Universul Sport, iunie 1941 (Anul 4, nr. 115-143)

1941-06-11 / nr. 124

PAGINI 124-1941 |r Redacția și Administrația: Pal.I „UNIVERSUL" str. Brezoianu 23—35. Telefon Centrala 3.30.10. Redacția 5.72.81. Redactor responsabil EUGEN DUMITRESCU Proprietar: „Universul“: 8. A. In'mggifTDE<CU>IBI ABONAMENTE: 1 an LEI 500 (Mm.-delegat: STELIAN POPESCU Nr. 124* — Anul IV / 11 Pentru grupări sport 6 luni LEI 270 t înscris sub No. 167, Trib. Ilfov » 1 % " »fierBuri 11 laiU« iy4I j tive 1000 lei anual 3 luni LEI 150 — wi^—■ I ..................... .......ut«..... ................isi » (Continuare in pag. 3-a) Unirea Tricolor și firește Rapid, finaliști, deși vor disputa la 29 Iunie Cupa României Venus a ratat momentul psihologic și prin aceasta victoria iar Rapid a fost același Rapid din toate matchurile de Cupă și a câștigat in virtutea inerției ASPECTE Repetată până la obsesie întrebarea „Cine învinge ?“ liniau cu sufletul la gură seci de mii de 1 [UNK] suporteuri înflăcărați. Iată-i acum, îndesați cu sarde• tele, în mulțimea policoloră pe I r cocheta arenă de pr. Splai. Deschiderea e privită ca i un eveniment minor. Din tribune se aud șoapte : Venus.. Rapid.. scor.. Í 1 Vintilă... etc. Singur Titi Batosanu se agită solidar pe marginea terenului, .. cu nasu’ între, zăbrele, țipăndu-și competența: > — „Tare Botene... intră bă!... i s-am zăpăcit în coloană de atac... ! /Așa! Arde-o nene Sonny“... pânăa ce un spectator îl invită... să se ’ ‘termine. Vexat, cu capsa bachică bine spusă, nea Titi sare ca fript: — „Morală ? ă? Așa’s eu, vioi. ..nu cap-ta! Uite ici...“ și începe o serie de flexiuni pe vine, agitându-și mâinile, apoi mândru se întoarce spre tribună: „Asta la 55 de ani...“. Noroc că bunul Dumnezeu îl repede și dă drumul unei ploi cu p spume. Pe teren „o ploaie“, de goaluri , în poarta Rapidului din Timișoara, stârnește comentarii : — Să știi că asta e unul din C.ultimile rapide suprimate de C. în F. R. — Nu-i suprimat, dragă, dar îi ... lipsesc vagoane: Reuter, Klimeck, Hoffman, Persam... Un fluerat strident merge până CRONICA „Eternul derby’’ s’a prezentat din nou în ediție completă. întâlnirea de Duminică a prezentat într’adevăr, toate caracteristicile celor precedente și a demonstrat încă odată că tradiția matchurilor Rapid-Venus nu este o invenție ci o realitate rezistentă. A fost un joc rapid și variat, dur și spectaculos. In condiție fizică și în formă, cele două echipe au arătat o serie de posibilități tehnice și combative uneori impresionante. A câștigat Rapid, conform așteptărilor și contrar fazelor de joc. Pentru că în mod normal câștigător al matchului de Duminică trebuia să fie Venus. Constatarea nu scade meritul feroviarilor și nu e făcută pentru a consola pe învinși. Recunoașterea nenorocului Venusului este însă necesară pentru că acest nenoroc a fost unul din factorii principali ai înfrângerii. In momente hotărîtoare pentru soarta matchului, Venus a pierdut un „11 metri” și Sfera a marcat un goal in propria-i poartă. Acestea sunt două din cele mai importante faze negative ale Venusului dar nu singurele. Alura generală jocului și numărul de situații de a geal conduc la aceeași concluzie, înfrângerea Venusului este artificială. Nu este însă mai puțin adevărat că Rapid a jucat bine și a speculat toate greșelile adversarului isbutind să câștige un match, în care deși era favorit nu putea terminia victorios. Venus s’a prezentat surprinzător de omogen și cu o putere combativă, pe care nu o putea bănui nimeni. Feroviarii au jucat însă mai strâns și n’au primit cele doua goaluri decât în urma unor faze excepționale ale înaintării adverse. Este