Viața Nouă, iulie-septembrie 1972 (Anul 28, nr. 8567-8644)

1972-07-04 / nr. 8569

Organ al Comitetului județean Galați al P. C. R. și al Consiliului popular județean ANUL XXVIII — Nr. 8569 MARȚI 4 IULIE 1972 4 PAGINI — 30 BANI în cinstea Conferinței Naționale a P.C.R. și a celei de-a 25-a aniversări a Republicii In cursul zilei de Ieri, la cel de-al 3-lea furnal de 1700 m.c. flacăra aprinsă săptămâna trecută în retortă a cunoscut noi dimensiuni. După cum ni s-a comunicat de către conducerea I.C.M.S.G., focul sălășluiește acum și în primele două preîncălzitoare de aer, fapt ce confirmă că activitatea pentru apropierea clipei cînd se va elabora prima șarjă de fontă se desfășoară cu intensitate. Dar, paralel, cu continuarea eforturilor în zona imediată a furnalului 3, unitățile de construcții intensifică tot mai mult lucrările din sectorul aglomerare, de noile benzi transportoare aferentate operațiilor de alimentare furnalului. Un raid întreprins pe a întregul sistem de benzi, pornind de la depozitul de materii prime și pînă la aglomerare dovedește că, fără a slăbi o clipă obiectivele principale, se acordă o atenție însemnată punerii punct a mijloacelor și instalațiile lor de alimentare cu minereu, cocs, calcar. Ieri, în primele ore ale zilei, ne-am aflat în intersecția benzilor T 83 și T 84 cu banda transportoare ce leagă aglomerarea de stațiile de culbutoare. Discutăm, cu inginerul Carp Gelu, de la grupul IV electrotehnic ICMSG. Banda T 83, ne spune Interlocutorul, a dat primul examen. Cele dintîi cantități de minereu au fost depozitate în stivele 5 și 6, iar de acolo au fost expediate către furnale. Mașina stivuitoare este reglată și se așteaptă momentul terminării în întregime a sistemului de benzi pentru a porni agregatul în ritmul la care este proiectat. Aflăm că la partea electrică a stivuitorului și a benzii T 83, lucrările au fost coordonate de maiștrii Iosif Voinea și Vasile Zăinescu, cu echipele conduse de Constantin Mavrochefalos și Nicolae Robu, de la Grupul IV, în colaborare cu constructorii șantierului 33, conduși de montorul Constantin Pană și șeful de echipă Ion Munteanu. Cu intensitate se desfășoară operațiunile de închidere a benzii T 90. Pe întregul parcurs, de la S. T. 16 și pînă la aglomerare, din totalul celor 9 galerii, la 7 din ele s-a montat acoperișul și lateralele din tablă ondulată. Echipa condusă de Vasile David, de la Șantierul 33, cu lăcătușii Costea Dediu, Nicolae Arbanaș, de la punctul de ajustare. cu Aurel State, Valentin Moraru, Ion Moise, a trecut în după amiaza zilei de ieri la închiderea celui de-al 8-lea tronson. Unul din punctele hotărîtoare de pe traseul de benzi ce va de- V. NICOLESCU (Continuare In pag. a II-a) CINCINALUL ÎN PATRU ANI SI JUMĂTATE! NOILE OBIECTIVE SIDERURGICECÂT MAI RAPID ÎN FUNCȚIUNE I Deviza constructorilor: „TOTUL SĂ FIE TERMINAT ȘI PREDAT ÎN TIMP UTIL BENEFICIARULUI“ • Flacăra din retorta furnalului s-a extins și la preîncălzitoare • Un obiectiv care polarizează eforturile din aceste zile — zona galeriilor de benzi transportoare și predarea în flux a stivuitorului de la T 84 • La benzile G 1 și G2 lăcătușii și sudorii, îndrumați de maistrul Gheorghe Tufă, devansează asamblarea la sol a elementelor componente • Ionel Ștefănescu ne declară: „Știm că această lucrare este de mare importanță, de aceea am trecut-o la urgența 1“. Punînd în valoare rezervele de creștere a producției zootehnice .A.S. Frumușița a realizat în primul semestru: > 368 tone carne ® 15 310 hl lapte de vacă • 500 hl lapte de oaie ® 12 000 kg lînă Condițiile naturale de care dispune I.A.S. Frumușița, ca și cele de producere a furajelor de volum, îndeosebi lucerna pe terenurile irigate, i-au permis să dezvolte, cu rezultate bune, creșterea taurinelor și a ovinelor. Astfel, întreprinderea s-a specializat în îngrășarea tineretului taurin, a ovinelor și a vacilor cu lapte, liprind anual mari cantități de produse. Anul acesta, pentru primul semestru, Frumușița a avut de livrat I.A.S. 302 tone de carne, 15 000 hl lapte de vacă, 100 hl lapte de oaie și 9 000 kg lînă. La aceste cantități s-au adăugat angajamentele luate de muncitorii sectorului de creștere a animalelor în cinstea Conferinței Naționale a partidului a celei de-a XXV-a aniversări și Republicii, care prevăd creșterea a producției marfă cu 71 tone carne (din care 61 tone carne taurină și 10 tone carne de ovină), 800 hl lapte