Viitorul, mai 1916 (Anul 10, nr. 2954-2982)

1916-05-03 / nr. 2954

slrMfrtjitor carieră strUd- PriÄ a limn magificean integru de o pniaita... ve morală iubit și sti Wnarti de Urata lumiea. Ii Momentul a fost culminant atun fern tind noul primi-președinte d. fcr. Sturdza a oferit predecesorului Soi-sale, d. I. Bargda, un pergament semnat de toți consilierii curții. Iipădat emoționat de celebroasa i manifeistație de simpattie ce i s’a făcut, d. I. Burba a răspuns mulțumind pentru omagiile pe cari i le-au exprimat d-nn. Sturdza în roamete curții, Coslovcanu în numele parchetului curții și At. At. Gheorfscht, decanul baroului de invocați, Iași, 30 Aprilie 1016, minisl PLOEȘTI •"«r "•^întrunire. — Cercul asociației ^Comercianților Prahoveni, a ținut [aseară la orele 5 p. m. în sala„Mol Sfdstina", o întrunire, luîndu-se doiăriri asupra intereselor membrilor. Numiri: Preotul Econom Enei Dumitrescu din orașul Ploești a îi fosti numit protocron, în locul Pretotului Inocențiu Ștefănescu, demisionat.Deasemeni a fost numit preotul Paroh. Iordănescu de la biserica Sf-ții împărați, în postul de membru al Consistorului superior bisericesc. Deces. — Femeia, Aneta Constantinesenesc și-a turnat gaz pe corp și și-a dat foc a încetat din viață ieri la orele 6 dimineață, la spital, bj Coresp. .i........... —— ---------------— AKALD Mi a dispărut în trenul Iași București In noaptea de Simbătă spre Duminică după stația Buzău Clasa II-a on PORTFEUILLE, conținind documente importante pentru mine, însă fără valoare pentru vin străin. Renunțînd la banii ce cuprindea, rog persoana care l’a avut să bine-voiască a mi-i trimina ramburs. S. HILFFEICH pe ÜfÉttest Grand Hotel, București. Băile Năstăsache de la 15 Mai până la 30 August a. e., este deschisă renumita stațiune Balneară și Climaterică din „Parcul Băilor Nastasache-Tg.-Ocna jud. Bacăț” cu băi ce vindecă Reumatismul, anemia etc. Se găsesc odă mobilate și Restaurant în parc. Cei ce doresc a reține odăi se vor adresa: Primăriei Tg.Ocna, județul Bacău. „ASBIT“ Fabrică de produse chimice — Sirida înclinată, 7 — Cartea Asfaltat pentru acoperiri. Inlocuește TR2BL>K — CARBOLINEUM — Lucrări de Asfalt și HOLICIMENT Izolarea în contra igrasiei. Informațiuni și comenzi 1* Reprezentanta! general 1. 2WEEBEL Cat. »Istoriei W. Tel. 71/5S și 33/77 f&ssm Epidemiile din jud. Tulcea Prefectura județului Tulcea, a raportat ministerului de interne (direcția sanitară), că în comunele: Mahmudia, Balalbancea, Rimirîc, Slava Rusă, Beștepe, Sorinissul, Telița, Alibeichioî, Saiaghioî, Aghiol Beidaud, M. Cogălniceanu, Ortachioî, Zebil, Garaoman, Gîsla, Camber, Casimcea, Cataloi, C. A. Rosatti, Isaccea, Ciucurova și Boschioî, s’a declarat epidemia de starlatină printre copiii locuitorilor. Prefectura județului Tulcea, a raportat ministerului de interne (direcția sanitară), că în comunele Topolog, Dorobanița, Samardon Greci, Matue epidemia de pojar, iar în comuna Slava Rusă, variola și febra tifoidă în comuna urbană Măcin,oooo————— [*: Profesorii la Muzeul Kalendera MIȘCAREA ARTISTICA-LITERAR1 Mișcarea lui>elițl Următoarea mișcare s’a făcut în polițiile din țară : , In poliția Capitalei : D. Nicolescu D. C., subcomisar el. III, în aceiașî calitate în locul vacant. In poliția orașului Galați: d-niî Marinovici Gh., Moraru Ion și Marinescu Florea, subcomisari cl. II, Anllene Leon și Alexandrescu Epaminonda cl. III în funcțiunea de subcomisari cl. I în locurile din nou înființate. D-nii Mihăilescu Ion, Andriescu Șt. și Mihalache Marin, subcomisari cl. IlI-a în funcțiunea de subcomisari cl. II-a. D-nii Luca Al. Petru, copist cl. I în poliția