Viitorul, mai 1921 (Anul 15, nr. 3938-3960)

1921-05-05 / nr. 3940

DE ÎMBIAT mni-ProHow lfilL.il „BIBY4A •lui Carol 12S ( camere parter și mansardă, teren 1.400 m.p. cu 3 fațade), da închiriat imediat, contra restaurării. A se adresa în Vasile Lascar 98, București, telef.9/40. U OI MIK. Lili are onoarea a aduce la cunoștința clientelei sale că ține la dispoziția ei, spre închiriere, o nouă serie de casete (SAFES), diferite dimensiuni sosite din Londra și instalate în Tezaurul Băncii. inii Pilii BUCUREȘTI Strada Smârdan, 27 DINAMURI și Electroimtoare Securi electrice precum și orice MATERIALE ELECTRICE de vânzare — — — cu prețuri reduse 9BS3: SOCIkITATEA „Electro-TecMca“ BUCUREȘTI, Str. Smârdan 41 TELEKON 24/5. Anunță onor: clientelă că a primit din depozit: Ferăstra ® circulare Ferăstra… pentru Gatere Panglica de ferestrâu Ferăstraa de mână Pânză pentru ferestra e metal Lămpi cu benzină pentru hit Clești de toate felurile Chei franceze Chei americane Chei de precizie pentru automobile Sticle de nivel tubulare Sticla de nivel «Klinger» Plăci de asbest Klingerîî Funie de asbest Funie de cânepă grafitata Funie de asbest grafitat - OFERTE 1A CERERE — Tort funcționar superior stat, funcționar industria petroleului, director bancă și întreprindere comercială, cu bune referințe ,antăpost, eventual la țară. Informațiuni la Ageția de Publicitate D. Adania’Str. Sărindar No. 4. rîele pe front în primele linii. Și trebuie să fim drepți, că ei cari au stat sub gloanțe și în tranșee au suferit mai mult și au avut răspunderi mai mari ; camarazilor lor li se dau însărcinări în linia 2-a, și camp. 77 potrivit vârstei și aptitudinelor lor li se dă însărcinări în linia 2-a, și cred că în judecata lor cinstită și dreaptă ei singuri recunosc aceasta. Prin urmare orice lege, ce nu se alcătuește pe principii , de dreptate și interes obștesc păcătuește și rîu poate trăi. De aceea cred că principiul de la care trebue să plece această lege ar fi ca tuturor luptătorilor să li se dea putința de a avea o existență modestă și demnă. A face să nu mai vedem spectacole triste, ca camarazii noștri umblând încălțați cu un galoș și o ghiată și foștii noștri comandanți de divizii și corpuri de aripată cu coșnița în mână la pipă și cu bocanci și mantale canoane. Nu trebue făcută nici o clasificație, cu toții ne-am făcut datoria, fiecare la timpul său și după puterile sale ; toți avem acelaș drept de a trăi. , Fiecare dintre noi mergând poate până a face și mici sacrificii să aibă în vedere numai armonia și înfrățirea dintre noi, să renunțăm la micile avantaje ce s-ar creea prin o lege după favoruri și nedreaptă. Având în vedere, greutatea vieței, cred că un singur articol ce-l dau ar fi suficient pentru mulțumirea tuturor. Artic. I. Toți ofițerii foști pensionari înaintea războiului cum și cei deveniți pensionari după război regulați la pensie sub solda veche vor avea dreptul la rectificarea pensiilor pe baza soldelor în vigoare la data promulgării, socotindu-se media celor din urmă doi ani în gradul cu care au fost puși la pensie. Ministerul de finanțe nu are dreptate astăzi, a precupeți cu gologanul existența celor ce cu drag fără a sta la tocmeală și au dat tot ce are omul mai de preț : viața tot ce are omul mai scump : sănătatea pentru apărarea și mărirea patriei. Este o mare greșală a face Economii sacrificând pe cei mai destoinici fii ai țarei, care și-au făcut datoria complect in lupte grele. Morala ce se va desprinde din aceste măsuri va fi desastroasă. Cine observă cu atenție curentul ce a