Universul, ianuarie 1901 (Anul 19, nr. 1-28)

1901-01-15 / nr. 12

63 HOȚIT de ONOARE Mare roman istorio-social de CAROANA INTERHIZIO PARTEA A TREIA IV — Nu, respinse dînsul, nu i’am găsit, și a fost aproape un bine. — De ce? — Pentru că, întorcîndu-me acasă, mai liniștit, mă gândeam în mine dacă am dreptul să vă sacrific pe améndoul egoismului meu și mî ziceam dacă nu era mai bine să mă duc d’a dreptul la bancher pentru a-i destăinui pozițiunea mea și a-i spune că o căsătorie între tine și Petre poate să restabilească pacea între familiile noastre. Margareta nu putea să creadă ce auzia ; se uita la tatăl său cu ochii holbați și în care se vedeau semnele bucuriei, ale frici și nerăbdărei. — Adevărat? Ai vrea tu să CA CASA de SCHIMB și SCOMPT M. FINKEL S No. 8, nou! Palat Dacia-România, Str. Lipscani, In fața Băncei Naționale Cumperi și vinde efecte publice și face orice schimb de monezi Merge treburile prost zicea (I. Pingelescu, cârciumar din gura pieței. O fi, respinso d. Luca, Hoscanu, d-ta ești de vină. Nu știi că mușterii sunt cu nasul de ceară. Iată la mine, unde ’i dau fir în fir, ață curată și numai câte un firicel de bumbac, și tot se supără, că de ce nu-î dau ață curată, dar d-ta vecine Pingelescu, care ’ți pingelești strașnic clienții, cum ’mî-o făcuși mie cu Bitteru cel ce’mi dădușî — că, în loc să’mî treacă colicecele ce aveam, mai rău m’a apucat din rachiu dumitale cu sabur amorît — căci d-ta nu mi-ai dat ce ți-a cerut. Singura băutură medicamentoasă, tunică și preservative a stomacului, este numai veritabilul Ritter Alessandriu.De aceea decât orice rachiuri, adesea vătămătoare sănătăței, obicinuiți din această binefăcătoare băutură, un păhăruț înainte de fiecare masă. Veritabilul «Ritter Alessandriu», fie ce etichetă poartă un număr de control, iar la dop, sub semnătura «Alessandria» ștanpilat data când s’a umplut sticla. La toate magazinurile de spirtoase, coloniale, cofetării, birturi, cafenele și la toate restaurantele gărilor. Gomandele se fac numai la Alessandria, Sfarmacist, București. B Anna Csillag cu al meu pur gigantic Loreley de 185 cm. lung, am căpătat aceasta după o întrebuințare timp de 14 luni a Pomadei inventată de mine însumi. Aceasta a fost recunoscută de autoritățile cele mai renumite ca singurul remediu contra căderei perului, pentru provocarea creșterea lui cu iuțeală pentru întărirea pielei craniului, ea înlesnește la bărbați o creștere abundentă și trainică a barbei, și chiar după oe curia întrebuințare ea deja dă atât perului cât și barbe, lustrul și plinătatea naturală și îl păzește de încărunțirea vremelnică până la cea mai înaintată vârstă. Ceaiul „Csilag“ este un auxiliar al pomadei «Csillag» și se întrebuințează la spălarea perului, pe care îl curăță cu desăvârșire de mătreață. Prețul unui borcan de pomadă e de lei 5 și al unei cutii de ceaine de leîu s. De yvizare în București la drogueriile: Ilie Zamfirescu, Ion Tet*ti,M. Economuel Gie, Bruss, Mihail Stoenescu, «Centrala», etc., precum și la toate farmaciile și magazinele de parfumerie din București și provincie. Expoziția din Paris Broderie pentru amator. Executarea la stnc a diverse cadouri: