Universul, iulie 1908 (Anul 26, nr. 178-208)

1908-07-24 / nr. 201

Jom M Iulie 1908 wmammmmmm MMummm Mmmmmmm. La IWCSmiuT în Str. Biserica Pastel Timoo No. 10 Tramvae : Calea Moșilor (la Zece :Me&i) și Electric Bulevardul Pache (la Foișor). Un apartament : 4 camere: antreu, camară, bucătărie, magazie, pivniță. Alt apartament: 5 camere, vestibul, cămară, odae de servitori, bucătărie, 2 magazii, pivniță. Ambele tapetate, perfectă bunăstare și curățenie, cu curți separate și grădini fructifere. Adresa acolo sau Banca București, str. Smârdan 15. 2418 .tit . Eur I, Francezo- Român Calea Plevnei 30, Bucureștii. Cursuri Primare. Liceale complecte. Secție Francesco-Greaca. Elevii interni, externi și cari urmează Școalele Statului. Local propriu pentru școală. Corp didactic ales dintre profesori publici, cunoscuți și bine apreciați. Directori speciali de studiu. Disciplina severă. Atențiune deosebită limbelor moderne. In toți anii rezultate pe deplin satisfăcătoare. Reputațiunea câștigată în cursul celor 14 ani de funcționare în fața autorității superioare și unor părinți, constitue cea mai bună garanție și pentru progresul școalei noastre în viitor. Pregătirile pentru corigenți încep în 15 August, cursurile regulate la 9 Septembrie. Prețuri convenabile. Prospecte la cerere. DIRECTORI : B. Cimein și G. Popa-Lisseanu Profesori la, „Liceul Lazăr“ 2482 fâsăla ora BINE DRESAT. A 88 adresa în ori-ce.zi de la 12—1 d. a., in strada Plantelor 19, București. 3082 î teH71E fiind înlocuite cu alteia mai marii se vând cu prețuri moderata și anume : 1 locomobilă stabilă, fabricațiunea franceză 25 cai putere; în cea mai bună stare, fairbucșă și oglinzii noul de tot; 1 motor de gaz aerian« transportabil și pentru, benzină« (fabricațiune germană) 5 cM putere; 3 prese de mână cu spindel| (șurub) 60 m.m. diametru ; 1 presă| de 100 m.m. diametru de mișcați cu piciorul ; 2 foarfeci de tăiat| tablă; Diferite roate și transmisiuni.—A se adresa sub «M. 500»! la Agenția de publicitate Carol I Schulder , Co., București, str. I Karageorgevici, 18. 2406 CĂIȚE FOLOSITOARE A apărut în editura librăriei M. Iliescu, din Roșiorii-de-Vede, «Calculatorul» pentru cereale, cu prețuri gata până la 105 dubli denaturi, lucrat de d-l Ioan T. Cruțescu, fost revizor școlar. Mai cuprinde : măsurile vechi din Moldova și Dobrogea, transformate în noul și monedele străine cu valoarea lor în lei noul, etc. Această lucrare, prezintă o deosebită importanță și este de mare folos : producătorilor agricoli, sătenilor, comercianților, etc., înlesnind transacțiile de producte. Calculatorul este așa întocmit, că se poate purta în buzunar de cumpărători. Se folosește și neștiutorilor de carte, dar cunoscători de numere. Se află de vânzare la toți librarii diin țară. In localitățile unde nu se găsește, doritorii se pot adresa editorului, trimițând costul, plus porto 20 bani. Prețul unui exemplar este numai 4 iaf. 2381 La VIILE și PEPIULE d-lui PETRE BALACEANU gara Scăeni, se vinde cantități mari de PERSICI excelente pentru masă și compot, precum și — STRUS 1Î12 DE MASA — ? i pentru must. Telefon prin loești. Un sfert de oră de tren de la Pepinieră la Ploești, 6 trenuri pe zi. 2362 D-rul I. L. STROE SPECIALIZATIV BOL! ISTERIA MIMI (Diabet, Gută, Obezitate, Constipație cronică, etc.) în clinicile profesorilor C. von Noorden (Viena) și Fr. von Müller (München). Consultația ae 6—8 pm. Pentru cei lipsiți de mijloace, gratuit, de la 8—9 a. m. 44.—Strada Coltet,—14 Telefon 21/35 2313 DOCTOR ViJITîil SCI Specializat la Paris și Berlin în ‘ BOALE DE OCHII RSlalație modernă complectă p- operații și examinarea precisă a «aderat Consult. 46. Str. Virgil. 75 ȘI CAUTĂ (Sg e5.r) Societatea Anonimi Romină pentru exploatare de păduri „LOTRU“ 8004 traverse de stejar pentru construcțiunea unei căi ferate A se adresa pentru detalii la sediul Societăței București, strada Doamnei Vo. 21. 2408 SE CAUTĂ la Fabricatie Ciocolată, BERINBEY L’X magaziner și tm supraveghetor in fabrică, ambii ca garanție. 2012 fabrică nave ca. administrator intern, un domn foarte cinstit, inteligent și energic, bun gospodar, care a fost la o asemenea întreprindere sau la o mică moșie și care știe să angajeze muncitori și a se dirija la lucru. .Se preferă fost comerciant la cetate de cel mult 45 ani care a făcut școli. Oferte cu referențe de primul rang cu indicarea de detailuri aupra trecutului și stânci actuale] se vor adresa sub «B. 90» Agenției de publicitate Carol Schulder & Comp., București, strada Karageorgevici No. 18. 2407 marelui vizir, Said Pasta, deoarece nu mai pot avea încredere in guvernul sau dacă va continua să păstreze linia de conduită actuală. In cercurile suno-turce se exprimă între altele indignarea că de atâtea zile de când s’a proclamat Constituțiunea pe nici o clădire publică nu s’a arborat drapelul turcesc și nici un vapor turcesc din port n’a tras salve in onoarea acestui mare eveniment. Contrastul acesta între atitudinea indiferentă a guvernului și entuziasmul populațiunei din Constantinopol pentru acordarea Constituției, e considerat ca unul din simptomele cele mai vădite că guvernul, deși a urmat impulsiunei împrejurărilor, rămîne totuși rece față de noua transformare a ordinii de lucruri. Surghiunți reîntorși la Constantinopol Berlin. 22. — «Koeinische Zeitung» anunță din Constantinopol că vaporul german «Terapia»" a adus ieri acolo mai multe sute de surghiuniți, printre care se află și ultimul membru care a supraviețuit primului parlament turc din 1876. Acesta a stat in surghiun timp de 32 ani. O mulțime enormă a făcut ovațiuni entuziaste bătrînului luptător pentru libertate. Altă demisie în minister Viena. 