apucat tineretul nostru își poate da perfect seama spre ce grozavă prăpastie ne îndreptăm. Legiuitorul trebue să fie cu mare băgare de seamă. GENERAL AL. I. STOENESCU 26/4/921. -f îndurerații: d-na Ernest'na Plantini, d-na și Colonelul Lamotescu cu fiica Mane-Ange, d-na Alice Plantini,, d-na și d-l Prola, d-na și d. Giullemo Cencri cu fiul, d-na și d. Ernesto Bassi: soție, fie, ginere, soră și nepotü au durerea a vă anunța încetarea din viată a iubitului lor. Cavaliere tafiantll decorat cu mai multe ordine Române și străine. Decedat subit în noaptea de 1 Mai 1921, la Sinaia, în vârstă de 60 ani, înmormântarea se va face în zua de Mercuri 4 Mai ora 4 p. m., la Cimitirul Catolic (Bellu) unde sunt depuse rămășițele pământești. Aceasta ține loc drept orice invitațiune. Í Domnii Acționari Societății „Uniunea Petroliferă“ sunt rugați a se prezenta la sediul său din Str. Academiei 1 etaj. II, pentru a primi eciturile definitive contra prezentărei Certificatelor provizorii ce posedă. eiRO CîiM £A 11 ELECTROTECHNICA tirada SMÂRDAN, 41. — BUCUREȘTI. — Telefon 24/6. Articole tehhnice Scule imateriale electrice Telefoane Curele Furtuni de cauciuc și cânepă Butoae de fer de 400 litri etc. etc. SEPaZiT PERHEFIEHT it tot felul de Pea«s0aBi@le eai^ia&a s-auscris acțiuni la Societatea: „Miul Bihorului ș i al Transilvaniei“ sunt rugate a se prezenta la sediul Societ. din str. Academiei 1 etaj. II, pentru a primi Certificatele provizorii contra prezentărei chitanțelor de subscriere. direcțiunea VIZITA D-LUI10» G. DUCAN JUDEȚUL MURAȚI Astăzi, se împlinește exact un pătrar de tui, de când massa electorală a județului Romanați, chemată să-și aleagă un reprezentant pentru un loc din parlament devenit vacant, a impus cu demnitate, contra tuturor zvârcolirilor puternicilor zilei, pe d. ION G. DUCA, deputat al județului Romanațî. Astăzi, se împlinesc trei luni, de când in județul Romanațî, de la un capăt al celuilalt al lui — în lung și în lat — ca un cuvânt de ordine s’a șoptit din om sl om că, persoana care ne poate reprezenta cu demnitate și morală și intelectuală, ambele netăgăduite de nimeni, nu poate să fie în timpul de față decât cel mai democrat fost ministru al României, d-nul Ion G. Duca. La validarea d-sale, i-au stat în cale adversarii nu mai puțin decât o lună, dar dreptatea a triumfat , a fost validat. Invalidarea, ar fi dat prilej celor peste 14.000 perechi mâini sămănătoare, să pună încă odih din urnă buletinul cu numele d-sale. D-l Ion G. Duca, conform promisiunea făcută în alegeri, a ținut ca în această scurtă vacanță parlamentară, să se prezinte din nou în fața alegătorilor, pentru ca, pe de o parte să le mulțumească încă odată de gestul lor, când i-au încredințat mandatul de deputat, iar pe de alta să-și depună raportul de activitatea parlamentară desfășurată în acest scurt timp. Se observă pentru prima dată la noi acest procedeu, despre care luăm act cu toată plăcerea și dorim ca el să devină obicei pentru toți parlamentarii, însoțit de fruntașii noștri politici locali,, d-nul Ion G. Duca a vizitat pe cât mijloacele de transport și timpul i-au permis o parte din coimitele din județ, fiind întâmpinat în fiecare comună de sătenii ce-l așteptau și-l primeau bucuroși, sub picăturile mărunte și dese ale unei binefăcătoare ploi, ce promite o abundentă recoltă. Miercuri, a luat o masă comună în Corabia, cu fruntașii liberali din acel oraș și din comunele învecinate, iar azi în Caracal, cu cei din localitate și restul munclor din județ, unde fiecare au fost reprezentate prin câte