Viața Nouă, octombrie-decembrie 1960 (Anul 17, nr. 4922-5000)

1960-10-14 / nr. 4933

T H1 V Prole*?# BIBLIOTECA CENTRALĂ UNIVL^STaRAI »M. EMINESCU“ IA^I ' li» uniifeyg / organ al Comitetului regional PUR și al Sfatului popular regional Galați ANUL XVII. Nr. 4933 VINERI 14 OCTOMBRIE 1960 4 PAGINI - 20 BANI LA FABRICĂ P.A.L. 393 tone plăci aglomerate peste plan, 2.937.000 lei economii In cel de al doilea semestru al anului, colectivul de muncitori, ingineri și tehnicieni de la Fabrica P.A.L. din Brăila și-a sporit și mai mult eforturile în direcția punerii în valoare a rezervelor interne de sporire a producției și a creșterii indicelui de utilizare a lemnului. Cîteva cifre și fapte din munca acestui colectiv sunt cît se poate de edificatoare. De la începutul semestrului II și pînă în prezent, prin utilizarea mai din plin a mașinilor a fost dată peste plan cantitatea de 393 tone plăci aglomerate din lemn, cantitate din care se pot confecționa cel puțin 3.400 garnituri mobilă. In acest timp și masa lemnoasă intrată în fabricație a fost folosită și mai mult spirit gospodăresc, iar drept urmare indicele de utilizare a acesteia a crescut și 4 la sută ceea ce va aduce pînă la sfîrșitul anului o economie de 4.500 metri cubi lemn. Cu asemenea preocupare nu-i de mirare faptul că pină la sfîrșitul lunii august (pe septembrie nefiind calculat prețul de cost) s-a putut realiza pe întreaga fabrică o economie peste plan la prețul de cost de 2.937.000 lei. Fruntaș în lupta pentru sporirea neîncetată a producției de plăci aglomerate s-a situat în tot acest timp schimbul condus de ing- Victor Covaci, care numai în luna septembrie a.c. a reușit să producă peste plan 138 tone produse. —o— In contul anului viitor Cu ajutorul organelor de partid și a organizațiilor de masă, colectivul centrului de colectare a metalelor din orașul Brăila, a desfășurat în perioada ce a trecut de la începutul anului o largă acțiune patriotică de colectare a fierului vechi. Pînă în prezent au fost colectate de către acest centru și trimise siderurgiștilor reșițeni și hunedoreni, cantitatea de 31.320 tone fier și 2.350 tona fontă. Comparate aceste cifre cu planul ce revenea pe întregul an Centrului de colectare a metalului din Brăila, reiese că în prezent planul la fontă a fost încă de pe acum realizat și depășit precum și faptul că la fier există posibilitatea ca planul anual să fie îndeplinit cel mai tîrziu pînă în ziua de 7 Noiembrie. Legătura cu practica in cadrul procesului de politehnizare a invățămîntului, Școala medii nr. 2 din orașul Galați a organizat o serie de acțiuni, printre care se numără și vizita făcută ieri de elevii școlii în unele întreprinderi din regiunea noastră. Astfel, organizați pe clase, elevii au vizita: Combinatul de la Chiscani, Uzinele „Wilhelm Pieck“, Fabrica de conserve Zagna-Vădeni, Fabrici de lăzi și S. M T. Șendreni 1.313 cititori Biblioteca U. R. S. M. — Galați are un număr de 7316 volume și 63 biblioteci mobile. Pentru ușurarea muncii bibliotecarilor voluntari, biblioteca are două cataloage sistematice și alfabetice iar rafturile au de asemenea despărțituri alfabetice și sistematice. Această bibliotecă a înscris pâină acum un număr de 1.313 cititori. Numai în ultimul trimestru au fost înscriși 410 cititori noi. Totodată în ultimul trimestru s-au citit un număr de 2.194 volume și s-au făcut o serie de recenzii, printre care recenziile cărților, „întunecare", „Furtuna stârnește valurile“ și altele. Printre bibliotecile mobile fruntașa sunt: cea de la Centrul nr. 6' secția Doc — „Progresul" și cooperativii „Muncă și artă" etc. Printre cititorii fruntași se numără Mirovici Ida, care a citit anul acesta 20 de cărți, Ștefan Melania, 17 cărți, Păun Maria, 12 cărți și Grand Samuel —10. Citind, cooperatorii își ridică tot mai mult nivelul cultural cât și cel profesional. , Iacob Ion Tudor Recoltează culturile 1 r * 11 In aceste zile membrii colectiviști din G. A. C. „II Martie“ satul Tătarca, raionul Galați, lucrează