albumuri, mape, paravane, etc. pentru zile onomastice nunți, etc., ca suvenir fără a avea cunoștințe în desemn ; tipărirea lingeriei fără văpsea, fără ștampilă, prin modele originale, ca inițiale, desemnuri, coroane, colțuri, etc., a 5—10 bani, monograme a 20 bani. Festonat de la 3—23 c.m. lățime, de la 15 b.la 1 lu metrul., diferite modele în arniia de la 10 bani în sus. Se expediază în provincie contra mandat sau mărci poștale." Prospecte gratis și franco. Depot de ață de mătase extrafină garantând fața la spălat, în toate nuanțele, 15 bani jubița, de lingerie de masă, desemnata sau începută cu prețurile cele mai moderate. — Confecțiunile se execută prompt, artistic și cu prețuri moderate. ECATERINA BRASS București, Str. Nouă No. 3 faci asta ? — Vreau fericirea ta, fiica mea. O ciudată exaltare făcea să-i tremure glasul. Două pete roșii închise, îi apăruseră pe obraji, ochii lui aveau o splendoare febrilă. Margareta nu observă toate amenunțele astea. După atâtea emoțiuni sfâșietoare, cuvintele tatălui său erau un balsam salutar, delicios pe o rană. Lacrimi de bucurie, de recunoștință căzură din ochii ei și îî șiruiră pe obraji. — Ah ! tată, tată, cât ești de bun... cât o să te iubim, eu și Petre. Se lipia strîns de tatăl său și îl acoperia fața de săjutări. — Destui, zise dînsul după un moment, făcend asupră și o sforțare ; lasă-me acum ; am depus în ordine niște hârtii importante, să nu spui încă nimenu de ceea ce ți-am spus: — Nu, nu, o să-mi țiu fericirea ascunsă în inimă... mă duc, tată, la revedere. Ce deosebire de ziua d’inainte ! Cât de strălucitor devenise cerul pentru dînsa. Câte visuri îi trecură din nou prin minte ! Eși pe la trei ore în trăsură cu mama sa, care era fericită vézend’o astfel zîmbind fără să cunoască pricina. Sofia crezu că atât ea cât și bărbatul său se înșelaseră cresend’o amorezată de Petre. Margareta prefera pe Bruno, sigură că era iubită de dînsul. Sofia conduse pe Margareta pentru a cumpăra diferite lucruri. Când se întorceau acasă, auziră mai mulți vînzetori de ziare strigând cât te luau gura : — «Gazeta de Turin» cu asasinat din str. Pio Quinto 1 Margareta fu cuprinsă de o tristă presimțire, fără să știe de ce. Frumoasele culori aparute pe obrajii ei dispărură ; fisionomia ei rîzetoare se întuneca. Strada Pio Quinto era aceeași unde dînsa se ducea să se întâlnească cu Petre. Mamă, să cumparăm «Gazeta de Turin» zise dînsa. — Dar o s'o găsești acasă, scumpa mea ; la ora aceasta trebue să fi fost adusă. Margareta nu stărui. Sofia adaogă : — Vrei să știi cine a fost ucis ? Dar n’ar trebui să citești astfel de fapte, pentru că ele lasă sufletul prea trist. Margareta nu respunse. Grija’o speria. Și făcea sforțări mari pentru a o ascunde de mama sa. Insă cum ajunse acasă, întrebă pe Jenny dacă fusese adusă «Gazeta» — încă nu, d-șoară. — Eî bine, trimite îndată să mi se cumpere una , dar să nu spui că e pentru mine , mai cu samă să nu afle mama. Jenny se grăbi să execute ordinul. Insă Margareta trebui să aștepte un sfert de oră, până ce guvernanta să se întoarcă cu ziarul. Gând îl avu în mână, îl desfăcu tremurând și găsi imediat articolul pe care’l căuta. Citi cu lăcomie : «In