unul și doi delegați. Au vorbit Pr. P Dumitrescu, d-nil Jean Popescu, fost prefect, fost deputat, Petru R. Tudoran, fost inspector școlar, fost senator; C. Mustață, fost prefect, fost senator; dr. Tănăsescu, medic primar ; Simion Mihălescu, advocat; T. T. Oroveanu, fost prefect, fost deputat; Virgil Marineanu, advocat fost deputat; Pavel Ionescu și Ștefan Ionescu învățători; Marin Voiculescu, advocat, fost primar; Vasile Nicolaescu, institutor cooperator. Seria cuvântărilor a încheiat-o d-l ION G. DUCA. Ovaționat câteva minute, d-sa mulțumește călduros pentru simpatia de care se simte că este înconjurat și de dragostea cu care a fost primit în județ și acum în această sală. Arată că în timpul care s’a strecurat de la alegerea d-sale în parlament, reprezentanții în majoritate ai națiunei, n’au făcut altceva decât, o lună să și-o piardă cu discuții deșarte asupra validării sau invalidării d-sale. ‘ Alte chestiuni mai importante, afară de aceia a Petroleului Românesc, asupra căreia și-a spus cuvântul, nu s’au prezentat. Rămâne ca cupfe, vacanță, aducându-se în discuție legi de o importanță capitală, cum sunt acelea a reformei financiare, a împroprietărirei și organizația comerțului, ce se cere a fi bazate pe DREPTATE ȘI RAȚIUNE, va fi strate de veghe, și-și va spune cuvântul RĂSPICAT, din punctul de vedere al modului cum înțelege partidul național-liberal sa se facă aceste reforme. Recomandă tuturor solidaritate și strîngerea rândurilor cât mai mult a tot ce este național-liberal la Romanațî, pentru a da probă și pe viitor de tăria acestui partid, strâns în jurul unui singur steag, la adăpostul căruia, țara noastră mărită, SA SE DEZVOLTE CAT MAI CURÂND. La orele 4, d-sa a părăsit orașul nostru, plecând la R.Vâlcea. Coresp. Congiresul partidului HMHM line al Lnteria rei 28 Aprilie a. c., la ora 1 după amiază, s-a ținut la Fălticeni, în localul Clubului național-liberal, din strada Boian No. 6, al treilea congres al acestui partid, convocat in conformitate cu art. 15 din noile statute. Sălile spațioase ale clubului erau pline de lume. A asistat un mare număr de membri ai organizațiunei din Fălticeni, care, in lipsa d-lui președinte Vasile Lovinescu, aveau în frunte pe d-nii vicepreședinți Anast. Spiridonescu și Chris, rector C. Gheorghiu, casier căpitanul Ioan Israil și secretar Vasile Costăchescu, precum și reprezentanții comitetelor din comunele rurale: Baia, Bogdănești, Boroaia, Ciumulești, Dolhasca, Dolhești, Dorna, Drăgănești, Drăgușeni, Fântâna-Mare, Farcașa, Forăști, Horodniceni, Lespezi, Liteni, Mălini, Miroslăvești, Oprișenî, Pleșeștî, Toiana, Rădășeni, Rotopănești, Șasea, Șoldănești, Stolniceniî-Prăjescu, Preoțeștii, Tătăruși, Uidești, Valea Glodului și Vascanî. Ședința a fost prezidată de d. Ștefan C. loan, șeful partidului liberal din județul Suceava, asistat de d-nii Ilie Grigore și Gh. Hreamată, desemnați de adunare ca secretari. D-l președinte salută pe congresiști, le mulțumește pentru osteneala ce și-au dat de a răspunde în așa mare număr la convocare și acordă cuvântul d-lor Sevastian Mihăilescu, Ion Știrbu, N. Manoliu, Petre Rusu, Gh. Todică și Gh. Hreamată, care expun situațiuniea din organizațiunile lor comunale și constată cu mulțumire că propaganda pentru ideile partidului național-liberal prinde tot mai mult printre sătenii amăgiți până acuma de minciunile și făgăduelile adversarilor. D. ȘTEFAN IOAN arată cât sunt de importante, într-un organism viu cum este patidul național-liberal, congresele acestui partid cât mai dese, pentru a se examina