de zor la recoltatul culturilor de toamnă. organizați pe brigăzi și echipe, ei au reușit pînă în prezent să recolteze suprafața de 170 ha.cu porumbeii și cele 18 ha, sfeclă de zahăr. Datorită lucrărilor de bună calitate aplicate l a cultura porumbului, colectiviștii de aici obțin o producție de porumb de 4.370 kg. știuleți la ha. In mod deosebita recoltare se evidențiază colectiviștii Brînză Paraschiv, Moisă P. Nicu, Teodor T. și alții, Donciu Andrei tehnician agronom T .Coerso»-«ICA. ases. in A y * RRIEIENI BUNI Desen de ST. COCIOABA Citiți în pag. 4-a — Lucrările sesiunii Adunării Generale a O. N. U. — Prînzul oferit de N. S. Hrușciov. —■ Declarația lui N. S. Hrușciov pentru radiodifuziunea cubană. — Condoleanțele exprimate de C-C. al P. C. U. S. în legătură cu asasinarea lui I. Asanuma. — Hotărîrea Comitetului Executiv al Partidului Socialist din Japonia. . La I. T. G., în cadrul planului de ridicare a nivelului tehnic al producției se lucrează acum la montarea a 4 mașini moderne de baraj. Printre cei care lucrează la montarea lor este și mecanicul Nicolae Moraru. Acest destoinic muncitor aduce o contribuție de seamă la ridicarea nivelului tehnic al producției. El însuși Inovator, a lucrat de curînd la inovația privind înlocuirea dispozitivelor de deplasare a condensatorilor de la flyere, prin care se realizează o mare economie de manșoane din piele și o calitate mult superioară. Obiectivul aparatului fotografic l-a surprins, bucuros, la unul din agregatele la a cărui montare lucrează , mașina de baraj, ----------_____■ ■ ..——zzczzz Dieczzzo—7=5^ ...■l v.. ■ ,— 9lin«f*«SK«IS«5 C * * «a ** 1 a * m * » prieteniei *•*«»?*»«*<* *© W*«§9«« Expoziția „Tehnica nouă, în slujba septenalului" In centrul orașului Galați, in Rin cadrul sărbătoririi Lunii prieteniei româno-sovietice, s-a deschis expoziția cu tema: „Tehnica nouă in slujba septenalului" ■ Numeroși oameni ai muncii din orașul Galați se opresc în fața exponatelor afișate aici și privesc ca admirație marile realizări ale tehnicii sovietice. Povestesc impresii din vizitele făcute în Uniunea Sovietică In cadrul manifestărilor închinate Lunii prieteniei românosovietice, în regiunea noastră s-au organizat și numeroase intîlniri ale tineretului și oamenilor muncii cu tovarăși care au vizitat marea noastră prietenă, Uniunea Sovietică Astfel, la Casa prieteniei romîno-sovietice din orașul Brăila, un grup de 300 pionieri s-au intilnit ca tovarășa Frusina Popescu, care le-a vorbit copiilor despre orașele Leningrad, Kiev și Moscova. Pionierii au vizionat apoi filmul sovietic „In pragul vieții". La spitalul T. B.?. )din oraul Galați, in fața a peste 80 persoane, tovarășul doctor Marin Bratu a vorbit de asemenea despre o serie de orașe din Uniunea Sovietică, pe care le-a vizitat. Mesaj de salut Peste 100 de salariați ai Institutului regional de proiectări, s-au adunat zilele trecute și au trimis un mesaj de salut către Asociația sovieto-romînă din Kișinău, capitala R.S.S. Moldovenești- La adunare a vorbit tov. Elena Gladcoc, președinta comisiei AR.L.U-S. CZZ73CZZ2DCZZ2DC ICZZ72CZ72D Muncile agricole de toamna trebuie urgentate •••••• í •••••*««• Si •••••• !•••!< ii»;::::::::;;::::: I:::::::::;::;;:::::::»:::::::::;::::::;:::::#:::;::: Ritmul însâmînțârilor sa fie intensificat (LIESTL de la trimisul nostru). Practica depină acum, cât și rezultatele obținute de fruntașii recoltelor bogate, au dovedit cu prisosință că însămînțarea griului în timpul optim este una din regulile agrotehnice cele mai principale ce trebuie respectate cu strictețe. întîrzierea acesteia duce la scăderi mari de recolte, doarece griul fiind semănat tîrziu intră slab înfrățit în iarnă, nu rezistă la intemperiile survenite în timpul iernii și piere, iată de ce în aceste zile trebuie folosită din plin ziua de lucru cît și întreaga capacitate a mașinilor și tractoarelor. Desigur că bătălia însămînțărilor se dă și în raionul Liești. Datorită măsurilor luate de organele de partid și