orașului Bazargic, Stavrache Gh. Dumitru, Măgurele L, Fulger Tănase și Ganncu T. Const. au fost numiți subcomisari cl. III. In poliția orașului Craiova, d-nii Porumb Gr. Ion, Sevastos Emil și Budescu T. Ion, înaintați prințul cl. I și cei Mțî la cl. II în locurile din nou înființate. In poliția orașului Vaslui : D. Staicu Ion, polițai cl. III al orașului Telcueî, înaintat polițai cl. II în locul id-îul Ștefănescu C. transferat. D. Mihailov N, director eb III înaintat director cl. II în locul nou înființat. D. Mina Filip, comisar cl. II, înaintat comisar cl. I și cl. Popescu I, comisar cl. III înaintat cl. II. In poliția orașului Tecuci : D. IȘtefănescu C, polițai cl. II al orașului Vaslui în aceiași calitate în locul din nou înființat. D. Manoliu D., director cl. III înaintat director cl. III. Niculescu (V,comisar cl. III, înaintat comisar cl. II. În poliția orașului Dorohoi : D. Pillai Ion, director cl. II al orașului Tg.-Jiu în aceiași calitate în locul din nou înființat și dl. Vasilovski D. D. subcomisar cl. III în locul vacant. In poliția orașului Tg.-Jiu: D. Brătășeanu Ion, director tol. III al orașului Dorohoi înaintat director cl. II. i In poliția orașului Bîrlad : D. I Nenițescu P, comisar cl. II, înaintat Comisar cl. I. In poliția portului Balcic: D. Lucescu I. nimit, subcomisar cl. I șef al poliției. In poliția gărei Piatra-Olt: D. Bălănescu M. subcomisar cl. III în poliția orașului Babadag, în aceiași calitate. In poliția orașului Medgidia : D. Cergău numit subcomisar cl. IV-a. In poliția orașului Piatra: D. Teodorescu Gh. I. subcomisar cl. I a înaintat comisar cl. III. In poliția orașului R.Sărat: D. Ionescu O. C. subcomisar cl. I. în poliția portului fBatcic, în aceiași caltitaitie. In poliția orașului Slatina: D. Lamibrescu D. subcomisar cl. IIT, în aceiași calitate. In politia orașului Urziceni : D. Michăilescu Gh., numit subcomisar cl. III. In politia orașului Focșani , D. Merișescu D. numit subcomisar cl. Ii-o ooiu curbul se va deschide pentru public muzeul din stra Renaștere, instalat în frumosul miliet al regretatului Ion Kalenderu, ale cărui eplecțiuni de artă au fost cumpărate de la moștenitori de către ministerul cultelor și instrucțiunei publice. Bucureștii s’au îmbogățit astfel cu un vast și bogat muzeu, care va fii una din podoabele Capitalei noastre — arecît de lipsită de asemenea instituțiuni, indispensabile pentru educația artistică a marelui public. Iubitorii de frumos vor găsi încă un templu al Artei deschis Tuturora, în care să poată gusta plăceri estetice superioare, rezervate până acum numai celor bogați, singurii in măsură să-și alcătuiască o galerie de tablouri sau să viziteze muzeele din străinătate. Achiziția făcută pentru Stat de către actualul ministru al cultelor și instrucțiunei publice are o deosebită importanță Culturală, care se va evidenția cu vremea din ce în ce mai mult, cu cit nouă generații vor putea să-i facă o reală educație artistică în mijlocul acestor vaste colecziuni de modele. Tocmai pentru că profesorii sunt aceia, care vor avea să foloseaesă, pentru tinerele generațiuni încredințate lor, luminile acestui mare templu al Artei, cl. I. G. Duca, ministrul cultelor și instrucțiunei publice, a crezut că corpul didactic trebue să fie cel dinții chemat să pășească în noul muzeu și a invitat, pentru eli la ora 5 p. m. pe toți profesorii și profesoarele școlilor secundare din București la o inaugurare a muzeului într’un cerc restrîns — înainte de deschiderea sălilor pentru marele public. Profesorii au răspuns în mare număr invitației d-lui ministru, încît numeroasele săli ale muzeului erau