22.—Telegramă din Constantinopol . Se prevede că și ministrul de interne va demisiona. E probabilă numirea lui Redjib Pașa, guvernatorul Tripolitaniei, ca ministru de razboiu. Deși ii lipsesc ideile militare moderne, el posedă totuși încrederea sultanuui și a armatei. Reîntoarcerea unui pașă proscris. Progrese constatate Londra. 22.—Depeșă din Constantinopol: Eri s’au ’ întrunit aci toate comitetele pentru a saluta pe Nazim Pașa, fiul marelui Ali Pașa. Nazim s’a întors din exil unde fusese trimis din causă că își rupsese epoletele și refuzase de a mai servi când aflase că autoritățile voiau să î perchiziționeze casa. El fusese condamnat la 5 ani de fortăreață, la Erzerum. După ce-șî făcuse pedeapsa, i se interzisese de a se reîntoarce în patrie. Guvernul ii acordase o pensie de 30 de bani pe zi pentru ca să nu moară de foame. De trei ani Nazim făcea pe salahorul, când sultanul îl resabilită complet. —In populațiune domnește mare nemulțumire din cauză că orice concesiune trebue să fie dobândită printr’un ultimatum și prin alte amenințări. Afară de aceasta, din diferite părți se caută a se provoca excese cari de altfel sunt imediat reprimate de către comitete. "In general se observă mari progrese în toate ramurile administrațiunii. S’au făcut șapte oferte pentru înființarea unui serviciu telefonic. S’au prezentat 300 de cereri pentru fondări de fabrici. Au isbucnit și trei greve, cari au fost însă reprimate. O victimă a intrigelor Londra, 22. — Vasul cu pânze «Maria», pe bordul căruia a" scăpat Izzet "Pașa, oprit la Dardanele "de autoritățile turcești cari voiau să obțină extrădarea fugarului, a plecat mai departe d impreună cu fugarul, din ordinul ambasadei engleze. Izzet Pașa a depeșat ziarelor spunând că el e cel mai devotat servitor al Statului și declarându-se victimă a intrigelor. VNSFA.1 PJS ZI Gigot de berbec a sa pro■pen cale.Se împănează carnea cu usturoiu. Se opărește în mai multe fierturi, usturoiu, se trece doar in apă rece și când s’a scurs, într'o cratiță cu bulion și zeamă. Se scade și se servește peste gigotul fript. „Universul“ — i. PROVINCIE(De la corespondenții noștri particulari) Luni, 21 Iulie, BOTOȘANI.—Cor militar.Eri Duminică, fiind Sf. Vie, la biserica S-ții Voevozi din strada cu același nume, răspunsurile leturgice au fost cântate de către corul militar al bat. 8 vânători de la noi. Acesta este primul cor leturgic militar care ia întâia dată parte în mod oficial la săvârșirea unui serviciu religios. Corul este pe mai multe voci și pus sub conducerea d-lor locotenenți Constantinescu și Galușcă. Au azistat cu această ocaziune, pe lângă d. colonel Boureanu, comandantul bat, și un public numeros din toate straturile societăței, compus din ofițeri și civili. Corul a făcut o frumoasă impresie. Pe A fRA X—Tâlhărie. — H. Gh. Ichim, după ce întârziase prin oraș, se inapoie spre casă cam pe înserate, pe șoseaua care duce la Roman. La o răspântie a drumului a fost întâmpinat de douî necunoscuți cari după ce l’au maltratat sălbatic, i’a și jefuit de suma de 100 lei și de obiectele ce le avea asupră î, după vara ispravă tâlharii au dispărut. Judiciare.—D. A. Fordianer, împreună cu cei patru foști amploiați ai săi, implicați in fraudele de la pădurile Statului, au fost eliberați pe cauțiune. GIURGIU.— Reclamațiune.Mai mulți cetățeni din str. Alexandri și Principele Nicolae au reclamat ministerului de interne contra faptului că se tolerează funcționarea unui pretins teatru de varietăți care in realitate e un loc de desfrâu. In acea petițiune se arată numeroasele orgii ce se comit în toate nopțile in acel local, din care causă liniștea locuitorilor e turburată, iar familiile locatarilor din acea parte se văd în imposibilitate de a se preumbla pe acea stradă. S’a reclamat și ministerului de finanțe, cerăndu-se ridicarea dreptului de a se vinde băuturi spirtoase în acest local, întrucât antreprenoarea Hana Steiner nu întrunește condițiile cerute de art. 3 din legea cârciumelor. Prinderea unui pungaș. Poliția locală a reușit să prindă astă seară, pe individul Samson Bende, din comuna Militari (Ilfov), care fiind in serviciul unui cârciumar a dispărut din comună cu suma de lei 3000 lei furați de la stăpânul său. Numitul venise la Giurgiu cu o trăsură de piață cu No. 896 din București. La perchiziția făcută s’a mai găsit asimra lui 144 lei și 80 bani. SINAIA.—Concert.—La concertul simfonic dat Duminecă la Capsa de către muzica ministerului de instrucție a asistat si M. S. Regina. Sala era arhiplină. Concertul a avut un succes desăvârșit. Suverana a felicitat călduros pe d. prof. Dinicu. Al douilea concert simfonic se va da Dumineca viitoare. DIN TARILE BALCANICE Ordinul dat de junis-turci de a se sluji panahiile în toată Macedonia pentru sufletele bulgarilor căzuți în lupta contra regimului vechio-turcesc a produs o foarte bună impresiune în cercurile bulgare și se consideră ca un mijloc de cimentare a relațiilor dintre ambele popoare. A Kranov, primarul Sofiei, a demisionat din postul sau. Ca singurul candidat care ar avea șansă sâ fie ales în locul său este desemnat Er. Circov. Dr. Nicilov, un cunoscut luptător macedonean, fiind liberal din închisoarea de la Salonic, a sosit la Sofia. * Comitetul sune-turc din Salonic a telegrafiat reprezentantului säu din Sofia cum că dându-și amnistie pentru toate delictele, toți bulgarii macedoneni sunt poftiți să vie în Macedonia pentru a duce lupta împreună. în urma acestora, o mulțime de bulgari macedoneni au și început să sosească din întreaga provincie la Sofia