Universul, noiembrie 1905 (Anul 23, nr. 301-326)

1905-11-26 / nr. 325

„Universal“ în provin. (De la coresp. noștri part.) Jouî, 24 Noembrie. RRATLA. — Piftia pescăriei pe ziua de 2Î1 Nohmbrie.—Au sosit 7500 kgr, dintre cari 600 ciortănărie 1600, știucă, 170 șalău, 20 cegă, 500 cârjancă, 250 pătică, 200 somoteii, 1000 babușcă, 4000 albitură. Prețul mediu al vînzărei a fost: crapul 122.50, cioriocrap 107.50, ciortan 100.50, șalău 123, cârjanca 55.50, plătica 58, știura 59, babușra 51, somofeții 50, mreana 104.50, cega 311, albitura 38.50. Esnrea portului neschimbată din cauza cetei. Starea apelor.Cota pe ziua de azi -13.56. A crescut in 24 ore cu 1 cm. La Calafat scade iar restul crește. GIUS«G U.—.1a fessen! regi. 1 © de cavalerie.—Luni, 28 Noembrie e., împlinindu-se 25 ani de la înființarea reg. de cavalerie, se va da o serbare in localul cazărmei din bulev. Azerului. Fart..—Azi s’a reclamat poliției de către femeea Zamfira C. Velin din bulev. Căci ferate că i s’a furat de la domiciliu 50 lei. S’a dovedit ca autoare Filotea Visilencu. Accident. — Pe când hamalul Stan Călin, se găsea în portul Ramadan, descărcând, a căzut în Dunăre. Sărind ceî l’alți hamali, el a fost scos la mal într’o stare nu tocmai gravă. Aseară Dumitru Datculescu, din serviciul berăriei și restaurantelui Iosif, voind să vadă cum funcționează cazanul de acetilină, a intrat cu luminarea aprinsă in acea cameră , gazele însă au făcut ca el să fie ars pe mâini și față. Victima e în afară de ori-ce pericol. îl !« Ateneu.— Vinerița o. la Ateneu se va da reprezentație cu concursul d-nei Aristița Romanescu și Haralamb G. Lecca. Se va reprezenta «La Donna e Mobile», comedie. PlOES’li. — Escrocherie.— Fotograful I. Larnain a reclamat poliției că un fost ucenic al său, Lazar Glukman, dându-se ca reprezentant al sou, a încasat însemnate sume de bani de pe la diferite persoane. Escrocul e urmărit. Anchetă. Pentru astăzi a fost concentrată la reședință toată compania jandarmilor rurali, d. maior Mirinescu, inspectorul jandarmeriei, având a face o anchetă In urma reclamațiilor mi ai fost jandarm. S’a dovedit însă că acea reclamaziia era n neîntemsîatâ. LâmMtă 2ß Noembrie 1905 și-au făcut á. a., obicinuita lor plimbare cu trăsura la Șosea. Vestea acestui accident se răspândise ca fulgerul ieri în Capitală și peste tot nu se vorbea decât despre asta. Peppi« ȘTIRI MUSlITMIATE — Prin •poștă — .% Ca Bruxelles s’a descoperit « mare falsificare de bancnote belgiene. * Valoarea biletelor de bancă falsificate și puse în circulație e de 4 milioane de franci. __ Fabrica era instalată la Montecarlo.Ziarele germane anunță că ghiața de pe un lac de lângă Lank, s’a crăpat. 5 fetițe, cari se dedeau pe ghiață, s'au înecat. Jandarmii din Timișoara au arestat pe bogatul comerciant Holz, despre care s’a constatat, că de ani de zile fabrica monede false de câte un florin. . Ministrul cultelor din Ungaria, Lucaks, a hotărit să facă o statistică asupra averei bisericilor tuturor confesiunilor, în scop de a reglementa din punct de vedere al dreptului public toate confesiunile., Lord Kurzen, fostul vicerege, al Indiilor engleze, a declarat limn corespondent de ziar francez că va revela, asupra purtarea generalului englez lord Kitchener, scandaluri grave. ... Acum câteva zile ni s’a anunțat arestarea directorului ziarului satiric «Mitralioza» din Varșovia. Cauza arestărei este că, publicând textul manifestului țarului prin care se acordă constituția, pusese ca iscălitură desenul unei mâini însângerate sub care era scris : «Aceasta e semnătura generalului Tropott'». Ambasadorul englez de la Roma a declarat unei cunoscute personalități italiene că revelațiile lui Delcasse erau exacte cu privire la oferta Angliei de ajutor contra Germaniei. Anglia nu specificase însă debarcarea a o sută de mii de oameni in Schlesvig. In schimb ea declarase că o gata ajuno la dispoziția Franței toate forțele posibile. Consiliul imperiului rusesc se ocupă de două proiecte electorale : unul, acel al lui Bulygin cu oarecari modificări și altul bazat pe votul universal indirect. Acest din urmă proiect pare a avea aprobarea guvernului, dar presa il privește rea. «Nevoie Vremia» se opune, declarând că el constitue o încercare de împăcare cu revoluționarii. «Russ» il consideră neîndestulător și avizează guvernul că mișcarea poporului va smulge gri eroului adevărata Constituție. La o pulberărie din Lille, pe când mai mulți artileriști fabricau cartușe, s’a întânplat o explozie, rănind pe 8 dintr’inșiî, din cari mai mulți grav. COTARII Se știe că înainte de desființarea accizelor existau cotarii Însărcinați cu cotitul băuturilor spirtoase. Odată insă cu desființarea barierilor au încetat și cotarii de a mai funcționa. Măsurătoarea vaselor pe atunci se făcea in baza unui regulament al primăriei. Azi insă această meserie de cotare se exercită fără urei o regulă. Din această cauză, zilnic se ivesc contestații între cumpărătorii și vânzătorii de băuturi, în privința măsurătoarei exacte a vaselor. Intervenirea Bursei Toate aceste neajunsuri au fost semnalate de către mijlocitorii oficiali comitetului Bursei din Capitală, care, in ședința sa de alaltăieri, a discutat această chestiune. Comitetul a luat decisiunea de a interveni pe lângă ministerul de domenii și a cere ca să se întocmească un regulament in care să se prevadă instituirea cotarilor și funcționarea lor în baza unor regule stabilite, astfel ca măsurătoarea vaselor să aibă și de acum înainte un caracter oficial și sa se prevină neînțelegerile și confuziunile ce se ivesc azi, între cei ce se îndeletnicesc cu comerțul băuturilor. *1Cg. Falsificator depus.