momentul d’a pune ziarul sus sub presă, primim vestea despre un asasinat comis azi dimineață în str. Pio Quinto într’un apartament care se închiriază mobilat și care era ținut de un tîner din societatea noastră bună, primind acolo... amorezele sale. Chiar acest tîner a fost găsit azi în pat, mort, sugrumat. PENTRU ORICINE Voiți să începeți o întreprindere rentabilă,’ importantă sau modestă și ve lipsește ideia întreprindere, sau aveți ideia și ve lipsește cunoștințele necesare, sau le aveți și pe acestea și vă lipsesc mijloacele materiale. Vă ocupați cu rezolvarea unei chestii tehnice ori invenție și vă lipsesc cunoștințele teoretice spre a’î da corp sau mijlocele materiale de a ve asigura proprietatea ideeî și a o pune în exploatare. Aveți nevoe de o consultație tehnică competentă sau căutați ingineri și specialiști pentru studierea, procedarea, supravegherea sau executarea unei lucrări tehnice de orice natură. Adresați la: «Industrialul», bidroni tehnic, internațional, Iași, strada Păcurari No. 34. Pentru răspuns prin poștă, adăugați o mărcuță de flancare. .1272 Grădină pentru zarzavaturi și cu purii roditori se arendează chiar de acum Această grădină în mărime de 37 pogoane aproximativ, e situată chiar aci în oraș, pe cheiul Dâmboviței, (în dreapta, și în stânga) ceva mai jos de Abatoria. Din acest teren se vinde și pentru fabrici în condițiuni avantagioase. A se adresa la proprietar: Virft’ilitz IV. Dărfisen, avocat, strada Popa-Iluiu No. 9, numai în zilele de lucru de la 8—9 dimineața și de la 5—6 seara.1256 ! Ghiață! Ghiață!! de cea mai buna calitate, se găsește la Moara Ciurel de pe cheiul Dâmboviței. Analizată în laboratorul onor. primăriei Capitalei și recunoscută de prima calitate, pentru care am obținut certificat. Pentru cantități mai mari prețuri foarte convenabile. COAST. G. SÜLACOGLU «Pentru moment ne lipsesc amenunte dar le vom da mâne complect cititorilor noștri». Ziarul căzu din mâinile Margaretei. Groaznica bănuială ce o cuprinsese sporia din ce în ce mai mult. Nu se spunea numele victimei, însă Margaretei i se părea că citește printre rânduri cu litere de sânge, numele lui Petre. Ghimă din nou pe Jenny care se retrăsese. — imbracă-te repede, îî zise dînsa cu un accent înecat, și du-te în strada Pio Quinto ca să vezi cine e tînerul asasinat. — Asasinat tesclamă germana cu un accent de spaimă. Și d-șoara crede poate că e... — Nu cred, sunt sigură. Cu toate astea du-te, du-te. Ah ! aș vrea să ai aripi la picioare. D-zeule ! fă ca să ménșel... Și dispareau și ultimele forțe, i se părea că pământul îî piere de sub picioare, trebui să șcadă pe divan. Atunci îi trecu din nou prin minte ceea ce-i spusese tatăl său. Dînsul se dusese la Petre și nu-l găsise. Era oare adevărat aceasta sau COFETĂRIA ,La ÎNGERE T. D. Crețulescu No. 47, Strada Carol I, No. 47 Învingere de concurență! 