de Stat din acest raion, multe gospodării agricole colective și întovărășiri și-au organizat bine munca fiind ajutate de comitetul executiv al sfatului popular, avînd îndrumarea permanentă a comitetelor comunale de partid. Un exemplu grăitor ni-! oferă comunele Rîmniceni, Hingulești, Guleanca, Călieni și Costache Negri. In comuna Rîmiceni pe secretarul comitelui comunal de partid, Apostolescu Victor, Stan Mihai, instructorul teritorial de partid Șiteacă Chiriță, președintele sfatului popular comunal i-am găsit pe teren în mijlocul colectiviștilor și întovărășirilor. Cu priceperea de care dau dovadă acești tovarăși în buna organizare a muncii, ei caută să ajute concret unitățile agricole socialiste din comună la semănatul griului cît și la celelalte lucrări, ca acestea să se desfășoare într-un ritm viu. Munca acestor tovarăși nu a întîrziat să dea roadele așteptate, după cum reflectă și faptul că gospodăria agricolă colectivă „Ana Ipătescu" din Hîngulești a însămînțat griul în proporție de 90 la sută. Gospodăria agricolă colectivă „8 Martie" din satul Malu, aceeași comună, a terminat însămînțatul griului, iar întovărășirea agricolă „Scinteia" din aceeași comună a însămînțat 85 la sută din suprafață. De acest lucru sînt mîndri și colectiviștii Ștefan Dumitru, Costea Stoica, de la gospodăria agricolă colectivă „Ana Ipătescu", cît șî brigada 6-a de tractoare de la S. M. T. Nănești, condusă de Vasile Anghel care și-a făcut pe deplin datoria. Nu același lucru se poate spune despre comunele Grîvița, Liești, Bocești și Măicănești. peșiînsă aceste comune, deși aubilități mari de a termina mînțatul griului,, așteaptă ca lucrarea să se desfășoare de la sine, iată una din cauzele care face ca raionul Liești să aibă însămînțat cu griu numai în proporție de 44 la sută din plan pînă la data de 12 octombrie, in comunele Bucești, Liești, sfaturile populare așteaptă ca munca de organizare în comunele lor să fie făcută de la sine fără a învăța din experiența comunelor fruntașe. Mai condamnabilă este atitudinea și nepăsarea de care dau dovadă tovarășii Profir Gheorghe, secretarul Comitetului comunal de partid Măicănești și instructor al Comitetului raional de partid Liești, cît și tov. Ovidiu Enache, președintele Sfatului popular al comunei Măicănești. In plus ei informează nerealist organele raionale în ceea ce privește mersul lucrărilor în comună. Tovarășul Profir Gheorghe nu se ocupă cu răspundere, în mod concret de îndrumarea organizaților de bază, în vederea urgentării semănatului. Acest fapt explică atitudinea de delăsare de care dă dovadă președintele gospodăriei agricole colective Mai" din satul Tătaru, comuna Măi „cănești, care într-o zi a folosit două căruțe în interesul său personal, în timp ce semănătorile stăteau fără sămînță, iar tractoriștii«mbtei prin sat după mijloace de transport pentru a duce sămînța l asemănătoare. Așa se explică în bună măsură de ce comuna Măicănești e codasea însămînțări. Din 760 ha. griu, planificate pentru a fi însămînțate in acest an, nu s-au semănat decit 282 ha, iar la orz de toamnă nu s-a însămînțat deloc pînă acum. Se pune întrebarea, cînd vor fi lichidate aceste lipsuri . Răspunsul îl așteptăm de la tovarășii de mai sus cît și de la Comitetul raional de partid Liești și comitetul executiv al sfatului popular raional, care au datoria să ia grabnice măsuri în vederea lichidării rămînerii în urmă a însămînțărilor în acest raion. A. MAZILU Au terminat însămînțările în ziua de 9 octombrie datorită muncii depusă cu elan și însuflețire, de colectiviști, în strînsă legătură cu cele două brigăzi de tractoare ale S.M.T. Ianca, gospodăria colectivă „Victoria Socialismului“ din Perișorii raionul Filimon Sîrbu, a terminat de însămînțat întreaga suprafață planificată pentru toamna acestui an-Ei au însămînțat 720 ha. griu, 20 ha. secară masă verde, 20 ha. secară boabe, 60 ha. orz de toamnă șî au mai executat pînă în prezent peste 600 ha. ogoare adînci de toamnă pentru însămînțările