Universul - Capitala, octombrie 1944 (Anul 61, nr. 270-294)

1944-10-01 / nr. 270

. INALTATI in grad Au fost înălţaţi In grad următorii ofiţeri activi, elevi, absolvenţi ai şcoalalor de ofiţeri din Germania şi prutonierii T. R. Elevii absolvenţi ai şcoalelor de ofiţeri din Germania vor fi înscrişi în anuar cu gradul de sublocotenent, în fruntea promoţiei respective: Intendant căpitan la gradul de intendant maior Berezescu Trifon. Elevii absolvenţi ai şcoalelor de ofiţeri din Germania, la gradul de sublocotenent activ pe data de 15 Aprilie 1944: INFANTERIA Cazacu Teodor, Duşa Ioan, Ene Constantin, Ciubotaru Anatolie, Stoleru Ioan Albu Mircea, Carp Mircea, Crăciun Emil, Frumosu Mihai, Saghin Viorel, Nicolau P. Petre,Rădulescu D. Gheorghe, Aron I. Stelian, Teodor T. Cornelia, Teodorescu loan, Constantinescu Preda, Tănăsescu N. Constantin, Arnăutu loan, Budulică Ioan, Sârbu I. Patriciu, Ionescu Gabriel, Ștefănescu Dumitru, Gongea Gh. loan, Gratianu Radu, Stoenescu loan, Chițacu Dumitru, Baciu Alexandru, Istrate loan, Condurache Liviu, Nan Nicolae, Greceanu Constantin, Boancă Aurel, Cucu Mircea, Atanasiu Constantin, Dona C. Radu, Mateescu Gabriel, Vasilovici I. Orest, Andrei V. Mihai, Leonte Scordaș Ioan, Mărculescu Traian, Stoicescu G. Eugen, Hulubei Constantin Luchianu Emilian, Loichița Eftimiu, Rădulescu Alexandru, Manolescu Romeo, Crinu Horia, Breabăn Gheorghe, Antonescu Mircea, Călătescu Dumitru, Teodorescu P. Constantin, Melidon Anghel, Cojocea Gheorghe, Vlăsceanu Constantin, Procopovici Epaminonda, Ghinea M. Stelian, Anghel Epaminonda, Alcaz Gh. Constantin, Teodorescu Şerban, Munteanu Grigore, Dobruţa Virgil, Epure Iile, Balmoşan Alexandru, Marinescu N. Teodor, Mitrică Florea, Tripon Florian, Vălceanu Andrei, Neicov Alexandru, Florescu Nicolae, Voinescu Ștefan, Haidamac Mircea, Simionescu Ioan, Borşaru Victor, Cercel Virgil, Leon Alexandru, Baciu V. Aurel, Maiorescu Daniel, Popilian Constantin, Forgaci Iosef, Spiridon Hie, Spirescu Gheorghe, Iancu Pompiliu, Safir Ernest, Lăzărescu Ioan, Bărbulescu Mihai, Brătulescu Iulian, Marion Gheorghe, Gheorghiu Marcel, Papazolescu Gheorghe, Ladariu Laurenţiu, Antonescu Mihai, Viocul Alexandru, Poenaru Nicolae, Bolohan Aurel, Prohanca Dumitru, Teodorescu Victor, Ivan Florea, Buna Dimitrie, Ciocârlie Romeo, Cristescu Mircea, Popteanu Gheorghe, Timofte Pamfil, Nadolu Mihai, Bocota Cornel, Danii Eugen, Drăgănescu Radu, Gruia Mihail, Ghiran Valentin, Iones- Schi Virgil, Munteanu Serghie ,Minciunescu Dumitru, Manea Alexandru, Niculescu Anghel, Pomârleanu Ioan, Porojnica Petre, Ştefănescu Carol, Trifu Voinea, Vasilescu Gheorghe. CAVALERIA Dabija D. Constantin, Iacobai D. Ovidiu, Sofroniuc N. Adrian, Condeescu Victor loan, Matrescu Mihai, Ştefănescu Vladimir, Chesnoiu P. Mihail, Rocaş I. Iulian, Moise C. Ilie, Petrache I. Florea, Pădure S. Mircea, Radu P. Constantin, Ailenei Emil, Cioc Marin, Dobrescu Petre, Florescu Mircea, Grigore Carol, Niţescu Ionel, Stănică Gheorghe. ARTILERIA Negrilă I. Traian, Topărdan I. Gheorghe, Brătănescu Gh. Gheorghe Emil, Popa N. Aurel, Zaharia Gh. Simion, Boceanu I. Ioan, Zavati C. Constantin, Blaga D. Aurel, Topală V. Ernest, Movanu I. Petre Manoliu Gh. Vasile, Coman I. Ioan-Liviu-Nicolae, Jurca V. Alexandru Victor, Georgescu F. Florin, Dumitrescu Gh. Dinu, Romanovschi N. Vasile, Fotescu N. Ștefan, Popa P. Eugeniu, Hristescu Ioan, Gheorghe I. Mircea, Filip Gh. Gheorghe, Amzulescu I. Cezar, Cerbureanu I. Petre, Nicoară A. Laurentie-Graţian, Botez- Botezatu D. Romeo, Dinică C. Ioan, Mateescu Gh. Aureliu-Marius, Marinescu I. Mircea, Vasiliu C. Constantin, Grigoriu Constantin, Tompsa Octav, GENIU Gheorghe P. Mircea, Popescu Gh. Gheorghe, Tănăsescu I. Andrei, Dimitriu C. Radu Florin, Cherecheş I. Gheorghe, Puiu A. Constantin, Zaharia