Universul, ianuarie 1894 (Anul 12, nr. 1-24)

1894-01-15 / nr. 11

líuiiversu No. 11. "Antalcit Vriittantit falșii a înșelat statul cu 50. 1>36 de fr. și a fugit în America. * «Pester <Korrespondenz> dti cu siguranță știrea, cât în curând va avea loc o logodnă în familia domnitoare. Se va logodi arhiducesa Stefania cu arhiducele Franz Ferdinand, moștenitorul tronului Austro Ungariei, Anglia. In urma deficitului bugetar, guvernul ca să scape de o criză financiară are de gând să retragă cea mai mare parte din trupele din Egipt, va fi rechemat și un regiment din India. Cu toate acestea se va continua construirea de nuoi cuirasate. * «Times» din Londra scrie următoarele : Indemnitatea de resboiü, pe care o cere Spania de la Morocco, pentru evenimentele din Melilla, nu trece peste 20 de milioane. Moderațiunea aceasta a Spaniei se datorează sfaturilor pe cari i le-au dat Anglia și Italia. Rusia.— La Petersburg s’a decis crearea la Roma a unui institut pentru arcitecti, arheologi și filosofi ruși. Guvernul va cere Italiei învoirea ca să creeze un asemenea institut. * La primăvară va avea loc în Mediterana o mare revistă navală a flotei rusești. La această revistă va asista și Țarul. Sunt invitați șefii escadrelor Germaniei, Franței și Angliei. Turcia.Intorcându-se dintr'o misiune de la Oberndorf în Germania, un ofițer atașat la comisia pentru primirea puștilor, Ahmet-Ali, care s-a înamorat ,de od-șoară Sieder, fiica unui birtaș din oraș, a primit de la Constantinopol învoirea să se întoarcă la Oberndorf ca să se căsătorească cu iubita sa. Ceremonia se va face după ritul musulman. ■ și tTmT VINERI. S8BB D. Carnot a primit ora dimineață pe D. George Cantacuzino, președintele Senatului României. S3 De două zile pânea s’a ostenit, în Capitală, cu 5 bani la kilogram. ms In «Monitorul oficial» de ieri se desminte zvonul care se împrăștiase asupra unui caz de holeră, ivit în Capitală în ultimul trimestru al anului expirat. am Societatea «Mallise Neurim» a ales în adunarea sa generală din 26 Decembre trecut, următorul comitet pe anul 1894 : d-nii Adolf Gaster , președinte ; D. Stănescu și Sg. Schwartz, vice-președinți; Albert S. Paulman, secretar comptabil; M. Pedvisocar, arhivar’; A. Günsberg, casier depozitar; I. Feins, casier adjunct, inspectori Osias N. Kohn și Fritz Rosenberg, O. M. Klein, Sal. Rosenthal, Moritz Schwartz, Martin Hubert, I. M. Zwiebel, Herrn. Kurtz, Joseph Armand, Kleinberg, Elias Cohen, Stellan Vestimian, Willi. Feldstein, consilieri. OB Secția a treia a tribunalului Ilfov a judecat opoziția D-re. Lucia Vilaii contra sentinței prin care era condamnată la trei luni închisoare, pentru ultragiul adus unui sub-comisar, în exercițiul funcțiunei sale. D-ra Vilain flipsind, tribunalul în unire cu concluziile procurorului Vlădescu,a anulat opoziția ca nesusținută. 6. D-na Ana Th. Aman, soția răposatului pictor D. Aman, a dăruit școalei de belle arte din București 56 Acvaforte, opere originale ale soțului d-sale. SM Ministerul instrucției publice a autorizat pe d. Dr. Minovici să țină la facultatea de drept din capitală un curs liber de medicină legală și antropologie criminală. Ing. Cornoiu, directorul divisiei cultelor din ministerul instrucțiunei și cultelor, se ocupă cu întocmirea budgetelor parohiilor. Eri s’a găsit pe șosea în dreptul comunei Síidea, din jud. R. Sărat, cadavrul lui Hristea Ionică, pădurar. Cadavrul are mai multe răni la