de primăvară. Mecanizatori fruntași în această campanie s-au dovedit a fi Isac Petcu, Ion Turcu, Ion Apreotesti, alături de colectiviștii Matache Stăvărache, Ion Berchiu și Mircea Savu. Ana Encuțu colectivistă Realizări la G.A.S. Bărboși Muncitorii de la G.A.S. Bărboși lucrează cu toate forțele la însămînțatul griului de toamnă, reușind să însămînțeze o suprafață de peste 800 ha. din cele 1.200 ha. prevăzute în plan. S-a evidențiat brigada nr. 4 condusă de Iacob Alexe, care a realizat peste 220 hectare însămînțate. Porumbul, s-a recoltat de pe suprafața de 300 ha., producția medie fiind de 2.200 kg. boabe la hectar. Datorită recoltei bogate obținute în sectorul legumicol s-au valorificat pînă în prezent 1.626 tone legume diferite, din planul de 2.300 tone. S-a evidențiat brigada condusă de Baloțeanu Mihai de la grădina din Bădălan care a obținut recolte bogate. Ion Iacob corespondent Rod bogat în podgoria Cotești Zile de toamnă. Mai scurte, mai reci iar unele mai mohorîte. Pretutindeni peisajul capătă aspectul specific acestui anotimp. La cîmpie, tarlale întinse îmbracă, după recoltarea lanurilor de porumb și floarea-soarelui, haina uniformă a arăturilor. Pe dealuri, frunzele copacilor încep a se desprinde de pe crengi, formînd în jurul trunchiurilor un covor verde-gălbui, sau sînt purtate de ici colo de rafalele vîntului. Și în vii toamna se face prezentă. Frunzele butucilor, încărcați cu struguri, prind a se arămi. Dar peisajul de toamnă e unic în felul lui. Ta el este prezent, la tot pasul, omul. La recoltatul porumbului, la arat și însămînțat, la cules de vii și livezi, peste tot, omul desfășoară o activitate" febrili.." . E plăcut să faci un popas în aceste zile de toamnă, la gospodăria agricolă de stat Sotești, din raionul Focșani. Străbătînd , drumul ce șerpuiește printre vii, întîlnești zeci de vehicule care transportă spre centrele de viniificație strugurii culeși. In cele trei secții ale gospodăriei culesul este în toi. Viticultorii sînt mulțumiți de rodul bogat al viilor. Sunt mulțumiți că munca desfășurată de ei are rezultate bune. Comunistul Ion Șoineanu, unul dintre brigadierii de la secția Cotești, este bucuros pentru că a fost bogată producția de struguri de masă. Numai brigada lui a livrat peste plan o cantitate de 20 tone de struguri de calitate Pentru vinificarea strugurilor de pe cele 1.046 ha. de vie, în gospodărie funcționează 16 centre de vinificație. Punerea la punct din vremea celor 12 zdrobitoare, 6 zdrobitoare de zdrobonitoare, 51 prese de diferite feluri, 3 e granulopompe, 30 pompe de tras vin și a altor utilaje ce servesc la vinificație, este contribuția muncitorilor din sectorul mecanic la desfășurarea cu succes a acestei campanii. Din rîndul lor amintim despre comunistul Leonida Gismaru, care este unul dintre cei mai pricepuți muncitori de aici. In plus el are și o altă calitate- Nu lasă niciodată începute lucrările ce i se încredințează. Și pivniderii au un cuvînt de spus în obținerea unui vin de calitate. Mai întîi ei au asigurat spațiul de depozitare a întregi producții de vin din acest an, iar acum ei se îngrijesc de toate celelalte lucrări, destul de importante, pe care le au de făcut, în scopul ridicării calității vinului. Nicu Pristolache lucrează în gospodărie de mai mult timp ca pivnicier. A îndrăgit această meserie și se străduieșe ca tot mereu să-și ridice nivelul de cunoș tințe profesionale, Find convins că-n felul acesta va avea rezultate tot mai frumoase în muncă. Viticultorii din G.A.S. Cerești, sunt cunoscuți nu numai în regiunea noastră, ci în întreaga țară pentru produsele de calitate pe care le dau în consum. In actuala campanie, ei au obținut un nou succes. Aproape 800 tone de struguri de masă livrate pînă de1 curind. Evident că întreaga producție de struguri de masă a fost de calitate superioară fapt ce ridică prestigiul gospodăriei lor. Concomitent și recoltatul strugurilor pentru vin se desfășoară intens. Prin zilele trecute fusese recoltată o