și se pregătesc să meargă în Macedonia. Comitetul organizațiunii bulgare din Macedonia a cerut comitetului juneturc condițiunile în care s-a tratat între Sultan și junis-turcî acordarea Constituțiunii, precum și care sunt dispozițiunile din Constituțiune care urmează a fi schimbate, pentru a se ști în ce condiții se poate face înțelegerea turco-bulgară. Junii turcî își vor arăta punctul lor de vedere cu prilejul acțiunii comune în vederea alegerilor. dosasiliffîl Émaisalustrați ® altoii Ușurate Au fost numiți membri din partea guvernului in consiliul de administrație ai Casei rurale, pe termen de 4 ani, d-nii Corneliu R. Manolescu,consilier la înalta Curte de casație, Al. Constantinescu, M. Săulescu și P. Brătășanu, iar ca censori pe 2 ani d-nii G. V. Negroponte și Iulian Vrăbiescu. * Au fost delegați in consiliul de administrație al Casei rurale d-nn. Carabatescu din partea consiliului superior al agriculturei; B. Missir din partea Creditului rural; I. G. Duca din partea Casei centrale a băncilor populare. * ¥ s Consiliul de administrație al Casei rurale a ținut întâia sa ședință era, ia 3 d. a., la ministerul de domenii, in prezența d-lui ministru Anton Carp. Ședința a fost prezidată de către d. Costescu-Comăneanu, președinte de virstă. Constituirea biuroului s’a amânat in toamnă. S’a ales o comisie de 3 membri, compusă din d-nnx. V. Bratianu I. G. Duca, și M. Săulescu, care va face lucrările pregătitoare în vederea funcționarei Casei rurale. Consiliul a mai hotărît numirea d-lor St. Meitani, deputat, și G. Danieleanu (junior) ca avocați ai Casei rurale. * * H S'a intervenit la Casa de depuneri și la toate administrațiile financiare din provincie, unde s’au depus sume pentru plata acțiunilor Casei rurale, ca ele să verse sumele pe seama nouei instituțiuni financiare. ȘTIRI IM STRELIWAȚI — Prin poștă — Un comitet din sinul emigrațiunii macedonene din Sofia va da zilele acestea un mare banchet în onoarea profesorului Miliucov, șeful cadeților ruși, care a venit să revadă orașul in care pe vremuri a fost profesor universitar. La banchet vor lua parte fruntași ai mișcări macedonene și ai partidului democratic. Ministrul de interne bulgar a convocat o comisiune spre a studia cestiunea reformei electorale, a garantării cât de mari a votului secret precum și a introducere! sistemului de reprezentare a minorităților. Sandanski continuă să fie sărbătorit. La Salonic s-a format un comitet compus din juni turci și alte organizații care să dea un banchet în onoarea lui. Prințul Wilhelm de Hohenzollern a sosit Vineri la Berlin. Roosevelt a primit președinția «Ligeî pentru "arbitaj" și pace». In cuvântarea pe care a rostit-o Vineri către mulțime Sultanul, a spus, între altele : «’Mi iubesc poporul. Până acum am fost înșelat de trădători. Voi v trăi cu poporul meu, iar poporul va trăi cu mine. Sunt sigur de credința sa.» La Budapesta a apărut o broșură senzațională. George Nastici, care a fost martor principal în procesul bombelor din Cétinge, face în acea broșură noui destăinuiri. El declară că în prezența sa s’au fabricat bombe în arsenalul armatei sârbești din Kragujevaț, bombe cari nu erau destinate pentru Cetinge, ci mai curînd pentru cauza propagandei sârbe iredentiste. Afirmă că in Belgrad se formase o ligă revoluționară, din care—pe lângă Nasticî și alții— mai făceau parte o rudă de aproape a regelui Serbiei, lașa Nenadovici, redactor la «Slovensky lung», și deputații croați Pribirjevici și Burisavljevici. Liga avea un statut revoluționar care putea duce la o răscoală generală a Slavilor de la Sud. La broșură e anexată o reproducere fotografică a acestui statut. Autorul statutelor e căpitanul Pribicsewici, acum în armata sârbească și fost înainte în cea austriacă ; el e fratele deputatului amintit mai sus. Nasticî accentuiază faptul că planurile ligei erau foarte bine cunoscute de către curtea sârbească și că moștenitorul tronului, prințul George, o ajuta bănește. .". Banca otomană din Constantinopol a informat guvernul că e gata" a veni în ajutorul tezaurului. In așteptarea aprobarea parlamentului pentru contractarea unui împrumut, banca a și anticipat 50 mii lire turcești și va mai da și alte sume pentru ca guvernul să poată eși din dificultățile actuale. Unul din cei mai influenți sioniști din Londra, întrebat de un ziar, a spus că rezultatul imediat al noului regim constituțional în Turcia va fi probabil că se va permite ca propaganda sionistă sa se facă de aci incolo pe față, in Turcia. Congresul de geografie, întrunit la Geneva, a trimis o depeșă exploratorului Charcot și a primit o depeșă de la exploratorul Peary, care s-a îmbarcat la Sidney spre a merge la polul Sud. O sângeroasă dramă de familie a emoționat orășelul unguresc Tiszaladány. Un tânăr de 22 ani anume Nagy, fiul subprefectului local, a ucis cu focuri de revolver pe a doua nevastă a tatălui sau și pe o tânără încântătoare de 17 ani pe care d-na Nagy o avea din prima căsătorie , apoi și-a tras un glonț în piept. Drama s-a petrecut noaptea. Tânărul a pătruns in camerile unde dormiau femeile și le ucise înainte ca ele să fi putut chema in ajutor. Rana lui e ușoară. Nagy declară că iubea fata și că ea ’i împărtășia dragostea. Din nefericire, d-na Nagy se opunea la această căsătorie. Fata î și retrase cuvântul dat și avea să se logodească cu un ofițer din garnizoana vecină Desperat, tânărul preferă s’o omoare decât s’o știe a altuia. O CZIGISIA.nici Nimic nu pune prestigiul și averea unui stat într’o primejdie mai mare decât o șovăire nesfirșită între două sisteme contrare, sau, ceea ce e și mai rău, lipsa completă