Viața Nouă, aprilie-iunie 1971 (Anul 27, nr. 8177-8254)

1971-06-11 / nr. 8238

V. Proletari din toate țările, uniți-vă! Organ al Comitetului județean Galați al P.C.R. și al Consiliului popular județean ANUL XXVII — Nr. 8238 VINERI 11 IUNIE 1971 4 PAGINI — 30 BANI REZERVELE INTERNE ALE ÎNTREPRINDERILORFRUCTIFICATE LA UN NIVEL SUPERIOR . Ședința Biroului Comitetului județean de partid Mobilizate de organele și organizațiile de partid, colectivele unităților și organizațiilor economice ale județului nostru au pășit în noul cincinal cu hotărîrea fermă de a realiza în mod exemplar sarcinile ce le revin din programul de dezvoltare a economiei țării pe perioada 1971—1975. Expresive sunt în acest sens rezultatele care au fost obținute deja pe ansamblul industriei județului, sporurile de producție depășind, în general, previziunile angajamentelor luate în întrecerea socialistă. Pornind de la faptul că sarcina centrală pusă de partid în toate domeniile vieții economice o constituie obținerea unei eficiențe cît mai crescînde, Biroul Comitetului județean de partid a indicat tuturor conducerilor de întreprinderi să desfășoare o amplă acțiune de descoperire și valorificare a rezervelor de care dispun, în vederea nu numai a îndeplinirii dar și a depășirii substanțiale a angajamentelor luate în întrecerea socialistă pe anul 1971. Ieri. Biroul Comitetului județean de partid a analizat modul cum s-a desfășurat această acțiune, concluziile care s-au desprins după activitatea depusă în perioada ce a trecut de la începutul primului an al actualului cincinal. Pe marginea informării prezentate de comisia economică a Comitetului județean de partid, au luat cuvîntul tovarășii George Constantin, secretar al Comitetului municipal de partid Galați, Gheorghe Moca, prim-secretar al Comitetului municipal de partid Tecuci, primarul Paraschiv Benescu, municipiului, președintele Consiliului județean Galați al U.G.S.R., și Ion Potoceanu, directorul general al Centralei industriale siderurgice Galați. În încheierea dezbaterilor acest punct al ordinei de zi a reladinței Biroului Comitetului județean de partid, a luat cuvîntul tovarășul Constantin Dăscălescu, membru al C.C. al P.C.R., primsecretar al Comitetului județean de partid, președintele Consiliului popular județean. Succesele înscrise pînă acum în bilanțurile lor de activitate de către majoritatea întreprinderilor, ne dau certitudinea că angajamentul formulat pe ansamblul economiei județului nostru va fi cu mult depășit, a spus tovarășul Dăscălescu. Tocmai aceste succese, ca și noile angajamente suplimentare luate de către fiecare colectiv, ca răspuns la Chemarea Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste, vorbesc de marile resurse care mai există în întreprinderi. De altfel, atunci cînd ne-am propus o asemenea temă de analiză, am avut în vedere nu descoperirea și punerea în valoare a resurselor pentru îndeplinirea angajamentelor inițiale ci, în primul rînd, a acelor rezerve care n-au fost luate în calcul și care există încă în unitățile noastre economice. Din acest punct de vedere, consider că informarea comisiei economice, nu a reușit să evidențieze imensele rezerve existente încă în întreprinderile noastre și să dea soluții pe baza unor studii temeinice, de valorificarea lor superioară. Un prim lucru care trebuie avut în vedere și asupra căruia organele și organizațiile de partid au datoria să insiste pe viitor este că problema descoperirii și valorificării rezervelor interne să nu fie considerată o simplă acțiune de moment sau care să aibă loc la anumite date festive, ci o acțiune permanentă, care să se desfășoare practic zi de zi și să vizeze toate laturile, toate secțiile și sectoarele întreprinderilor. Informarea prezentată în ședința noastră a evidențiat o serie de resurse. Consider însă că acestea sunt minime, nu reflectă realele posibilități ale economiei județului. De asemenea, ea nu a reușit să formuleze măsuri și direcții precise pentru viitor. Iată, de exemplu, cîteva probleme care vor trebui să preocupe comisia economică a Comitetului județean de partid: comitetele municipale de partid Galați și Tecuci, comitetul de partid (Continuare în pag. a III-a) Citiji în pag. a IV-A COMUNICAT COMUN CU PRIVIRE LA CONVORBIRILE OFICIALE ROMÂNOCAMBODGIENE A