pline: întreg corpul didactic al școalelor secundare din București a socotit ca o datorie să ia parte la această sărbătoare culturală, al cărei adevărat preot sunt profesorii chemați să desvolte simțul frumosului în generațiile de elevi încredințați lor. Primiți de către d. ministru și călăuziți în mijlocul colecțiilor de către d. J. Steriadi, custodele muzeului, profesorii și profesoarele au vizitat cu un deosebit interes și cu o vădită satisfacțiune sălile în care erau expuse adevărate comori artistice. Numele lui Ingres, Greuze, Millet, Raffet, Rodin, Grigorescu sunt indicii suficiente de importanța artistică a colecțiilor noului muzeu. Vom reveni pe larg asupra acestor colecții cînd muzeul se va deschide pentru marele public. După vizitarea sălilor d. G. B09lan-Duich, directorul liceului Mihai Viteazul, a arătat importanța culturală a noului Muzeu și a mulțumit d-lui Ministru I. G. Duca pentru deosebita atențiune acordată corpului didactic secuidar. ♦ Aplauzele generale circa ®« au fost subliniate cuvintele unui interpret al sentimentelor întregii asistențe, a arătat cit de profundă era mulțumirea tuturora ,pentru că li se oferise prilejul de a participa la o asemenea sărbătoare de artă. Răstmanteil vicerezidenți dul profesorilor ă. I. G. Duca și-a exprimat încrederea sa deplină in opera de luminat și de suflete și creatori de caractere a membrilor corpului didactic secundar, care trebuia cei dintîi chemați să cunoască bogăția artistică a noului muzeu, fiindcă cei, dinții cari vor avea să se folosească de dânsa pentru înălțarea sufletelor sunt ex. J). minishim a mulțumit apoi asistentei pentru chipul cum a răspuns la insimin d-secte, unanimitatea profesorilor în hotărârea de a participa la asemenea sărbătoare dovedind o egală și generală conștiință a îndatoririlor lor de călăuzitori ai sufletelor către Adevăr și Frumos. înălțătoarele cuvinte ale d-lui ministru au fost subliniate cu aplauze entuziaste de către numeroșii asistenți. O atmosferă cordială și foarte însuflețită a domnit în tot timpul celui două ore în care profesorii au vizitat sălile muzeului. C. P. CORPUL DIDACTIC AL ȘCOLILOR SECUNDARE DIN BUCUREȘTI VIZITEAZĂ, DUPĂ INVITAȚIAA D-LUI MININISTRU AL INSTRUCȚIUNII PUBLICE, NOUL MUZEU NAȚIONAL. BREVETELE REGALE ROMANIE (LA. G.) NO. 1133, 1134, 1135, 1162, 1164, 1888, 1890, 1894, 1895, 2568, 2571 și 2912 Fried. Krupp Aktiengesellschaft, Essen-Ruhr, Germania No. 1133 cu titlu: „Proiectil incendiar” No. 1134 cu titlu: „Frână hidraulică al cărei piston este înzestrat cu o parte susceptibilă de a fi învîrtită în raport cu dânsul și în îmbucătură cu o parte a cilindrului frânei*. No. 1235 cu titlu: „Lanț articulat». No. 1162 cu titlu: „Scut protector pentru tunuri». No. 1164 ,cu titlu: „Focos percutant cu cel puțin două piese susceptibile de a fi degajate prin forța centrifugă și blocând părțile ce port organele de inflamație“. No. 1888 cu titlu: „închizător pentru tunuri cu pană horizontal și pârghie de pană“. No. 1890 cu titlu: «Dispozitiv de regulare a focoaselor cu timpi pentru tunuri» No. 1894 cu titlu: „Tun cu recul al țevii pe afet și recuperator pneumatic compus dintr’un refuloar și dintr’un rezervoriu de aer comprimat». No. 1895 cu titlu: „Aparat de ochire pentru tunuri». No. 2568 cu titlu: „Fund pentru lada chesoanelor de muniții». No. 2571 cu titlu: „Mecanism de detantă pentru tunuri cu recul al țevii pe afet aranjat la afetul superior“ și He. MV& cu titlu: „Aparat de regulat focoasele». Se vînd sau se concesionează spre exploatare.—Doritorii se vor adresa pentru orice informațiuni d-lui ADOLPHE STERN, avocat, in București, str. Sapienții. 