cap. Parchetul cercetează. ești Cine vrea să vindece, fără ajutorul veterinarului, toate boalele interne și externe, ale animalelor domestice ca: cai, catâri, asini, tauri boi, viței vaci, oi, miei, capre, berbeci, porci epuri de casă, pisici, câini, gâini, curcani, gâște, rațe și porumbi, să cumpere Veterinarul Popular, la administrația ziarului «Universul». Cu prețul de lei 3, bani 50 se trimete franco în toată țara. Veterinarul Popular mai conține instrucțiuni practice pentru creșterea, îngrășarea și metodă contra stârpiciunii vacilor, precum și cura contra turbărei, după procedeul d-rului Pasteur, mi S’au făcut alegerile de deputați ai colegiilor 3 din Bacău și 1 din Tutova. Rezultatele sunt acestea: «Dacă se au obținut: D. G. Doniéi, cons. . . , 453 voturi » L. Lecea, liber. . . . 276 » D. G. Donici, a fost proclamat «ales». Tasiteva ; ah obținut: D. Gr. Mateescu, cons. . . 110 voturi » Theodor Ion, liber. . . 78 » » I. Vergolicî, cons. . . 21 » D. Gr. Mateescu a fost proclamat «ales» • «ae Duminică 16 Ianuarie vor începe în amfiteatrul gimnaziului din R.Sărat ; vsepia conferințelor populare pe anul 1894. Prima conferință va fi ținută de d. C. Gr. Gheorghiu, magistrat, care va vorbi despre «Sexul slab.» HI In ziua de 12 ianuare s’a judecat de către Consiliul de resbel din Craiova, procesul căpitanului Nikitovici, care fusese condamnat de consiliul de rezbel din București la un an închisoare, perderea gradului, dreptului la decorațiune și pensie, pentru faptul de furt de muniție și furaj al statului. Consiliul de resbel, sub președenția d-lui colonel Magheru, din artilerie, a achitat pe căpitanul Nichitovici de ori ce pedeapsă, i Apărarea a fost susținută de d. ad- Ivocal Dimitrie Manolescu, căpitan în retragere. Jess Cine vrea să învețe singur 5l limbladică: franceză, italiană,germană, engleză și spaniolă, să cumpere de la administrația farului „Universul strada ‘Brezoianu No. și noul minial «le conversațiuni eles*»dersBi*. — 2 volume lei’ 4. — Cu lei 4.50 se trimite france în toată țara. s. D. colonel I. Vasiliu Năsturel comandantul regimentului 22 de infanterie, care a fost rănit în Camera franceză, când cu atentatul anarhistáim Vaillant s’a reîntors în țară complectamente restabilit. Din rana ce i s’a pricinuit i-a rămas o mică cicatrice la obrazul stâng. EL! S’a împărțit d-lor deputați proectul de lege silvică. Noul proiect se ocupă în primul loc cu conservarea pădurilor. Măsurile restrictive, întru cât privește defrișarea, au fost întinse fără distincțiune la toate pădurile. Pășunatul este oprit cu desăvârșire în pădurile domeniale și comunale. Asemenea se impune prin legea tuturor proprietarilor de păduri obligațiunea de a priveghea de aproape repopularea părților tăiate. S’au prevăzut prescriptiuni întrucât privește paza pădurilor în contra incendiilor și a stricăciunilor prin insecte. Egla Peste câteva zile se va împărți în Cameră situația tesaurului. K&a Liberalii din Bacäu au redactat un protest în contra alegere din Bacäu. sasa D. ministru de răsboiu va depune pe biuroul Senatului proiectul de lege pentru modificarea unor articole din codul de justiție militară. Prin noul proiect se introduce și un titlu condițional, care cuprinde înființarea consilielor de disciplină în regimente și care vor judeca nesupunerile la chemare și întâiele dezertări. E3S3 La Eforie a început a se face finaliza apelor minerale descoperite împrejurul orașului