cantitate de peste 2.100 tone de struguri. Grijă deosebită se dă acum vinificării, pentru ca gospodăria agricolă de stat Cotești să continue seria succeselor în ce privește punerea la dispoziția oamenilor muncii a unor vinuri de calitate. CONSTANTIN TURJOI D NICOLAE STOICA BRIGADA Dântăzi la comitetul de partid al uzinei „Nicolae Cristea" a avut loc o discuție. Ștefan Nichita, locțiitorul secretarului de partid demonstra că în fruntea întrecerii se află brigada atemistă de producție a lui Nicolae Stoica, Augustin Vass, secretarul comitetului U.T.M., înclina să creadă că pe primul loc s-ar afla brigada condusă de Zaharia. A fost luată situația, s-au consultat cifrele și lucrurile au fost limpezite. In dreptul lui Stoica figurau îndeplinite toate cele șapte obiective fixate în întrecere pe trimestrul III, iar rezultatul final era concretizat în cei 300.584 lei economii realizați de brigadă. Era clar și de această dată brigada a 4-a de la laminorul I condusă de comunistul Nicolae Stoica se afla în fruntea clasamentului. Cu cei 27 utemiști ai brigăzii sale, în majoritate membri și candidați de partid, el a dat patriei peste plan numai în trimestrul III al acestui an 52 tone tablă laminată, a redus consumul specific de platine cu 95 kg pe fiecare tonă laminată și cel al cilindrilor cu 2,46 kg. Rezultatele sunt frumoase, pentru ele au luptat ca unul toți membrii brigăzii; ele se datoresc însă și unei Întense munci politice și organizatoric. De pildă, la fiecare obiectiv ei își aduc amitile cît i-a ajutat consfătuirile și analizele ținute la sfîrșitul fiecărei luni, cum au fost ajutați în aceste consfătuiri acei care la început se mai codeau. Cum i-a îndrumat și a ajutat permanent, cu grijă părinteasca organizația de partid. Defalcarea zilnică pe om a sarcinilor de plan și urmărirea realizării acesteia de către șeful de brigadă, participarea în masă a brigăzii la cursurile de ridicare a calificării, însușirea temeinică a metodelor avansate de la4 minare, sunt fapte care au condus brigada pe calea succeselor. Nu mai puțin a contribuit petrecerea în colectiv a timpului liber, participarea brigăzii „Joia tineretului", la filme și spectacole de teatru, la obținerea acestor frumoase rezultate în producție.. Brigada trăiește o viață frumoasă, 28 de tineri muncesc și se bucură împreună de rezultatele muncii lor Ifabere, împreună își mărturisesc bucuriile și necazurile, cresc și luptă pentru construirea unei vieți fericite, unui viiitor luminos. B. OTFEORUHE Importante beneficii ale cooperativelor Anul acesta cooperativele sătești din raionul Brăila și-au îmbunătățit simțitor activitatea. Cooperativele fiind bine aprovizonate și cu sortimente variate, au reușit ca lună de lună să-și îndeplinească planul de desfacere și în același timp să realizeze importante beneficii. Așa de pildă conducerea cooperativei de consum din comuna Gropeni desfășurînd o muncă intensă pentru îmbunătățirea activității economicofinanciare, a reușit să aprovizioneze colectiviștii din comună cu mărfuri nivelul cheltuielilor de circulație și să înregistreze beneficii. Ca urmare cooperativa a încheiat bilanțul cu un beneficiu în valoare de 114.800 lei. Importante beneficii s-au înregistrat și la alte unități ale cooperației de consum. Bunăoară, cooperativa de consum din comuna Movila Miresii a realizat pînă acum peste 70.000 lei beneficii, cea din comuna Măxineni peste 57.000 lei. De la începutul anului și pînă acum, Uniunea raională a cooperativelor de consum din raionul Brăila a realizat beneficii în valoare variate solicitate de aceștia, să reducă ce însumează 1.119.000 lei. Fapte demne de utemiști La gospodăria agricolă colectivă „A V-a aniversare a R P.R." din comuna Batogu, raionul Fi ®mon Sîrbu, platoul de însilozări de 3.500 tone a fost îndeplinit încă de la 12 septembrie. La obținerea acestui succes o contribuție de seamă a dat-o tineretul. Mai ales utemiștii Bănică I. Ghetorghe, Calcan Ion, Gogoașă Dumitru, Burducea D. Constantin