împreună situațiunea politică și a se lua măsuri pentru a asigura bunul mers al partidului. In locul ordinei, cinstei și legalităței, anunțate acum un an de d-l. general Averescu, vedem dezordinea până la anarhie, hoția fără nici o rușine și călcările de legi, plecând chiar din cabinetele mai multor miniștri și înalți demnitari ai regimului. Aruncând în gârlă miliardele împrumutate din toate părțile, ca să se consume hoția cu schimbul coroanelor, ca să creeze nenumărate ministere și armate de funcționari nefolositori, ca să înzecească și însoțească automobilele oficiale, guvernul permiselor lui Tăzlăoanu, al complicilor lui Schuller, al d-lui avocat al Tișiței, al gheșeftului cu Reșița și cu locomotivele canadiene-germane, se năpustește acum asupra contribuabililor cu biruri de natură a sdrobi producțiunea țârei, destinate luxului și risipei și nu lucrărilor de interes general. Parlamentul, in care au pătruns un mare număr de gheșeftari și samsari, are un nivel mai jos decât orice închipuire, așa încât nu putem să ne așteptăm la nimic bun de la dânsul. Oratorul protestează în contra proectului de a se desființa județul Suceava și de a se strămuta reședința lui, precum și în contra liniei proectate de la Homor la Roman, care distruge economicește orașul Fălticeni. Terminând, d-l Ștefan Ioan face un călduros apel celor de față ca să lucreze cu puteri înzecite pentru a convinge lumea de extrema gravitate a situațiunei politice și financiare a țarei și că in aceste momente de grea cumpănă numai partidul național-liberal, cu bărbații săi pricepuți, experimentați și cu durere de țară, este în stare să aducă înbunătățirile mult dorite. Cuvântarea aceasta a fost des întreruptă de numeroase aplauze. La urmă, se face oratorului o caldă manifestare de simpatie. Congresul decide a se sărbători cu o deosebită solemnitate în ziua de 29 Mai Viitor, in Fălticeni, centenarul marelui român Ion Brătianu, care a lucrat atât de mult la întemeerea statului român. Se comunică mai multe ccreri de înscrieri în partid, din diferite comune și din orașul de reședință. După propunerea d-lui Ștefan Ioan, congresul alege în delegațiunea permanentă, sub rezerva aprobărei d-lui Ion C. Brătianu, șeful partidului liberal, pe d-nii C. S. Sturdza, Vasile Teodorescu, Costache a .Vătăjițel și Nicolae S Manolici, cei doi dintâiu în calitate din președinți ai comitetelor comunale din comunele Cristești și Pașcani. Ședința s-a ridicat la ora 5 jum. după amează. corespT 2009 atentate di Basarabia — •O»— S’a urmărit aruncarea în aer a unui tren parlamentar și a unei brigăzi de siguranță". " In prima zi de paște, s’a comunicat, din Basarabia, ministerului de interne, următoarele fapte : In noaptea de ,?p spre 30 Aprilie, doui indivizi, rămași încă necunoscuți au aruncat câteva granoe asupra localului brigăzei de siguranță din Bender. Șef al acestei brigăzi este un destoinic polițist, Popescu, care a dat guvernului informațiuni prețioase asupra mișcărei bolșevice din Tiraspol. Cum acest polițist locuia în localul brigăzei, atentatorii n’au urmărit altceva decât omorârea lui. Întâmplarea făcând ca șeful brigăzei să nu fie acasă când s’a produs atentatul, criminalii nu și-au ajuns scopul. Localul siguranței din Bender a fost distrus. ■ * * Al doilea atentat, cu mult mai grav dar care n’a avut, din fericire, nici o urmare, a fost acela întâmplat împotriva trenului parlamentar, care mergea în noaptea de 30 Aprilie spre T Mai, la Cetatea Albă. La orele 3 și un sfert noaptea, cantonierul de lângă stația Basarabskaia