V. Gheorghe, Marinescu M. Florin, Barbu C. Nicolae, Borşa A. Ioan, Vişan G. Traian Nicolae, Pârlog I. Ion, Logan V. Petru, Radu C. loan, Antonescu D. loan, Horea F. Vladimir, Furezan V. loan, Boboc Gh. Constantin, Mateescu V. Constantin, Rădulescu T. loan, Vasilescu C. Vasile, Netcu Alexandru, Popescu D. Victor. Prutonieri T. R. la gradul de sublocotenent de rezervă Cu vechimea dela 30 Iunie 1941 INFANTERIA Rucăreanu R. Gheorghe, Popa I. Ispas, Pavel T. Gheorghe, Marin St. Gheorghe, Chiriacescu V. Tiberiu. ADMINISTRAŢIA Steţcu C loan, Ionescu Gh Anghel, Creţu A. Constantin. Pe data decretului şi cu vechimea dela 30 Iunie 1942 INFANTERIA Arghiropol loan, Popescu I. Pompiliu, Diţă R. Gheorghe, Constantin P. Tănase, Ilie C. Dumitru, Seimeneanu Gr. Gheorghe, Nedelcu R. Nicolae, Ionescu R. Constantin, Popa N. Marin, Lupeanu L loan, Făget T. Dumitru, Olteanu K. loan, Teodorescu D. loan. Pe data decretului şi cu vechimea dela 23 octombrie 1942 Panait M. Alexandru, Avram Nicolae. Prutonieri T. R. tehnici auto la gradul de sublocotenent tehnic auto de rezervă Pe data decretului și cu vechime dela 1 Februarie 1944 Teoharide V. Victor C-tin, Biliboacă Gh. Remus, Nicolae I Dumitru, Bălămescu I. Grigore, Solomon Sabin Sever, Ghergar loan, Dumbravă Gh. Virgilius, Constantin A. Gheorghe, Rădulescu I. Vasile, Gheorghe I. Constantin, Cresneac St. Iosif Octavian, Gherdan D. Florian, Vlădoianu Gh. loan, Orășanu M. Mihail, Băceanu C. Marin, Zdrula T. Apostol, Florea zis Florescu I. Ilie, Iuga Z. Nicolae, Hârlescu D. Anatol. Cu vechimea dela 1 Iulie 1944 Caraiman C. Mihail, Guță P. D. Nicolae, Mateiuciuc A. Vasile. UNIVERSUL" Trafic de influenţă D. procuror Titus Râpeanu a deschis acţiune publică, pentru trafic de influenţă, contra Marea Fetei Grigoriu, din str. Luterană 19 şi pentru complicitate contra sorei sale Caliopi-Pya. Din rechizitoriul introductiv ■emnat împotrivă-le, şi trimis unui cabinet de instrucţie în vederea adâncirii cercetărilor —cu concluzii de arestare — rezultă că cea dintâi a extorcat suma de 800 mii lei dela reclamantul Hie Garelli asigurându-1 că, graţie influenţei grozave de care s’ar bucura în anumite foruri, Ii va procura un paşaport pentru străinătate; de asemenea, s’a angajat să-i obţină prin aceleaşi mijloace şi reclamantului d. Ilie Ionescu, un permis de import. Dela acesta însă in loc de numerar — drept şperţ — a „Încasat’’ o poliţă în alb (acceptată de d. u. Tomasiu) pe care a trecut-o coinculpatei pentru ca aceasta să-şi plătească, pe piață, cu efectul extorcat prin fraudă, datorii proprii. Povestea unui transport de cocs Parchetul a trimis în judecată pe Teresa Salmer, din Piteşti (str. Trivale) pentru vina că primind spre transport, transbord şi vămuire o importantă furnitură de cocs mineralizat, expediat de Uzinele Statului din Hunedoara (fosta R.I.M.M.A.) în Germania, a „rătăcit” circa 22 vagoane din preţioasa încărcătură. Inculpata era proprietara unui birou de transporturi şi vămuiri, în Orşova şi în această calitate contractase. Descărcarea de pe şlepuri în vagoane, pe cheiu, spre a fi îndrumate apoi peste fruntarii, s’a făcut de altfel în perfectă regulă^_______________________ In acest moment însă, adică intre buze și pahar, s’a produs lipsa considerabilă de cărbuni şi reîndrumarea mărfii la anumite întreprinderi (încă neidentificate) din Capitală. Dosarul s’a trimis tribunalului corecţional. Diverse Parchetul a trimis ori în judecata tribunalului corecţional pe ing. Mircea Bottez, din str. Ing. Davidescu 19, pentru abuz de încredere săvârşit prin aceea că primind spre reparaţie — încă de acum patru ani — un automobil al reclamantului d. It. Căpităneanu, l-a demontat şi apoi i l-a vândut, pe piaţă, în... rate. CRONICA TEATRALA SOARE Z. SOARE Deschiderea stagiunii la Studio Naţional Un glonte