Viitorul, noiembrie 1926 (Anul 19, nr. 5604-5628)

1926-11-26 / nr. 5625

dlHUHMMIMMitWH» Ceilalţi iunmeavoastră! *0& agyîculimBS« orientai® cari întrebuinţează un Ford somi la lucrările lor din curte şij câmp ştiu că el este incomparabili at&t ca motor stabil c&t şi ca] tractor (putere de la că îndeplineşte mai repede, ceace mai m de vite execută, şi că — ceace nu este un punct neînsemnat —-' necesită cheltueli numai atunci când lucrează. Fordaon prelucrează un hectar m patru ore-Product a lui Ford Botot Company, _____ VlzHafi incă astăzi pe anul dîn numeroşii nostri reprezentant! din tara» toestmt cu roatfi pentruucurea, de întrebintat si ca putere motrică stabilă. ‘ VIŢE ALTOITE în cefe mai renumite soiuri în calitate cunoscută Portaloi americani s Portalis lorlanillori - lip. x Rupă fără şi cu rădăcină fumoasă oferă: PEPINIERA AMBROSI MEDIAS - TRANSILVANIA Mae D. Mim AVOCAT 53 str. Cantacuzino. Telefon 51/19-D'M.Căhănescu Boli Eterne de stomac şi de NUTRIJIUNE idssbet, gută, reuma Str. MELODIEI 2 , — consultațiuni 3—5 d. a. — Telefon 60/36 (prin piața Rosetti) Dr. S. BLOH GE?« TO-URINARE, SIFILIS BOL! da NUTRIȚIE S'a MUTAT în str. PoincaréAcademiei 31. Telefon 32 I 66. HHITOr Cabinet medical fondat în 1906 de medici specialişti pentru boale VENERICE şi SIFILIS BOALE de PIELE Tratamentul ELENORAGIEI CRONICE prin metoade electroterapeutice Electrotermie pintru prostatite Operaţiuni de specialitate URETROSCOPIE Controlul diagnosticului clinic prin ANALIZA SÂNGELUI şi al lichidului cefalorachidian Miscroscopie şi Ultramicroscopie Pasagi&ul Român 9 Lângă Teatrul Naţional Bucureşti Consult. 11—1 şi 6—9. Telef. 33/81 in Diamante, Perie,Smaralde Aur, Platină, Argintărie. Bijuterii uzate, antichităţi PLĂTESC PIIETDRI MAIU — trimese și în consegnatie — „LA RUBIN“ Calea Victoriei 63 fost 77. Al fi. SsDflDlescu AVOCAT Str. General Cernat 10 bis Telefon 1922 VIITORUL este singurul ziar politic, care ara preţul cel mai reedus la abonamente: Lei 500 pe un an ‘ „ 250 „ 6 luni „ 125 „ 3 lasni Abonamentele încep la 1 şi 15 a fiecărei luni. D-na Elisa Mancaş, d-na Ecaterina Buzdugan şi d-l şi d-na G. V. Buzdugan, exprimă mulţumiri recunoscătoare rudelor, amicilor şi cunoscuţilor, cari, sub diferite forme, au luat parte la marea durere ce au încercat prin pierderea scumpului lor frate B. V. BUEBUGAN Grefa Trib. Ilfov Secţia l-a c. c. EXTRACT D. Ioan Al. Rădulescu prin petiţia înregistrată la No. 37662/926 a intentat acţiune de divorţ în contra soţiei sale Paraschiva Ion Alexandru Rădulescu pentru motive determinate de lege. Din căsătorie au rezultat doi copii anume: Constantin în etate de 20 ani şi Alexandrina în etate de 18 ani. Soţii nui au avere Soţul se serveşte de act de paupertate în acest proces. S’a fixat ziua de 26 Noembrie 1926 pentru a doua conciliere prezidenţială în camera de consiliu. Acest extract se va publica în ziarul „Viitorul“. Grefier, Indescifrabil No. 71503 1926 Noernb. 