—Judecătorul de instrucție, în urma cercetărilor făcute, a lansat mandat de depunere contra lui Ghiță Vasilescu, găsit—după cum am spus —cu mai multe monede false, pe cari voia să le schimbe. Numitul a și fost înaintat penitenciarului. Reeșind din declarațiile falsificatorului că ar avea complici și la Buzett, parchetul nostru a cerut celui de Buzett să dispună arestarea acelor complici. Furt.Primul procuror a dat rechizitoriul de depunere contra prostituatei Valeria Gărbunescu, inculpată că a furat mai multe bijuterii de la d. Chiriac, din str. Buna-Vestiri 38. Diverse. — Prefectura noastră a cerut ministerului de interne înființarea încă a une circumscripții polițienești, sporind și numerái ofițerilor de poliție, cum și mărirea numărului sergenților de oraș. Incendiu. — Un incendiu s’a declarat astă-noapte in Tăriceni, la casa lui Vasile Văcarii. _ Focul a fost stins cu ajutorul sătenilor. Aceideist.—A fost transportat la spital dulgherul Ioniță Rusu, din str. Vălenilor, care a fost rănit grav de către un balumac care a căzut peste el. Stat înitre. — Ba astăzi recruții batalionului 9 de vînători au început să facă marșuri prin localitățile din apropierea orașului. Rănire.Din cauza unei vechi urî, găzarul Pandele Ionescu a rănit grav cu un ciomag pe un vör al seii Niții Ionescu. Agresorul a fost arestat. TERGOVI NTU.—líicemlie.— Azî-noapte, pe la orele ii,imn puternic incendiu a isbucnit la hanul d-lui Ion Mateescu, închiriat lui Nicolae Stoica Bucur, din Virfurî. Focul a distrus cea mai mare parte a clădire, precum și multe lucruri, făcându-le pagube de peste 1000 foi. Spargere.— Azî-noapte, făcători de role, prin spargere,—s’au introdus In casa lui Marin Mihai din Mărcești, furându-i tot ce au găsit, prin casă. CORPUI LUI MIOARE e Mim& Ședința de la 24 Noembrie Ședința se deschide la orele 210 m. d. a. Prezenți 95 d-ni mutați. Prezidează d. Gr. Trianlîn. Pe banca ministerială se află d-nii miniștri , general Lahovari și Al. Bădărău. D. Emil Costinescu reclamă că până acum nu i s’au pus la dispoziție dosarele cerute de la ministerul de finanțe, de cari avea absolută trebuință pentru discuția la adresă, deși a inzistat zilnic la Liureț. Cum însă nu va mai fi timp până la discuția adresei, cere sa i se acorde, cel puțin pentru done ore, registrul de perfizi de la ministerul de finanțe. D. Gr. Triandafil spune că va da ordin să se aducă imediat registrul de partiz, precum și dosarele cerute. Zice că zăbava nu provine din causa biuroului. D. N. Filipescu cere aceleași dosare ca și d. Costinescu și se asociază la protestarea sa, contra modului cum sunt satisfăcute cererile reprezentanților țârei. D. dr. Anghelescu renetă cererea adresată acum 7 zile pentru a i se pune la dispoziție dosarele cerute de la Casa școalelor, căci zice că până acum nu le-a primit. D. președinte promite că va interveni pentru a fi satisfăcut. Ședință se suspendă pentru ca d-mi deputați să discute in secțiuni proectul de lege al deschiderii creditului necesar expozițiunei naționale. La ora 3 jun, se redeschide ședința. Votul pentru recunoașterea d-lui Ștefea fiind nul, ședința se ridică. mintul Ședința de la 24 Noembrie Ședința se deschide în orele 2 și 10 m., sub preșidenția d-lui C. Boerescu. Prezenți 74 d-nn senatori. Pe banca ministerială d. general Lahovari. Se depun mai multe cereri de indigenare. D. R. Porumbaru cere d-lui președinte să intervină pe lângă d. ministru de interne spre a i se pune la dispoziție dosarul alimentarei cu apă a orașului București și contractul încheiat in acest scop cu inginerul Lindley precum și dosarul concesiune! iluminatului Capitalei, acestea, in vederea unei interpelări pe care o va desvolta. Se repetă votul rămas nul in ședința precedentă asupra împăranteirir cî d-lui August Isăcescu; indigenatul a admis. De asemenea se tepetă și votul asupra recunoașterei d-lui Panait Georgescu român din Macedonia, care se admite. D-nul general Lahovari, ministru de externe, roagă Senatul să treacă in secții spre a discuta proiectele de legi depuse în ședința precedentă. La orele 3 și 34 m., d-nii senatori trec in secțiuni. Ședința se ridică anunțându-se cea viitoare azi la orele obicinuite. UI% 8JFAJT JPdE? ZIX'ript-ax'S. de vițel Za. tig.e.— Se face o friptură foarte bună de vițel la lific, adăugându-se in untură o jumătate de lămâie stoarsă si zeamă de ceapă și de usturoi. In momentul care se prăjește, turnali un gălbenuș de ou, bătut pestt friptură. Ardealel din piața Icalrriuî Eri, s’a Întâmplat d-lui primministru G. Gr. Cantacuzino, un accident, care, din norocire, n’a avut nici o urmare gravă. Era pe la orele 1 jum. după amiaza când d. prim-ministru se ducea la Senat, intr'un cupefi închis, spre a lua parte la dezbaterile maturului corp, cupeul ajungând pe piața teatrului, s’a ciocnit cu un automobil ce venea din partea opusă. Atât cupeul cât și automobilul se apriră numai decât. Mai mulți trecători alereară spre cupeul d-lui prim-ministru, care, fără a-și perde sângele rece, deschise portiera întrebând pe vizitiu de ceea ce se întâmplase. — Nu e nimic, il răspunse acesta: e automobilul epiiului Grigore. Și intr’adevĕr, conductorul automobilului era însuși fiul d-lui prim-ministru, d. Gr.’ Cantacuzino, care deși un automobilist de forță, nu putuse evita ciocnirea, piața teatrului fiind in acel moment plină de numeroase trăsuri și tramvae. Atât cuplul r*t și automobilul nesuferind nici o stricăciune, își putură cauiiiîia drumul. Mes.* LUCRURI AI TOATA LUMEA Cum a câștigat Blank Twain ceî dansui’ bani ? — Celebrul umorist american Mark Twain, care și-a serbat zilele trecute a 70 aniversară a nașterei sale, fu întrebat odată, de un amic, că care își aduce aminte, când și cum a câștigat cel dintâia bani. — Da", răspunse el, trăgând gânditor un fum din țigara sa de foi, îmi aduc chiar bine aminte de aceasta. Pe când eram elev în școalele primare, se obicinuia bătaia cu bățul. Pentru aceia cari stricau pupitrele, era pedeapsa, ori o amendă de 5 dolari, sau bătaia in public. Intr’o zi se întâmplă că stricai pupitrul. Mi se puse în vedere ori 5 dolari sau bătac. Mărturisii totul tatălui meu, care mi-a dat 0 dolari, ca să plătesc amenda. In acea epocă a carierei mele, cinci dolari era o sumă mare, pe când loviturile nu erau ceva rar, și—zicând acestea Mark Twain își scutură flegmatic cenușa țigarei— am câștigat pentru prima oară in viața mea 5 dolari ! CRONCA TEATRA LA Teatrul National. O vizită, un act de Al. Dumas-Fiul «O vizită de nuntă», cum se chiamă in realitate celebrul act al lui Dumas, e una din cele mai reușite bucăți dramatice ale fecundului scriitor francez. E o piesă in care e descris un caz de conștiință foarte omenesc și în care neîntrecutele calități de om de teatru și strălucirea dialogului ce caracterisează pe Dumas, ne apar in toată puterea lor. Fabula e următoarea: D. de Cygneron, însurat de curând, vine împreună cu tinera sa soție să facă o primă vizită doamnei de Moran ee, fosta sa amantă. Lebonnard, un prieten de casă al d-nei de Morance, profită de câteva momente, și face pe Gygnord să creadă că d-na de Maraimé, de când a fost părăsită de dinsul, a dus și duce o viață destrăbălată. Acest lucru aprinde în sufletul lui Gygnoro o gelozie inconștientă ce răscolește in inima lui vechea sa iubire pentru frumoasa d-nă de Moranca. Amețit de această patimă iubită, el caută să rămână singur cu dânsa, și pe când soția sa neștiutoare se plimbă prin grădină, sl cade in genunche fostei sale amante, ii declară toată iubirea lui și-i propune să fugă cu dînsul. Noroc însă că tocmai la timp Lodonard își întrerupe periculoasa farsă, spunându-i că d-na de Morance de când o singură n’a mai avut nici o aventură, și nici gândește să aibă, ceea ce Gagnerd primește cu o reflecție curioasă dar de un adevăr foarte profund: «dacă d-na de Morance e o femei așa de onestă atunci nu voi pentru ce ași mai schimba pe soția mea !» E ușor de înțeles că o piesă ca aceasta, cu acțiune puțină, dar cu dialog fin și bogat, cere o interpretare cu totul specială. Mă îndoiesc dacă ea ar putea fi jucată satisfăcător în altă parte decât pe scenele de prima ordine ale Parisului. Oricum, am revăzut însă acest mic cap de operă, cu mare plăcere. Atât d-na C. Demetriad cât și d. I. Livescu, care susținea delicatul rol al lui Lebonard, au jucat cu multă abilitate și’șî pot revendica în întregime’ aplauzele sălii. Ansamblul însă, pentru primă oară in această stagiune, a lăsat de dorit. c. x. loTur VINERI.9 Serviciul hidraulic a hotărît a se construi la primăvară în portul Tulcea un local pentru căpitănie, vama și agenția serviciului fluvial. ♦ Vineri, 2 Decembrie, se va redeschide ateneul Ploeștilor în amfiteatrul liceului local. Prima conferință va fi ținută de d. G. Becescu, profesor la liceu. €> Consiliul județean de Tulcea a resolvit, între aoltele, și următoarele chestiuni: S’a discutat cestiunea construirea liniei ferate Tulcea-Medjidia, iar pentru ca acest desiderat să devie cât mai curând o realitate, s’a hotărit ca județul să contracteze un împrumut, ale cărui anuități să se plătească din o a treia zecime ce se va adăuga la drumuri, iar 2 din cele 5 zile de prestație să se plătească în bani. Cu construirea acestei linii ferate, Tulcea nu va mai fi amenințată ca 1—1 jun. luni pe an, cât timp e Dunărea înghețată, să fie izolată de restul țarei. Consiliul județean a aprobat schimbarea epocelor de lucrări la drumuri, astfel campania de primăvară, să înceapă la 1 Aprilie —15 Iunie, iar cea de toamnă de la 1 Septembrie—1 Noembrie. ♦ Ilustrativă Regina Paeini, care a fermecat publicul Capitalei cu vocea și arta ei divină, va da Sâmbătă seară un mare și unic concert la Ateneu, în folosul «Sindicatului ziariștilor». D-ra Aurelia Cionca, al cărei concert avea să aibă loc Sâmbătă seara la Ateneu, a avut extrema amabilitate de a ceda sala pentru concertul in folosul «Sindicatului ziariștilor» și mâine ziarele vor anunța data precisă a concertului d-rei Cionea. Biletele pentru marele și unicul Concert al divei Regina Pacini în folosul «Sindicatului ziariștilor» se vor putea reține, cu începere de azi după amiază, la Jean Feder, Casa Teatrului Național și redacțiile ziarelor «Adevărul» și «Universul». Loji , 60 și 40 de lei, stale , 12, 7 și 4 Ioi. Complectarea programului Concertului va fi la înălțimea ilustrei artiste. ♦ Mâine Sâmbătă, 26 a. c. fiind al doilea hram al bisericei Sf. împărați din Ploești, serviciul divin se va oficia cu deosebită pompă, și preotul Ștefan Iordănescu va ține o predică relativ la viața simțului Stelian și la istoricul bisericei. ♦ Eri, balonul captiv Smeului reg. 1 de geniu, a