rătăcit, în zilele de vânzoleală cu nemţii, rătăcit iar cu un anumit nume scris pe el de destin, l-a nimerit în plin pe Soare Z. Soare, director de scenă la teatrul Naţional şi autor de teatru. A murit puţin timp după aceea, la spital. Teatrul Naţional şi mişcarea noastră teatrală au pierdut astfel, aproape neobservat în vremea aceea tulbure, un animator şi un bun cunoscător al meseriei. Soare Z. Soare îşi făcuse cultura teatrală în străinătate. “ In viaţa noastră artistică a apărut dându-i un ritm nou. F.l aducea înscenările fastuoase, decor^-he bogate, somptuoase. Lujmni '-‘^aer, strălucire respirau piea.ie montate de el. Activitatea lui surprinsese publicul, obişnuit până atunci cu montări modeste. Aparenta bogăţie de pe scenă încânta şi fermeca ochiul. In afară de emoţia artistică, provocată de cuvântul rostit pe scenă, Soare Z. Soare avea grijă şi de educaţia ochiului, de aspectul spectaculos al piesei pe care o monta. Intre ceilalţi directori de scenă Naţionalului, el era un stimulent. Munca lor se întregea pentru o c&t mai largă varietate de spectacole. In bogata-i activitate de director de scenă, Soare Z. Soare ne-a dat o serie de montări fastuoase a unor lucrări definitive din literatura universală,a căror amintire mai stărue încă. Ca scriitor de teatru, el a tradus și a colaborat la mai multe lucrări originale, localizări sau versiuni de operete. In memoria lui, Studio-Teatrul Naţional şi-a deschisMiercuri stagiunea reprezentându-l lucrarea originală „Tragedia inimii“. Este o lucrare merituoasă despre ale cărei calităţi critica s-a pronunţat la vreme şi reluarea ei are darul să amintească publicului iubitor de teatru prematura şi tragica dispariţie a celui care a fost Soare Z. Soare. VALERIU MARDARE TEATRUL „MUNCA ŞI LUMINA" Azi, Sâmbătă, la ora 5 după masă precis, se reprezintă :„DUDUIA MAriUCA”, comedie în 3 acte de Const. Colonaş, cu Al. Glugaru, Nelly Nicolau, Ion Stoenescu Irina Răchiţeanu Ştefania Popescu, Cristofor Vitencu, Nicolae Ştefănescu, C. Dodu, Xenia Beza, George Petreanu, Iulian Necşulescu, Gh. Dîmnă. Direcţia de scenă: Vitor Ion Popa. ASTAZI PREMIERA „ALIAŢII GIOCONDEI" Premiera pretextului muzical „Aliaţii Giocondei", amânată, două zile din motive tehnice, va avea loc irevocabil azi după amiază la ora 4. Alcătuit după aceeaşi formula care a asigurat precedentele succese ale „Giocondei“, noul pretext muzical al d-lor Nicuşor Constantinescu, Ion Vasilescu, Eug. Mirea și H. Mălineanu, va aduce un foarte amuzant subiect de comedie. Din ansamblu fac parte : Virginiai Romanoschi, G. Groner, Silly Popescu, Gică Petrescu, Cornelia Teodosiu, Puiu Serbu, Victoria Medea, Costin Sincu, Iuliana Sym, I. Costin, Paula Georgescu, Mia Poker, Nușa Grupp, Titi Răspop, Tantzi Mavrodin, Andrei Spitz, Jeny Soco, Iov, Nicu Groner, Viorica Mihăilescu, Marcella Russu, Nina Russu, Graziella Băjenaru, Mioara Rădulescu și St. Iulian (coana Manda). BIBLIOGRAFIE + A apărut HORTICULTURA ROMÂNEASCĂ cu următorulcuprins: Probleme de Genetică aplicate la Horticultură de prof. M. Guşuleac; Stejarul alb de prof. C. Georgescu şi dr. Liviu Alexandrescu; Producători de flori de Id. E. Griţescu; Mahonca de M- Georgescu; Plantarea răsaduirii de ceapă de Lix. Stan, etc. Abonamentul 400 lei, str. C. A. Rosetti 35, București. 4 A apărut „Pulbere de aur“, poeme, de A. Ebion. 