4 EXAMENUL o Mistratorilor de plasă In ziua de 25 Mai se va ținte la consiliul pemanent administrativ un examen de aptitudine și capacitate pentru posturile de administratori de plasă. Pentru a fi admis la acest examen, candidatul trebue să îndeplinească următoarele condițiuni : Să aibă diploma recunoscută de stat de doctor licențiat în drept sau în științe de stat, de doctor în medicină și cu un stadiu de 2 ani ca medic de plasă, de inginer cu un serviciu de cel puțin 2 ani într’o administrație publică. Să fie căpitan sau locotenent proveni din activitate, bine notat de șefierarhici, sau fost ofițer din jandarmeria rurală cu un stagiu de 2 ani ca comandant de companie. Cererile de înscriere vor fi adresate ministerului cel puțin cu trei zile libere înainte de ziua fixată pentru începerea examenului. Ele vor fi însoțite de următoarele acte: Diploma studiilor făcute. Extractul de naștere. Actul doveditor că a satisfăcut obligațiunea legei de recrutare. Actele pentru stabilirea naționalităței și a exercițiului drepturilor civile și politice. Certificații din partea primăriei sau politiei unde candidatul domiciliază, de purtarea morală în societate. Certificatul legalizat al unui medic funcționar public, arătând că nu suferă de nici o infirmitate care să-l facă impropriu serviciului. Certificatul cu acte echivalente pentru funcțunile ce a ocupat. Materiile ce vor forma obiectul probei scrise și orale sunt: Dreptul constituțional și administrativ, constituia: ministerul de interne, legea pentru organizarea autorităților administrative exterioare, legea pentru organizarea comunelor rurale și administrația plășilor în modul cel mai desvoltat, registrele și dosarele necesare cancelariilor și arhivei comunelor rurale. Diferite legi și regulamente speciale din administrația generală ; legea pentru organizarea poliției generale a statului; legea asupra organizărea jandarmeriei rurale ; legea contabilităței generalei a statului în special contabilitatea comunelor rurale potrivit regulamentului respectiv; legea învocirilor agricole, regulamentul pentru alinierea satelor și construirea locuințelor țărănești; legea și regulamentul asupra rechizițiunilor; legea asupra străinilor și regulamentul asupra biletelor de liberă petrecere în România; legea asupra repauziului duminical; legea asupra poliției rurale; legea asupra monopolului vînzăreii băuturilor spirtoase în comunele rurale; legea și regulamentul asupra servitorilor; legea și regulamentul asupra comerțului ambulant; legea asupra înființărei Casei rurale. Dreptul și procedura penală. Pedepse, crime, delicte, contravențiuni. Poliția judiciară și ofițerii care o exercită. Procedur Indepplinire TUMP^idilitor, urmăririle silite. La proba ac zisă se va mai putea da și una sau mai multe din următoarele lucrări : O lucrare asupra unei chestiuni de ordin administrativ sau financiar, în strînsă legătură cu organizarea comunelor rurale. Dresarea uiuii proces-verbal pentru constatarea unei infracțiuni. Dresarea unui raport către om superior asupra unui anumit caz. Un proces-verbal de inspectarea amănunțită a unei comune rurale. Pentru orce alte lămuriri d-nn candidați se vor adresa direcțiunea administrațiior generale, personalului și statisticei din ministerul de interne, în toate zilele de lucru. ---------------poo----------------- Farmecul Bucureștilor a ars : „parcul Tersailles“ — Io Strada 11 Iunie Io. 71 (Filarat) — RESTAURANT ȘI GRATAR NAȚIONAL Miruniții CspHafei din orica punet de vedere TERRASE I Deschise el acoperite ! ORCHESTRA 20 PERSOANE BLAUTARI M speciali de chef J&f SALOANE V CABINE 1 De la Asociația generală a Membrilor Corpului Didactic primar român Asociația generală a membrilor corpului didactic primar român convoacă în ședință consiliul general compus din reprezentanții tuturor Comitetelor Asociațiilor județene din țară, pentru zilele de 8 și 9 Main, orele 9—12 și 3—6 în București, la Casa Ocoalelor. La ordinea zilei: 1. Darea de seamă asupra situației administrative și financiare a Asociației generale, precum și asupra stadiului organizării. 