60 000 foilo dulcețuri lucrate numai cu zahăr curat Prețuri reduse, ieftin de lot Dulcețuri line cu vanilie Lei 1.80 kilo Borti englezesc » Rom Jamaica bună » Romananas și vanilie » Rom St. Georges » Rom St. Helena » Pesmeciori fmîu van. p. ceai Pesmet,î de Brașov » Biscuiți cu migdale asci-16 » Lichefuri: Ananas,Chartreuse, Piperment, Curasao, Benedictine, Vanilie » Richer Napoleon » Alas Cumel veritabil » Cacao Suv â la vanilie » Mare depozit de SPIRT rafinat ieflin Lei 2.40 litru » 2.20 » » 2.40 .. » 1.20 » Spirt dublu rafinat Spirt de mașină Spirt de lustru și de vin Rachiuri de hulte gusturi Maslică de Hip veritabili Țuică bătrână de 6 ani Prăjituri proaspete în fiecare zi bani bucata. Bomboane proaspete, mai fine, lei 3.50 kilo. Toate mărfurile de cofetărie foarte ieftine. Pentru d-nii cafegii și comercianți se face reduceri din aceste prețuri recunoscute de ieftine. Rog pe onor, public de a vizita acest magazin și a se convinge. Din cauza crizei am ieftin prețurile, pentru ca toată lumea să trăiască bine , ca și în trecut, cu bani puțini să nu lo sească nimic. 062 lipiniftstăv* ori ce cantitate Una M 115& de Bușteni de Prun, Cireș, Per Salcâm, Sorb, Carpin, Paltin, Dud. Fabrica pentru confecționarea lemnelor — ZEI. LESSSLCalea Plevnei No. 193-195 Loteria soc. corp. didactic din jud. Bacău. Tragerea la 4 Februarie 1901. Câștiguri de 20.000 lei. Comandele se vor adresa d-lui I. Goldstein, București, calea Victoriei 57 (Atelier de pictură). Un bilet 1 lei, 5 bilete 4 lei, deosebit porto. 1271 A. Kibriek Cunoscut-Denlist G, STIB.l TOTT.A., G (vis-a-vis de Hotelul Capșa) . Vindecă, dinții bolnavi, îî plambuește, îî scoate, îî curăți și îî indreptează, fără nici o durere. Fabrică și pune dinți minerali nu tocmai celor naturali, in vederea crizei ofer serviciile mele tuturor celor cari n’ar fi în stare să plătească onorariul obișnuit. Servesc pentru orice plată. 1211 Boale secrete Specific antiblenoragic Stoenescu Capsule eu copaivat du sodă salol sau nnl Acest medicament vindecă in scurt timp complect și radical: scursori țsculament nouî și vecin, atât la bărbați cit și la femei, precum blenoragia, poală albă, etc, prețul unei cutii lei 3.50. Asociat cu aceste capsule, se recomandă cu succes Injecția Sântalbă, prețul unui flacon lei 2.50. Depozitul general: Farmacia MIHAIL STOENESCU, strada Mihaiu-Vodă No. 20, București. De vînzare la soală farmaciile principale din țară. In provincie, unde aceste preparate nu se găsesc, se expediază imediat contra unui mandat poștal. ca se petrecuse între dînșiî o scenă teribilă care se terminase cu moartea lui Petreu își aminti că în momentul când dăduse cu ochii de tatăl său se speriase de fața lui. Era oare dînsul ucigașul? D’abia se prezintase gândul acesta în mintea sa și’l și alungă. — Sunt o mizerabilă, își zise dînsa. Cum pot eu să bănuiesc pe tatăl meu. Dacă dînsul n’a găsit pe Petre, asta înseamnă că Petre nu era acolo. Poate că mortul nu e Petre. Sunt atâtea apartamente în casa aceea și în altele de pe aceeași stradă. Și apoi se zice că tînerul acela primia amante în apartamentul său, pe când Petre îl închiriase pe al său numai pentru mine. Roșeața i se urcă în obraji; o flacără de rușine îi trecu prin ochi. Apoi, nemaiputăndu-șî potoli agitația, se duse și deschise fereastra pentru a vedea dacă Jenny nu se întoarce. Se făcea noapte, se lăsase o ceață subțire , neputând să vadă nimic, închise iar fereastra. Intorcându-se, văzu pe mama sa intrând în