făcut o nouă ascensiune, urcându-se la 600 metri. In nacelă se aflau d-nii căpitan Gorski și locot. Assasi. Rupându-se ancora balonului, s'a deschis supapa de siguranță și aerostatul s’a coborît fără accident. ♦ D. inginer Eugeniu N. Ștefănescu, din serviciul de poduri și șosele, a fost detașat la divizia I din ministerul lucrărilor publice. O D-nii I. R. Filoti și Al. Ionescu au fost numiți conductori cl. III în serviciul hidraulic și admiși în corpul tehnic al Statului. ♦ D. Procopie Gașotti, preșidentul consiliului județean de Buzeu, a înmânat d-lu dr. Leonte suma de 1000 lei pentru fondul destinat celor rămași pe urma victimelor române din Macedonia. ♦ Ele s’au depus la Cameră proiectele de legi pentru indigenare ale d-lor Ion Vlădoianu și Carol Grempels din București, Moise Strich din P.Nomț, dr. Simon Safrin și Duium Löbel din Iași, Ilie Ivanof Dencof din Tecuci, Ștefan Gheneiu din Brăila și dr. Leon Snireanu din Caracal. ♦ Ele s’au distribuit la Cameră următoarele proiecte de lege : 1) pentru deschiderea unui credit și împrumut in valoare de 2.900.000 lei necesari expoziției naționale din anul 1903; 2) proiectul de lege pentru drumuri; 3) proiectul de lege pentru înființarea controlului asupra obiectelor fabricate din metale prețioase; 4) proiectul pentru înființarea taxei la mărfurile tarifate pe greutate; și 5) proiectul pentru introducerea unor modificări in actuala administrație a Regiei monop. Statului. ♦ In consiliul de miniștri ce se va ține azi, se va discuta proiectul privitor la scăderea dârei personale de la 6 la 4 lei pentru populațiunea rurală. ♦ Duminecă, 27 Noembrie curent se va sfinți în biserica Spirea Nouă, drapelul societății «Sf. Nicolae» din Capitala. Membrii societății se vor întruni la orele 9 dimineața la sediul societății din strada 13 Septembrie No. 124 și de aci se vor duce în corpore la biserică. D-ra Aurelia Cionca, al căreia concert trebuia să aibă loc Sâmbătă seara la Ateneu, a cedat această seară «Sindicatului ziariștilor» pentru concertul ce d-ra Pacini îl dă în beneficiul său. Concertul d-șoarei Aurelia Cionca va avea loc Marți seara, 29 c., la Ateneu. Biletele vîndute sunt valabile. ♦ D. î. D. Delateișanu a fost delegat de către Camera de comerț din Capitală, membru în Camera de meserii, în locul d-lui Gh. Staicovici, numit secretar al Camerei de comerț. ♦ Un Te-Deum va fi oficiat Luni, 28 a. c. la Mitropolie, cu prilejul celei de a 27-a aniversare a luărei Plevnei. ♦ Comisariatul general al expoziției din 1906 a acordat un loc de 3000 metri în incinta expoziției d-lui dr. Matchicî, pentru construcția muzeului austro-ungar. Pavilionul acesta va costa vre o 100 mii de coroane. • Pentru concertul întâi al celebrului quartet« Rose», toată sala e vîndută; la al 2-lea, care va avea loc Joui, 1 Decembrie, renumiții artiști ai Curței Imperiale Austriace vor executa 3 quartete de Mozart, Brahms și Schubert. ♦ In vedere că țvumerul elevilor cari s’au înscris sa urmeze cursurile «Școalei industriale a Bursei Mancei» a crescut foarte mult, așa că azi sunt deja 201 numai in clasa I, consiliul profesoral a fost convocat pentru Vineri, 25 curent, orele 9 seara, pentru a discuta asupra mesurilor ce sunt de luat, spre a se putea preda cursurile tuturor elevilor înscriși și dacă nu ar fi nemerit chiar să se dubleze cursurile clasei I. ♦ Feri dimineață s’a prezentat la poliția Capitalei o delegație a comisiunii de arbitrii a corporației bărbierilor, rugând să să trimeată un agent de poliție, care să facă să se respecte liniștea la ședințe ce comisiunea urma să țină după amiază. ♦ Ieri, după amiază, la orele 5 s’a întrunit consiliul profesoral al făcuităței de drept din Capitală și a discutat asupra înființări doctoratului in drept la această facultate. și HÎT ȘîÎoEÂÎIB" ♦ Examenul pentru înaintarea pe loc a învățătorilor și învățătoarelor se va ține în București și Iași la 1 Februarie 1900. învățătorii ce vor dori să se înscrie la acest examen trebue să înainteze cererile lor prin revizoratul respectiv, inspectoratului învățămîntului primar cel mai târziu până la 1 Februarie 1906. Cererile ce se vor adresa direct ministerului nu vor fi luate în seamă. Condițiunile ce trebuesc să îndeplinească cei ce vor să se înscrie la acest examen sunt specificate in art. 7 din legea învățămintului primar. ♦ Luni 12 Decembrie, începe sesiunea examenelor la școala superioară de ștințe de stat, înscrierile se primesc până la 5 Decembrie. Zilele și orele în cari se va examina la fiecare materie se va munța în timp. ȘTIRI ARTISTICE — Societatea generală a funcționarilor comerciali din România, cu sediul in București, str. Smârdan No. 51, va da balul șeii anual la 23 Ianuarie 1203, in sala theatrului Lyric. — Marți, 0 Decembrie, la Theatrul Boulevard se va da o reprezentațiune în beneficiul d-lui C. Niculescu, fost la Theatrul Național și sub patronagiul d-lui I. A. Brătianu. Se va representa «Fetele lui Matache», comedie localizata. Biletele cu data de Luni, 5 Decembrie, sunt valabile in acea seară. — „Uniunea studenților români 1 va da Sâmbătă, 26 Noembrie, la orele 9 seara, în marele salon al „Ligei culturale“ din calea Victoriei No. 110, unde î și are și sediul, o serată artistică dansantă. — Mâine seară Sâmbătă va fi în sala Luther, o serată dansantă, dată în beneficiul muzical reg. 10 artilerie. — Duminică, 27 Noembrie, la orele 2 jum. p. m., se va da în sala A.Shcneului concertul