de sistem. INFORMAM MIERCURI * In ziua de 5 Septembrie a. c. se va ține examenul pentru admiterea de elevi in școală practică de cartografie și gravură de pe lângă institutul geografic al armatei. Cursurile acestei școli țin 2 ani. Elevii vor fi externi, iar cursurile gratuite. Cererile se vor adresa direcțiune institutului geografic, cel mai târziu până la 25 August a. e. D D-nii Bucur Isbășescu, actual șef de depozit cl. Ilă, în adția exterioară a regiei monopolurilor Statului, și C. Atanasiu) actual șef de secție cl. Il-a, în serviciul secțiunilor de credit agricol și viticol, au fost transferați unul In locul altuia. * D. I. V. Dumitriu a fost numit grefier-contabil la arestul preventiv din jud. Vlașca. * Administrația casei școalelor a fost autorizată să primească de la casa de economie, credit și ajutor a corpului didactic un împrumut până la suma de 900.000 lei, cu scopul de a se împărți tot ca împrumut comunelor rurale cari vor construi localuri de școală. * D-nii Petre I. Gr. Morcovescu și C. Filipescu au fost numiți controlori agronomi, în serviciul Casei centrale a băncilor populare. * D-nii Al. E. Niculescu, C. Popescu-Pașcanu și P. Dumitrescu, au fost numiți impiegați cl. II-a. în serviciul exterior al finanțelor. » Consiliul general al jud. Buzau e convocat în sesiune extraordinară pe ziua de 31 August. ^ D. N. Georgescu, copist la prefectura de Ialomița, "a fost înaintat registrator. * D. G. Creangă, secretar general al ministerului industriei și comerțului, a plecat aseară la Budapesta spre a studia organizația ministerului ungar al industriei. Casa școalelor va clădi în Slobozia-Mihălceni, un local de școală primară în valoare de 16 mii lei." * D. Ion Cârlovaș, impiegat în administrația Casei școalelor, a fost înaintat subșef de birou. * Bucovinenii cari urmează cursurile de vacanță la Universitatea din Iași, vor vizita in curând, mănăstirea Curtea-de-Argeș. Consiliul de miniștri a aprobat construcțiunea unui pasaj superior în stațiunea B. M. din Capitală, pentru deservirea șoselei Crângașilor. Valoarea construcțiunei este de 225 mii lei in total. * I. procuror general Leonescu, din Iași, a fost era la București in inspecție. * Al 4-lea congres universal esperantist care se ține anul acesta la Dresda de la 16—22 August și n. va fi vizitat de un număr de esperantiști mult mai mare ca cele anterioare, deoarece acest congres a căpătat o însemnătate neașteptată prin patronagiul acordat de regele Saxoniei, după ordinul căruia opera regală din Dresda s-a pus la dispozițiune pe ziua de 19 August pentru reprezintarea in esperanto a «Ifigeniei in Taurida», de Goethe. Primăria orașului Dresda a dat casei congresului 3000 mărci. Poliția din Dresda a instruit 24 polițiști în esperanto, cari vor purta semnul esperantist. Congresiștii vor putea face uz gratuit de vagoanele tramvaelor orașului în zilele congresului. Din România va participa la congres d. R. Fischer, "președintele soc, esperanto din Galați. d- Nedjib-bey, consulul Turciei la Brăila, a fost înaintat consul general al Turciei la București. * Regia a primit o însemnată comandă de tutun și țigări pentru Persia. * Astă seară, Miercuri, cinematograful Pathé Fréres va da o mare reprezentație, cu vederi din România, in folosul societăței «Țesătoarea». * Deoarece fructele crude sau stricate provoacă diferite boale, în special disenterie, primăria Capitalei a ordonat agenților polițienești și sanitari ca toate fructele crude sau stricate, ce se vor găsi în comerț stabil să fie confiscate și trimise serviciului sanitar ca să fie denaturate. In «Medizinische Klinik» din Berlin, d. dr. E. Toff din Brăila publică un referat in care dă seamă despre al 12-lea congres al medicilor, despre adunarea anuală a societății pentru profilacția tuberculozei, despre «Vatra Luminoasă» și despre măsurile luate de primăria Bucureștilor pentru controlul alimentelor. La Societatea «Sborul» a cicliștilor din București, va ține mâine, Miercuri, 23 Iulie, orele 8 seara, o ședință extraordinară la sediul sau din Intrarea Zalomit (lângă Cișmegiu) în vederea marei serbări sportive ce societatea a organizat-o pentru ziua de Sâmbătă 2 August, in grădina și sala Colosen mi Opler, precum și pentru înscrierea membrilor cari voesc să ia parte la excursiunnea pe care soc. o va face în zilele de 15, 16 si 17 August a. c. ia T.Severin ȘTIRI JUDICIARE ♦ Am publicat c’a încetat din viață Leon Duculescu, vechiu grefier al consiliului de război al corpului II de armată. Era consiliul ținând ședință, d. locol. Popescu, substitut de comisar regal, a adus aceasta la cunoștința consiliului. D. președinte colonel Dragotescu spună că consiliul ia act cu regret de trista veste și va aviza în ce privește înmormântarea. * D. judecător Popovicî, de la cab. 4 al trib. Ilfov, a continuat și era instrucția în afacerea fraudelor de la Vama-poștă. A fost ascultat er. d. Stefi Stamate, șeful vămei din Vârciorova, care fusese mai înainte sub-șef al vamei poșta din București. D. judecător a constatat că comerciantul Moisescu, proprietarul magazinului Luvru, în decursul anului trecut, a introdus marfă în valoare de peste 800 mii lei pentru care ar fi trebuit să plătească vamă aproape 200 mii lei, pe când în realitate n’a plătit decât 38 mii lei. Marfa introdusă constă mai ales din dantelărie și mătăsărie. 