a auzit două puternice detunături. Indreptându-se spre locul de unde se auziseră detunăturile, la un kilometru depărtare de canton a văzut linia de cale ferată distrusă în două locuri. Nu ajunses cantonierul înapoi la cantonul său, când a văzut venind dinspre Basarabskaia spre Cetatea Albă trenul parlamentar pe care cu douăzeci de minute înainte îl așteptase să treacă. La un semnal al cantonierului trenul s’a oprit și astfel s’a putut evita o adevărată catastrofă. In trenul care mergea spre Cetatea Albă se aflau mulți parlamentari și ofițeri. Autoritățile cercetează acum să afle numele celor ce se aflau în tren spre a ști împotriva cui era îndreptat atentatul. Cantonierul care a știut să-și facă datoria a fost răsplătit bănește și propus pentru decorare. Programa sosirea in țară a Si. l. as. Piait mai si iv deia •IP Sâm&fetă 7 Mai ORELE 11,30 Sosirea AA. LL. RR. Principelui Carol, Moștenitorul Tronului ,și a Principesei Moștenitoare Elena a României la Constanța. Primirea în port de către autoritățile civile și militare și a publicului constănțean. Plecarea trenului regal la orele 12.30 spre București. Ținuta. Domnii: Frac, cravată și mănuși albe, decorațiuni Mari Cruci cu cordon. Doaminele: Toaleta de oraș cu pălărie. Ofițerii: ținuta de ceremonie în cisme, decorațiuni Mari Cruci cu cordon. . Duminică 3 Mai ORELE 10,30 Sosirea AR. IL. RR. Principelui Carol, Moștenitorul Tronului și a Principesei Moștenitoare, Elena a României la București, gara de Nord. Pe peron, o companie de onoare cu drapel și muzică din reg. 1 vânătorii de munte va da onorurile. La stânga companiei de onoare . D-nii generali inspectori de Armată, d-nii Comandanți de Corp de Armată, d-nii Generali Inspectori de arme, d-nii Comandanți de Divizii și toți d-nii Generali din Garnizoană cari nu sunt sub arme. In dreptul salonului de primire: D. Președinte al Consiliului, D-nii Președinți ai Corpurilor Legiuitoare, d-nii Miniștri cu doamnele, d. Președinte și d-nii vice-președinți ai Comisiei Interimare cu doamnele, d. Director al Siguranței Generale a Statului, dl. prefect al Poliției, d. Commandant al Pieței. In salonul de primire: Foștii Președinți de Consilii, foștii Președinți ai Corpurilor Legiuitoare și ioștii Miniștri cu doamnele. D. prim-președinte și d-nii președinți și procuror generali ai înaltei Curți de Casație cai doaminele, d. Președinte al înaltei Curți de Corupturi și d. președinte al Consiliului Administrativ superior cu doamnele, d-nii membri ai biuroului Senatului și Camerei cu doamnele, d-nii: Președinte, Vice-Președinte și Secretarul General Permanent al Academiei Române cu doamnele; D-nii Rector al Universității și Decanii Facultăților și d. Prefect al județului Ilfov cu doamnele, precum și doamnele d-lor Ofițeri Generali. La coborârea din vagon, Altețele Lor Regale vor fi întâmpinați de MM. LL. Regele și Regina, și de membrii Familiei Regale și apoi a 1 1 Președinte al Comisiei Interimare a Capitalei înconjurat de Vica-președinți va prezenta Altețelor Lor Regale pâinea și sarea după datinele Țării. ORELE 11.30 După trecerea în revistă a companiei de onoare și prezentarea D-lor Miniștri și a tuturor persoanelor prezente, atât de pe peron cât și din salonul de primire, MINI. II. Rgele Și Regina împreună cu Altețele Lor Regale vor porni în Mitropolie. MM. II. Regele și Regina luând loc în prima trăsură â la Caumont și Altețele Lor Regale în a douarăsură. Trăsurile vor fi escortate respectiv . Prima trăsură, în dreapta de Comandrantul Regimentului de Escortă Regală și în stiigă