casă. Sofia era groaznic de palidă ; trăsăturile ’i erau schimbate. Iris Berlitz Schol ofi autorizartă de onor. Minister Instrucțiunei Publice ȘCOALA DE LIMBI 3 TEEISTIE 2 București, Str. Carol I No. 38 Englezește, Franțuzește, Nemțește, Românește, Italienește, Rusește, (Ungurește, Spaniolește), de către profesori de’ naționalitate’ respectivă angajați special. După metoda «Berlitz», elevul aude si vorbește in tot timpul instructiunei—întocmai ca și călclorul prin feri streine— numai o singura limbă, aceea pe care dorește a o inveța. Profesorul predă numai limba sa maternă și prin dînsa. Nu există o altă melodii’ mai bună decât aceasta pentru a stăpâni mai repede o limbă în vorbit și scris. Dovadă este numărul școalelor’ (130 cu 45.000 elevi anual), părerea favorabilă a savanților și criticilor de primul rang și recompensele obținute la Expoziția Universală din Paris, adecă 2 Medalii de Aur și 2 de Argint recompense de care nici o altă metodă nu se bucură. D.profesor Berlitz,întemeietorul metodei, este un american care a călătorit Europa întreagă, spre a studia diferitele metode de predare a limbilor streine și n urma acestui studiu a pregătit această excelentă metodă, înscrieri pentru începători și înaintați se pot face zilnic. Lecțiuni de la 7 și jumetate dimineața până la 10 seara. ’ ’ Traduceri în toate aimbele. Prospecte gratis și franco. , r.. . VELOCIPEDE bune și cât «se uzate cumpifi* .și vinii In două lecțiuni se învață bicicleta cu lei 7.50. Repar orice biciclete cât de uzate, jum. preț. Infen. Soeiet. română de arme (cheiul Dimb.) 1130 Ispirescu. Nu există ceva mai bun în contra pistruilor, petelor, cojilor de soare, de piele decât «SEAVIXA». Pe lângă efectele sale excelente, apreciate de toți cei ce au întrebubuințat-o, mai are avantagiul de a nu conține nimic vătămător sănătăței, fiind prin urmare absolut în condițiile cerute de higienă. Inlocuește cu succes orîce cremă orî ce apă similară, albind și păstrând frăgezimea pielei, întrebuințarea foarte simplă : se șterge dimineața și seara cu o batistă de olandă fața. Prețul iei 1.75 flaconul. Depozit: Farmacia I. Meolai, Calea Rahovei 81, București. Dragueria M. Stoenescu, str. Academiei 2, și la toate farmaciile din țară. 1232 •vrux si Margareta înțelese: — Mamă, esclamă dînsa cu un accent înecat împreunându-și mâinile, cu adevărat dînsul a fost ucis. Petre ? — Da, respinse Sofia apucând pe fiica sa în brațe, mai mult pentru a dobîndi ea însăși puțină forță. — Dumnezeule ! Dumnezeule ! Cine a putut comite o așa crimă ? Sofia dete din cap. — Nu știu abia cum primii vestea. — Ți-a spus tata? — Nu, nu m’am întâlnit încă cu AUilio. A plecat d’acasă pentru afaceri și nu s’a mai întors ; poate, auzind vorbindu-se despre fapt, s’o fi dus să vadă ce este. — Dumnezeul meu repeta intr’una Margareta cu așa accent de disperare încât mama sa își simți inima strângéndu-i-se ,în vreme ce o căldură vie i-se urca la cap. — Nu le turbura, scumpa mea, nu te turbura, fii liniștită, îi zise strângênd’o pe divan ; e o groasnică nenorocire la care nici eu nu m’așî fi așteptat. Dar ce s’ar crede vézendu se lacrămile și durerea ta? — Eu nu pot să mĕ prefac, exclamă