4 C. procuror M. Ferichide, de pe lângă tribunalul Ilfov intorcându-se din concediu, și-a reluat erî ocupațiunea. ’"ștîsm^golarF” ♦ Academia Română reamintește că cererile pentru admiterea de bursiere in institutul de fete «Ioan Oteteleșanu» de la Măgurele, se primesc la cancelarie în toate zilele de lucru. Bursele vacante sunt în număr de 16. ❖ Direcția Academiei de muzică și artă dramatică, reorganizându-și clasele pentru viitorul an școlar și introducând catedre noui pentru cursurile de canto, piano, vioară și alte instrumente, face cunoscut doritorilor de a ocupa aceste catedre, că-șî pot adresa cererile chiar de a puim la secretariatul școalei, str. Aureliu 33. înscrierea elevilor cu începere de la 1 August și până la 6 Septembrie, când se deschid cursurile. ȘTIRI MILITARE ♦ D. general Averescu, ministru de razboiu, care se află in concediu, va sosi în Capitală in cursul săptămânei viitoare. i» D. intendant Zaharia, șeful intendenței din ministerul de războiu, a plecat în concedii pentru 40 de zile. ♦ D. intendant Vârtojeanu, șeful direcției 8-a intendență din ministerul de razboiu, a obținut un concediu de 30 zile. —■gMOBBEB3CK!!&9&ȘTIRI ARTISTICE— La grădina „Postelnicii“ (strada Țepeș-Vodă 391, Sâmbătă 26 Iulie va fi o reprezentație dată in beneficiul d-lui C.Marinescu cu concursul mai multor artiști. Se va juca piesa „Femeile din Mexic“, comedie în 3 acte, începutul la orele 9 juni seara. Corporația lăcătușilor, fierarilor, caretașilor și potcovarilor din București, convoacă pe toți membri săi, fără deosebire de naționalitate, în adunare generală pe ziua de Dumineca 27 Iulie a. c., orele 9 dimineața, pentru darea de seamă și descărcarea comitetului de gestiuneă financiară pe anul 1907—1908. BIBLIOGRAFII A apărut : No. 11 din revista „Frăția românească“ din Iași, cu un bogat sumar. — No. 340 din „Biblioteca pentru toți“ cuprinzând „Darwinianul“ da Emile Fernere. Prețul volumului 30 b. Ca vânzare la librăria Alcalay și în toate librăriile din țară. — Volumul I din „Anuarul național al românilor de pretutindeni“. Prețul 4 lei. Buletin atmosferic al Institutului meteorologic pe ziua de 22 iulie 1908 înălțimea barometrului 0 ° 762.0 mm. Temperatura aerului 14 °.8. Starea cerului acoperit. Vîntul calm. Temperatura maximă de era 25 °. Temperatura minimă de azi 11 °. Erî a plouat cu întreruperi în partea de jos a Moldovei, în Dobrogea, în estul și in partea centrală a Munteniei. Mai pretutindeni cantitățile de #1m au variat între 2 și 7 milimetri (2 la 7 litri pe metru pătrat). Timpul s’a răcorit mult în toată țara , în nordul Moldovei, în regiunea dealurilor și de munte, s’au înregistrat mai pretutindeni temperaturi maxime sub +25 °, iar in regiunea de câmpie ele au variat între +25 ° și -1 28 °. Noaptea rece, termometrul coborându-se în partea de câmpie între -1~l ° și +13 °, iar la munte și în o bună parte a Moldovei între +9 ° și +6 °. La Câmpulung și Sinaia în cursul zilei termometrul nu a atins decât respectiv +19 ° și --14 °, iar în cursul noptei în ambele localități temperatura s’a coborât la +5 °, care este cea mai joasă din țară. Către dimineață cerul s’a înseninat in toată țara și mai pretutindeni austrul suflă slab. Ca și la București, în câteva localități de câmpie din partea centrală a Munteniei a fost ceață deasă pe scurtă durată. Timpul este pretutindeni frumos și liniștit. Barometrul aproape staționar, presiunea atmosferică fiind în mijlocie către 762 milimetri. A plouat la : Nicorești 4 mm, Costești 5, Scurtești 9, Vlăduleni 2, Cezieni 3, Petroșița I, Cosmești Ii, Filiu 4, Solești 2, Urziceni 5, Grinzla 4, Slobozia 3, Ciochina 7, Ocnele Mari 3, Oltenița 3, Slatina 2, Piua- Petrei 3, Sarichioî 10, Juriiofca 9, Popești 2. satulfuiö ® mmmm IN ROMANIA — Pe ziua de 22 iulie — Dunărea crește pe toată întinderea, afară de T.-Severin unde , e staționară. Apele au următoarele cote in centimetri, în raport cu etiagiul : la Turnu - Severin 2.19; Calafat 2.23; Bechet 1.94; T.Măgurele 1.78; Giurgiu 2 ; Oltenița 1.78 ; Călărași 1.46; Cernavoda 1.51; Gura-Ialomiței 1.44; Galați 1.25; Tulcea 74; MJTzT La dantist. Dantistul.r-Are « nevoe, d-le,să deschizi gura mai mare. Atâta mi-ajunge. Clientul.—Mi-am spus că trebue să intri cu cleștele. Dantistul.—Cu cleștele da , dar eu rămân afară. Finanțe. Agricultura și taesteM București, 22 Iulie. Finanțe Cota valorilor ia bursa din București Renta de 1894 530 lei 10i ®/t~102 > iá. de 185 mii. 55/0 lei 102—1021,2 ; idem de 32 M» milioane 4s/0 lei 901/2—91 ; id. de 50 milioane 4% lei 901/3—91 ; idem de 274 milioane 4 °/0 lei 94—941/4 ; idem de 45 milioane 4 °,0 lei 91—91 idem de 120 mii. 4 °/0 lei Dl1/^—913/4; id. de 90 de milioane 1 ° 1, isi 91 — 0 Băj ; idem de 180 mii. 4"/C lei 91 — Ql1/... idem de 100 milioane A. R. 4 °/0 lei 915/g—9D/S/ idem convercite 4 °/0 lei 91«/4. Obligațiuni com. București, 1903- 1906 40/, 871/4-871/2, id. Craiova 5*/0 lei 9612 97, id. Iași 41/2 °/1 92, idem Ploești 5 °/0 lei 95. Obligațiuni Credit jud. și com. 3s/0 lei 1021/3—1023/4; id. 41/a% lei 93.65^ Funciare rurale 5,10 lei 983/1; id. 4 °/a lei 873/s 87c/8 ; urbane București 51/a lei 97—971/4 ; id. Iași 5u/q 94—94V*. Acțiuni : Banca Națională 4320— 4340. Banca Agriei 420-423. Bank of Promn: lei 231—233. Banca de Scont lei 1â0 132. Banca Marmorosch-Blank & Ce. lei 910-920, id. emisia 3-a lei 880—890, Generala Română lei 1705- 1715. Societăți ás asigurare : Dacia-România lei 710—714." Naționala lei 830- 840. Devise: Ok Londra ofícit 28.481/a, cerut 25.213/4. Cek Paris of. 100.40, cer. 100.30. Cek Berlin of. 123.65, cerut 123.55. Cek Viena oferit 105.35, cerut 105.25—. Cek Belgia of. 100.10, cerut 99.95. Cereale Ultimele operațiuni și cota oficială ale pieței București, pe ziua de 21 Iulie Grâu nou de 77 kgr. cu 3 suta corpuri streine, kgr. 100.000 lei 18.50 suta kgr. gara Lehliu. Grâu de 1908 de 77 kgr. deci. 