de un maior din acest Regiment. A doua trăsiuri, în dreapta de ajutorul Comandantului Regimentului de Escortă Regală și în stiigă de un maior din acest Regiment. Mareșalul Curții Regale în trăsură va preceda. Cortegiul Va fi escortat de Regimentul de Escortă Regală. Membrii Familiei Regale precum și casa civilă și militară vor porni de la gară astfel ca să se găsească la Mitropolie, pentru a primi pe Maijestățile Lor. Pornirea de la gară va fi anunțată populațiunei Capitalei de 101 lovituri de tunuri și clopotele de la toate bisericele din oraș vor suna pe tot timpul parcursului. Cortegiul va urma calea Gri- Vfdei, calea Victoriei, strada Carol, oficiul Dâmboviței, Mitropolie. Trupele din garnizoană, în ținuta de ceremonie cu căști, vor fi înșirate pe ambele trotuare de la gară la Mitropolie și pe bulevardul Elisabeta (la întoarcerea cortegiului). Pentru asigurarea sosirei la timp de la gară la Mitropolie și pentru a nu se întrerupe colegiul Regal, toate persoanele invitate la primire de la gară vor dsscunde la gara de Nord prin Bulevardul Dinicu- Golescu, la intrarea amenajată adhoc în acest scop și vor pleca tot de acolo la Mitropolie, fără și trece pe Calea Griviței și calea Victoriei. ORELE 12 Te-Deum la Catedrala Sfintei Mitropolii oficiat de I. P. S. S. Mitropolitul Primat înconjurat de I. I. PR. SS. Mitropolitul Bucovinei, Mitropolitul Moldovei și Sucevei, Mitropolitul Ardealului și Arhiepiscopul Hotinului și Crișănăului, de P. P. S. S. Episcopi prezenți și de înaltul Cler Metropolitan. O companie de onoare din regigimentul 2 Vânători de Munte cu drapel și muzică va da onorurile în curtea Mitropoliei. La sosire, Maestățile Lor și Altețele Lor Regale? vor fi întâmpinați de membrii Familiei Regale. D-l președinte al consiliului de Miniștri și Casa civilă și militară, iar la ușa Catedralei, de către P. S. S. Mitropolitul Primat care va prezintă crucea și evanghelia. Vor asista la Te-Deum toate persoanele cari au fost invitate la gară, la care se mai adaugă P. S. Episcopii cari nu oficiază și d-nii secretari generali ai ministerelor cu doamenele. Toți invitații așteaptă sosirea Maiestăților Lor, la locurile indicate mai din vreme. După săvârșirea ceremoniei religioase Maiestățile Lor și Altețele Lor Regale vor pleca de la Mitropolie la Palatul Cotroceni. Cortegiul se va forma în aceiași ordine că la venire. ORELE 13 Primirea întregului corp diplomatic a atașaților militari și a membrilor Comisiei Dunărene cu sediul la Galați, cu doamnele la Palatul Regal din București, în prezentța d-lui Președinte al Consiliului, a d-lui ministru al Afacerilor Străine însoțit de secretarul general al Ministerului Afacerilor Străine. Ținuta pe tot timpul zilei : • Domnii : Frac, cravată și mănuși albe, decorațiuni Mari Cruci cu cordon. Doamnele : Toalete de oraș cu pălărie. Ofițerii: Ținuta de ceremonie în cișme; decorațiuni Mari Cruci cu cordon. Corpul diplomatic în uniformă diplomatică. La orele 21 se vor da reprezentațiuni gratuite la toate teatrele din Capitală, precum și la cinematografe. De asemenea se vor organiza diferite serbări populare, după un program anume ■stabilit de către președinția Consiliului de Miniștri. Muzicele militare vor cânta în Parcul Carol I și în alte centre ale Capitalei. Lună 9 Mai Primirea la Palatul Regal pentru a prezenta felicitări, după cum urmează : ORELE 11 înaltul Cler, Consiliul de Miniștri, Birourile Corpurilor Legiuitorare, Primul Președinte, Președinții, Procurorul general și Procurorii de la înalta Curte de Casație și Justiție, Președintele