2. Verificarea Delegațiunilor și constituirea Consiliului general. 3. Aprobarea Statutelor Asociațiilor județene constituite. 4. Chestiunea presei Asociației, Revista, Buletin. 5. Chestiuni financiare, administrarea fondurilor, budget. 6. Conferințe cu comitetele județene, congres general. 7. Cămine recreative în vacanța acestui an. 8. Raporturile cu Societatea Institutorilor și cu Casa Corpului Didactic. 9. Demisia actualului Comitet Central, alegerea altuia și a noului biurou. Delegații Comitetelor sunt rugați a vena cu toții, aducînd autorizația Comitetelor respectivă. Sunt rugați și d-nii Președințiai Asociației județene a avea această grijă. üxMa Au apărut: „DEMOCRAȚIA No. 9 anul al IV-lea cu data de 1 Mai 1916, cu următorul sumar: Starea actuală a animalelor bovine în raport cu nevoile consumațiunei în carne. Măsurile ce trebuesc luate de profesor N. Filip. — Ideea juridică în reparația daunelor de războia de P. Vasilescu. — Comisiile Bugetare de Horia Furtună. — Note și însemnări zilnice (Desfășurarea evenimentelor de la 3/16 pină la 29/12 Septembrie 1915). — Situația Externă. — Fapte și Documente și Recenzii. Prețul unui exemplar 6.45 bani. IC rf \ File in viat Primăvară. Ce, frumoasă-i primăvara ! Primăvara personificată e o tînără, sănătoasă, frumoasă și măeastră artistă ce înfrumusețează natura cu noul și splendide decoruri. Păsările ’ solfegiază scolastic ștanțe delicate. Ele cîntă imnml de bucurie și de adorare: e imnul pieței către Dumnezeu — regele universului și tatăl naturii. Natura frumoasă, fecundă și eternă.* Lumea uită și petrece. Am plecat să fac o plimbare, pe om, afară din oraș. Am rătăcit pe câmp. Și am călcat pe iin covor verde țesut din iarbă și flori. Singurătatea și natura îmi dau, de multe ori, liniștea necesară sufletului meu trist, stingher și rănit de decepții, îmi place singurătatea aparentă și populată unde inima să-mi fie liberă dar mi exilată. Respiram cu nesaț,iu aerul curat și parfumat al dimineței. Soarele — eternul astru solitar, universal și binefăcător—împrăștia lumină și căldură. Am coborât o pantă și mam oprit la marginea unui lac liniștit. Cerul se reflecta în apa lui limpede și adîncă. Și atunci mi s’a părut că lacul, în bătaia razelor de soare, e o bucată enormă de mătasă albastră. Am stat pe trunchiul unei sălcii uscate și am privit în sus. Departe, la orizont, un șir teang și subțire de nori albi care rătăceau în spațiu, pe cerul senin păreau, niște naframe albe ridicate în sus de vînt sau dantele fine ce împodobeau empireul în profunzimea zarei... Cînd mi-e în alimeat pălăria pe iarbă am văzut, lângă mine, niște file răvășite. Le-am luat și cem citit : „Cititorule necunoscut, nu te mint de ce am scris aceste pdghii triste. Totdeauna când am scris cite ceva am simțit o nevoie sufletească. „In aceste simple, scurte și fugare note, sunt revotațiu ni intime, sincere și spontane din impresiunile motivate de un aspect al naturii și din viața de toate zilele. Sunt cîteva pagini din viața mea intimă — care, ce-î drept, nu te interesează — inspirate mai mult de tristețe decit de bucurie, în singurătate sau în lume în ceasuri