2800 cu lei 13. hectolitru gara Vidra. Orz de 1908 kgr. 100.000 cu lei 13.25 suta kgr. gara Ploești. Orz de 1908 kgr. 500.000 cu lei 13.10 suta kgr. gara Titu. Ultimele operațiuni și cota oficială ale pieței Brăila pe ziua de 21 Iulie Grau de 77 kgr. cu 3 suta corpuri streine vag. 60 cu lei 19 suta kgr. predabil în luna Octombrie. Grâu de 75 kgr. cu 5 suta corpuri streine, vag. 20 cu lei 19.30 suta kgr. șlep bordo Brăila. Grâu de 778/4 kgr. cu 1/2 sută corpuri streine, tone 528 cu lei 19.40 suta kgr. șlep bordo Sulina. Grâu de 72—82 kgr. cu 2—23 suta corpuri streine, vag. 227 cu lei 18.15—21.10 suta kgr. Brăila. Porumb vag. 35 cu lei 14.50 suta kgr. șlep Sulina. Ovăz de 34—44 kgr. vag. 90 cu lei 11.70-13 suta kgr. în magazie Brăila. Orz de 58—65 kgr. vag. 11 cu lei 13.70— 14.50 suta kgr. Secară de 66 î 4-7216 kgr. vag. 20 cu lei 16.50—17.35 suta kgr. — ULTIME B 2 PEȘI — (Telegramele noastre particulara) Cota cerealelor in străinătate Budapesta, 21 Iulie. Grâu Oct. cot. 11.18 urc. 4 h. Secară Oct. ,, 9.38 invariabil. Ovăz Oct. ,, 8.21 scă. 2 h. Porumb Oct. ,, 7.62 urc. 2 h. Colza ,, 16.30 urc. 5 h. Berlin, 21 Iulie. Berlin, 21 Iulie. Grâu de Sept. m. 200.75 urc. 1 m. Secară ,, m. 177.75 invariabil. Porumb ,, m. 154.50 urc. 1 m. Paris, 21 Iulie. Grâu de Sept. fr. 23.î5 urc. 10 c. Făina ,, ,, 30.65 urc. 25 c. Ulei de cobza ,, 80.— invariabil. New-York. 21 Iulie.Grâu disc, cent. 1033/4 urc. 23 g c. Grâu de Sept ,, 1025/8 urc. 25 s c. Grâu de Dea. „ 1013^ urc. 27/8 c. Porumb disp. „ 86X/S urc. 11/3 c. Porumb Sept. ,, 835;s urc. 108 c. Porumb Dec. ,, S43/s urc. 7/8 c. Chicago, 21 Iulie. Gran da Sept. cent. 94s/g urc. 2 c. Grâu de Dec. ,, 983/4 urc. 2Ifi c. Grâu de Mai ., 100/4 urc. 25,,g c. Porumb de Sep. ,, 761/2 urc. Urc. Porumb de Dec. ,, 651/4 urc. 23/gc. Porumb de Mai 651,a urc. 21,1. Londra, 21 Iulie. Sărbătoare: Liverpool, 21 Iulie. Grâu susținut. Porumb susținut. Orz calm. Colza calm. Constanța, 21 Iulie. Grâu calm din causa lipsei de cerere. Porumbul susținut au oferte restrânse. Timpul senin. © b@um mumm&ia Marți, 22 iulie. Târgul a fost slab. Prețul cerealelor Grâul de calitate superioară se vinde cu 100—115 lei kila. Cel de calitate mai inferioară cu 90—100 lei kila. Orzul se vinde cu 58—65 lei kila. Ovăzul cu 46—59 lei kila. Secara cu 75—85 lei kila. Porumbul cu 60—70 lei kila. Prețul nutrețului Fânul de calitate buna se vinde cu 95—110 lei mia de kgr. Cel de calitate mai inferioară cu 80—95 lei mia de kgr. Paele de melü păsăresc se vînd cu 85—100 lei mia de kgr. Celelalte feluri de pae cu 35—45 lei mia de kgr. Prețul vitelor Perechea de boi mari și grași se vinde cu 700—750 lei. Boii buni de jug se vînd cu 600—700 lei perechea. Boii de rînd cu 500—600 lei perechea. Prețul vacilor variază între 90— 180 lei una. Caii buni de trăsură se vînd cu 250—500 lei unul. Caii de rând cu 80—200 lei unul. Prețul lemnelor Lemnele de cercojite se vînd cu 22 — 24 lei mia kgr. Cele necojite cu 21—23 lei mia de kgr. Lemnele de șleau și cele amestecate se vind cu 18—21 lei mia de kg. Litime infernațulni MERGURI. * D. C. Nicolaescu, actual, secretar general al ministerului de interne, a fost numit pe ziua de 1 August director al Casei rurale. D-sa a ținut era în cabinetul d-sale, la câțiva din funcționarii superiori ai acelui minister cari venise cu hârtiile la iscălit, o cuvântare prin care și-a luat rămas bun de la dânșii, recomandându-le in acelaș timp să dea concursul noului secretar general d. N. N. Săveanu. S’a aprobat regulamentul organizarea unui serviciu de ecarisaj și înființarea unui cimitir de animale în Ploești. * Consiliul tehnic superior a luat in cercetare propunerea ca, la transporturile de oi, să se admită câte un însoțitor la fiecare vagon, cu jumătate din prețul clasei III pe liniile C. F. R. O D. V. Ganea, învățător definitiv la școala din Slava rusă (Tulcea), a fost transferat in același calitate la școala din comuna Râpele (Bacău), iar d. I. Somnela de la Teșiia la Băltești (Prahova). ♦ D. Corivan, in urma unei serii de explorațiuni, a cerut ministerului de industrie concesia exploatărei pe teritoriul comunei Damiana (Dâmbovița) pe un perimetru de 600 hectare teren de aluviune aparținând Statului și care ar fi auiliat. Faptul acesta ne arată că există la noi aluviuni destul de bogate în aur. Numeroși crescători de animale din țară au cerut ministerului domeniilor să le procure berbeci și oi de Astrahan pentru ameliorarea rasei. Ministerul a decis să se cumpere pe socoteala crescătorilor, exemplarele ce se cer. Toți acei cari vor dori să cumpere berbeci și oi de astrahan să caute a se adresa din timp ministerului, la serviciul zootehnic. • D-ra Sofia preotul Marin Vulpescu din Lupșanul (Ialomița), nepoata P. S. S. Arhiereului Sofronie Craioveanul, s’a logodit cu d. Ion Popa din Buești (Ialomița), diplomat in teologie. ■f» In invățămîntul primar s’a făcut următoarea mișcare : Mateiu Iliescu, de la Mădularî (Olt) la Ușurei, postul II. Postul II din com. Petroșani și postul I din Mădulari (Olt), Moinolești, Bunești și Păucești- Magiași, de la 93 lei au fost scăzute la 65. ^.Sachelarie D. Gheorghiu, de la Oteteliș - Pietroasa p. II la Gorunești, post înființat din nou. Ignat Pretorian, din com. Poinari la Gheroiu, in postul II. Ilie Predescu, de la Săscioara Minculești la Poinari (R.Vâlcea. Marin Bajaru, de la Ortești la Colina, în postul II din nou înființat. D-șoara Virginia Teodor, de la Păucești-Măglași la Broșteni, în postul II din nou înființat. Ion Roibu, de la Bârzești la Mihăești, în p. III din nou înființat. Io rgu Novac, de la Bunești la Bârsești. Tache