Constanța. EBB Primăria a terminat partea I a cantulul de sarcini pentru concesiunea ecleragiului cu gaz și electricitate a capitalei. Lucrarea înainte de a fi lucrată în dezbatere de comisiune a fost încredințată d-lor avocați V. Brătianu și Vasile Missir, pentru a-și da avisul. gg. Am anunțat, după mai multe ziare, arestarea unui soldat anume Popescu ca presupus autor al crimei din strada Senatului. Ancheta a dovedit că acest Popescu nu a fost amestecat câtuși de puțin în acea crimă, deoarece el era deținut în arestul corpului, în ziua crimei. Cît despre banii falși ce Popescu a voit să schimbe la un zaraf, erau furați ele la dna Poloni, din strada Lipscani. El va fi dat în judecată numai pentru furt.SS D. jude instructor Sărățeanu continuă cu multă activitate instrucția în afacerea escrocheriilor comise în dauna d-lui Radu Văcărescu. D. Sărățeanu a interogat era pe mai multe persoane implicate în afacere. In liceul din Focșani ivindu-se 75 de cazuri de influență, medicul primar al orașului a cerut suspendarea cursurilor liceului. m3 Constatându-se că oțelul se falsifică pe o scară întinsă în mod dăunător pentru sănătate, direcția sanitară a invitat pe prefecți să ia măsuri severe înpotriva falsificatorilor. SI| Societatea generală de ajutor reciproc a Lucrătorilor curelari din România va da Sâmbătă, 15 corent, un mare bal deschis în sala Orfeh. Prețul intrării pentru o persoană este de 1 lei 50 bani. USB S’au prins la Oltenița autorii spargerei din Căscioare. Ei se numesc Giuglea și Bucur Pețoiu și au fost înaintați justiției. Și In comuna Cioranca, din județul Buzău, s’a ivit febra aftoasă printre vitele locuitorilor. Hugosolm, fostul reprezentant al casei germane Lukhaus și care fugise din București cu 200 mii lei, a fost prins și arestat la Veneția. Ministerul afacerilor streine va cere autorităților italiene extrădarea lui Hugosolm. ■ß’a anchetat cazul și iată ce s’a constatat: Sergentul-major Teodorescu Mihalache, găsind pe Soldatul Negru într’o stare de foarte mare necurățenie, î’a bătut peste mână cu o curea și pe urmă l’a trimis la infirmerie ca să se spele. De obicei ti, soldații se spală cu o apă caldă în care se toarnă câteva picături de acid tenic. Când s’a dus Negru să se spele, brigadierul infirmier Colțea Ion, în loc să’i toarne acid fenic diluat , a turnat dintr’o sticlă cu o soluțiune concentrată și l’a fript pe mâini. Ancheta a constatat că brigadierul a săvârșit faptul acesta din greșală și că sergentul major nu e vinovat, cum s’a crezut în primul moment, pentru nerozia infirmierului. Cât pentru faptul că a lovit pe soldat, aceasta s’a constatat cu prisosință, din care pricină sergentulmajor a fost suspendat din grad pe timp de 30 de zile. Un soldat ars cu acid fonic în capitală Un confrate istorisește următoarele : S’a vorbit deunăzi în presa din capitală despre o barbarie, care s’ar fi petrecut la cazarma geandarmilor călări, publicațiunile ABEN i’AEj. CAENECNA. Corpurile Legiuitoare Ședința de la 11 ianuarie 1894. CAMERA Ședința se deschide la orele 1 jum. sub președenția d-lui general Manu. j Prezenți 92 deputați. Se votează indigenatul d-lui Peters' j D. C. Dobrescu-Argeș întreabă pe ministrul de interne dacă are cunoștință că mai mulți primari din Argeș percep de la țărani diferite taxe ilegale. D. Dobrescu-Prahova cere din nou rapoartele d-lor inspectori școlari d-l Istrate și Găvănescul. D. Gogu Ștefănescu cere dosarele