de restriște, de speranță sau de enthusiasm din vicisitudinile vieței. „De mult timp trăesc singur. De mult timp inima mea e moartă și morții nu mai simt. „Inima mea e un sicriu de aur în care păstrez un mort: trecutul, amintiri ce nu vor dispare decît odată cu mine. „Inima face din noi oameni man sau oameni mici. „Inima mea e o urnă funerară în care am pus și păstrez diferiți morți, bagaje vechi, rămășițele trecutului, amintirile. Ea e ca un templu în care se păstrează icoane scumpe și peste ele timpul — cel mai mare și veșnic nevăzut și neînvins dușman al omului —a pus vălul uitărei. „Sunt un biet călător într’un deșert enorm, exil etern, în care singurătatea și tăcerea, tristețea și durerea mi-au fost și-mi sunt lgrvarășe de drum. „In singurătate, în umbră și tăcere mi-am petrecut viața încă din adolescență și în tovărășia unor buni și distinși prieteni, cărțile, cari au contribuit în bună parte să mă facă să fiu așa cum sunt —tăcut și gîmditor, sentimental și trist. Și am fost, sunt și rămân toată viața un iubitor de Adevăr, Binic și Frumos, un adorator al artei care iubește mică mult viața intelectuală decit cea pasională și frumusețea morală înaintea melruseței fizice. „Frumusețea eternă a artei îmi înalță sufletul și-mi dă prilej so trăesc clipe dulci și neuitate de adîncă mulțumire sufletească. ---------------0090—------------ — La noi $la streinitate ” — G. T. N. Varene Un proces interesant Eri s’au terminat pledoariile la Curtea de apel secția I din Capitală, cu privire la an proces ce durează de foarte mult timp între Casa de economic, credit și ajutor a corpului didactic și d. Simionescu-Mereî, antreprenor. Casa, reprezentată în proces prin directorul ei, d. Gr. Taușan, a fost apărată de d-nii avocați B. Missir, N. Burma, D. Dobrescu și Maxtester, iar interesele d-lui antreprenor și ale Bancei Pieței, creditoarea antreprenorului, au fost susținute de d-nii Take Ionescu, Ilie Niculescu, C. Ionescu și Vasile Toneescu. Deciziunea Curtei de apel, care se va da în ziua de 5 Mai, este așteptată cu nerăbdare mai ales de numeroșii profesori din toată țara direct interesați în acest spreefils, care privește Casa lor de economie și ajutor. —O—— Ui mecanc Stoifr«pografii cu mașini făiatiwe gâsește joc la «Viitorul» îma deține condițieni. A se adresa administratorului:. ■Emű SÉni Miiii Mii!» i«ring Bimi»gr mnii«"iw Efectuam transportului mărfurilor Intre delegații C. F. germane și delegatul C. F. R. a avut loc o conferință la Regensburg discutînduse chestiunea normelor de urmat pentru regulata efectuare a transporturilor. Protocolul încheiat în urma acestei conferințe a fost înaintat direcțiunei căilor noastre ferate, și prevede că vagoanele adunate în cele trei puncte — Pirna, Regenburg și Ratibor se vor cx»»«dar astfel, cel din Pirna se vor expedi" prin Bodenbach-Brün-Rudemlberv-Marchegg Rakos-Szolnok-Arad - Tbwis-Brașov- Predeal, cele din Ratbor prin Oderberg-Zolna-Galata-Rakos-Zzolnoki Nagyvarad-Koloswar-Brașov, cele din Regensburg prin Siback-Hakuy-Viena-Brașov. In protocol se mai prevede pe Societatea centrală de cumpărare din Berlin ca predator și destinatar al mărfurilor. Primele transporturi vor începe să sosească săptămâna aceasta. ——--------OXO——---—— UNIFORMA medicilor, veterinarilor și farmaciștilor plotonierimajori și plotonieri — 0 circulară a ministerului de războiu — Pentru strictă executare se aduce la cunoștința corpurilor și serviciilor, că uniforma medicilor, veterinarilor și farmaciștilor plotonieri majori și plotonieri, va fi aceea a sanitarilor sau a corpurilor unde își fac stagiul, avînd semnele distinctive