quartetului Rosé în folosul societății studenților în medicină. ȘTIRI ECONOMICE ȘI FINANCIARE ♦ Ministerul de domenii a distribuit gratuit din pepinierile sale la podgorenii țărani 556.000 tip port altoi, și 700.000 luați in dijmă. Gu plată 15 le min, s’au distribuit 1.300.000 de port-altoi. ♦ S’a început instalarea muzeului industrial din ministerul de domenii. Fabricanții, cari se bucură de avantagiile legei pentru încurajarea industriei naționale, au început să trimeată ministerului obiectele ce se vor expune. Către sfirșitul lunei Decembrie, se va termina cu instalarea muzeului. ♦ De la 1 Ianuarie până la 1 Iunie anul curent s’au importat in țară 100.605 tone de porumb, representând o valoare de 13.952.094 lei. SOCIETĂȚI — Societatea internațională a lucrătorilor legători de cărți, cartonage și liniatori din București va ține consfătuire astă seară Vineri, la ora 7 în sala clubului meseriașilor. — La orele 2 p. m. s’a întrunit comisiunea de arbitri a corporației bărbierilor, având de judecat mai multe procese de contravenții — Aseară, la orele 10, s’a întrunit societatea lucrătorilor bărbieri și coafori, la sediul ei, din str. Mihai-Vodă. — Societatea „înfrățirea“ a lucrătorilor de încălțăminte din București va ține o întrunire Duminecă, 87 Noembrie, la orele 3 p. m., în sala Băilor Eforiei, în care se vor discuta mai multe chestiuni importante. ȘTIRI JUDICIARE ❖ înalta Curte de casație și justiție a stabilit următoarele jurispendențe : 1. Art. 20 din legea servitorilor reglementează numai plângerile provenind din drepturile și datoriile impuse de legea servitorilor, iar nu pretențiunile de drept comun, cari* după art. 55 din legea judecătoriilor de pace remân în compotența acestor instanțe a le judeca in prima instanță, independent de calitatea părților de servitor și stăpân. Intru cât în judele de pace o parte n’a avut posibilitatea să invoace excepțiunile de tardivitatea și nulitatea unei opozițiuni făcute de cea i’altă parte, intru cât nu s’a înfățișat la acea instanță, asemenea excepțiuni pot fi invocate în tribunal, cu ocazia judecarei apelului. II. Conform principiului stabilit de art. 729 din procedura civilă, termenile se socotesc pe zile libere, și la acest principiu nu se poate deroga decât în cazul când un text formal și expres din lege dispune altfel. Astfel, termenul de trei zile pentru apel, prevăzut prin legea asupra drepturilor proprietarilor, are a se socoti pe zile libere, intrucât art. 13 din acea lege nu dispune altfel. III. Din termeni! general în care conceput art. 91 din legea timbrului, rezultă că prescripția de trei an prevăzută de acel articol apără pe contravenienți nu numai de plata amontei, ci și de plata taxei de înregistrare pentru primirea moștenire!, întru cât, atunci când este vorba de taxele de efectuat pentru primirea moștenire!, contravenția consistă tocmai in neplata acestor taxe in termeniie cerute de lege ❖ In urma stăruinței prefecture! de Tulcea, ministerul justiției a decis Înființarea unei a doua secții la tribunalul local. ■O Eri au fost înaintați parchetului. Florian Ionescu care dându-se drept advocat, a excrocat pe mai multe persoane luându-le timbre și bani spre a le face acte, pe care insă nu le-a făcut , și M. Constantinescu, secretarul com. Lucia din jud. Ilfov, inculpat că a falsificat bilete de vite pe cari le-a dat unor vestiți hoți. ❖ Lupu Braunstein din str. Dudești, inculpat de atentat la bunele moravuri, a fost pus prin libertate. ❖ înaintea secției I-a a Curiiîței de apel din București, d. Aurel Iorgulescu, fost magistrat, a depus cuvenitul jurămînt ca advocat. ❖ Se știe că ziaerul Gherase a cerut tribunalului comercial de Ilfov anularea unor cambii ce dăduse d-luî Goldwurm, ca fiind luate prin doi. Acest proces s’a judecat erî și tribunalul a rămas să se pronunțe în ziua de 2 Decembrie. și nn ramusi TABS . La examenul de licență la drept, sesiunea Octombrie, au reușit și d-niî : Romulus Iliescu, Ilaralambie Zamfirescu, Mircea Odobescu, Niculae Bănulescu și Niculae Rădulescu. __________ Buletinul atmosferic al institafaimisei estelsgi.® Iată buletinul atmosferic al institutului meteorologic, pe ziua de Jouî, 24 Noembrie : înălțimea barometrului la 0 °.764.3 m.; temperatura aerului —3 °.6 ; vântul aproape liniștit de la SW ; starea cerului ceață ; temperatura maximă de era temperatura minimă de azi — ia. Timp foarte frumos în toată țara. In Muntenia și Dobrogea căldicel in cursul zilei, termometrul ridicându-se până la 7-9 ° în mai multe părți, pe când in unele localități din Moldova a persistat înghețul. Cea mai coborâtă temperatură de peste noapte —10 ° la Tg.Frumos. Astăzi dimineață ceață și brumă groasă pretutindeni. Barometrul este foarte ridicat și staționar. Ploae sau zăpadă n’a căzut neder!". Iată buletinul atmosferic al Capitalei pe ziua de erî, Jouî: Temperatura în grade centigrade : — 3'Vâ la miezul nopței; -1- 2 la dimineața, și -1- 1 la 12 ziua. Barometrul la urcare la 772, iar cerul brumă. ECOUES C «Femeia Emenniî», roman de mare senzație, apare în Revista «Foaia Nouă«. Acest roman este straniît, deoarece e de-l’alte articole și ilustrațiumi ale Revistei au o valoare mai mare decât este prețul» Vezî aruncînt d-luî ’fiG. HERTZ pe pagina a IV-a. * Plugul cu aburi John Fowler & comp. s’a dovedit singurul practic și rentabil pentru România, unde funcționează momentan 45 de aparate, încălzite cu paie. Reprezentant-general Iulius Saxon, București, strada Almașului 6. O Curaj de iarnă la SS.Iucesbad-Butaftpesta, este foarte fregventată și animată. Printre vizitatori se găsește Franz von Kossuth, președintele și conducătorul comitetului de direcțiune al partidelor opoziționiste unite din Ungaria. Zilnic Franz von Kossuth este vizitat de contele Stefan Károly, contele Julius Andrássy, contele Albert Apponyi, contele Johann Zichy, baronul Desider E.Bánffy, contele Theodor Battyány, contele Franz Vigyázó, baronul Desider Pronay, Ignácz von Darinyi și mulți alți corifei și deputați. Starea sănătăței marelui bărbat de stat Kossuth, s’a amel liorat Ut ana fel, în urma curei din St.