4 A apărut „The Bucharest Herald“, primul săptămânal românesc în limba engleză sub conducerea d-nei Adina Arsenescu-Iamandi. CURIER JUDICIAR Scrisori de ameninţare... ...Sistem vechi de şantaj, obişnuit gangsterilor de toată mâna, rareori a fost Încercat pe meleagurile noastre. Şi chiar când o pereche de haimanale au voit să-l răsădească — acum cinci-şase ani — în chipul unei somaţii peremptorii, „punga sau viaţa“ (indicând locul liberaţiunei intr’o scorbură ac copac din grădina Botanică), au fost prinşi şi supuşi represiunei atât de prompt şi de sever încât da atunci nu s’a mai reeditat. De abia deunăzi l-a reluat pseudo artistul dramatic Stelian Cărbunaru, din str. Olteni 61. In complicitate cu nevrâstnicul Constantin Briscaru (dela aceeaș adresă). Respectivii au ticluit o scrisoare, către Solomon Grünberg, prin care îl pofteau să le plătească imediat suma de lei 200 mii, s’o depună adică pe numele Tot ori parchetul a pus sub rigorile legii penale și l-a înaintat deadreptul Curţii marţiale pe Constantin Maxim, din calea Victoriei 190, pentru crimă de deţinere de armă de foc şi pentru delictul de omor prin imprudenţă. Înarmat cu un revolver, s-a dus în vizită la d-na Adela Pravăţ şi aci a încercat să facă paradă cu revolverul, încărcat. D. M. Goldman, comerciant, din builer. Constantin Brâncoveanu No. 33, a adus la cunoştinţa circumscripţiei poliţieneşti respective, următoarele : In noaptea de 27-28 Septembrie a. c. răufăcători, introducânduse, prin forţarea unei uşe, în magazinul său, au spart două carse de fer, de unde au furat o geantă de piele ce conţinea: suma de 4.500.000 lei; 25 de monede de aur (cocoşei) ; acţiuni primului la passa teatrului „Baraiseum”, contrariu... Misiva ameninţătoare a fost predată destinatarului de cel de al doilea care a adăugat victimei câteva desluşiri binevoitoare şi suplimentare cu privire la riscurile teribile ce l-ar fi înconjurat pe bietul om dacă nu cedează. D. Grünberg s-a prefăcut că e copleşit de teroare, a făgăduit totul, dar a sesizat pe loc poliţia. Aşa că ambii şantajişti au fost surprinşi la passa teatrului în chestiune chiar în clipa când adăstau prada, atât de lesnicioasă. Cărbunaru a putut fi chiar arestat. Briscaru însă a apucat să dispară. Parchetul a deschis împotrivă-le ieri, acţiune publică, pentru şantaj, şi i-a trimis în judecata tribunalului corecţional Ceasul rău a planat insă, tocmai atunci, acolo, şi pe d-ra Elisabeta Stănculescu, prietena gazdei. Şi jocul imprudent — cî focul — la care se deda d. Maxim s’a urmat şi faţă de nefericita mocafiră. Aşa s’a făcut că, din joacă, arma s’a descărcat şi glontele a lovit de moarte pe d-ra Stănculescu... Joi seară, pe la ora 6 jum., agentul poliţienesc Radu Gheorghe, s-a dus să invite la circumscripţia a IX-a de poliţie pe constructorul Gheorghe Lascu din serviciul „Societăţii de telefoane”, spre a fi cercetat, întrucât ameninţase cu moartea pe plutonierul Dumitrescu Constantin. La vederea agentului, constructorul drept răspuns invitaţiei făcute, l-a insultat şi ultragiat. Sărind apoi gardul la un vecin, care este militar, a revenit după câteva minute înarmat cu o carabină militară şi fără a mai al® soc. „Astra Română” în valoare de 820.000 lei; alte valori în rente de Stat; un număr de cupoane deja rente şi acţiuni petrolifere ; timbre de 6% şi facturi 15%, în valoare totală de 220.000 lei precum şi diferite registre şi facturi ale magazinului. Poliţia face cercetările necesare pentru descoperirea şi a■restarea autorilor acestui mare I furt.A sta o clipă pe gânduri, a tras ma multe focuri atât asupra agentului cât şi a gardianului publi care-l însoţea. Nu i-a nimerit pe aceştia, însă a împuşcat pe mâna stângă pe d-na Constantinescu, domiciliată în fundătura I Teiul Doamnei No. 4, care a trebuit să fie internată la spitalul Colentina. După săvârşirea acestei isprăvi constructorul a încercat să se sinucidă, trăgându-şi un foc de armă în partea stângă a pieptului, astfel că a fost şi el internat în stare gravă, în spital. Joi dim. pe la ora 9, automobilul cu No. 57.943, condus de şoferul Popa Ioan, la întretăierea străzii General Berthelot cu str. Popa Tatu, a fost lovit în spate de o altă maşină condusă de un anume Mureşeanu Gheorghe, accident în urma