prevăzute la art. 58 de sub capitolul XIII, titlul V din regulamentul asupra detcrierei uniformelor și ținutelor armatei. --------------coco ---------- De asociațiunea A VOIAJORILOR COMERCIALI SI INDUSTRIALI DIN ROMANIA dii Duminecă 1 Mai a. c. a avut loc la Asociația generală a voiajorilor comerciali și industriali din Romînia, instalarea noului comitet ales în adunarea generală din 24 Aprilie a. c. Ședința a fost deschisă de d. A. I. Confino, președintele comisiunii de alegeri, care dînd citirea noului comitet, mulțumește penitru demnitatea avută și se retrage în comisia de alegeri dî nic loc noului comiltet, care procedează la dizolvarea balotatealui între d. Th. Rudeanu și I. Altman. In urma votului comitetului și a fost ales în cormitett d. Th. Rudeanuiu Procedîndu-se la împărțirea demnitftiikr.. S’au votat apoi primiri de noul membri. Ședința s’a ridicat la oră 12 a. ttt. Vizita MM. Ll. Regala și Regina la expoziția de artă casnică Sâmbătă d. a. MM. LL. Regele și Regina împreună cu AA. LL. RR. Principesele Elisabeta și Marioara au vizitat expoziția de lucrări de artă casnică din ministerul industriei și comerțului. Auguștii vizitatori erau însoțiți de doamnele de onoare Mavrodi și Procopiu, d. col. Angelescu aghiotant negul, d. H. Catargi mareșalul Curței regale, cu d-na. Asistau d-nele Elisa I. Brătianuu, Lydia Filipescu, Sarmiza Alimănișteanuu, membre în consiliul superior al industriei casnice, d-nele Ecaterina și Alexandrina Cantacuzino etc. MM. N. RR. au fost întîmpinate de d-nii Al. G. Radovici, ministrul industriei și comerțului și I. G. Duca, ministrul cultelor și instrucțiunei publice. M. S. Regele s’a interesat de aproape de lucrările expoziției și a felicitat călduros pe doamnele din consiliu pentru rîvna ce depun în această operă de imbilitare a artei casnice românești. " De altfel și succesul material al expoziției a fost deplin, toate lucrările reținându-se încă din prima zi. -------------0o o-------------- Mare dineu la Palat Un mare dineu a avut loc Sîmbătă seara la Palatul Cotroceni. Au luat parte MM. II. Regele și Regina, AA. LL. RR. Principele Carol, Principesele Elimbetta și Maria, Principele Nicolae, d-nii Ion I. C. Brătianu, președintele consiliului; dr. Angelescu, ministrul lucrărilor publice; Al. Radovici, ministru de industrie și comerț; Mihail Pherekyde, președintele Camerei; Bagdad, primul președinte al înaltei Curți de Casație; Manolescu Rîmniceanu, președinte de cameră la aceeași Curte; Oscar Niculescu, prim președinte la Curtea de Apel; Anghel Saligny Emil Petrescu, primarul Capitalei I. Atanasiu, rectorul Universității. Membrii casei regale erau d-niî Henri Catargi, mareșalul palatului și d-na Ecaterina Catargi, d-na Irina I. Procopiu, doamne de onoare, d-na Ana Haret, Tiicmdaf M. Butcidescu și Zoe $uțu, domnele palatului Miss Milne, contraamiralul Gratzinki și colonel Balif. Or ghiotanți regali. Dineul a avut loc în noua sufragerie. ,!te ------------—ooțto---------—— Mișcare la finanțe —Q— Următoarea mișcare s’a făcut în serviciul exterior general al finanțelor. D. Corneliu I. Ștefăniescu, a fost numit impiegat auxiliar cl. II, în loc vacant. D. Gr. C. Pantschiv, a fost numit impiegat auxiliar cl. II în serviciul exterior general al finanațelor în locul d-lui G. Drasescu, neprezentat la post. D. Simion M. Vasilescu, a fost numit impiegat auxiliar cl. II în loc vacant. D-niî M. M. Vbid și G. D. Georgegscu, au fost numiți impiegați auxiliari cl. I, în locul d-lor D. G. Garaghian, demisionat și N. S. Bălan, pus în retragere din oficiu. --------------a xj o ——------- Adunarea generală a Cercului avocaților