relative la administrația comunei Craiova și fixarea zilei în care va desvolta interpelarea relativ la această chestie. Se reia discuția pe articole a proectului de lege pentru organizarea ministerului de externe. Până la articolul 40 se votează fără nici o modificare. Toate propunerile d-lor Fiera, Grădișteanu, Stoicescu și Voinov se resping. Se admite o singură modificare propusă de d. V. Macri, acea că pentru șefii de comptabilitate nu se va cere licența, nici doctoratul în drept sau filosofie. Art. 41 se modifică în sensul, ca pe lângă materiile prevăzute pentru examenul de atașați se introduce, după propunerea d-lui I. Grădișteanu și «limba și literatura română». La ora 5 și jum. ședința se ridică. ....... la 25 ianuarie aniversarea naștere! împăratului și va locui în castel. Roma. Noui imposite. S’a constatat o scădere simțitoare în retragerile depositelor casei de depunere; nouile imposite cresc. Roma.— Manifestație sgomotoasă de studenți Telegramele primite de ziare anunță că studenții din Pavia neputând să obție o sesiune extraordinară de examene au făcut o manifestație. Au spart geamurile Universității și au frînt ușa din sala cea mare. Ei au declarat că nu se vor mai duce la curs. Rio Janeiro.Insurgenții au lipsă de merinde Insurgenții încep să simtă lipsă de merinde. O încercare de debarcare a insurgenților a fost respinsă. Un matelot din corveta portugeza «Mindello» a fost ucis. Nu se știe dacă glonțul a pornit de la insurgenți sau de la guvernamentali. Frigurile galbene continuă. Sofia. Sentința anulată «Swoboda» anunță că curtea de Casație a anulat sentința Curții de apel, care achitase pe Ilie Gheorghief, acuzat de participare la complotul care a avut de scop asasinarea ministrului Beltceff. Curtea de casație a găsit că curtea de apel nu ținuse seamă de toate împrejurările. Belgrad. Svonuri neîntemeiate Sunt neîntemeiate svonurile de neorândueli în interiorul Serbiei. Nu există temerea de nici un exces. Ordinea și liniștea cea mai perfectă domnește în toată țara. Londra.Comunicarea purtătorilor de titluri grecești. însărcinatul de afaceri al Greciei a comunicat comitetului englez al purtătorilor de titluri grecești că guvernul elenic recunoaște că nici un titlu, că nici o obligațiune nu poate să fie modificată pentru totdeauna, fără consimțimântul detentorului. Comitetul a respins că ar consimți să negocieze o ridicare temporală a dobânzilor dacă și comitetele francez și german ar consimți la aceasta. PRESĂ ROMÂNĂ Adevărul, revenind asupra bătăii în armată, fiice vinovat pe rege, șeful suprem al ei, că nu intervine pentru a se pune capăt tristului obiceiu. Dacă nu ia măsuri, zice confratele, suveranul va fi făcut responsabil direct de toate mizeriile militare. Constituționalul răspunde acuzațiilor ce se fac conservatorilor că ar fi reacționari, cu cifre, zicând că mai ales dorința de a se lumina poporul ea dovadă de progresism. Drept dovadă pune față în față cifra ultimului buget al instrucției publice, cu 11,253.40, cu aceea a bugetului conservator de 25,109,220 lei. i/independance roumaine afirmă că alegerile din Bârlad și Bacău au fost libere. Majoritatea slabă însă de la Bârlad nu se datorează agitației liberalilor ci ambițiunilor personale ale conservatorilor din localitate. Lupta consideră ca nenorocită legea pentru încuragiarea industriei naționale, care nu încuragiază decât capitalul, înpotriva muncii. Această lege