începe sa se contureze a doua fabrica de aglomerare La hala turnului, hala benzilor și stația de dotare, puncte de lucru în desfășurarea execuției etapei a doua din sectorul de aglomerare C.S.G., constructorii și montorii de pe șantierele I.C.M.S.G. au reușit să avanseze simțitor stadiile fizice. Așa de exemplu stîlpii metalici de la hala benzilor au fost predați deja la subturnare, s-au montat stîlpii de rezistență la hala turnului, iar la stația de dozare au fost montate buncărele superioare într-un volum de 890 tone construcție metalică. De asemenea, au mai fost montate o serie de grinzi principale pînă la cota plus 24 m și s-a început finisarea lucrărilor la cotele plus 5, 10 și 11,2 m — definitivîndu-se, conform proiectelor, planșeele respective ale turnului de aglomerare. Răspunzind Chemării Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste, angajamentul ferm al oamenilor muncii din județul nostru: „Vom îndeplini în mod exemplar sarcinile actualului cincinal!" întreprinderea pentru producerea plaselor și uneltelor de pescuit și-a dublat angajamentele Chemarea Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste, adresată tuturor oamenilor muncii din patria noastră pentru înfăptuirea neabătută a hotărîrilor adoptate de Congresul al X-lea al partidului, și-a găsit un puternic ecou în rîndul colectivului de muncă al întreprinderii pentru producerea plaselor și uneltelor de pescuit Galați. Aici, zilele trecute, au avut loc adunări în cadrul grupelor sindicale unde salariații, pornind de la realizările obținute pînă în prezent, de la posibilitățile pe care le au în continuare de a crește substanțial volumul producției, au venit cu propuneri de suplimentare a angajamentelor inițiale. In cadrul adunării de ieri, ținută cu reprezentanții salariaților, s-a hotărît ca angajamentul inițial la producția globală, producția marfă și producția marfă vîndută și încasată să fie suplimentat de la 2 000 000 lei, la 4 500 000 lei , la reducerea prețului de cost, de la 700 000 lei, la 1 450 000 lei precum și la beneficii peste plan, angajament care prevede realizarea a 1 500 000 lei, față de 700 000 lei stabilit inițial. Prezentînd o succintă informare a ceea ce s-a realizat pe primele 5 luni, precum și preliminările pe luna curentă, tovarășul Ion Vasiliu, directorul întreprinderii a arătat că angajamentele suplimentare luate de colectivul de salariați vor putea fi îndeplinite cu succes, printr-o mai rațională organizare a producției și a muncii, aprovizionarea la timp cu materii prime, ca și prin folosirea intensivă a întregului potențial tehnic și uman de care dispune unitatea. Așa după cum au precizat tovarășii Mihai Petre, maistru la atelierul traule, ing. Emil Banaga, șeful serviciului producție Partena Constantinidis, brigad ieșită la atelierul de remarat, angajamentele luate în această adunare scot în evidență hotărîrea fermă a întregului colectiv al fabricii de a nu precupeți nici un efort pentru îndeplinirea ritmică a sarcinilor de plan ca răspuns la vibranta Chemare a Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste. O atenție deosebită reducerii consumurilor specifice Colectivul de muncă al Fabricii de ulei „Prutul" Galați, întrunit ieri într-o adunare, a hotărît să răspundă Chemării Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste prin suplimentarea angajamentelor inițiale cu : 500 000 lei la producția globală, 500 000 lei la producția marfă, să sporească volumul beneficiilor peste plan cu încă 150 000 lei. Din punct de vedere fizic, peste nivelul angajamentului asumat inițial, se vor realiza 70 de tone ulei comestibil destinat exportului. Avînd în vedere realizările obținute pînă la această dată, ca și rezervele care au rezultat în urma analizelor întreprinse de comitetul de direcție și organizația de partid, sublinia tovarășul Veniamin Găiduț, directorul întreprinderii, putem afirma de pe acum că avem garanția sigură a îndeplinirii angajamentelor suplimentare. Vom acționa deci, în continuare, în mai mare măsură pe linia reducerii consumurilor specifice de materii prime, a creșterii capacităților de producție prin îmbunătățirea funcțională a utilajelor, ca și în direcția micșorării timpului afectat reviziilor, fără a influența calitatea acestora și buna lor funcționare. Luînd