și Procurorul Înaltei Currți de Contur, Consiliul Superior Administrativ, Primul Președinte,Președinții, Procurorul general della Curtea de Apel, Primul Președinte, Președinții, Primul Procuror ,Stela Tribunal, Președintele,ice-președintele și Secretarul general permanent al Academiei Române, Rectorul Universității și Decani Facultăților, Președintele și Vice-președinții Societății Regale Române de Geografie și ai Ateneului Român, Fundațiunea Carol I, Secretarii generali ai ministerelor, Delegațiuiile studențiilor dela Universitățile din București, Iași, Cernăuți și Cluj, Directorii generali ai Căilor Ferate Române, Poștelor, Telegrafelor și Telefoanelor, Siguranței generale a Statului, Serviciul Sanitar, Regiei Monopolurilor Statului, Monitorului Oficial și Imprimăriilor Statului, Caisei de Depuneri și Serviciului Maritimi Român, Membrii Consiliului Tehnic, Membrii Consiliuilui Superior al Comuncatelor, OIRCLE 12 înaltul Cler al tuturor Confesiunilor, Președintele Comisiei Interimare a Capitalei cu membrii Comssimei, Prefectul Poliței, Prefectul și Consiliul județean de Ilfov, Decanul și Membrii Consiliului de Disciplnă al Bairouului, Președintele și Membri, Comitetului Camerei de Comerț și Industrie din Capitală, Guvernatorul și Directorii Băncii Naționale a României, Delegațiunea Marei Legiuni a Cercetașilor, Ținuta, Frac, cravată și mănuși albe, decorațiuni Mari Cruci, cu cordon. ORELE 21 Concert simfonic dat de către Societatea „Filarmonica“ la Ateneu. Maiestățile Lor și Altețele Lor Regale vor fi primite în rotonda Ateneului de Casele Lor Civile și Militare și de către Comitetul Societății „Filarmonica“. Atât la intrarea cât și la plecarea Majestăților Lor din sala Ateneului orchestra va intona Imnul Național Român. — Ținuta : D-nii Frac, cravată și mânuși albe, decorațiuni Mari Cruci fără cordon. Doamnele : Toaletă de seară cu pălărie. Ofițerii : Ținuta de ceremonie în ghete, decorațiuni. Mari cruci fără cordon. Marti 10 Mai ORELE 11 Ținuta : De ceremonie în ghete, decorațiuni Mari Cruci cu cordon. ORELE 12 Primirea la Palatul Regal și doamnelor din diferitele Societăți de binefacere (comitetele) pentru a fi prezentată Alteței Sale Regale Principesei moștenitoare a României.«» Ținuta : Toaleta de oraș cu pălărie.’ ORELE 21 Reprezentațiune de gală la Tezatrul Național, Maiestățile Lor și AMtețele Regale vor fi primite de către Consiliul de miniștri și de Ca sele civilă și militară. Atât la intrare cât și la ieșirea Lor.din sală, orchestra va întona Imnul Național Român. Ținuta : D-nii Frac cravată și mânuși albe, decorațiuni Mari Cruci cu cordon. Doamnele . Toaleta de bal. Ofițerii : Ținuta de ceremonie înghețe, decorațiuni Mari Cruci cu cordon. Corpul diplomatic uniforma diplomatică. Miercuri 11 Mai ORELE Și Primirea delegațiunilor din țară care prezintă felicitări Altețelor Lor Regale în prezența Maiestăților Lor și a Familiei Regale. Această primire are loc la Palatul Regal din București. Delegațiunile vor fi primite de adjutanții Regali în capul scărei de onoare la orele 9,30 și vor fi conduse în sala de recepție unde vor fi așezate în ordinea înscrierilor. Delegațiunile vor fi compuse fiecare din cel mult trei persoane. Atât la intrare cât și la plecarea Maiestăților Lor din sala de recepție muzica va intona Imnul Național Român. Ținuta : D-nii Frac, cravată și mânuși albe, decorațiuni Mari Cruci cu cordon. Doamnele : Toaleta de oraș cu pălărie.Ofițerii : Ținuta de ceremonie în ghete, decorațiuni Mari Cruci cu cordon. ORELE 12 Primirea delegațiunilor