Sâmbătă a avut loc adunarea generală a Cercului avocaților sub prezidenția d-lui Al. Constattinescu, ministru de domenii. Au asistat un mare număr de avocați.S-a aprobat darea de seamă a comitetului. S’au ales pentru compleetarea comitetului, în locul celor eșiți la sorți, d-nii A. Constantinescu, C. Nacu, 0. Dissescu, B. Păltineanu, T. Missir, C. Naumescu. , In comisia de control s’au ales d-nii M. Mora, Andrei Ionescu, I. Strcinski. D. președinte a mulțumit membrilor pentru concursul dat Cercului, d. Nacu a făcut o expunere asupra rolului profesiunei de avocat, d. Marin Alexandrestcu, casier al Cercului, a arătat sprijinul ce prezidentul dă pentru prosperitatea Cercului. S’a decis formarea unei biblioteci cît mai complete a Cercului și ținerea diferitelor convorbiri asupra chestiunilor de interes general cu precădere la ordinea zilei. -----------—0OOO Domni abonați cari cer schimbarea adresei sau reînoirea abonamentului, sînt rugați să înainteze odată cu cererea d-lor și banda cu care ați primit ziarul pînă la acea dată. - Tînov>î care s cunosc cimp Iliul lytabilitatea și au mai lucrat în administrațiuni de ziare sau tipografii găsesc loc la „Viitorul“. CD ferte și referințe fu scris. Orbust pentru St. 0. Iosif Suma din urmă 7990.90 Ofițeri și trupa batalionului I, regimentul 67 infanterie, Doicești. Suce Suceava <re«~ 129.— întrunirea pentru tuberculos! Pe vremea asta de preocupările atît de practice și de pozitive, se mai găsesc și oameni de bine, care continuă să se consacre operilor uni larg și nobil umanitarism.. E cazul d-lor dr. Botescu și Malxxeanu cari au pus la cale o intensă acțiune în folosul Soc. pentru profilaxia tuberculozei din Romînia. In adevăr, ei au scris și tipărit în cîteva sute de mii de exemplare o frumoasă broșură („O revoluție socială: lupta anti-tuberculoză”), pe care au dăruit-o apoi numitei societăți pentru ea să o vîndă în țară și să-șî sporească astfel mizerele cî resurse. Pină azi societatea a putut vinde broșura pe străzi în cîteva orașe ,durind o importantă sumă de bani. In vederea organizărei unei asemenea vinzări și în Capitală, d-na Luiza Arion, care prttidează și patronează cu o nobilă ardoare această generoasă acțiune, a convocat 1 erî după prînz la d-sa acasă pe mai multe doamne din societate la o consfătuire. D-nii dr. Botescu și N. Baboeanu au dat toate lămuririle și îndrumările necesare, prezențiind chestiunea sub toate fețele ei. D-na Lucia Avion, în cuvinte vibrante, a pus în lumină importanța operei, acestea de solidaritate socială la care sunt chemate să colaboreze doamnele.Au mai vorbit d-nele M. Georgescu, Dobrovici, Weisengrun, Tantzi Bălănescu, Apostolii, E Voinescu, General Mustailă, colonel Negru, Trăznea-Greceanuu, Ureche, d-șoareste Enescu, etc., asupria celor mai eficace mijloace de reușită a acestei acțiuni. S’a procedat apoi la alcătuirea programului de lucru și la repartiția operațiunilor, nimniînd ca la întrunirea de Vineri, care se va ține tot la d-na Arion, să se ia ultimele dispozițiuni. -ooo- Bibliografii A apărut „Monitorul asigurărilor muncitorești”, (Anul V, No. 12). A apărut „România Agricolă , (Anul VIII, No. 344). A apărut „Bursa” (Anul XV, No. 714). A apărut „Curierul Judiciar’?» (Anul XXV, No. 31). A apărut „România Industrială’* (Anul XI, No. 384). A apărut „Băncile comerciale mijlocii” de dr. Victor I. Slăvescu. A apărut „Drafty Drept” de subdirecțiunea d-lui N. Iorga. (Anul XI, No. 13—14). A apărut „Despotirea“ No. 2L revistă săiptă annală. Prețul 28 bani. A apărut „Revista generală de comerț și contabilitate”. (Anul IX, No. 4). ---------------OOO------- ■»■ ’’ > >