au muncit intens la însilozatul porumbului. Astfel s-au asigurat pentru cele 270 bovine, din care 80 vaci de lapte, cîte 10 tone silozate fiecare vistăi l iar pentru cele 1.500 ovine și 150 porcine, cile o jumătate tonă de fiecare oaie și porc. Realizînd planul la însilozări de furaje, tinerii colectiviști din comuna Batogu au început să se întreacă la căratul gunoiului - cîmp, pe terenul unde a fost floarea-soarelui, și care urmează a fi însămînțat cu grîu. Ei s-au angajat să transporte în mod voluntar cîte două căruțe de fiecare, însă utemiștiii Dragomir Florea, Cristian Bănică, Stratan Stan și alții au transportat cîte 4—5 căruțe fiecare. In total cu sprijinul tineretului s-a transportat la cîmp în această toamnă peste 300 tone gunoi de grajd putrezit, care a fost băgat sub brazdă odată cu executarea arăturii. Utemiștii din această comună și-au mai luat un angajament față de organizație, anume ca fiecare tînăr sa stringă în timpul liber cîte 10 kg, fier vechi. Unii care au fost mai harnici, au strîns cîte 50 kg. Printre aceștia silit: Moise Gheorghe. lăncii, Gr. ion și alții- In felul acesta s-a colectat pînă acum 18.000 kg. fier vechi. Iată doar cîteva din faptele utemiștilor din Batogu. Ion Belcigan corespondent îtmtttti Din regiune Gaza pentru a intra în funcțiune La Combinatul de prelucrare a stufului de la Chiscani se fac zilele acestea ultimele lucrări pentru darea în funcțiune a crizei de apă care va alimenta întregul combinat. Tot de la această criză va pleca o conductă pînă în orașul Brăila c are va acoperi întregul necesar de apă a orașului. Muncitorii învăță tori, la întreprinderile textile Galați s-au deschis cursurile Universității muncitorești, la care sunt înscriși peste 100 muncitori. In fața cursanților s-a predat prima lecție de economie industrială. Un nou produs Colectivul întreprinderii „Policolor“ Galați a început să fabrice noul produs Durax (loc de dușumele de calitate superioară). Primul lot de 10.000 kg. a și fost terminat, iar în prezent noul produs se fabrică în cantități sporite. Cadre pentru G.A.C. La Brăila și Galați au fost școlarizați în acest an peste 100 de președinți, brigadieri și contabili din gospodăriile agricole colective din regiune. Un rol însemnat în ridicarea nivelului profesional al cadrelor din G. A. C. l-au avut și cursurile organizate la Casa Agronomului din Brăila. Aici au fost instruite 2.073 cadre de conducere. Astfel, în prezent, în gospodăriile din regiunea Galați in medie din 5 brigadieri 3 au fost instruiți și școlarizați in cadrul unor cursuri speciale Din fără Indici sporiți de utilizare a agregatelor Indicele de utilizare a furnalelor de la Uzinele „Victoria" Călan a crescut in trimestrul III cu 19.3 la sută față de plan. Asigurind un ritm sporit de funcționare a agregatelor, jurnaliștii au produs în prima decadă din această lună, peste prevederile planului, aproape 1.000 tone de fontă- La furnalul nr. 1, s-au obținut in luna aceasta, în medie zilnic cite 141 kg. forată la fiecare mc. volum util furnal peste indicele planificat. Indicii sporiți de utilizare a agregatelor de la această uzină au asigurat obținerea unei producții mai mari și cu cheltuieli mai mici. De la începutul anului jurnaliștii de la Călan au realizat, în afara sarcinilor de plan, 17.380 tone de fontă și au economisit, prin reducerea prețului de cost, 2.500 000 de lei. La Combinatul de industrializare a lemnului Tg. Jiu Lucrările de construcții la fabrica de mobilă din cadrul Combinatului de industrializare a lemnului de la Tg. Hu -sini terminate• în prezent se lucrează intens la montarea utilajelor din secția de parchete, care se află în aceeași clădire cu fabrica de mobilă. Montării s-au angajat ca In cinstea zilei de 7 Noiembrie să termine prima linie de fabricație a secției de parchete. In stadiul final se găsesc și lucrările de construcție a ultimelor 4 blocuri din cvartalul de locuințe cu 234 de apartamente ,are a fost ridicat pentru muncitorii combinatului. A