Viitorul Social, 1972 (Anul 1, nr. 1-4)

Numerele paginilor - 1

„Avem nevoie în domeniul economiei, filozofiei, sociologiei, istoriei, dreptului de cercetări cu adevărat ştiinţifice, care să ofere material pentru concluzii în vederea soluţionării problemelor dezvoltării societăţii noastre. Este necesar să se stimuleze dezbaterile vii, creatoare, schimburile şi confruntările de opinii între cercetători — singura metodă care poate asigura progresul în ştiinţă. Cercetătorii din domeniul ştiinţelor sociale trebuie să contribuie la lămurirea problemelor, la înţelegerea fenomenelor actuale, căutînd aceasta nu numai în lmuri, care, fireşte, au importanţa lor teoretică. Răspunsurile la problemele zilei de azi ei trebuie să le găsească în primul rind în viaţă . Numai aşa îşi vor face datoria de oameni de ştiinţă comunişti, se vor dovedi în stare să ajute operei conştiente de făurire a societăţii noi”. NICOLAE CEAUŞESCU Raportul Comitetului Central al Partidului Comunist Român cu privire la activitatea P.C.R. În perioada dintre Congresul al IX-lea şi Congresul al X-lea şi sarcinile de viitor ale partidului. 6 august 1969, în România pe drumul construirii societăţii socialiste multilateral dezvoltate, vol. 4, p. 324. „în domeniul ştiinţelor sociale şi-au făcut loc fenomene de superficialitate, de îngustime de vederi şi de vulgarizare a unor teze teoretice, ceea ce a determinat scăderea nivelului ştiinţific al cercetărilor, tratarea neştiinţifică a unor probleme ale vieţii noastre sociale aflate în plin proces de transformare revoluţionară, precum şi a unor probleme ale dezvoltării societăţii contemporane. Nu a fost înţeleasă însemnătatea sociologie ca ştiinţă socială, negîndu-se rolul ei în societatea socialistă. Toate acestea au avut drept rezultat frînarea gîndirii ştiinţifice şi a cercetărilor în domeniile respective, rămînerea în urmă într-o serie de sectoare dintre cele mai importante ale cercetării ştiinţifice”. NICOLAE CEAUŞESCU Expunere cu privire la îmbunătăţirea organizării şi îndrumării activităţii de cercetare ştiinţifică, prezentată in sesiunea Marii Adunări Naţionale din 20—22 decembrie 1965, în România pe drumul desăvârşirii construcţiei socialiste, vol. 1, p. 228—229.