cuvîntul în cadrul adunării, Costică Tatomir, maistru la secția extracție, Dumitru Cioarec, muncitor la aceeași secție și Niță Tecu, maistru la secția rafinărie au arătat că Chemarea Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste constituie pentru ei, pentru întregul colectiv de muncă al fabricii un nou imbold în muncă și că nu vor precupeți nici un efort în vederea îndeplinirii ritmice a sarcinilor ce le revin. Agregate și mecanisme. pe măsura cerințelor construcțiilor de nave Răspunzînd înflăcăratei chemări a Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste, colectivul de muncă al Uzinei mecanice navale Galați a hotărît în cadrul adunării ce a avut loc ieri să-și suplimenteze angajamentele inițiale. E vorba de obținerea în plus, pînă la sfîrșitul anului, unui număr însemnat de agregante și mecanisme navale — a căror valoare să depășească suma de 500 000 lei și să economisească pe cale tehnologică 25 tone de metal. Majoritatea salariaților care au luat cuvîntul cu această ocazie, au subliniat posibilitatea realizării integrale a noilor angajamente, ținînd seama de dinamica rezultatelor înregistrate pînă în prezent, de noile măsuri tehnico-economice propuse. . .Pornind de la experiența acumulată, preciza tovarășul G. Tănase — inginer șef în cadrul uzinei, experiență care a dovedit că prevederile de plan pot fi depășite, sîntem convinși că suplimentările asumate vor fi întocmai realizate. De altfel, arăta mai departe vorbitorul, în urma investigațiilor recent efectuate, au rezultat noi rezerve interne care vizează posibilități de folosire mai judicioasă a capacităților de producție, de îmbunătățire a calității produselor, precum și de sporire a productivității muncii și utilizare mai rațională a materiilor prime. ilizita delegației de partid si guvernamentale române, condusa de tovarășul Nicolae ceausescu, la R.P.D. coreeana Vizita protocolară la tovarășul Nicolae Ceausescu Tovarășul Kim Ir Sen, secretar general al CC al Partidului Muncii din Coreea, președintele Cabinetului de Miniștri, împreună cu soția sa, Kim Lăng E, a făcut joi o vizită protocolară tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat, și soției sale, Elena Ceaușescu. La întrevedere, care s-a desfășurat într-o atmosferă cordială, au luat parte tovarășii Ion Gheorghe Maurer, Manea Mănescu, Dumitru Popa, Ion Iliescu, George Macovescu, prim-adjunct al ministrului afacerilor externe, și Aurel Mămășan, ambasadorul român la Phenian. Din partea coreeană, au fost prezenți tovarășii Toi En Ghen, Kim Ir, Pak Senger, O Jing, membri ai Comitetului Politic al Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, Zang Zun Thek, Yang Hyong Sop, membri supleanți ai Comitetului Politic, Hi Dam, ministrul afacerilor externe, Kang Iung Sop, ambasadorul RPD Coreene la București, și alte persoane oficiale. Solemnitatea unor decorări joi dimineața, a avut loc solemnitatea acordării unor înalte distincții române și coreene. Tovarășul Kim Ir Sen a înmînat tovarășului Nicolae Ceaușescu, soției sale, Elena Ceaușescu, și tovarășului Ion Gheorghe Maurer ordinul „Drapelul Republicii" clasa I. Prezidiul Adunării Populare Supreme a conferit ordinul „Drapelul Republicii" clasa a II-a, membrilor delegației de partid și guvernamentale române. In cadrul aceleiași solemnități, tovarășul Nicolae Ceaușescu a înmînat tovarășului Kim Ir Sen, Joi 10 iunie, au început convorbirile oficiale între delegația de partid și guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat, delegația de partid și guvernal mentală a Republicii Populare Democrate Coreene, condusă de tovarășul Kim Ir Sen, secretar general al CC al Partidului Muncii din Coreea, președintele Cabinetului de Miniștri. La convorbiri au participat membrii delegației române: Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al CC al PCR, președintele Consiliului de Miniștri, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al CC al PCR, vicepreședinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al CC al PCR, prim-secretar al Comitetului municipal București al PCR, primarul general al Capitalei, Ion Iliescu, soției sale, Kim Lăngu, tovarășului Țoian Ghen, membru al Comitetului Politic, secretar CC al Partidului Muncii din Coa reea, președintele prezidiului Adunării Populare Supreme, și