-Lucasbad, încât a putut să părăsească pasul și să reia președenția comitetului,care bineînțeles trebue să țină ședințele sale la St.-Lucasbad, in hotelul de băi în care sunt apartamentele lui Kossuth, căci acesta nu poate părăsi locuința, ci abia poate trece dintr’o odae într’alta. Menționăm tacă din lista de cură pe luna Noembrie pe următori! vizitator! din St.Lucasbad Consilierul de stat Gregor Gerskii, ministru de justiție șerb; Belgrad : deputatul Stojan Ribaratz, Belgrad ; Paul Petrovics, profesor. Belgrad ; Referend Dr. August Donath, Titu ; D-na Lazar Karamarkovici, Belgrad ; Wilhelm Neugebauer cu d-na, Viena ; J. Leon Russo, comerciant, Craiova ; George Berea cu d-na, proprietar, Huși; Leo Sandomirski, fabricant, Varșovia; Erwin Liebner, fabricant, Lübeck ; Șambelanul imperial și regal Paul von Móricz, Esztár; Baron Johann von Bornemissza, proprietar, Maros llye ; Referend Sámuel Horváth, pastor, Tóth ; Locot.-colonel de honvezi Julius Földes von Guthor, Fogaras ; Josef Csendes, avocat, cu d-na, Tapolcza ; Preotul Ludwig Ekkel, Rónaszék; Friedrich von Kodály cu d-na, Nagyszombat; D-na dr. Karl Arany, cu fiica: Szeged ; Dr. Ludwig Baksa, Hódmezővásárhely ; Inginer de drum de for Árpád Krtotny, Vinkovec; Michael von Tóth cu d-na, Szalárd, etc., etc. In fiecare seară au loc reuniuni, iar 2 ore pe săptămână concerte. Lista de cură indică până acum 1026 vizitatori, care vin din țară și străinătate spre a găsi un sezonul de iarnă alinare și distracție în excelentele băi calde de nomol de la St.Lucasbad, din Budapesta. „ Suntem informați ca s’au pus bazele industriei de panglici, atât de necesară comerciului nostru și care până acum lipsea cu desăvârșire din țară. Inițiatorul acestei nouă industrii pentru țara noastră, este d-1 Marcel Goldmann, din firma I. Grünfeld , M. Goldmann, având ca asociat pe d-1 August Ulheim, mare fabricant din Elberfeld și ca comanditar pe d-l Nestor Cincu, deputat de Ton *fx. Finanțe, agricultură și comercia Finanțe București, 24 Noembrie. Cota valorilor la bursa din București Renta de 185 de milioane din 1903 5% lei 103— KBI/s ; idem de 32 mii. 4 °/n lei 931/a — 94 ; idem de 66 mii. 4% lei 933/t—941/«; id. de 274 mii. 4% lei 95!/4—95!/2; id. de 180 mii. 4% leî 92 — 921/,; idem de 100 mii. 4% A. B. leî 92“/s- 925/8; id. convertit leî 913/*—92. Obligațiuni com. București 4 °/0 leî 901/s—91. Obligațiuni Credit, jud. și com. 5n/n I« lOR/alORfe. Fane. rurale 5 °/, le! 1035/s-1037/g: idem de 4% le! 973fl—98— ; urb. București 5% le! 99.50—99.80 ; id. Iași 5 ° 0 leî 962—968/4 Acțiuni: Banca Națională 3090- 3100. Banca Agr. le! 404—406—. Banca de Scont leî 180—182. Societatea de asigurare : Dacia-România leî 735—740. Naționala leî 915-920. Banca Marmorosch Blank 905—915. Mionede: Napoleonul lei 20.20. Marca germana lei 24.70. Coroana austr. lei 1.OS 1^. Rubla lei 2.65. Sconturi și avansuri: Banca Națională 5—6 °/fi. Casa de depuneri 5%. Devise cek Londra 25.38% ; cek Paris 101.— cek Berlin 124.30. — cek. Viena 105.60; cek Belgia 100.60. Cota valorilor române in străinătate Frankfurt renta de 5% 101.40. Berlin renta de 1892—93 51./0 101.30; idem de 1890 4% 93.10; idem de 1894 4 °/0 91.30 ; idem de 1896 4 °/fl 90.80; idem de 1893 4c/0 90.80. Comunale București 98.25. Cota valorilor străine Consolidele engleze 89u/]5. Renta franceză 99.57. renta italiană 405.55 . Banca otomană 601. Loturi otomane 185.75. Cereale Ultimele operațiuni și cota cerealelor ale pieței Brăila pe ziua de 1â Noembrie Grâu de 74x/2 k. cu 4T/ar7o corp. str. h. 7560 lei 15.3 suta kg. șlep Sulina. Grâu de 77 k. cu 1% corp. str. h. 7300 cu kî 15.30 suta kg. Grâu de 80 kgr. hect. 8400 cu lei 16.25 suta Grâu de 69.500—80 k. vag. 123 cu leî 13.60—16.10«, kg. Secara de 74 k. h. 110 cu kî 13.60 suta kgr. șlep Brăila și vag. 5 de 68—73 k. cu lei 12.70—13.10 suta kg. Orz de 55— 621/a k. vag. 11 cu kî 10.60—4500 kg. Orzoaica de 66 —69 k. vag. 5 cu leî 13.10—13.60 suta kgr. Ovăz de 40—47 k. vag. 11 cu le! 11.05—12.60 suta k. Porumb roșu de 77—80 kgr. vag. 5 cu leî 14 suta kgr. La obor au sosit 154 care cu diferite cereale, vindute cu următoarele prețuri : Grâuleî 35—47.50 de 4 hecto. Rapița de! 35—85.50 de 4 hecto. Secara leî 35----.— de 4 hecto. Orz lei 23—26.75 de 4 hecto. Ovez leî 35——.— de 4 hecto. Porumb le! 36—36.42 de 4 hecto. Ultime depeșî (Telegramele noastre particulare) Cota cerealelor in străinătate Budapesta, 23 Noembrie. Grâu de Apr. cor. 17.20 urc. 2 h. Secară „ ,*, „ 14.18 urc. 2 h. Ovez ,, „ „ 14.30 urc. 4 h. Porumb „ ,, 13.72 urc. 4 N. Colza „ „ 25.70 urc. 10 h. Berlin, 23 Noembrie. Lipsește Paris, 23 Noembrie. Grâu Ianuar. fr. 23.85 scă. 5 c. Făină „ 31.50 scă. 10 c. Ulei de colza ,, 56.50 scă. 25 c. New-York, 23 Noembrie. Grâu disp.ct. 987/8 urc. 10 c. Grâu de Dec. et. 963/s urc. 1/2 c. Grâu de Maia 943 urc. T/s c. Porumb dispon. 