trebuie, după confratele, înlocuită prin alta satisfăcând și nevoile particularilor. Naționalul spune, că în cele mai principale județe miniștri numesc funcționari pe favoriții și rudele lor. Afirmă că d. Catargiu n’a făcut nici o îmbunătățire în administrația țârii. La Patrie zice că lovitura de stat la 1 Aprile 1893 din Serbia a fost favorabilă Rusiei. Afirmă că radicalii au guvernat rCu țara. După confratele, actuala criza și rezolvarea cum s’a făcut a el, probabil e favorabilă Austro-Ungariei. Românul discută evenimentele politice din Serbia. Combate politica regelui Milan. Zice, că în Serbia se observă un început de dictatură. Timpul, comentând chipul în care s’au făcut alegerile în Bârlad, zice că—deși liberalii au voit să se folosească de tot felul de intrigi între conservatori—aceștia au izbândit. Totuși, dorește ca, pe viitor, conservatorii să fie mai uniți, când se prezintă înaintea corpurilor legiuitoare. Țara urmându’și studiul asupra armatei zice că țăranul luat de la aer curat și băgat în cazărmi impus unei discipline nesolotite are dreptate să fie recalcitrant. Zice că este de o necesitate mare ca să se îmbunătățească regimul sub care trăește soldatul român. Trebue să se reducă termenul de serviciu. Voința Națională publică o srisoare adresată d-lui general Manu prin care îl descrie pe lung greșelile politice și sociale. Scrisoarea va urma în numerar de mâine. Rezumatul revistelor ziarelor de peste munți Gazeta Transilvaniei (Brașov) spune că scopul legii de colonizare al guvernului maghiar e să frusteze poporațiunea românii băștinașă de foloasele ce le-ar putea avea vreodată de la domeniile statului. Afirmă că colonizarea de către stat tinde a conserva pe Secui și pe Ciangău. Tribuna (Sibiu) se ocupă de un articol din «M. Hirlap» în care maghiarul Horvath vorbește despre o apropiată împăcare a românilor. Confratele enumera multe persecuții pe care le îndură românii și zice, că daca vor continua nu va avea loc o împăcare între naționalități. * 12 DEPS ȘI 12 Ianuarie Berlin.—Prințul Bismark la Berlin Se asigură în cercurile Reichstagului că prințul de Bismark va sosi la Berlin Starea Civilă. Mișcarea populației peiunde 11 ianuarie Născuți 22. Căsătoriți , adică : Andrei Mihai cu d-șoara Tudora C. G. Stoian ; Apostol Alexandrescu cu d-șoara Ecaterina Petrescu ; Pascale Bonciu cu d-șoara Maria C. Ionescu ;George Eurik August Prox, cu d-șoara Friderica Carolina G. Brufener ; Petre M. Frănculescu cu d-șoara Ștefana Ilie Toma Calciu ; Petrache Nicolae cu d-șoara Anica Alexandrescu ; Ladislau Ronga cu d-șoara Caterina Streitferdh. Morți 27 adică : Anica Dumitru Ilie 9 zile, Gheorghe C. Alexandrescu 1 an, Constantin I. Ștefănescu 1 an Și 3 luni, Elena Lina Iordan Velicu 1 lună și 8 zile, Niculina Tonciu 91 ani Gheorghe Golescu 75 ani, Maria Vasilescu 50 ani, Leana Gligore Gheorghe 26 ani, Raum Papazolu 53 ani, Maria Gh. Roza Lăcătuș născută moartă, Lina Vasile 1 an și jam., Niculae Ștefan 50 ani, Matea Estera Samuil 80 ani Ioniță Mocanu 40 ani, Ioniță Popescu 38 ani, Păuna Dumitrescu 15 ani, Anica N. Taban 7 ani, Olga Eugen Bondi 3 săptămâni, Rafail Sebastian 3 luni și juni., Ioana Gheorghe născută moartă, Ilie Ilie 60 ani, Ioana Velciu Nichilae 6 luni, Elisabeta David Popescu 5 ani, Gheorghe Dumitru 82 Ani, Leanca Tudora Andrei 6 zile, Ion Tudor Andrei 6 zile, Maria Anica Micloș 6 luni. — -------------------------------- — ■ — SPECTACOLE TEATRUL NAȚIONAL. — Opera italiană.