Universul Sport, martie 1939 (Anul 2, nr. 59-89)

1939-03-01 / nr. 59

Redacția și Administrația: Palatul „UNIVERSUL”,str. Brezoianu 23—25. Telefon: Centrala: 3.30.10. Redacția: 4.21.81. Redactor responsabil EUGEN DIMITRESCU Proprietar: „Universul” S. A. Adm.-delegat STELIAN POPESCU înscris sub No. 167, Trib. Ilfov Mr. 59. — Ritul l ^BUCUREȘTI. — Mierciassi 1 Martie 1939 FRAȚII CRANZ vor concura de Paști in România F. R. S. a primiți pe lângă această ofertă germană, și o invitație din Iugoslavia . Ca o urmare a succesului repurtat de concursurile internaționale de ski, cari au însemnat patru zile de aur în viața skhitui românesc, astăzi ne parvine de la Brașov o știre cu adevărat senzațională. Frații Cranz, așii skiului mondial, vor evolua în România. F. R. S. a primit din partea forului de specialitate german o propunere senzațională, la care a răspuns favorabil. E vorba de evoluția în România a faimoșilor skiori germani, frații Cranz, în cadrul unui concurs internațional. Concursul urmează să se desfășoare de Paști la Butea în munții Făgărașului, una din cele mai pitorești regiuni din Carpații Cristalini. Venirea fraților Cranz în România va însemna una dintre cele mai magnifice manifestațiuni de ski desfășurată vreodată în țară. SKIEURII ROMANI INVITAT! IN IUGOSLAVIA Concursurile internaționale de abia terminate au făcut cunoscut străinilor clasa ridicată a skieurilor noștri. După vizita fraților Cranz, iată o altă onoare ce se acordă skiului românesc. Federația iugoslavă a invitat câțiva coborîtori români la un mare concurs ce se va desfășura tot de Paști în Dolonvici D rezident regal dr. Coriolan Tătaru membru de onoare al federației române de popice CLUJ.CorespondențO. — Noul comitet al Federației Române de Popics a ținut ședință Joi seara la orele 9 sub prezidenția d-lui inginer inspector Virgiliu Pop, președintele Federației. Au fost prezenți d-nn ing. Nistor Meteș v. președinte ing. Mosora secretar general, Mureșan casier general, Budac, dr. G. Pop, Munteanu membri în comitetul federal și secretarul mitetul a luat o foarte impor în cursul acestei ședințe, cotantă decizie : Pentru alesele servicii aduse Boros, Federației Române de Popies, la propunerea d-lui președinte ing. Virgiliu Pop, Ex. Sa d. rezident regal dr. C. Tătaru a fost ales prin aclamații primul membru de onoare a Federației. A fost ales deaesemenea ca membru de onoare, d. docent universitar dr. Traian Popovici, animatorul sportului cu popiei și fost președinte al Federației până in anul trecut. Confirmarea membrilor de onoare se va face într-o ședință solemnă, cu prilejul adunării generale din săptămâna viitoare a federației de Popiei. Concursul Internațional de ski de la Harrachsdorf Berlin, 27. — In concursurile internaționale de ski de la Harrachsdorf (regiunea sudetă), la care participă skieuri iugoslavi, polonezi și germani, concursul de sărituri pentru proba combinată a fost câștigat de germanul Hans Lahr cu 217,1 puncte (55.5 și 53 metri). Proba combinată nordică (18 Km. și Sărituri) a revenit tot lui Hans Lahr cu 455 puncte. Germanul Paul Kraus s-a clasat primul la sărituri speciale, totalizând 226 m puncte (52.5 și 53.5 metri), m. ABONAMENTE: Pentru grupări sportive 1000 lei anual 3 luni LEI 150 6 luni LEI 270 1 an LEI 500 Conferința C. E. C. a fost mutata la Zürich pentru că oficialii unguri nu puteau obține pașaport și viză pentru Cehoslovacia Conferința Cupei Europei Centrale care urma să aibe loc Sâmbătă și Duminică la Praga, a fost mutată — după cum am anunțat în numărul nostru de ori — în urma cererii delegației ungare, la Zürich. Această mutare a conferinței a dat ocazie la diferite comentarii. Adevăratul motiv, — pentru care d. Coppola, președintele comisiei C. E. C. s’a hotărît să ia această măsură, — s’a aflat de abia ori. Anume, delegația ungară din cauza unor dificultăți, nu putea obține pașaport și viză pentru Cehoslovacia, și de aceia a cerut d-lui Coppola mutarea conferinței, ceea ce președintele G. E. C. a și făcut. Trail Smoke Eaters a obținut două noui victorii Echipa canadiană de hockey pe ghiață, Trail Smoke Eaters a obținut două nouă victorii în Olanda. Vineri seara canadienii au dispus la Amsterdam de selecționata antrenorilor canadieni din Olanda cu 3:1 (1:0, 2:0, 0:1) , iar Sâmbătă seara la Haga au învins echipa națională a Statelor Unite cu 5:1 (3:0, 1:1, 1:0). Concursul de patinaj - viteză de la Oslo Oslo. 27. — In cadrul concursului internațional de patinaj, care a avut loc aci, finlandezul Wasehius, campion mondial, a câștigat cursa de 1500 de metri, cu timpul 2 min. 25,5 secunde, învingând pe letonul Bersinsch, campion european, care a realizat timpul: 2 min. 25,6 secunde. Norvegianul Ballangurd, care a ocupat locul al treilea, a avut timpul 2 min. 25,8 secunde. IVENUS RIPENSIA 4-1 (Citiți reportajul in pag. 3] Sus: Pavloviéi prinde ba lonul, în timp ce Bodola s’a oprit și privește înciudat. Dreapta: O atitudine curioasă a lui Ploeșteanu care pare asvârlit de balon. Gali și Gruia asistă atenți. • - > Alt record mondial de natație Copenhaga, 27. — Inotătoarea daneză Inge Soerensen a stabilit un nou record mondial pe distanța 500 metri brasse. Timpul record este 7 min. 58,4 secunde. Vechiul record a aparținut belgienei Van Kerhoven cu timpul 8 min. 01.3 secunde.