Viața Studențească, aprilie-iunie 1974 (Anul 19, nr. 14-24)

1974-04-17 / nr. 16

Secvențe din zilele pline ale festivalului formațiilor de teatru — manifestare integrată tematic și valoric omagiului pe care arta studențească îl aduce aniversării Eliberării și Congresului al XI-lea al partidului (Fotografii de EMIL COJOCARU) În numărul de față: • Comentarii la o nouă etapă a festivalului național al artei studențești - Teatru — încheiată duminică seara la Craiova ; palmares, opinii ale publicului studențesc (pag. 7) ; • Sesiunea — sens unic : anchetă în avanpremiera campaniei de vară a anului universitar (pag. 4) ; • „Trei decenii, trei generații" — Destinele tinereții angajate (pag. 6) ; • 30 de minute, 10 reporteri studenți și 2 fotoreporteri pe artera nr. 1 a Clujului universitar , de trei ori Omicron sau Opinia studențească în acțiune (pag. 89) ; • Lupta împotriva formalismului și birocrației ca valoare morală în mediul universitar — tema unei dezbateri studențești (pag. 11) ; • Lumea azi și Convorbiri interuniversitare - dialoguri cu studenți din Republica Guineea Bissau și Peru, aflați la studii în România (pag. 12-13) ; • Relatări telefonice ale colaboratorilor noștri prezenți pe terenurile unde s-au desfășurat finalele de zonă ale Cupei tineretului (pag. 16). • Semnează 46 de studenți și își exprimă punctele de vedere un număr de alți 71, in cadrul reportajelor, interviurilor, dialogurilor și corespondențelor din acest număr al revistei. Imperativele activitații in toate domeniile vieții economico-sociale din țara noastră. Organizare, competență, eficiență Desfășurată săptămîna trecută în prezența tovarășului Nicolae Ceaușescu, Consfătuirea activului de partid și de stat din ministere și instituții centrale a constituit prilejul unor ample și fructuoase dezbateri privind necesitatea angajării cu maximă răspundere, într-un climat optim de organizare și eficiență a ministerelor și altor instituții centrale, a tuturor lucrătorilor acestora în înfăptuirea mărețelor sarcini ale construcției socialiste din patria noastră, în realizarea înainte de termen a cincinalului. Dînd expresie sentimentelor de profundă satisfacție și adeziune ale întregului nostru popor față de alegerea tovarășului Nicolae Ceaușescu, cel mai de seamă fiu al partidului și poporului nostru, ca Președinte al Republicii Socialiste România, participanții la dezbateri și-au reafirmat angajamentul de a munci fără preget, de a urma exemplul strălucit al secretarului general al partidului. Acum, cînd România socialistă cunoaște un ritm fără precedent al dezvoltării sale multilaterale, cînd, prin eforturile întregului popor, strîns unit în jurul partidului comunist, se împlinește acest minunativ al construcției, datoria de faptă și conștiință a fiecăruia dintre noi este de a acționa în permanență într-un profund spirit de dăruire și disciplină a muncii, de a nu permite cu nici un preț, în nici un domeniu de activitate, infiltrarea formalismului, a birocrației, a lipsei de răspundere. Referindu-se la persistența unor astfel de neajunsuri în munca unor ministere și instituții centrale, tovarășul Nicolae Ceaușescu menționa în Cuvântarea rostită de la tribuna Consfătuirii : „Volumul mare al unor materiale, cuprinzînd zeci și cîteodată sute de pagini, nu demonstrează decit slaba cunoaștere a problemelor, o slabă putere de concentrare și de sinteză și, citeodată, demonstrează neînțelegerea lucrurilor, înecarea lor în vorbe menite să ascundă lipsa de idei, de păreri precise“. Iată de ce activitatea de conducere din toate domeniile trebuie să vizeze realizarea unei depline operativități, a simplificării tuturor formelor care îngreuiază și încarcă ritmul de lucru, renunțarea la unele inutile „mișcări ale hîrtiilor“. De asemenea, este necesar ca această activitate să fie așezată în spațiul unei competențe, depline, al cunoașterii și respectării principiilor conducerii științifice. Construirea societății socialiste nu se mai poate realiza fără a asigura, în toate sectoarele de activitate, oameni capabili să înțeleagă bine problemele, cerințele dezvoltării sociale, în stare să acționeze competent și energic pentru soluționarea lor —a sublinia tovarășul Nicolae Ceaușescu. Este conținută în acest comandament și datoria ce revine școlii superioare românești, factorilor de răs(Continuare în pag. 6)