— Astă seară Vineri, se va cânta «La Forza del Destino», mare operetă, de Verdi, în 4 acte. In actul al II-lea «Balet Țârănesc». TEATRUL LYRIC. — Turneul d-lui Frederic Feborc, de la Comedia Franceză. — Mâine seară Sâmbătă va avea loc prima reprezentație. Se va juca «Le Pere prodigue», comedie în 5 acte, de Alexandre Dumas, fiul MARELE CIRC SIDOLI.Astă seară mare representație cu un program cu totul nou și variat. LICITATIUMI . Urmare.—Vezi :,Universul“ de oră —■ La 15 Februare ora 11 a. m., la prefectura județului Romanațî, pentru construirea unui local de școală la comuna Cezieniî, în valoare de lei 7,412. — La 15 Februare ora 4 p. m., la comitetul spitalului Elisabeta-Doamna Caritatea Gălățeană din Galați, pentru mai multe clădiri în valore de lei 200,600. — La 17 Februare ora 11 a. m., la prefectura județului Romanați, pentru construirea unui podeț pe soseaua vicinala Găvănești Baleasa-Lângă, pentru repararea podului de pe apa Tesluiului, la comuna Reșca, de pe calea vicinală No. 5, și pentru construirea unui pod peste valea Strâmbă, în comuna Băleasa. (Urmare în «Universul» de mâine) BURSA CEREALELOR Viena, 11 ianuare. Grâu de toamnă 7 fl. 82 er. Grâu de primăvară 7 fl. 60 cr. Secară de toamnă 6 fl. 65 cr. Secară de primăvară 6 fl. 25 cr. Orez de primăvară 6 fl. 98 cr. Porumb (Mai-Iunie) 5 fl. 21 cr. Rapița (Aug.-Sept.) 12 fl. 68 cr. (San-Febr.) 14 fl. 25 cr. hect. Marsilia, 11 Ianuarie. Grâu (luna curentă) 21 fl. 40 b. (Martie-Aprilie), 21 fl. 70 b. 4 luni de la Martie 21 fl. 90 b., 4 de la Marti 22 fl. 15 b. Secara (luna curentă) 14 fr. 80 b. (Martie-Aprilie) 15 fr. 4 luni de la Martie 15 fr. 10 b.; 4 de la Main 15 fr. Ovez 19 fr. 85—22 fr. 100 kilograme. _______sambă)», tt (27) lannare 180-tA AVIZ CAPITALIȘTILOR Cine dorește a da BANI în sume mari sau mici CU ÎMPRUMUT PE HI* POTECA să se adreseze la Agenția Generală a «UNIVERSULUI» str. Brező-ianu no. 11 București, unde sunt multe" cereri în condițiuni avantagioase și sigure. Camere mobilate sau nemobilate SIE ÎNCHIRIAT A se adresa: Bulevardul Elisabeta No. 117, vis-a-vis de Băile Eforiei, în fundul cursei, la tâmplărie. 1375 (5) ÎNSEEPEșTE ECMMEÎ FALSIFICATORII DE VINURI Domnule Redactor, Ziarul Țara din 5 Ianuarie 1894, publica următoarele : " „Primăria Capitalei a confiscat zilele acestea o „colosală cantitate de vinuri. „In dezastrul acesta al specialităței de pungași, „e de observat că maeștrii în arta’ de a falsifica „vinurile, sunt exclusiv jidanii angrosiști. „S’au găsit vinuri despre care chimistul esper'f „afirma că nu conțin un strugure la vadră. „Firește că marfa a fost confiscată, iar negustorii dați judecăței“. Dacă lucrurile astfel povestite ar corespunde cu realitatea, nu am avea absolut nimic de obiectat, căci falsificatorii trebuiesc stigmatizați intri, cât eî râvnesc la câștiguri ilicite in detrimentul sănătăței publice. Pentru ca publicul cititor însă să fie pe deplin edificat, ținem a rectifica informația Țorei reducând cazul la adevărata proporțiune. Este adevărat, Domnule Redactor, că mulți comercianți de vinuri întrebuințează o minimă cantitate de Sacharină, pentru a îndulci vinul recoltat acru. Cestiunea de a se ști dacă această substanță schimbă caracterul higienia al vinului producând consecințe rele pentru sănătatea publică a fost mai pretutindeni rezolvată în sens negativ. Dacă la 16 Noembrie 1893 consiliul de higienă al comunei