adevărat că ezitarea lui Pelea și unele pripeli ale lui Tudor Vladimirescu i-au scutit de cel puțin alte două goaluri dar în general jucătorii feroviari au marcat mai bine pe adversarii lor direcți. Deși Venus a jucat Duminică după un sistem, care la Unirea Tricolor a dat rezultate excepționale, iar Rapid și-a bazat jocul ca întotdeauna pe valoarea inviduală a jucătorilor săi Intr'adevăr, contra Rapidului, Venus a jucat în apărare așa cum joacă Unirea Tricolor. Lucru cu totul normal, dacă ne gândim că antrenor al Venusului este Steinbach și că în linia intermediară joacă Ceamghin, un bun mijlocaș defensiv și că Feraru ca și Anghelache sunt mijlocași de margine iar Lupa este cel puțin tot atât de bun mijlocaș ofensiv ca și Boteanu. Duminică, Cearaghin l-a marcat pe Bogdan, Sfera pe Baratky, Negrescu pe Sipoș, Lupaș pe Ritter, iar Feraru.— (Continuare in pag. 3-al urnitaMmm. - Senzațional! Nu? Vintilă a deschis scorul disperat al lui Budan cu tot pionjeonul Rapid (Timișoara) nu putea rezista desechilibrului dintre linia de atac și apărare... Și Unirea Tricolor s-a eliminat din Cupa României cu 4-1 (2-1) Prima semi-finală disputată în cadrul cuplajului de la Venus nu a corespuns așteptărilor niciun moment. Și nu a corespuns pentru că spectatorii la altceva se așteptau de la Unirea Tricolor și Rapid din Timișoara. Mai puțin de la timișoreni, pentru că se acordau creditul meritat de o echipă divizionară . Dar, pretindeau cu mult mai mult decât a arătat, de la Unirea Tricolor, i-au aplaudat victoria cu 4—1 (2—1) care a calificat-o pentru finala Cupei Romniei,dar i-a nemulțumit jocul sub așteptări. Mai precis, linia de atac,de unde a lipsit Cârjan, pe care Bodea nu l-a putut face uitat. Și credem că lipsa lui Cârjan a influențat mult jocul înaintării și a determinat comportarea ștearsă. Dealtfel, două — dacă nu ,chiar trei din goalurile marcate — s’au bucurat de concursul lui Eichler, portarul timișorenilor, care niciodată nu a reușit să apere bine la București. Nici apărarea oborenilor nu a fost chiar în zi bună S'a arătat penetrabilă — mai ales în prima repriză — și aceasta în fața unei linii de atac divizionare B, care a reușit să pună în dificultate apărarea gazdelor și in prima repriză a ratat (Continuare in pag. 3-a) Kohl (Rapid) degajează cu capul în fața lui Sony și Bodoa Un mare club românesc de football va cere reamatorizarea din inițiativa propiriilor săi jucători! Noua îndrumare pe care O. S. R. o dă aportului românesc însemnează ateîntoarcerea. la vechii entuziaști. Adică la timpurile eroice din sportul nostru, când jucători și conducători făceau sport pentru sport și nu pentru interese de ordin material, situație care caracterizează vremurile de azi. Și primă pași au fost făcuți, cetractele au fost anulate sau nu se maii ține seamă de ele, ceea ce tot una este, iar transferările aceste excelente prilejuri de rulare de sume enorme, au fost suspendate, in consecință imediată urmează că fie atitudinea pe care o vor lua grupările și jucătorii de football, pentru că sportivalul este acesta care va suporta urmările acestei acțiuni de reamatorizare. Până în prezent nu s’a produs nicio reacțiune din partea celor interesați. Dar nu va întârzia. Din informațiile pe care le deținem din sursă demnă de toată încrederea, rezultăă în mai scurt o D v. sfori cadru — din INIȚIATIVA PROPRIILOR SAI JUCĂTORI — în noul spirit al amatorismului. Se va șterge cu buretele peste un trecut de profesionism exagerat și dăunător, ale căror consecințe se văd astăzi în această epocă de criză financiară, și se va cere federației reamatorizarea. De remarcat o grupare nu-și va pier