădulescu. 3. Patrula nr. 1. Aeroclubul Prahova, cu piloții : Enescu Visarion, Popovici FI., Ionescu Victor. 4. Patrula C F.R., nr. 2, cu piloții: Goleșteanu A., Gorănescu /., Vodeniuc Anatole. 5. Patrula nr. 1, Aeroclubul Brașov, cu piloți: Florea Chicomban Ion, Ionuț Nic. V.,hova). Acrobație individuală, pentru doamne : 1. D-na Virginia Duțescu (Șc. Mircea Cantacuzino). 2. D-na Nadia Russo (Șc. Mircea Cantacuzino). Acrobație individuală, domni. 1. Țuțuianu (Aeroclubul Brașov). 2. Marulis Andrei (Aeroclubul Brașov). 3. Mateescu (Școala Mircea Cantacuzino). 4. Rânjea (Aeroclubul Pra- La această probă s’au prezentat 13 concurenți, toți arătând calități deosebite, dar dintre care sau distanțat cei mai de sus Proba de aterizare la punct fix pentru doamne: 1. Nadia Russo (Sc. Mircea Cantacuzino). ?.. D-na Cilacu (A.R.P.A.). 3. Virg. Duțescu (Mircea Cantacuzino). Aterizare la punct fix, bărbați, s’au prezentat 15 concurenți, primele trei locuri fiind ocupate de domnii: 1. Enciulescu (Asoc. C.F.R.) media a două aterizare 16,20 metri. 2. Mețianu (Șc. Mircea Cantacuzino) media 16,65 metri. 3. Gurănescu (Asoc. C.F.R.) media 24,65 metri. Cum am spus, în clasamentul pe asociații, primul s-a clasat Aeroclubul Brașov, care are cei mai mulți câștigători. Juriul concursului prezidat de d. general de escadră Av. Al. Negrescu, directorul general al aerului, și compus din domini: c dor Pâclea Tr., delegat al aviației civile, Egon Nasta, secretar general F. A. R. R„ Nt. c-dor I. Sandu, delegat al comandamentului Forțelor aeriene, va face calculele necesare ale tuturor rezultatelor pentru stabilirea clasamentului definitiv în cursul zilei de azi. Adăugăm că juriul acestei excepționale manifestații ce fost onorat de asistența d-lui c-dor Scarlat Rădulescu, directorul aviației civile. Directorul concursului a fost d. cpt. av. Cicei, asistat de d. Simion, comandantul aeroportului Băneasa și ing. Costescu, mulțumită străduințelor cărora desfășurarea a decurs fără niciun incident. * Eri, în timp ce la Băneasa concursul continua, o escadrilă a Asoc. ARPA și-a luat sborul dând onorurile aviației la trista solemnitate a înhumării rămășițelor pământești ale pilotului Nițescu, din cadrele Șc. Mircea Cantacuzino, victimă a accidentului de Sâmbătă de la Otopeni. La solemnitatea înhumării au participat deasemenea și delegații tuturor Asociațiilor, particulare de aviație. Primul concurs național al piloților de turism s’a desfășurat ori la Băneasa . Probele s’au soldat cu un succes desăvârșit Eri s-a disputat în sala „Sporting“ matchurile cele de a VII-a ediție a cupei handicap „Gaston Adelstein“. Hagi Vasiliu (Sp.), deși desavantajat de handicap, a reușit totuși să câștige. A dispus succesiv de toți adversarii. REZULTATELE TECHNICE Sussman ((-2)—W. Orenstein (+7) 2—0. Hagi Vasiliu (—13)—Rădulescu (—3) 2—0. J. Herșcovici (—7) — V. Langhauss (—2) 2—1. Pomerantz (0)—B. Fuchs (-\-14) 2—0. Adelstein (—7) — Alexandru (+7) 2—0. Vermont (—11) — Popescu (0) 3—0. Emil Leu f—1——M. Cohn (—7) 3—0. Ed. Szántó (—15) — I. Lucian (—7) 2—1. Sussman — M. Eisig (-1) 2-0. Hagi Vasiliu — J. Herșcovici 2—1. A. Adelstein—Pomerantz 2—0. M. Marcovici (—14)—M. Herșcovici (4-12) 2—D. Marcovici (—10)—Vermont 2-1. Ed. Szántó—E. Leu 2-0. Bonderman (-4-5) — Bersadsky (+10) 2—0. S. Bucșe seu (+10) — Schaech-i ter w. o. Hagi Vasiliu — Adelstein 2-1, St. Bucșescu—Sussman 2-1, Izi Marcovici—Marcovici 2-0, Szántó—Bonderman 2-0, Hagi Vasiliu—St. Bucșescu 2-0, Izi Marcovici—E. Szántó 2-1. FINALA Hagi Vasiliu—Izi Marcovici 2-1. PING-PONG Hagi Vasiliu a câștigat cupa Caston Adelstein Dragoș-Vodă a fost învins la Iași Iași, 30 (prin telefon). Azi s-a disputat în localitate matchul dintre Textila M. V. și Dragoș Vodă din Cernăuți. Partida, disputată în cadrul Cupei României, a fost foarte disputat și a revenit spre surprinderea generală a gazdelor cu scorul de 1:0 (0:0). A condus d. Chirică (Bacău). S. S. Universitatea (Cernăuți) a învins pentru debut pe Mazeppa cu 6-0 (4-0). CERNĂUȚI, 30 (prin telefon). Noua grupare universitară din localitate a jucat azi după amiază primul match de campionat cu Mazeppa de care a dispus cu categoricul scor de 6:0 (4:0). Punctele au fost înscrise de Rotaru (2), Osetzky, Alicia, Bunumarciuc și Nicu. învingătorii au făcut demonstrație marcând cum și când au vrut. Cei mai buni jucători au fost Osetzky, Georgian, Rotaru și Micu cel mai bun din 22. A condus perfect de Lahmund. Universitatea a fost eliminată din Cupa României Cluj, 30 (prin telefon).• Matchul disputat azinci între Universitatea și Olimpia din Satu Mare, pentru Cupa României, a revenit spre surprinderea generală Olimpiei care a dispus de gazde cu 2:1(2:0).