de vacă, 150 kl lapte de oaie și 1000 kg lînă. Angajați cu hotărîre în marea întrecere socialistă, muncitorii, inginerii și tehnicienii întreprinderii nu au precupețit nici un efort pentru a da țării cât mai multe produse și a raporta partidului că acest colectiv, condus cu competență de organizația de partid, se poate concentra pentru a se ridica la nivelul sarcinilor trasate de conducerea superioară a partidului, de secretarul său general, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, agriculturii de stat. Astfel, la produsul carne de taurină, ferma nr. 2 Foltești, condusă de Lică Răgălie, a reușit ca în primele șase luni să livreze fondului central al statului, peste prevederile planului, 78 tone, depășind angajamentul anual cu 7 tone carne de taurină, la care se adaugă și 8 tone carne de oaie peste plan, livrate de fermele care cresc această specie. La acest succes, după cum ne relata tovarășul Constantin secretarul comitetului de Donciu, partid pe întreprindere, alături de șeful fermei, un cadru priceput și harnic, au contribuit îngrijitorii fruntași Stoian Palade, Alexandrina Mîndrescu, Petru Niculache, Dumitru Fluture și alții. Rezultate remarcabile au înregistrat crescătorii pe oi de la ferma nr. 5, condusă de Costache Profir, care s-au angajat să livreze în acest an cu 5 la sută mai multe produse decit prevederile planului fermei. Acum, la sfîrșitul semestrului, colectivul acestei ferme se prezintă însă cu realizări mult superioare angajamentului. La lapte de oaie, de exemplu, depășirea planului semestrial este de peste 72 la sută, iar la lună, fizic, producția este de 4,700 kg de la fiecare oaie tunsă, cu aproape 57 la sută mai mare decit cea prevăzută. La obținerea unor asemenea rezultate, o contribuție esențială au M. CREȚEANU (Continuare in pag. a III a) Consfătuire pe tema: „CERINȚELE PRODUCȚIEI ȘI NIVELUL DE PREGĂTIRE AL CADRELOR" Consiliul municipal al sindicatelor Galați a organizat recent o consfătuire, cu caracter de schimb de experiență, pe tema : „Cerințele producției și nivelul de pregătire al cadrelor", la care au participat responsabilii cu probleme economice, ai comisiilor inginerilor și tehnicienilor și responsabilii serviciilor învățămînt din unitățile municipiului Galați. Ample discuții au fost purtate cu acest prilej în probleme privind preocupările comitetelor sindicale și comitetelor oamenilor muncii pe linia organizării și desfășurării cursurilor de calificare, în vederea asigurării procesului de producție cu cadre competente, a organizării și desfășurării cursurilor de perfecționare a pregătirii profesionale cadrelor, în lumina prevederilor a Legii nr. 2, precum și asupra rolului propagandei tehnice, ca mijloc important în perfecționarea cunoștințelor profesionale ale salariaților. Referatele prezentate și discuțiile purtate pe marginea lor au scos în evidență importanța pregătirii profesionale, domeniile in care trebuie să se acționeze, precum și popularizarea unor metode bune, folosite în întreprinderile din municipiul și județul Galați, în ceea ce privește stabilirea judicioasă a tematicilor, a metodelor de predare și altor acțiuni care concură la o bună pregătire profesională a cadrelor. CONSTANTIN SINESCU membru al biroului executiv al Consiliului municipal al sindicatelor Galați Partea superioară a furnalului 3 de 1 700 m.c., obiectiv de pe platforma Combinatului siderurgic Galați aflat în preajma premierei industriale. Foto : G. BERCOV Scule și dispozitive de mare utilitate producției Colectivul de muncă din secția sculerie de la U.M.N. din Galați aduce o contribuție însemnată la realizarea sarcinilor de plan și a angajamentelor luate în întrecerea socialistă, prin executarea de noi scule, dispozitive și verificatoare. Dintre S.D.V.