din țară cari oferă daruri Altețelor Lor Regale în prezența Maiestăților Lor și a Familiei Regale. Această primire va avea loc la Palatul Regal. Delegațiunile vor fi primite în capul scării de onoare de către Adjutanții Regali la orele 15,30 și vor fi conduse în sala de recepție fiind așezate conform ordinal înscrierii lor. Delegațiunile vor fi compuse din cel mult trei persoane. . Darurile vor fi depuse pe mesele așezate în acest scop. Atât la intrarea cât și la plecarea Maiestăților Lor din sala de recepție muzical va intona Imnul Național Român. Ținuta : Domnii : Frac, cravată și mărnuși albe, decorațiuni Mari Cruci cu coridon. Domnele : Toaletă de oraș cu pălărie. Ofițerii : Țnnta de ceremonie în ghete, decorațiuni Mari Cruci cu cordon. • ORELE 21 : Recepțiunea de gală la Palatul regal din București. Ținuta : Domnii : Frac cravată și mănuși albe, decorațiuni Mari Cruci cu cordon. Doamnele ; Toaleta de bal. Ofițerii : Ținuta de ceremonie în ghete, decorațiuni Mari Cruci cu cordon. ■ Corpul Diplomatic uniforma diplomatică. Primirea la Palatul Regal pentru a prezenta felicitări a delegațiunilor corpului ofițeresc din Capitală și din întreaga armată. Vor lua parte : D-nii Generali, Inspectori de Armată, Comandanții de Corp de armată, Inspectori de armă, Comandanții de divizie și toți generalii aflați în Capitală. De fiecare divizie o delegațiune compusă din : un comandant de brigadă, un comandant de regiment, un comandant de batalion sau divizion, un căpitan comandant de companie escadron sau baterie, un locotenent, un sublocotenent, un plutonier, doi sergenți, doi caporali și doi soldați. Brigada de Vânători de Munte va fi reprezentată prin cei doi comandanți de regimente și pentru rest ca la divizie. Marina, trupele neindivizionate și trupele de specialiști vor fi reprezentate după ordinele ce se vor da de către Ministerul de Războiu, limliiSi % -Pitești.— Duminică 8 Mai se vai“ ține adunarea generală a delegaților soc.’demobilizaților din întreaga țară. Se vor disputa chestiuni în legătură cu mișcarea demobilizaților. In aceiași zi se va face cu o deosebită solemnitate și sfințirea drapelului societăței demobilizaților din jud. Argeș. " . Pentru demobilizații din alte orașe s-a aprobat o reducere de 50% pe c. f. în baza cărților de legitimație ce se găsesc la sediul societăților respective. ASrarsdze din str. Donici —Tatăl și fiul asfixiați— O groaznică nenorocire s’a întâmplat în str. Doniei din Capitală. Adolf Rachal, de 60 de ani, din com. Caraomer, jud. Constanța, a venit în str. Doniei No. 8 bis, spre a vedea pe fiul său care ședea în gazdă la sora sa Frederic Anna. Atât tatăl cât și fiul au fost asfixiați de un bec de gaz uitat deschis. Circ. 12 de poliție a dus cadavrele la Morga. Rezir Marafi Silonî Timpul fiind,plăcut, un spublic extrem de numeros ai populat și câmpul și tribunele. Iată rezultatul: Premiul Băneasa,, P a câștigat Dubay, neavând concurent*. Pr. Arnota 1800 m„, 10000 lei: Frutizis (Corcerani), Nyil (Taylor),Roșcova (Baumgartner). P. 10 C. 30, Pl. I 32, Pl. II 31, Pl. III 20, Pr. Best-Light 2000„m.-. 12.000 lei: Defensor (Gulyas), Lele-Dtragă (Cokeram). P. 10, C. 23, Pl. I 15.50, Pl. 1- 17, Pr. Dianei 2100 m., 21350 lei: Baba Zinca (Beech), Scurteinn (Gokeram). P. 10, C. 12, Pl. I 23, Pl. II 3b, Pr. -Dumbrava 1000 m„ 9000 lci: Oyra (Taylor), Aigrette (Langford), III Goarna (Mac Intere). P. 10, C. 21.50, Pl. I 13, Pl. II 15, Pl. III 31, Pr. Liliacului 3000 nx. 10.000 lei: Spie (Taylor), Boheme Baumg.). P. 10, C. 22, Pl. I 15, Pl. II 40