Prisăceanu, de la Oteteliș la Bălcești. C. Alexandrescu, de la Turcești la Oteteliș. N. Mărăcine, da la Morlești la Coconi, in p. II, jud. Vâlcea. ❖ Consiliul de miniștri a aprobat rezultatul licitațiilor ținute in ziua de 1 iulie c. pentru următoarele păduri: Prisecani (cant. Besetca,jud. Iași, cu lei 1005 hect.; Răchitoasa, seria Răsărit, cant. Plopoasa, jud. Tecuciu, cu lei 927 hect. ; Băncăcioba, afectația I, jud. Dâmbovița, cu lei 3015 bani 60 hect.; Mori, jud. Gorj, cu lei 51.009 în bloc. D. ministru a aprobat următoarele păduri, în urma licitației de la 10 iulie 1908: Piatra Alba, cant. Dumbrava, jud. Mehedinți, cu lei 650 hect.; Bistrița; Ergovița, cant. Ergovița Târșu, jud. Mehedinți, cu lei 710 hect.; Topolog, Seria Topolog, jud. Constanța, cu lei 321 hect. S’au mai aprobat de consiliul de miniștri, în urma aceleiași licitații de la 10 Iulie c. pădurile : Ghirdoveanca jud. Prahova, cu lei 3006 hect... plantația Piscu Tunari, seria II, "Nebuna Ivăneasa Ciolacu jud. Dolj, cu lei 325 hect. " Cu începere de azi direcțiunea societății de Salvare a hotărit ca să nu se mai facă napsamante la sediul societății. Pentru asemenea cazuri pacienții se vor adresa dea dreptul spitalelor. Cu toate acestea,d-nii interni au încă autorizație să estragă corpuri streine. INTÂMPLARS mm da PITJM Un pungaș... actos.Un client obicinuit al poliției anume Florică Enăchescu, zis și Pușcărie, provocând azi un mare scandal pe calea Griviței, a fost invitat de sergentul din post cu No. 869 să-l urmeze la secție. Pușcărie se opusa și se luă la luptă cu sergentul. Când văzu că nu e chip de scăpare, căzu deodată jos și rămase in nesimțire. In cădere insă se răni ușor la cap. A fost transportat la spitalul Filantropia și pansat. Accident de bicicletă Un precupeț oltean, anume D-trii Văduva, în etate de 24 ani, în momentul când trecea pe calea Rahovei, in dreptul numărului 208, a fost trântit de un biciclist și rănit la cap. Precupețul a fost dus la șoc de salvare și pansat. Scandalul și rănirea din soseaua Basarab Aseară un enorm scandal s-a petrecut, la locuința cu No. 116 din șoseaua Basarab. O femee anume Antera Herșcoviei în etate de 21 ani, luându-se la ceartă cu o vecină din curte, a fost rănită la cap cu un topor. Rănita a fost pansată de un doctorand de la șoc de salvare. Agresoarea a fost invitată la circ. respectivă unde se anchetează cazul. Intoxicația Tânărul Florea Dumitru, de 17 ani, mâncând erî niște crenviști, s'a intoxicat Starea lui inspirând grije, a fost dus la spitalul Filantropia, încercare de sinucidere O nouă încercare de sinucidere s’a întâmplat era. Un muncitor anume Gh. Ionescu, de 27 ani, cu locuința în str. Bateriilor 20, a băut o cantitate de 200 gr. spirt denaturat in care disolvase și câteva chibrituri. Apucat de arsuri la stomac, niște vecini au anunțat societa de salvare. S’au făcut câteva spălături de stomac otrăvitului, în urma cărora starea lui s’a îmbunătățit, întrebat de autorități care a fost cauza care l’a împins la sinucidere, Gheorghe Ionescu a refuzat să dea vre-o deslușire. Un accident Femeia Joița Nicolae Purada, pe când lucra era la o construcție a căzut de la o înălțime de 6 metri rupându-și mâna dreaptă de la cot. In stare gravă dînsa a fost dusă la spitalul Filantropia. Ajutările soc. de salvare «Salvarea» a dat era ajutor următoarelor persoane : Unui copil de 5 ani, anume Nicolae Dumitru, din strada Morilor, care a fost rănit de o oglindă ce-î căzuse în cap. Copilul acesta a fost dus de o ambulanță a societății la spitalul de copii. A mai fost pansat un cafegiu, anume Colin, de la oțelul Gabroveni, care a fost rănit de roata unui camion încărcat cu cărbuni, sergentului de stradă Vasile Râureanu care aflându-se pe bulev. Colței în dreptul statuei lui Rosseti, a fost lovit de o sincopă și l’a dus la spitalul Golfei ; d-reî Marioara Vlădescu și d-nei Zviligh din str. Bradului 11 cari au leșinat, aceasta din urmă de frica unui automobil, a transportat la spitalul Colțea pe un individ căzut în strada Regală și care peste câteva ore a murit la spital. SERVICIUL TELEGRAFIC AL MARIM «JIVERSOL» 3’M Tall Furtul de lad. Suliotti Brăila. 22. — Asupra furtului de 22.000 lei săvârșit în dauna d-lui Christ. Suliotti, afla următoarele amănunte : Nicolae Cristu, omul de afaceri al d-lui Suliotti a fost trimis alastă era la Galați, spre a achita niște polițe în valoare de 22.000 lei. Până azi, trimisul d-lui Suliotti n’a dat nici un semn de viață. Bancherul din Galați, care deține polițele i-a comunicat pe de altă că n’a achitat nimeni polițele. Prelativ la dispariția lui Nicolae Cristu se zice că el ar fi fost omorât și jefuit , dar se crede în același timp că individul ajungând la Galați cu banii s’a făcut nevăzut. Poliția înștiințată abia aseară târziu, după un interval de mai bine de 30 ore, au început imediat cercetările. Subcomisarul Florea Dimitriu de la siguranță a plecat aseară la Galați, spre a lua urma dispărutului. Toate cercetările au rămas până acum fără rezultat. Pe cale particulară am mai aflat că Niculae Cristea a părăsit alaltă ori orașul Brăila, întovărășit de două indivizi cu reputația dubioasă. Se caută a se afla și acești doi tovarăși ai lui Nicolae Cristu. Individul e în virstă de 29—30 ani ; el e finul d-lui Suliotti. Inspecție-- Propagandă pentru emigrări Tulcea. 