căruia, primul automobil proectat cu viteză, a lovit şi rănit pe locuitorul Dumitru Cernăruţeanu din str. Nicolae Şerban No. 40. Cu o ambulanţă a „Salvării”, BAIAT DE PRĂVĂLIE HOŢ Comerciantul Gheorghe Olteanu din calea Floreasca No. 103, încredinţând băiatului său de prăvălie anume Alexe Raţă, de fel din com. Noua Suliţă (judeţul Dorohoi), — suma de 26 mii lei, 100 de sticle goale şi un căruţ cu două roate, acesta profitând de încrederea acordată de stăpân, a dispărut atât cu banii cât şi cu căruţul şi cele 100 de sticle goale. Cazul a fost adus la cunoştinţa comisariatului de poliţie respectiv care face cercetări pentru găsirea şi arestarea hoţului. accidentatul a fost transportat şi internat la spitalul Brâncovenesc unde s’a constatat că prezintă leziuni frontale şi alta la braţul drept, starea lui fiind gravă, astfel că nu i s’a putut lua vreo declaraţie. Ambii şoferi au fost conduşi la serviciul circulaţiei de pe lângă Prefectura poliţiei Capitalei, unde sunt reţinuţi pentru cercetări. IN JURUL UNUI ACCIDENT Persoanele, cari au fost de faţă la accidentul de Luni 18 Sept., ora 7 seara, din staţia de tramvai, cinematograful „Scala , accident întâmplat unei fete, decedată din această cauză, sunt rugate să dea lămuriri fratelui victimei, d. Mircea Epureanu, foto Horia, str. Theodor Speranţă No. 201 (colţ), calea Călăraşi — bariera Vergului. Tramvai 19, 25. *26. ___________ Agricultori, timpul e prielnic. Faceţi cât mai multe semnănături de toamnă. Adânc îndureraţii. Doamna Usetta Inginer Nicolau soţie cu copiii Marius şi Mariana şi familiile înrudite anunţă parastasul de 6 luni al iubitului lor INGINER Alexandru Nicolau Inspector conducător al Atelierelor C. F. R. Griviţa-Locomotive mort la datorie. Sfânta pomenire se va oficia Duminică 1 Octombrie la biserica din strada Schitul Maicilor ora 10J/j şi apoi la cimitirul Reînvierea. ___34 Maria, soţie, împreună cu familia, din ce în ce mai îndurerată, anunţă parastasul de şase luni al bunului şi iubitului ei soţ NICOLAE LUPU Parastasul va avea loc Duminică 1 Octombrie 1944, ora 10 dim., la Biserica Sf. Ştefan-Cuibul cubarză. 50 Vichite soţ, Maria, Florian, Scarlat, soră şi fraţi, Frusina şi Rădiţa cumnate, Paiu, Virgilul nepoţi, Lavinia şi Nelu nepoţi şi fini, Carol şi Elena Cotzor mnici prieteni cu durere anunţă că se împlinesc 6 luni de când l-a părăsit pentru totdeauna scumpa lor ELENA BALOŞ (BANAŢEANU) decedată în căsuţa sa diin str. Hagi Ghiţă Nr. 51. Anunţă pe această cale pe toţi cei ce au cunoscut-o şi preţuit-o că Duminică 1 Octombrie 1944, orele 7 dimineaţa va avea loc reînhumarea în locul de veci al familiei din cimitirul Colentina (Reînvierea) unde se va oficia şi parastasul de 6 luni. 42 S’au scurs trei luni de lacrămi şi dureri ,de când ne-a părăsit scumpul nostru copil Lavinia Grossu Violonistă — Radio Absolventă Academiei Regale de Muzică şi Artă Dramatică Parastasul pentru pomenirea sufletului ei bun şi nobil, se va face astăzi 30 Septembrie a. c. ora 8 a. m. la biserica „Sf. Pamtelimon”. 48 Aducem la cunoştinţa rudelor şi prietenilor că "Duminică 1 Octombrie a. c. ora 8 jum. se va oficia requiemuil şi minerea pietrei sepulcrale a acelei ce a fost Ernestina Abeles la cimitirul Girurgiului. Fam. Abeles 17 Mannic şi Jacik .Carafian cu aceiaşi nemărginită durere anunţă prietenii şi cunoscuţii, parastasul de 6 săptămâni a mult iubitei lor fiice NECTARINE DOCTOR DAVIDIAN Slujba religioasă va avea loc Duminică 1 Octombrie 1944 dimineaţa, la ora 11 în biserica Armeană din B-dul Carol. 51 Cu durere mereu crescândă, Dory Blanc anunţă că s’au scurs 6 luni de când s’a despărţit pentru totdeauna de iubitul şi în veci neuitatul ei soţ Jean (Gelu) Blanc şi roagă rudele, prietenii şi toţi cei ce l’au cunoscut şi nu l-au uitat, să ia parte la requiemul care se va oficia Duminică la ora 11 la Cimitirul din şos. Giurgiului. 