-urile executate și aplicate în procesul muncii in cursul acestui an amintim: matriță de format semicuple, dispozitivele pentru echiparea mașinilor de danturat și de realizare a valvulelor în flux tehnologic, ca și verificatorul patei de contact la roțile melcate. Concomitent, sculerii uzinei au mai realizat o serie de tarozi, freze melc, calibre, cuțite pentru danturat conic etc. N. BOGHIAN lăcătuș DE PE FRONTUL MUNCII PATRIOTICE Străzile din cartierele periferice in metamorfoza In competiția pentru gospodărirea și înfrumusețarea localităților, Galațiul înregistrează de la un an la altul spectaculoase transformări înnoitoare. A devenit o tradiție pentru locuitorii acestui oraș ca o dată cu primăvara să inițieze diferite acțiuni edilitare, să participe cu însuflețire la realizarea prin muncă patriotică unor obiective de importanță deoasebită pentru ridicarea gradului de modernizare a bulevardelor, străzilor, cartierelor. Venind in intîmpinarea propunerilor făcute de cetățeni, pe baza experienței acumulate,comitetul executiv al Consiliului popular municipal Galati a întreprins în acest an noi măsuri cu caracter edilitar menite să soluționeze o serie de probleme de gospodărie comunală prin muncă voluntară patriotică. Realizările înfăptuite în prima jumătate a anului sunt edificatoare, ilustrînd tribuția maselor de cetățeni cânt a continua înfrumusețare a orașului. Zeci de mii de locuitori au participat în această perioadă la curățirea și întreținerea spațiilor verzi, la plantarea pomilor și florilor, care îmbogățesc frumusețea peisajului gălățean, la taluzarea falezei de lângă plaja Brateș și a malului de lîngă viaductul din Calea Prutului. Prin consiliului popular municipal grija și cu sprijinul cetățenilor au fost executate construcții de străzi și trotuare în cartierul Țiglina și strada Prelungirea 6 Martie, s-au plantat perdele de plopi pe terenul viran din apropierea stadionului „Dunărea", s-a taluzat drumul de legătură Faleză-microraionul Țiglina I și multe alte lucrări de interes obștesc. In ansamblul măsurilor luate de comitetul executiv al Consiliului popular municipal se înscrie și modernizarea unor străzi din cartiere. Organizată la indicația comitetului executiv al Consiliului popular județean, această acțiune se află în plină desfășurare. Este știut faptul că în cartierele orașului numeroase străzi nepietruite, adevărate drumuri de țară, care pe timp de ploaie devin impracticabile, prezintă un aspect în totală discordanță cu marile înfăptuiri edilitare realizate pînă acum. Tocmai de aceea noi am stabilit ca în următorii doi ani aceste străzi să capete o înfățișare nouă, modernă. In acest scop am prevăzut modernizarea a 50 km străzi, din care peste 50 la sută să se realizeze în acest an, prin dislocarea unui strat de pămînt, așternerea unui strat de zgură și montarea a 50 000 metri liniari de borduri, lucrări care se vor executa prin muncă patriotică. Se vor executa astfel, 60 000 mc terasamente și se vor așterne 35 000 m c zgură pentru crearea părții carosabile a acestor străzi. începute din luna aprilie a.c., doar în cîteva puncte, lucrările au fost extinse, cuprinzînd un mare număr de străzi. Colectivele întreprinderilor care s-au angajat să execute aceste lucrări dovedesc un înalt spirit patriotic, obținînd succese demne de evidențiat. Astfel, harnicii muncitori de la I.C.M.S.G. și-au realizat aproape în totalitate angajamentul, terminînd lucrările pe străzile Abrud, Avram Iancu, Horia și Răchitași, care însumează metri. De asemenea, cei de 2 500 la C.S.G. au executat în întregime săpăturile pe străzile Vădeni și Cosminului, iar C.N.F. a montat bordurile și așterne zgura pe strada Cercului. Colectivele întreprinderii de transporturi auto și S.C.Az., acționînd împreună, întrajutorîndu-se, au atacat lucrările pe străzile Soveja, Ecaterina Teodoroiu, Vrancea, Sascî- PETRE IORGA vicepreședinte al Comitetului executiv al Consiliului popular municipal Galați (Continuare în pag. a ll-a) LA SECERIȘ ȘI SEMĂNATUL CULTURILOR DUBLE Vremea instabilă impune folosirea maximă a „ferestrelor“ dintre ploi, o perfectă organizare a muncii Cu toată hărțuiala provocată de ploile căzute în ultimele lucrătorii din multe zile, unități agricole ale județului nostru au reușit, datorită utilizării la maximum a orelor bune de lucru, să stringă o bună parte din recolta de grîu. Angajamentul luat, ca în ajunul deschiderii lucrărilor Naționale a Conferinței județul Galați partidului să raporteze încheierea recoltării și terminarea livrărilor la bazele de recepție a cantităților de grîu cuvenite statului, prinde viață cu fiecare zi, datorită entuziasmului cu care se muncește. Bunăoară, duminică, acolo unde ploaia din ajun n-a fost prea puternică, s-a lucrat intens. La C.A.P. Braniștea, unde pină sîmbătă 1 iulie se strinsese recolta de pe 200 hectare și se predaseră la bază 408 tone de grîu, s-a lucrat duminică cu 12 combine. Toți factorii de la comună și din cooperativa agricolă se aflau la ION CENUȘA Fotografii: PAUL POPA (Continuare in pag. a fi ai i