531/* urc. 1/2 c. Porumb de Dec. 561/ urc. Fil c. Porumb de Maia 51— urc l/a c. Chicago, 28 Noembrie. Grăi de Decern. 871/8 urc. T/8 c. Grâu de Mai cent. 89— «rc. */8 c. Porumb de Dec. 45 ®/s urc. 1/2 c. Porumb de Mai. 1ő1/* urc. c. ulline isformațiuni VINERI. * D-nii locotenenți Filip loan, din reg Mihaiu-Viteazul No. 6 și Robescu Tardinu, din reg. Argeș No. 4, au fost mutați, pe ziua de 28 Noembrie, unu’ în locul altuia. • Stau înscris până © rî, printre deputații care vor lua cuvîntul cu ocazia discutări la Adresă, d-niî ■ I. Th. Florescu, Gh. Ghițescu, Emil Costinescu, Gr. Buțureanu, Th. Crivăț, Badea Mangâru, V. T. Cancicov, Barbu Catargiu, Radu Mandrea, N. Lahovary și Pascal Toncescu. ♦ In Moldova, de la Tecucii în sus, a căzut zăpadă acoperind câmpiile cu un strat de 10 centimeti. G Secțiunile Camerei au admis ori procetul de lege prin care se deschide un credit de 2.900.000 lei pentru lucrările expoziției naționale. Președinte al comitetului de delegați a fost ales d. Nestor Cincu, iar raportor d. Thoma Cămărășescu. Direcția generală sanitară a trimis o circulară autorităților județene și comunale din țară prin care se roagă să-și dea tot concursul medicilor respectivi, dat fiind că acest concurs e de mare folos pentru stingerea grabnică a epidemiilor. ♦ D. prefect al jud. Velcea a hotărît înființarea a încă unui post de medic-veterinar la acel județ, deoarece față cu întinderea marc a județului, cu numeral însemnat de comune și de animale, cu fregvența diferitelor epizootii și în special cu antraxul care a infectat peste 20 de oameni, cei două medici-veterinari nu pot face față necesităților. ♦ M. S. Regele va semna azî sau mâine decretul pentru nouie numiri din corpul medical. $ Pe domeniul Coroanei Dobrovăț (Vaslui!!) se iviseră câteva cazuri de brâncă infecțioasă printre rîmători. In urma vaccinațiunilor făcute de d. Scarlat, medicul veterinar al județului Vaslui, boala a fost stinsă imediat. ♦ In Ungaria există următoarele epizootii: Febra aftoasă in 23 de comitate : epizotiile porcine în 61; turbarea în 24 ; antrax in 15 ; variola la 6! în 13 ; n.a în 38. ♦ Era urma să se facă la Bursa din Capitală tragerea la sorți a membrilor comitetului Bursei pentru formarea comisiei arbitrate, in vederea judecarea unui diferend de bursă ivit intra d-niî Solomon Blank și Alexandru Braun. Intervenind insă o împăcare tata părți, camera arbitrală nu s’a mai format. ^ Pe ziua de 28 Noembrie au fost mutați: șeful de muzică cl. I Emilian Grigore, din reg. Suceava 10, în reg. Tulcea 33 ; șefii de muzică cl. II, Oscar Purseh, din reg. 4 roșiori, in reg. Suceava 16, și Popovici N., din reg. Tulcea 33, în reg. 4 roșiori. Or. căpitan Cârjescu, din arma cavaleriei, a fost pus în poziție de disponibilitate, fiind numit comandant al companiei de jandarmi rurali din Iași. ♦ Următorii subofițeri plutonieri din arma infanteriei au fost înaintați, pe ziua de 28 Noembrie, ca sub-locotenenți în rezervă și repartizați astfel: Bobocea Gh., din reg. Cantemir 12 în acelaș reg.; Piliuță Gh. din reg. Siret 11 în 6 Tecuciu 24; Râmniceanu Simionescu D. Teodor, din reg. 2 ,geniu în 5 Ialomița 23; Râmniceanu Simionescu D. Marin, din reg. 2 geniu în 5 Ialomița 23. ♦ D. Emilian Dobrovicescu a fost numit maestru învățător la școala elementară de meserii din Baia de Aramă (Mehedinți). ♦ 1).’ Mihail Vlădescu, ministrul cultelor și instrucțiunei publice, a lucrat erî d. a. la reforma învățămîntului normal împreună cu d-niî inspectori generalî aî acestui invețămtnt. In proiectul de budget al anului viitor s’au și prevezut sumele necesare pentru acest proiect de reformă, care în curma va fi depus pe biuroul Corpurilor legiuitoare. ♦ D. Gr. Patriciu, inspector general al învățămîntului primar și normal, s’a întors erî din inspecțiile cari le-a făcut școlilor normale din Iași și Galați, în vederea reformei ce se va face. ♦ Procetul de lege al drumurilor, depus pe birourile Camerei de către d. ministru I. Grădișteanu, a fost admis erî în secțiunile I, III, V și VI ale Camerei, fără modificări. Celelalte secțiuni vor discuta procetul astăzi, când vor continua discuțiunile. ♦ A. S. R. Principele Ferdinand a vizitat erad. a. lucrările de pe câmpul expoziției naționale. A. S. R. a fost Însoțit de d. I. Lahovari, ministru de domenii și d. G. Cerchez, directorul general al poștelor. D In urma repartizarei fondului de 500 mii lei rămași de la vînzarea antrepozitelor de la Giagoga, primăria Capitalei a destinat suma de 120 mii lei pentru plata conturilor de 16 mii pentru canale și 35 mii pentru conducte de apă. ♦ Ministerul de domenii a cerut învoirea primăriei Capitalei spre a instala pe pomi din grădina Cișmigiu cuiburi pentru adapostirea paserilor căutătoare. ♦ Prefectura de Ilfov a făcut cunoscut primărie Capitalei că va contribui cu suma de 20 mileî la construirea pavilionului Central din tîrgul Moșilor. ♦ La 21 curent în orașul Iaș se aflau 109 coșuri de scarlatină, 41 de febră tifoidă și 6 de difterie. După această dată însă nu s’a mai ivit decât un singur caz de scarlatină și acela într’o comună rurală. Cu privire la transformarea abatorului comunal, consiliul de igienă al Capitalei a luat următoarele decizii: 1) Introducerea aparatelor pentru sterilizarea cărnurilor provenite de la animale bolnave. 2) Introducerea unui aparat pentru distrugerea cărnurilor atinse de morfă și carbon. 