141 Doamna Dana Popescu-Paşcani şi familia, cu aceiaşi nemărginită durere, anunţă parastasul de şease luni pentru odihna sufletului nepreţuitului lor Jean Popescu-Paşcani Ministru Plenipotenţiar Slujba religioasă se va oficia în ziua de 30 Septembrie a. c., ora 10, la Biserica Dobroteasa. 80 Rugăm rudele şi prietenii de a ia parte la punerea pietrei funebre a scumpului nostru ELIAS STORPER (BUBI) ce va avea loc Duminică ! Oct. 44 ora 10 şi la cimitirul din şos. Surgiului, grupa 430, rândul 10 krmântul 2. 107Araţii, surorile şi nepoţii cu durere anunţă moartea prea iubitei lor tai*oaica Moşoiu mormântarea a avut loc in rit de 25 Sept. în comuna La Poalea Unghiului. 97 Ionel, Nuţa, Cornelia şi familiile înrudite anunţă că au trecut 3 luni, de când a închis ochii scumpa şi ne- Preta lor soţie şi măicuţă Otla Popescu 1 etate de 40 ani Drega,astră, cei ce te-au iubit nu te vaita niciodată. Dormi pace suflet bun ! 37 Doctorul Soare Bpaziu şi familii« D. Ionescu împreună cu toate rudele, anunţă parastasul de şase luni al scumpei şi bunel lor: soţie, fiică, soră şi cumnată Maria Dr. Boazu fostă profesoară de litere şi filozofie precum şi a dragei lor nepoate Ştefania Alexiu Studentă In anul IV Academia Comercială Parastasul se va oficia Duminică 1 Oct. ora 9 a. m. la catedrala Sf. Teodor din Roşiorii de Vede Teleorman. 14 Complect sdrobiţi pentru tot restul vieţei, cu inima sfârşită de durere nefericiţi părinţi, Lucreţia şi Ioan Alexandrescu, soră şi cumnat, Elena şi Stelian Panduru cu copii, mulţumesc tuturor prietenilor şi cunoştinţilor, care prin flori şi telegrame ne-a adus o mângâiere. Tot deodată se anunţă parastasul de 40 zile al scumpului bunului unicului copil Silică Alexandrescu Patronul Restaurantului „Doi Salcâmi” Piaţa Obor care va avea loc Sâmbătă 30 Septembrie 1944, orele 9 dimineaţa la Biserica Popa Lazăr Avrig şi la Cimitirul Reînvierea, la căsuţa lui de veci. Silică mamă nu vei fi uitat niciodată. 64 Cu aceeaşi nemărginită durere Nicolae C. Varo, Sublocotenentul Nicolae Carol N. Varo (prizonier în Rusia), Lia şi Nicolae Oârzacu, Lizica Oprescu, precum şi familiile înrudite anunţă prietenii, cunoscuţii şi colegele că se va oficia un serviciu religios pentru trecerea a 6 luni de la pierderea ectmopei şi neegalabilei lor soţie, mamă, soră, cumnată şi mătuse, Mărioara M. Vara Funcţionară P. T. T. Serviciul religios se va oficia în ziua de Duminică 1 Octombrie orele 10.30 la biserica de lângă cimitirul militar Ghencea şi in acest cimitir. ( 16 ) Sdrobiţi de durere şi în veci nemângâiaţi Eleina şi Anastase Bradiu părinţi, Aurelia şi Laurenţiufraţi, Familia Radu Albulescu, tatămare cum şi familiile TraianBradu, Grigore Bradu şi Mihail Bradu, unchi şi veri, anunţă rudeleşi cunoscuţii moartea scumpului lor fiu, frate, nepot şi văr Alexandru An. Bradu (SANDICA) din marină căzut vitejeşte în luptele de la Ismail din ziua de 22 August a. c. şi al cărui corp frumos şi drag a fost înghiţit de apele Dunărei. Anunţăm totodată că Sâmbătă 30 Septembrie a.c ora 9 dimineaţa va avea loc serviciul religios şi parastasul pentru pomenirea sufletului lui bun şi blând în Biserica Bălăneanu din şoseaua Mihai Bravul. 73 Adânc îndureraţi Arthur soţ, Marcela fiică, Mircea şi Jenny Cernăuţeanu, frate şi cumnată, anunţă rudele şi cunoscuţii că s’au scurs 6 luni dela pierderea scumpei lor Maria Domşa (TICA) Sfânta slujbă de pomenirea sufletului ei bun şi drag, va avea loc Duminică 1 Oct. 1944 ora 10% la cimitirul Bălăneanu-Iancu Nou apoi la Pâinea Zilnică. Implinindu-se un an de la moartea scumpului nostru Benjamin MarguliuJJ din firma Margulius & Fichman se va oficia un requem Duminică 1 Octombrie a. c., ora 11 a. m. la Cimitirul Filantropia. Rugăm pe cei ce l-au cunoscut a lua parte. 