tovarășului Kim Ir, membru al Comitetului Politic al CC al Partidului Muncii din Coreea, primvicepreședinte al Cabinetului de Miniștri, ordinul „Steaua Republicii Socialiste România" clasa I. Prin decret al Consiliului de Stat s-au conferit, de asemenea, ordinele „Steaua Republicii Socialiste România" clasa a II-a și membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al CC al PCR, George Macovescu, membru al CC al PCR, prim-adjunct al ministrului afacerilor externe, Aurel Mămnășan, ambasadorul României în RPD Coreeană, precum și Ștefan Andrei, membru supleant al CC al PCR, prim-adjunct de șef de secție la CC al PCR, Emilian Dobrescu și Constantin Mitea, membri supleanți ai CC al PCR, consilieri la CC al PCR. Din partea coreeană au participat Țoian Ghen, membru al Comitetului Politic, secretar al CC al PMC, președintele Prezidiului Adunării Populare Supreme, Kim Ir, membru al Comitetului Politic, secretar al CC al PMC, prim-vicepreședinte al Cabinetului de Miniștri, Pak Sen Cer, membru al Comitetului Politic al CC al PMC, al doilea vicepreședinte al Cabinetului de Miniștri, general de armată O Jing, membru al Comitetului Politic, secretar al CC al PMC, „23 August" clasa a II-a unor tovarăși din conducerea de partid și de stat a RPD Coreene. Conferirea acestor înalte distincții române și coreene, cu prilejul vizitei oficiale în RPD Coreeană a delegației de partid și guvernamentale a țării noastre, reprezintă o expresie grăitoare a legăturilor trainice de prietenie și colaborare statornicite între cele două partide și țări, a sentimentelor de stimă și solidaritate internaționalistă pe care le nutresc reciproc popoarele român și coreean, șeful Marelui Stat Major al Armatei populare coreene, Zun Thek, membru supleant Zăng al Comitetului Politic al CC al PMC, vicepreședinte al Cabinetului de Miniștri, Yang Hyang Sop, membru supleant al Comitetului Politic, secretar al CC al PMC, Hi Dam, membru al CC al PMC, ministrul afacerilor externe, Kim Jang Nam, membru al CC al PMC, adjunct de șef de secție la CC al PMC, Kang Jung Sap, ambasadorul RPD Coreene în România. In cadrul convorbirilor a avut loc un schimb de păreri asupra dezvoltării pe mai departe a relațiilor de prietenie și colaborare dintre cele două țări, precum și asupra unor probleme de interes comun. Convorbirile s-au desfășurat într-o atmosferă de prietenie frățească. Alte relatări în pag. a 4-a Convorbirile oficiale româno-coreene în pagina a IlI-a In dezbatere: Proiectul legii cu privire la organizarea și conducerea unităților economice de stat Responsabilități vizînd ridicarea activității pe treptele eficienței superioare Din nou despre sesiune Publicul și condiția valorii artistice Evenimente pionierești Recent la Tecuci și Tg. Bujor au avut loc conferințele municipală și orășenească ale Organizației pionierilor și secțiunilor pentru pionieri. Au participat pionieri, delegați ai unităților de pionieri din cele două localități, cadre didactice, comandanți de pionieri, directori de școli, reprezentanți ai unor instituții organizații de masă. La lucrările conferințelor au luat parte tovarăși din conducerea locală de partid și de stat. Participanții la conferințe, au făcut analiza întregii activități desfășurate cu pionierii în perioada de la prima conferință a organizației pionierilor (1966) pînă în prezent. Pregătirea școlarilor pentru a deveni pionieri, formele și modalitățile de organizare a activității pionierești, conținutul ei, și necesitatea obiectivă a continuei perfecționări a acesteia, precum și eficacitatea educativă au constituit problematica discuțiilor, conferindu-se lucrărilor un autentic caracter de schimb de experiență. Au fost pe larg dezbătute, de asemenea, cele două proiecte ale statutului unităților și detașamentelor de pionieri și regulamentul consiliilor pionierești. ION IORDACHE vicepreședinte al Consiliului județean al Organizației de pionieri întreținerea culturilor este în perioada actuală lucrarea de importanță majoră pentru obținerea unor producții sporite. Preocupîndu-se de intensificarea prășitului mecanic, conducerile unităților agricole de stat și cooperatiste, trebuie să acorde atenție sporită atît prașilelor manuale cît și celei pe rînduri, să aplice toate măsurile tehnice ce se impun în aceste zile.