Margareta ridicându-și Casă forțată în 1860 București, Strada Carol I, 14 — Telefon 32 — JUCĂRII cu prețurile fabrice în detail , mare asortimet de păpuși cari nu se sparg și de gumă. — LINDENBERG -București, Strada Smârdan, 17 1292 Pentru DAME încălțăminte gata, lucrate în atelierul meu. Cu ducerea mea la Paris, am adus formele cele mai noi și material fin. — Prețurile scăzute — 28 T. GEIGOESSCU Calea Victoriei 43, București Pieptene de vopsit perei RAUM NOBEEIÎ Prin simplă pieptănare perul sur sau roșu, se vopsește blond, cafeniu, sau negru . ABSOLUT M.VĂTĂMĂTOR — Intrebuiufabil — ani de zile. Mii în as (în folosință în întrebuințare) Bucala 6 franci,franco Singurul depozit pentru Austro- Ungaria și Italiani : VERTES [ Cie, Iugo.ș. 15 o scrisoare costă 25 și o cartă poștală 10 bani francați] . Se caută o protecție Tîner, comptabil corespond, română-germană, comersant rutinat, caută ocupație. Plătește bine persoanei care îl ajută în găsirea unui post. Oferte la administrația «Universului» sub 2100. 1283 S’a pierdut un ceasornic de damă cu un lanț mic cu perle, având atârnate 7 brelocuri. Cine va aduce la școala de ofițeri, Dealul Spirei, la d. colonel Aslan,■ va primi o bună recompensă.’ capul cu energie subită, iubeam pe Petre din toată puterea sufletului meu și mărturisesc sus și tare că chiar dacă m'așî fi măritat cu un altul, n’ași fi încetat de a mă gândi la dânsul. — Taci, taci, zise Sofia apăsându-și buzele de ale ei, sunt secrete cari trebuesc păstrate în adâncul inimei pentru a se evita disprețul oamenilor onești; amintirea lui să-ți fie scumpă, însă gura ta să nu-i pronunțe nici o dată numele. E necesar aceasta pentru sine și pentru toți cari te iubesc. Continuă a o săruta fără să-i poată micșora disperarea. Jenny întorcându-se, găsi pe Sofia lângă fiica sa. Guvernanta rămase cam confusă. — Ei bine, ce ai aflat? Vorbește, exclamă Margareta. Și întorcându-se către mama sa adaogă : — Am trimis-o eu Insumi să ia informații, pentru că citind știrea în acel ziar, am fost cuprinsă de o groasnică presimțire. Sofia o privi cu o mișcare dureroasă. (Va urma). :o-sgs- s Cl 5* kSO O o 2 'ö © «zitW tst ROMANIA TRIBUNALUL IALOMIȚA Publicațiune Se publică spre cunoștința generală, tuturor acelor cari ar avea vreun drept de pretențiune, asupra garanției de portărel la acest tribunal a d-lui Vasile Teodorescu Barsaru, spre a’l arăta tribunalului, în timp de 3 luni, calculate de la prima publicațiune. Cunoscând că după expirarea acestui termen, garanția se va e libera și ori ce reclamațiunî nu se vor mai ține în seamă. p. președinte Cons. I. Nenișor. Grefier, G. N. Constant. No. 521, 1901 Ianuarie 11. amunciü Important! NOUL MAGAZIN ROMÂN de POSTĂVĂRIE, MANUFACTURA și MĂRUNȚIȘURI în — en gros și eni detail — sub firma : M. Oulic , G. Orgidan DIN STRADA PÂNZARI No. 11 oferă onor, clientelă cu prețuri foarte modeste un bogat asortiment de: Furnituri pentru croitorie, dantelărie, broderie, pungiicărie. Mătăsuri pentru brodat și cusut, ciorăpnnie pentru dame, bărbați și copii. Sradipoloane, Americî, Chifoatie, balistărie fine și ordinare, etc., precum și un bogat asortiment de Galanterie. Cu deosebită stimă: M. SOLIDA & G. ORGIDAN P.S.