13 Creta Trib. Ilfov Secţia ll-a c. c. EXTRACT D. Trandafirr Ion Tachescu domiciliat în comuna Moreşti Ilfov, cu petiţia înregistrată la No. 20724 din 1 Noembrie 1926 a intentat acţiune de divorţ în contra soţiei sale Ioana Trandafir I. Tachescu, domiciliată în corn. Moreşti judeţul Ilfov, pentru motivul de insulte grave şi părăsirea domiciliului conjugal. Din căsătorie a rezultat o copilă anume Maria în în etate de cinci luni. Act dotal nu există, soţia nu are avere iar soţul reclamant se serveşte cu act de paupertate. Termenul înfăţişărei e fixat pentru ziua de 29 Noembrie 1926. Acest estract se publică de noi grefier prin jurnalul „Viitorul“ conform art. 285 cod. civil modificat. Grefier: Penescu Dosar No. 4192/926. No. 52689 Noembrie 20 meni justiţiei Direcţiunea afacerilor judiciare D l Radulian R. Lobi, domiciliat In Bucureşti a făcut cerere acestui minister de a fi autorizat să schimbe numele său patronimic de Lobi în acela de Stoenescu, spre a se numi Radulian R. Stoenescu. D-l Adalbert Vereş, domiciliat in comuna Tileagd (Bihor) a făcut cerere acestui minister de a fi autorizat să adaoge la numele său patronimic de Vereş pe acela de Roşescu, spre a se numi Adalbert Nereş-Roşescu. Ministerul publică aceasta, conform art. 9 din legea asupra numelui, spre ştiinţa acelora cari ar voi să facă opoziţiune în termenul prevăzut de alineatul II al zisului articol, pentru cele 23 grădini de copii care funcţionau în 1925. Ele nefiind clădite anume, sunt improprii şi neîncăpătoare pentru această mică populaţie, din care cauză copii sunt aduşi în două serii : unii, dimineaţa şi alţii, după amiază. Deci nu corespund scopului, adică nu aduc un folos real familiilor care, din cauza ocupaţiilor, lipsesc în timpul zilei de acasă. Activitatea comitetului şcolar Activitatea Comitetului şcolar Comunal s-a exercitat în patru direcţiuni: întreţinerea materială a şcoalelor şi a grădinilor de copii; Construcţiile şcolare; Asistenţa culturală ; Creiarea unui curent sănătos de morală creştină. Pentru întreţinerea materială a şcoalelor şi a grădinilor de copii s’a cheltuit 12.887.830,54 lei. Deosebită grije s’a pus în continuarea construcţiilor şcolare şi, fiindcă Primăria era în imposibilitate de-a clădi localuri suficiente care să cuprindă toţi copiii în vârstă de şcoală, a făcut apel la cetăţeni şi astfel s’au alcătuit comitetele de construcţii şcolare. S’au găsit persoane cu sufletul plin de dorul de-a munci în folosul semenilor din cartierul lor cari au muncitintens şi cu totul dezinteresat, la opera de regenerare aşa de necesară, fără să pretindă nimic sau a-aproape nimic pentru ei şi tovarăşii or de muncă. Numai astfel Primăria şi cetăţenii, cu puteri unite de muncă şi cu capitaluri unite. — Primăria a dat 57 milioane iar comitetele de construcţie au adunat 10 milioane — au reuşit ca în trei ani să construiască 17 şcoale cu 156 săli de clasă şi alte săli spaţioase în care se pot ţine serbări şcolare şi şezători culturale. In aceste şcoale învaţă azi peste 10.000 copii, cari, fără sprijinul material dat de toţi acei la care s’a u, comunal TUTOR UE făcut apel, ar fi rămas fără ştiinţă de carte. Asistenţa culurală Alături de şcoale şi biserici s’au ereiat Atenee populare, căminuri culturale, cinematografe populare unde s’au ţinut conferinţe, sau făcut şezători