22. — Azi a sosit aici d. inspector sanitar Mihail, vizitând spitalul local. — D. jude instructor Radovic înstruește afacerea unor emisari ruși cari faceau propagandă pentru emigrarea lipovenilor și rușilor din județul Tulcea în ținutul Amuraliai (Siberia). Piața pescăriei Brăila, 22. — In piața pescăriilr s’au vândut 7000 kigr. pește proaspăt cu următoarele prețuri : Crapul 90—100, ciortocrapul 72— 85, ciortanul 41—57, șalăul 100- 245, avalul 35, cârjeanca 35—38, conacul 31, linul 42—48, știuca 43—49, caracuda 25—32, babușca 13—22, somn pană 121—135, somn erma 05—121, somn cprac 62—90, somotei 30—57, bibanul 20—27, albitura 7—30, obloțî 11—20, mreana 65—83, nisetru 160— 210, păstruga 130—151, cega 125— 205, icre de morun 28.60. Galați, 22.—In piața pescăriilor s’au vândut 15.559 kgr, pește proaspăt cu următoarele prețuri : Crap 80, ciortan 70—45, ciortănișă 64—38, șalău 135—90, avat 38, cârteancă 26—14, plătica 30, lin 40-30, știucă 39—23, caracudă 45—28, babușcă 18—9, somn erma 120—69, somn eprac 73—61, somotei 52—32, biban 30—14, sabița 60, albitură 36—15, mreană 80—70, morun 147- 84, nisetru 140—88, bogzar 147, păstrugă 171, cegă 167—113. Sosirea perechei primeiar © de Wied Predeal, 22.Azi dimin. cu trenul de Arad de la 7.10, au sosit aci AA. N. RR. Principesa și Principele Wilhelm de Wied, nsepotul M. S. Regina. La gară au fost întâmpinați de M. S. Regina cu d-na de onoare Zoe Bengescu, cari au sosit aci cu automobilul la 6.30. M. S. Regina cu oaspeții s’și urcat apoi în automobil plecând la Sinaia. Pungaș agresiv.-Rănire grava.—Furt de cal.-Agresiiune.» Fratricid Ploești, 22.—Erî, un agent de poliția arestând pe cunoscutul pungaș Ioan Zdrelea, implicat in mai multa furturi și spargeri, l’a dat in primirea sergentului N. Duță, spre a-l duce la poliție. Pe drum însă, pungașul a sărit asupra sergentului, și lovindu-l în nas cu pumnul, l-a umplut de sânge. Intervenind trecătorii, pungașul a fost dus la poliție. Geambașii Vasile Răducan și Niculae Gheorghe, luându-se la ceartă în obor. Nicolae Gheorghe a fost bătut grav, din care cauză a fost trimis spitalului. — Niște necunoscuți au furat saă noapte douî cai din grajdul ei lui Dim. Lăzărescu, din str. Buna-Vestire 155. Ca autor al furtului fiind bănuit Panait al Vișinoaei, din str. Cimitirului, el a și fost arestat. — V. Vasilescu, din str. Sinaia 7, a reclamat că azî-noapte a fost intimpinat de un necunoscut pe când se întorcea spre casă, care l-a bătut grav . Din cauza unei certe dintre frații Dumitru și Mihalache Năstase, din Moreni, Mihalache a tras era un foc de pușcă asupra fratelui sau, râ*nindu-l grav la picior. Rănitul a fost internat la spitalul Boldescu, iar criminalul arestat. Administrator «Ie moșie vela de țărani.— Nenorocire la mină T.Severin, 22. — A produs mare impresie ad vestea că Leopold Bor«a, administratorul moșiei Bâcleș, proprietatea d-lui Dimitrie Știrbei, a fost ucis de țărani. Bote! avusese o ceartă cu țăranii și primise apoi scrisori anonime de amenințare, cărora nu le-a dat însă importanță. Aseară, pe când se întorcea Împreună cu contabilul moșiei, d. A. Zanne, de la mașinile de treerat la conac, a fost împușcat cu 4 focuri de revolver de către țărani. D. Zanne n’a fost răpit. Țăranii au luat pe mort și l’au aruncat in grâu dânidu-i foc. Azi dimineață a plecat la fața tocului procurorul Titu Constantine««!. — La mina de cărbuni Valea Copcei, surpându-se un mal, a omorât douî lucrători. Amănunte urmează. Falit depus Botoșani. 22.—Judele de instrucția a depus azi pe comerciantul Samoil Baras, pentru faliment frauduloa de peste 250.000 lei. Tribunalul ii va confirma mâine mandatul. DIN STOEXIV STATE Țarul în Peterhof.Holst ® Petersburg, 22. — Perechea imperială a sosit era la Petarhof. In orașul și în districtul Astrahan au fost constatate până acum 34 cazuri de holeră și 46 morții; la Saratov 7 cazuri și un deces ; la Tarițin 4 cazuri și un deces. (A. R.) împăratul Wilhelm in Suedia Stockholm, 22.—In cursul prânzului de gală, regele Gustav și împăratul Wilhelm au schimbat cuvîntări, relevând relațiunile cordiale cari există de mult latra ambii Suverani și popoarele lor. (A. R.) Primirea împăratului Wilhelm în Stokholm Berlin, 22. — Telegramă áta Stokholm. Primirea perechei imperiale germane de către Suveranii Suediei a fost foarte cordială, împăratul s-a întreținut mult timp, în mod afabil, cu prezidentul consiliului de Stat, Friesen, cunoscutul liberal. Timpul este foarte frumos. Secretarul de Stat Schoen, indispus, nu a putut asista la banchetul ce avea de gând să-ieifere astăzi ministrul de externe Trolle. Au fost conferite o mulțime și decorații: împăratul a dăruit ministrului Trolle, fotografia sa cu o ramă cu briliante. O întrunire a deputaților socialiști francezi Paris, 22. — Jaurès, Vaillant, Sembat, Rouanet, Allemane, Sonstans, Betoulle și alți 4 deputați socialiști, reunindu-se la palatul Bourbon, au discutat asupra situației create prin arestarea capilor confederațiunei. Fuseseră invitați 54 de deputați și au lipsit 45, ceea ce face ca să aibă prea puțină valoare decisiunea luată de cei prezenți de a se invita președintele "Brisson să convoace Camera. Convingerea tuturor este că nu se va isbuti a se reuni cele 296 de iscălituri cerute de constituțiune spre a se putea obține convocarea Camerelor. înșiși socialiștii nu cred cu putință una ca aceasta. Jaures și tovarășii săi vor lua probabil direcțiunea confederațiunei deoarece bărbierul Luquet, actual prim-secretar, e absolut incapabil de a îndeplini această sarcină. Senzaționalul denunț al anul soții Berlin, 22.—Se anunță din Magdeburg că poliția a arestat pe zidarul Fabian, bănuit ca autor al omorului unui brutar, găsit spânzurat în ianuarie 1907: înainte de crimă, Fabian adresase brutarului scrisori amenințătoare, apoi, în înțelegere cu soția brutarului, zuurumS, sceișta. Sărbătoare. Anvers, 21 Iulie.