84 Duminică 1 Octombrie, ora 10.30, se va oficia la Cimitirul militar Ghencea, o rugăciune de pomenire pentru HELOIZA Şi Ioan Constantinescu foşti profesori la Iaşi. 87 Mult îndureraţi, Elena Inginer Petrovici, soţie şi Sub Locot. Lucian Petrovici, fiu anunţă parastasul de 40 zile a tăticului lor bun şi drag . INGINER Ion Petrovici Sâmbătă 30 Septembrie orele 11 dimineaţa la Cimitirul Belu (mormânt). 140 Ofiţerii, subofiţerii şi trupa Regimentului 2 Artilerie Grea, cu aceiaşi durere anunţă parastasul de 40 zile al iubitului lor Comandant Eroul Colonel Petre Tretinescu care va avea loc Duminică 1 Octombrie 1944 ora 11,30 la Biserica Precupeţii Vechi, str. Romană, colţ Toamnei. 59 Marioana soţie, Nutzi, Tyna şi Viorica fetiţele lui dragi cu durere enunţă că s’au scurs 6 luni da lacrimi şi durere de când moartea nemiloasă ne-a răpit tot ce ne-a fost mai scump şi drag Mimică Popescu (VÅRARU) Comerciant etate 46 ani Parastasul pentru pomenirea sufletului său bun şi nobil, se oficiază azi 31 Sept. in Biserica Sf. Nicolae Crângaşi. Mitică dragăl O viaţă bună ne-a unit, o soartă crudă ne-a despărţit, tot ce ne-a unit e’a sfârşit. Toată fericirea clădită în clipe de neuitat s’a spulberat sub lovitura crudă a soartei. Te voi purta veşnic în sufletul meu, căci toată fericirea şi dragostea cu tine mi s’a stins. Dormi în pace dragul meu şi fii sigur că voi respecta toate dorinţele şi sfaturile tale, căci soţia tine foarte rar ântâlneşti. Scumpul nostru Tătic ! Pentru deosebitele tale calităţi sufleteşti arătate în viaţa noastră copilărească, îţi vom păstra o deosebită amintire care ne va rămâne în veci călăuză de credinţă. Nu te vom uita niciodată tăticule dragă, suntem cu gândul necontenit numai la tine. 33 Doamna Ana Mărculescu cu copii cu aceiaşi nemărginită durere anunţă că s’au scurs 6 luni dela moartea năprasnică a scumpului lor fiu şi frate Mihai Mărculescu (MIŞU) şi 8 ani dela moartea bunului iubitului lor soţ şi părinte Iacob Mărculescu Pentru odihna sufletelor lor blânde se va oficia un parastas în ziua de 1 octombrie 1944 ora 11 a. m. la biserica „Ioachim şi Ana“ (Foişorul de Foc) şi la cimitirul ,,Reînvierea“. 6 Zdrobiţi de durere pentru tot rostul vieţii, copii, nepoţi şi nepoate anunţă cu durere păros tăişul de 1 an al scumpei noastre mamei Smaranda Gogonea şi 4 ani al scumpului nostru părinte Sandu Gogonea Parastasul se va oficia Sâmbătă 30 Septembrie, ora 10 la Biserica Dobroteasa. 56 Vera Giusepa soţie, surori, cumnaţi şi cumnate nepoţi şi nepoate precum şi celelalte rude au nemărginita durere de a anunţa că s'au împlinit 6 luni de când nu a fost răpit tot ce-am avut mai drag şi scump. Petre Giusepe (TĂTUŢU) Constructor Pomenirea pentru sufletul lui bun, va avea loc la 1 Octombrie la biserica „Sf. Alexandru” din Şos. Gherase, şi la cimitirul Reînvierea, ora 9 a. m. „Tătuţul meu scump, nu pot să te uit, până nu voiu veni alături de tine, unde mi-a fost aşa de bine 25 ani“. 4 . Adânc îndureraţi: Angela şi Costel Moschina cu Dorica şi Anca, fiică, ginere şi nepoate; Dl. Costică Firulescu frate; D-na Cornelia Suciun, soră; D-na şi Dl. Prof. Paul-Horia Suciiu cu fetiţa, nepoţi; D-na şi Dl. General Max. Hergot, cumnaţi; D-na şi Dl. Col. Ion Hergot, nepoţi; D-na Elena Poenaru şi D-na Ecaterina Comandor Alexandreanu, vere; D-na şi Dl. Alex. Băleanu; D-na şi Dl. Pompiliu Băbeanu; D-na şi Dl. Col. Victor Pomponiu; Dl. Nic. Băbeanu, nepoţi; precum şi familiile Negreanu, Slăvescu, Magheru, Moschina şi Dr. Şt. Cantumuiri, anunţă încetarea din viaţă a scumpei lor Aurelia Hergot săvârşită la 23 August a. c. înmormântarea a avut loc în corn. Floreşti-Mehedinţi. Totodată anunţăm că parastasul de 40 zile va avea loc în Bucureşti. Duminică 1 Octombrie a. c., ora 11 dim. la Biserica Batişte.93 Cu inimile