literare, s’au dat concerte religioase de către persoane dornice de binele obştesc şi care au pus multă pasiune să săvârşească o operă de educaţie naţională şi de prefacere sufletească. S-a făcut apel la persoane competinte care să organizeze serbările şi şezătorile, să ţină conferinţe. A fost impresionantă spontanietatea cu care au răspuns, şi, însufleţirea lor s’a transmis asupra publicului care, din ce în ce este mai mult atras către aceste opere de cultură socială. In adevăr, în cartierele mărginaşe ale Capitalei unde, până acum nu există nici o mişcare de regenerare, s’a înfiinţat — cu o repeziciune uimitoare 20 Atenee populare sau căminuri culturale care luptă pentru răspândirea culturii şi întărirea credinţei strămoşeşti. Pentru a întreţine mişcarea culturală Primăria a publicat o seriede broşuri, în care se explică, pe înţelesul tuturor, diferitele sărbători mari ale Neamului, sau se dau sfaturi pentru mântuirea sufletului, sau pentru păstrarea sănătăţii Cronica judiciară Confirmarea arestărei unui falit fraudulos Trib. Ilfov s. II — în completul d-lor prezident Orleanu, judecător Roileanu și procuror Istrati — a confirmat pe 30 de zile mandatul de arestare lansat contra comerciantului Leopold Weber, din București (b-dul Elisabeta 60), învinuit de bancrută frauduloasă. Crima unui moşneag Curtea cu juraţi a judecat ori un proces deosebit de rar : procesul crimei de omor, săvârşită de un bătrân de 75 ani, Vasile Neculai State, asupra nepotului său, recrutul Ştefan D. V. State de 22 ani, ambii din comuna Afumaţi- Ilfov. Ucigaş şi victimă au chefuit îndelung şi în bună pace, împreună, în cârciuma satului, până ce ameţindu-se de băutură au început a se certa şi îmbrânci. Se pare că tânărul ar fi ameninţat pe bătrân să-l înjunghie. Fapt e că bătrânul a pus mâna pe cuţit şi l-a împlântat în pieptul nepotului. Moartea a fost fulgerătoare. D. procuror Al. Procop Dumitrescu vădind circumstanţele în cari s’a făptuit crima a cerut verdict de condamnare, pe baza căruia Curtea, având în vedere că bătrânul ucigaş şi-a aşteptat osânda vreme de aproape un an de zile închisoare preventivă, l-a condamnat numai la un an închisoare și 50 mii lei despăgubiri civile. PARTIDUL NAŢIONAL-LIBERAL Central central Progrmul de activitate al Cercului de Studii al P. N. L.: 4) JOI 25 NOEMBRIE 1926 a) La ora 17 (5 d. a.), Secţiunea Culturală (câte treie subsecţiunile). b) La aceiaşi oră, Secţiunea Economică şi Socială (subsecţiunea Cooperaţiei). c) La ora 18 (6 d. a.), Idwn( subsecţiunea Manca). 5) VINERI 26 NOEMBRIE 1926 : a) La ora 17 jam. (5 jam. d. a.), Secţiunea Organizărei de Stat. b) La ora 17 jam. (5 jam. d. a.), Secţiunea Externă (Subsecţiunea Tratatelor). c) La ora 17 jam. (5 jam. d. a.), Secţiunea Juridică. d) Intre 16 (4 d. a.) şi 16 (7 d. a.), Secţiunea Economică şi Socială cu Subsecţiunile: Producţiunea şi Consumpţiunea. (orele 16—17 jam.) şi Agricultura. 