București a decis că Saharina nu poate, sub nici un cuvânt fi introdusă ca mijloc de îndulcirea vinului, intervine însă o autoritate superioară, căreia consiliul de higienă al comunei București, nu poate resista. Așa, D. dr. Felix, directorul general al serviciului sanitar, a cărui solicitudine pentru sănătatea publică nu poate fi contestată, este de o părere contrarie. Prin adresa No. 26.303 din 30 Octombrie 1893, D-sa comunică d-lui medic șef al comunei Iași că, consiliul sanitar superior căruia s’a supus cestiunea, a opinat că Sacarina se poate întrebuința în dose minime. Rămâne dar constant că întrebuințarea Sacarinei în dose minime nu poate fi considerată nici ca fapt delicios, nici ca fapt ilicit. Dacă sunt comercianți care introduc close mai mari de Sacharina, apoi acest soi de indivizi se găsesc între toate naționalitățile și nu sunt numai evrei; imoralitatea nu are religie și nici naționalitate. De altminteri cazul ce ne preocupă poate fi invocat ca cel mai eclatant exemplu: Intr’adever, la rampa de vinuri din București, sunt 25 comercianți creștini și numai 18 comercianți evrei. Agenții comunali procedând la luarea probelor, au vizitat toate vasele cu vinuri ale celor 18 evrei, vizitând pe la 6 creștini numai câte 2 vase din câte au avut. De ce? Acest procedeu este insuficienta îngrijire de sănătatea publică, se pare a avea tendința de a ponegri pe comercianții evrei. Totuși nu s’a ■ putut stabili decât acest rezultat. La frații Edelstein, din 76 vase cu vin s’au găsit 4 suspecte; la Radu Constantin, din 4 vase cu vin s’a găsit 1 suspect; la Lupii Wasermin, din 15 vase cu vin s’au găsit 2 suspecte; la D. Vasiliu, din 4 vase cu vin s’au găsit 2 suspecte; la B. Car, nici, din 10 vase cu vin s’au găsit 2 suspecte; la Cos. Calinescu, din 4 vase cu vin s’au găsit 2 suspecte; la A. Ciupescu, din 89 vase cu vin s’au găsit 4 suspecte, iar de la d-nil Chirițescu, loan Constantinescu și I. Călinescu, s’au luat numai din câte 2 vase, rămânând cele l’alte vase necercate, fără a se cunoaște până în acest moment rezultatul analizei. Iată, d-le redactor, cum stau lucrurile, fără teamă de desmințire. Nu putem în de ajuns regreta că comercianții cari își angajează capital și muncă în comerț și cărora nu li se poate nimic reproșa sub raportul onestităței comerciale, au fost puși în rîndul linóra cum cari nu au nimic de împărțit și aceasta, fără nici o rezervă. Mai mulți comercianți de vinuri. *) Redacția nu ia răspunderea celor cuprinse sub această rubrică. 1^DEPILATOR^1 Numai în 4 minute cu acest praf nevătâmător se poate ridica fără nici o durere toți acei peri ce se cred netrebuincioși pe ori ce parte a corpului.—Lei 4.50. De vânzare numai la adm. ziarului «Universul», Strada Brezoianu No. 11 și la depozitele de ziare din Galați, Brăila, Iași și Craiova. avis perpÜetabiles sw Cine are de vânzare case și locuri virane din toate posițiunile capitalei precum și moșii din toate județele de mare și mică valoare sa se adreseze la AGENȚIA GENERALA a UNIVERSULUI, str. Brezoianu No. 11 București unde sunt multe cereri. Neversizare 4 clăi fân, 2 cal și 1 poștalion. Doritorii se vor adresa la d. Em. Budișteanu, șoseaua Jianu No. 10. Locu ’CĂCIULII! CĂCIULII! Formă românească. — Fabricațiuna italiană Blană foarte fină 5 Lei și 50 Bail bucata De vânzare la Adm. ziarului «Universul» strada Brezoianu No. 11.—Nici cu 15 lei nu se găsesc asemenea căciuli în București.