3) Introducerea aparatelor frigorifere necesare conservarea cărnurilor. 4) Amenajarea unei săli de autopsie și a unui laborator special pentru veterinarul abatorului. 5) înființarea mai multor topitoare de seu. 6) Amenajarea unui grajd special pentru vitele atinse de boli contagioase. 7) Construirea unor compartimente comune pentru tăerea mai multor animale in acelaș compartiment. * La serviciul sanitar al Capitale s’a format o comisie spre a studia chestia comerțului ambulant de cărnuri. Comisia se compune din d-nii dr. Orleanu, medicul șef al orașului și I. Popescu veterinarul șef. Comerțul acesta se va reglementa în sensul ca să nu se permită vânzarea pe strade decât cărnurilor provenite de la animalele taiate la abator, după ce au fost examinate de medicul veterinar. 4 Camera de meserii din Capitală a fost convocată pentru Marți, 29 c. .Tot în aceiași zi se va întruni și comisia numită de Camera de comerț spre a cerceta dosarul alegerea de comitet de la corporația croitorilor din Capitală. * D. N. Teodorescu a demisionat din însărcinarea de vice-președinte al corporației de meseriași din Oltenița-MA. Patru hoți intrară în casă Păcală și unul din el îi zise: — Dacă vei vorbi, să stii ci ești mort. — Nu e adevărat, căci dacă vorbesc este semn că trăesc. «a-®-«»-WS Effi Baam Bam 1. . c WT AM PL AB 2 . DIN CâPJTfi La Nenorocire Balinti Anton, din str. Bănesc!, de meserie tăc tor de lemne, tăind cu un ferăstrău niște butuci groși, scălpă ferestrăul peste mâna stângă, tăindu-șî două degete. El fa dus la spitalul Filantropia unde fu pansat. Servitor necinstit Individul Radu Costache, zis Tui, in vârstă de 18 ani, fiind trimis in ziua de 21 c., de către femeia Constantina Nicolae din str. Te! No. 4 cu un porc, el l’a vândut și și-a însușit banii. Costache a fost prins de agentia poliției și arestat. Nenorocirea de la gara de Nord Lucrătorul Vasile, de la fabrica Iîank, care a căzut de pe o scândură de la o înălțime de 12 metri, pe când lucra la o marchiză La gara de Nord și care și-a fracturat în mod oribil capul și corpul, după cum am spus in numărul de erî, a încetat din viață, ori noapte,la spitalul Filantropia, unde fusese dus. Cadavrul nefericitului lucrător a fost transportat la morgă, unde i se va face autopsia. Prinderea unui escroc Cunoscutul escroc și fost condamnat, Stan Bălceanu, în vârstă de 44 de ani, a fost prins ieri pe când vroia să schimbe un husar fals unui simigiu după str. Carol. Escrocul a fost dus la peliție și băgat la beeiü. Un avort ieri dimineață, pe la orele 10, sergentul cu No. 120 de la postul hotel Union, a transportat la spitalul Maternitatea pe femeea Safta Martin, servitoare la d. Naumescu din str. Biserica Ensa No. 5, care fusese cuprinsă de dureri din cauza unui avort. Se fac cercetări spre a se vedea dacă nu cumva avortul a fost provocat. Groaznica nenorocire de la gara Dealul-Spirel Am vorbit in numărul de ere, de copilul Grigorie Sârbu, fiul lui Ion Sârbu, din str. Lupească No. 52, care a fost călcat de mașina No. 701, condusă de mecanicul Gheorghe Stan, rupându-i cu desăvârșire picioarele de la greznă. După cum am spus, copilul a fost dus la spitalul Filantropia, unde era pe la orele 4 dimineața, a încetat din viață in chinurile cele mai mari. Cadavrul lui a fost transportat la morgă. Arestarea unei pungășoaice Pungășoaica Alexandrina Dumitrescu, zisă șopârla, în vârstă de 10 ani, a furat suma de 40 lei d-nei Maria Cristea, din str. Inundației No. 5. Ea a fost prinsă de agenția poliției și arestată. Furtul din strada Grozăvești Cunoscutul pungaș Slăniceanu, în vârstă de 50 ani, a furat alaltăieri un palton și o sumă de bani d-lui M. Vasiliu, din strada Grozăvești No. 3. Paltonul a fost găsit în d. Enache Andreescu, din calea Griviței 225, căruia pungașul i-l vinduse. Slăniceanu a fost băgat la dubă. Diferite arestări Agenții siguranței au pus mâna pe ziua de erî pe următorii indivizi : Femeia Lina Axente, zisă Victoria Axente, în vârstă de 30 ani, care fiind isgonită din țară se reîntorsese fără autorizație, Heinerich Wilhelm, cunoscutul pungaș Radu Vlăsceanu, Ticu Choon și Covrig Ion, contra cărora existau mandate de condamnare. «* • teriloiul Telegrafic al ziarului „UsdveMSIF3 •mmm tmimm ale ziarului «Universul» Piața cerealehoi-Brăila, 24. — Știrile, din America sunt neschimbate. Continentul este calm pentru grâu și ferm pentru furaje. Posesorii mărfurilor depozitate în magaziile și șlepurile de aci par dispuși să facă concesiuni. Grâul de 78 kgr. cu 16-25 la Sulina ; cele de 72.700 cu 5 la sută cu 14.35 la Sulina. Secara de 71—72 cu 13.80 la Sulina. Porumbul roș și portocaliu cu 13.75—13.85 de pe linie. Din cauza ceței, multe vapoare așteaptă la Sulina. Mărfurile sunt oprite în drum. Frauda Corabia 24.—Grecul Gheorghe Caramanos, misit, fiind însărcinatul mai multor case comerciale, cu cumpărături de cereale a dispărut, defraudând peste 60.000 leî. Detalii prin poștă. măminte relative la furtul de 6.000 leî. — Tentativă de crimă Craiova, 24. — V’am comunicat erî că un însemnat furt de 6.000 leî s’a comis în prejudiciul d-lui Titu Stăncescu, domiciliat în strada Jules Michelet, furt comis prin efracție. Stăncescu, după ce a petrecut cu fostul locotenent de artilerie Paul Iliescu, s’a dus la botei de s’a culcat. Profitând de lipsa lui Stăncescu de acasă, Iliescu s’a introdus în camera aceluia și forțând lacătul ca-V