—Intotdeauna bine asortați cu postavuri, stofe și flanele din produsele fabricilor din Azuga și Buhuși. 1294 VECHIUL MAGAZIN de CONFIENȚĂ PANZERIE ȘI LINGERIE „LI LEBĂDA“ București, Str. Lipscani No. 66 Anunță onor, clientelă că a primit tot felul de: Vinizeturi fine pentru lingerie și așternut, broderii, Daniele, IVosoape, Șervete, lîaîisle, Cămăși, Gulere, etc., Flanele veritabile Dr. Jaeger, Mănuși CIORAPARIE bună de tot felul LINGERS! complecte pentru dame și bărbați MT Pentru Mirese posed frumoase TRUSOUM modele nouă din a. c. PREȚURILE REDUSE Gustimă : Th. Mihâlescu 1295 ~~FyYh~ Cine dorește o somieră de sîrmă de fer, la calitate, solidă și elegantă sa se adreseze la inventator în calea Griviței No. 107, d. L. Caprari, București, care execută cu prețurile cele mai avantagioase orice lucrară de firmă de grilaje, grătare, etc. 1048 DOMNII FABRICANȚI de cărămidă sunt încunoștiințați că în fabrica de cărămidă a defunctului S. I.arvulescu se află de vînzare cu prețuri reduse toate uneltele atingătoare acestei branșe, se mai găsesc căruțe în bună stare, o trăsură și gabrioletă, și două pompe de apă. Pentru informații, str. Maltopol, 3. PS.—Se mai află 80 mii cărămidă calitate bună. 1289 COAGS prima calitate, pentru Sobo Parigine, Sirius, tote celealte sisteme Cărbuni de piatră se găsește în STRADA ISVOR No. 6 — BUCUREȘTI — — Comenzile se execută în aceeași zi — 1287 Toate ACCESORIILE pentru ORIVE SISTEM DE VELOCIPEDE c, jr 1&Ff&1 La 28 Ianuarie ST ESTE DEFINITIVA tragere a Biletelor CUCUTENI-Iași Câștiguri 10.000 Ia. Un bilet 50 b.—5 bilete 2 loi |< Comandați la L. STEINBERG, Loteria,CARITAS. La 13 Februare tragerea Fiecare bileit participă la 2 trageri și la câștiguri de ST 33.000 Lei I bilet 1 leu.—10 bilete 9 lei Pasagiu! Vilacros 14, București Casă fondată în 1860 București, Strada Carol 1,14 — Telefon »2 —Blass mmm CEL MAI MARE DEPOU DE MAȘINI DE CUSUT ȘI VELOCIPE DE MAȘINE DE: Tricotat, Scris, Sintonier, Omelerie, Delisat, Govrat, Colți, Brodat, etc., etc. Atelier mecanic cu motor. Se primește orice fel de obiecte precum: Mașini, Biciclete etc. pentru reparat, reconstruit, nichelat, arămii, emailat cu cuptor sistematic și orice lucrare dată la strung. Săbii se nichelează cu prețuri reduse. Tot aci se primește plisse-Soleil, evantai, govrat și de tăiat la colți. CREMA MARGIT w este cel mai sigur mijloc pentru producerea, perfecționarea și conservarea FKTTMITSETSI!! Acest minunat, preparat nevătămător, curat și firă grăsime, are un efect ui viitor. In câteva zile face să dispară Alunele, Petele út ficat, Cojii, Jupuiturile, Bubițele, Punctele negre (comedanele) și toate afecțiunile pielei. Netezește Încrețiturile și ciupiturile de versat (bubát) avean efect chiar și asupra celor mai înaintați în vârstă, cărora le face pielea sîneră și frumoasă, tir. Mosengerl și Metzger, renumiții profasori vindecă încrețiturile de pe obraji cu ajutorul lansagiului. Spre acest scop CREMA MARGIT este cea mai potrivită. Dacă se masează zilnic sala cu Crema Margit dispar nu numai alunițele, petele de ficat și alte necurățenii de piele ci și încrețiturile, ciupiturile de bubal și alte anomalii cauzate prin bătrânețe, griji, boli, etc., etc. Un preservativ in contra arșiței soarelui și a vrilului.’ Se poate fi ziua întrebuința. Pudră de damă Margit. Săpunul Margit. Pasta de dinți Margit. KELEMENTŐI.DES, Arad, strada Dea« Vereine. io. 11 Reprezentant general pentru România: D-nul 1IOIHTZ 1‘OLIAU, București, Calea Văcărești, 5 De vînzare la drogheriile : Bruss, Ediomul G . M. Stoenescu, I. Tetzu, I. Zamfirescu și •" •* gn» Și detail la Fr. Albhahary la farmaciile Thüringer și Schuster, I. H.Iliescu, Craiova, G. Florescu, Bacău și la tot farmaciile. Sobe de încălzit cu Petrol Cu 40 de Bani —4 — 5 ODĂI — mai placiitä, fără lemne, fără Iînzlane IPIP Fabuloni veniți și pe BUCUREȘTI* str. EGON FEDOR con^Ing.en. Lutherană No. 20 KÜTSCHBACH _ Magazinul de Muzică ,LA CONTRABAS* — KIVA STEINBERG,—București, Strada Baratiei No. 14 — VINDE MAI IEFTIN CA ORIUNDE: Pianine, Viori, Violoncele, Nassuris, Finnic, Piculine, Clarinete, lot l’clar tie Éladre și Ocarine, Mandoline, Echilări, Cobze, Țambale. Musici’de masă ca: Aristonne, Ariose, Phönix, Mignoane, Symphonioane. Phonogiile franceze. IVote pentru orice Muzici <le masa. Mare asortiment de tot felul de NOTE de studii, musică clasică și salon Specialități în: Armonici germane și vieneze cu 1 și 2 rânduri. Coarde și accesorii de tot felul de la cele mai ofline până a cele mai fine cu prețurile fubricei. Daa INTONA AlTAS calitate, cu tunuri de oțel, lung 34 c.m. lat 26 c.m., înalt 171, c.m., cu șease aule de zinc numai Leî 22.23. In provincie lei 1.70 in plus pentru porto. Cântece deosebite românești și streine, 05 bani bucata. La nemulțumire se restitue costul. Cam8Hzile din provincie se efectuiază conștiincios și prompt. Vînzare en gros și cu detail B KIC ALIZEȘTI avînd. cea« VAI.jn USHA fără cărbuni și fără coarte in F TImE Edit, Tip. «Universul», Luigi Cazzavillan, strada Brezșianul, Raparat Trjiant cu mașina rotantĂ 1.60 litru 2.40 » 3.20 » 4.— » 5.50 » 1.60 kilo 2.. .. 3.50 » 3.20 2.20 2.60 3.501.400 cele ti w Societate Anonimă prin INDUSTRIA PETROLEULUI CAPITAL SOCIAL: Lei 10.000.000 deplin versați București, Gâmpina, Stoinești, Monteoru, Ploești FABRICA DE BIDOANE DE TINICHEA - CONSTANȚA -Produsele fabricilor.— Tetrol regulamentar, Regal, Prima și Secunda, Uleiuri minerale pentru uns mașini, în calitați superioare și anume: Valvolină pentru cilindre, Valvolină pentru mașini, etc., Benzină, Ligroină, Gazolină, Petrolină , rafinată și rectificată de 6.710—6.650. Parafină albă de o calitate superioară. Fabrică specială de Luminări. Calități: Lux, Extra, Prima și Secunda. DIRECȚIUNEA GENERALA Emurești, Strada laamitei, 4 ^sasaié £. Rémy Martin & C° CHATEAU DE MGXERES Fondat în anul 1724 HOUELLE C Fondat in anul 1724 Furnizorii Curiei imperiale și regale Austro-Ungare Membrii ai Juriului la Expozițiunea Universala din Paris 1900 .CEL MAI FI ȘI RENUMIT VOQNAC din FRANTA Se găsește de vînzare la d-niî. lean ColțESCU, M. Economu & C. N. I. Fundescu, Gustav Rielz, Georges Riegler, I. Tripovich S-sor, lucurești reprezentant general pentru toată România : pollae: — DUCUDEȘTI,— CAFEA VACAUEȘTI No. k - i'i -Lilli , L A lii Girant St. C. Mărculeanu