sfâşiate de durere, Anicuţa soţie, Marioara şi Ionel Tănase fiică şi ginere, Mitică Fiţă şi Petrişor copii, anunţă că au trecut 6 luni de când scumpul lor soţ şi tată Nicolae Rotaru Funcţionar C. A. M. invalid 1918 a plecat dintre ei. Parastasul se va oficia Sâmbătă 36 Septembrie 1944 în Biserica Mărţişor şi la Cimitirul Cărămidari. Rugaţi-vă pentru el. Int. Lt. Col. Popescu Alexandru, soţ, tată şi ginere, împreună cu toate rudele, aduc la cunoş-ttinţă cu aceiaşi nemărginită durere că au trecut şase luni şi când a pierdut pe FLORICA soţie mult iubită MONICA scumpă şi iubită fiică şi pe buna lui soacră Ioana Popescu cari l’au părăsit pe neaşteptat* la 4 Aprilie curent, lăsându-i singur şi sdrobit sufleteşte. Pomenirea se va face 1* Bi*serica Sf. Elefterie ora 10 dimineaţa şi la Cimitirul Bellu Milita» în ziua de Duminică 1 Octombrie 1944. D5 In veci îndureraţi Tudor Rădulescu soţ. Aurita şi Bébe copii, familiile Angela şi Stelian Petrescu, Dr. Vestie Petrescu, Elena Poenaru, Sandu, Nae şi Tincă Petrescu precum şi Cristian, Gheorghe Scarlat şi Vasile Rădulescu, Aristita Rostand, Maria Rădulescu şi Filofteia Ştefănescu şi toate rudele apropiate anunţă parastas de 6 luni pentru pomenirea şi odihna sufletului ei blând şi bun Lucreţia T. Rădulescu în vârstă de 39 ani răpită dintre noi în floarea vârstei în ziua de 4 Aprilie a. c. Sfânta slujbă şi parastasul se va oficia în ziua de Duminică lulie a. c. ora 11 la biserica Str. Anton din Str. Carpl. Rugaţi-vă pentru dânsa. 94 In veci nemângâiaţi, Elena Arghiriade cu copiii Constantin, Dumitru şi Sultănica, anunţă pe această cale rudele, şi cunoscuţii că, împlinindu-se Ioan de la plecarea dureros de fulgerătoare a mult iubitului lor soţ şi tată Arghir Dina Arghiriade Serviciul divin pentru cereasca-i odihnă se va sluji Duminică 1 Octombrie 1944, orele 10.30, la Biserica Sfinţii Apostoli, la Cimitirul Belu ortodox şi la Cantina Patriarhul Miron, Tată scump, icoana sufletului tău modest şi bun, care a fost continuă pildă de cinste, muncă şi sacrificiu o vom păstra neprihănită în inimi şi nu o vom uita niciodată 83 ! Adânc îndureraţi mamă şi frate Maria şi Ion, pentru tot restul vieţii şi’n veci nemângâiaţi, prin pierdederea scumpei şi iubitei lor fică şi soră. Iina popescu la 4 Aprilie 1944 Cei ce au cunoscut-o cu locuinţa în str. Ing. Pisoni nr. 14, roagă pe cunoscuţii prietenii prin această cale de a lua parte la parastasul de 6 luni a sufletului ei bun, care va avea loc Sâmbătă ora 10 d. m. Fie-i ţărâna uşoară. 74 + Adânc îndureraţii: Lenuţa draga lui soţie, Chira Sandu mamă Mitana şi George Leahu socrii împreună cu familia înrudită anunţă cu suflatele sdrobite de durere parastasul de 40 zile al bunului celui ce a fost SANDU AUREL 35 ani Meşter tâmplar ucis de groaznicul bombardament aerian în 24 Aug. Slujba religioasă se va oficia Sâmbătă 30 Sept. biserica Dichiu şi cimitirul Isvor- Nou. Aurele, te-ai despărţit atât de fulgerător de mine cât şi cuibu nostru întemeiat de 3 ani lăsându-i dragei tale Luţi durere. Rugaţi-vă pentru sufletul lui bun şi ales. 106 Adânc îndureraţi, Elisabeta mamă, Ion, Nicolae, Dumitru, Gheorghe fraţi cumnate şi nepoţi, anunţă cu mare durere tuturor celor ce l-au cunoscut, moartea în floarea vârstei a celui mai drag Constantin Manole funcţionar Camera de Comerţ Bucureşti răpus în noaptea de 24 Sept. 1944, înhumarea va avea loc la biserica din corn. Valea-Mare Pravoţ jud. Muscel in ziua de 1 Oct. Crimele imprudentei ÎNTÂMPLĂRI din capitala Marele furt din b-dul Brâncoveanu S’au furat 4.500.000 lei 25 monede de aur, acţiuni de 820.000 lei etc. Isprava unui constructor de la Soc. de Telefoane După ce trage focuri de armă asupra unor poliţişti, rănind o cină, încearcă să se sinucidă Accidentul de circulaţie din str. General Berthelot şi i