6. SAMBATA 27 NOEMBRIE 1926: a) La ora 16 ( 4 d. a.), Subsecţia Transporturilor. b) La ora 17 jam. (5 jam. d. a.), Secţiunea Finanţelor. c) La ora 17 jmn. (5 ram. d. a.), Secţiunea Externă (Subsecţiunea Politicei Externe). La ora 18 (6 d. a.), Secţiunea Economică şi Socială (subsecţiunea Industrială). La lucrările din Secţiuni şi Subsecţiuni nu pot participa decât numai membrii acestui Cerc. La Conferinţe pot asista şi persoanele cari nu sunt membrui al Cercului de Studii P. N. L„ dar se interesează de activitatea lui. CONFERINŢELE BAROULUI de ILFOV In cursul lunilor Noembrie-Aprilie se vor ţine la baroul de Ilfov următoarele conferinţe: Sâmbătă 27 Noembrie, d. L Gr. Perieţeanu : Responsabilitatea penală a medicilor, Sâmbătă 4 Decembrie: D-1 Cezar Farthenie ; Nouă aspecte din dreptul integral; succesiunea idealurilor juridice. Sâmbătă ÎL D. S. Rosental: Mihail D. Cornea. Sâmbătă 18. D- Marcon I. Barasch : Legislaţia internaţională a mancei. Sâmbătă 8 Ianuarie. D. Al. Gh. V. Buzdugan: Răspunderea în materie de acte de guvernământ. Sâmbătă 15. D. Constant Ionescu: Technica şi genetica dreptului civil comparat. Sâmbătă 22. D- Radu Budişteanu: Problema Basarabiei în lumina dreptului internaţional. Sâmbătă 29. D. Petre Strihan : Fenomene de interpenetraţie în dreptul public şi în dreptul privat. Sâmbătă 5 Februarie. D. Aurelian Bentoiu: Ordine publică şi contract. Sâmbătă 12- D. Alex. Costin: Tendinţele de apropiere ale drepturilor private naţionale. Sâmbătă 19. D. Vespasian Vella : Spre un drept penal interstatic. Sâmbătă 26. Alex. Penescu Consideraţiuni juridice în legătură cu despăgubirile de război şi chestiunea reparaţiunilor. Sâmbătă 5 Martie. D. Iosif Grohen : Clauza plăţilor în valută forte în dreptul privat şi deprecierea valutară Sâmbătă 12. D. Vasile Gheciu : Societatea Naţiunilor şi organizarea juridică a păcei. Sâmbătă 19. D. I. Brucăr: Suveranitatea naţională în conflict cu tratatele internaţionale asupra minorităţilor. Sâmbătă 26. D. Andrei Rădulescu. (Subiect rezervat). Sâmbătă 2 Aprilie. D. Mihail Paşcanu : Reforma dreptului societăţilor. Sâmbătă 9. D. Gh. Petrovici: Istoricul baroului român Sâmbătă 16. D. Sebastian Şerbescu: Organizarea economică a păcei şi Societatea Naţiunilor. Conferinţele sunt publice și se vor ţine la ora 4 p. m. în sala Curiei cu juri din palatul de justiţie. CEAIUL TEERAME DE VANZARE PRETUTINDENI. litere-Arte-Stiinte ! Huguewet A murit la Antibes, marele comedian Felix Huguenet, în urma unei boale grave, care l-a ţinut multă vreme în patul durerei. Fiul pălărierului din fata Teatrului Célestins, Huguewet atras de teatru, a debutat în dramă, pentru ca apoi să exceleze în rolurile de comedie, trecând și prin operetă. A fost un actor inteligent, bonom, plin de fantezie. Creațiunile sale sunt numeroase pe scenele tuturor teatrelor principale din Paris. A jucat chiar pe scena Comediei franceze, în „Căminul“. „Vârsta dragostei“ şi „Sire“. A fost şi un Tartuffe excelent. A trecut oceanul şi a făcut turnee strălucite în America- A fost decorat cu Legiunea de Onoare. Teatrul Naţional Astăzi în matineu Teatrul Naţional va reprezenta „Iuditha" şi „Holofem“ în rolurile principale d-ra Sorana Topa şi d- R. Bulfinsky, piesa fiind precedată de conferinţa ocazională a d-lui Tudor Vianu de la Universitatea Liberă, Seara S. A. S. • #■ In foaere se repetă „Medicul în dilema“ de Bernard Shaw sub direcţia de scenă a d-lui Soare Z. Soare, si „Grafica“ a d-lui Victor Eftimiu sub directa supraveghere a autorului şi care se va reprezenta pentru Prima oară pe scena Teatrului Naţional la începutul lunei viitoare. Opera Română Diseară Joi, Opera Română dă AIDA“ cu d-ra Maria Cojocăreanu, d-na Grozowska şi d-nii N. Apostolescu, Gh. Folescu, N. Dumitrescu şi Mandy. Mâine Vineri 26, are loc prima reprezentaţie extraordinară cu P. Raieeff. Celebrul tenor va interpreta rolul lui Rodolphe din ,,Boema“, restul excelentei distribuţii cuprinzând pe d-nele Ferrarin Nina Botty şi d-nii Gh. Folescu, N. Dumitrescu, Petrovicescu şi O. Georgescu- La pupitru d-nul E. Massini. Liga Culturală, secţiunea Bucureşti, va ţine adunarea generală Duminică 28 Noembrie 1926 orele 9 jura. dim. în localul liceului Sf.- Sava, str. General Berthelot 23 la ordinea zilei fiind : 1) Darea de seamă a secretarului, de activitatea Ligei pe 1925/926. Darea de seamă a casierului şi descărcarea de gestiunea financiară. Alegerea unui nou comitet al secţiei pe 2 ani. Aceasta fiind a doua convocare, adunarea se va ţine cu oricâţi membrii vor fi prezenţi. Urna se închide la orele 11 juni. dimineaţa- Teatrul popular Teatrul Popular a pus în repetiţie drama „Contra Patriei“, în cinci acte de d. profesor Nicolae Iorga. * Sâmbătă 27 col., orele Sp. m. va avea lor la teatrul Popular preniera piesei pentru copii: „Familia Chitchit“ de d. Ion Pas, cu concursul întregului ansamblu al teatrului. Ateneul român Duminică 28 Noembrie a c. la orele 9 seara d. ministru Gr. Trâncu-Iaşi va deschide la Ateneu seria conferinţelor în 1926-1927 cu conferinţa: „Cântecul Vârtelniţei", Conferinţe D-nii avocaţi ai baroului Rfov, sunt rugaţi a lua prte Sâmbătă 27 Noembrie 1926, orele 4 p. m., în sala Curţei cu Juri, când d. avocat stagiar Dâmboviceanu, va ţine conferinţa de stagiu despre : „Problema ci legislaţia muncii la noi“. Domnii avocaţi stagiari sunt obligaţi a lua parte conform legei avocaţilor. Concerte Tatiana de Santzewitch va da două recitaluri de piano în sala Ateneului Român . Primul recital va avea loc în seara zilei de Luni, 29 Noembrie la orele 9, iar al doilea, în seara zilei de Vineri 3 Decembrie, la aceiaș oră. In program quartette de Haydn, Chopin, Chabrier, M Mussorgsky, Bach, Paganini-Liszt, Fauré, Chevillard, Balakirew. Teatrul Mic Azi Joi 25 Noembrie orele 3 în matineu, se va juca la Teatrul Mic: „Fracul“ comedie în patru acte de G. Dregelly. Seara la orele 9 va avea loc premiera comediei: „Cenușereasa“ de acelaș autor. Rolurile principale vor fi interpretate de d-nele: Tantzi Cutava Barozzi, Renée Annie, Nutzi Stănescu şi d-nii: Ionel Ţăranu şi Titu Protopopescu (în reprezentaţie). Montarea şi punerea în scenă de d-l Soare Z. Soare. Setia ideia zilei Opera Română. — „Aida“. Teatral Naţional. — „Societatea atleţilor spirituali“. Teatral Regina Maria. — „Șarlatanul“ * Teatral Mic. — „Cenușereaga“, (Premieră). Teatral Fantasio. — „Pelerina ecoseta". Teatral Popular. — „Dardamelle" Teatral Carol cel Mare. — „Contesa Maritza“. Ateneul Român. — Concert simfonic. Cinema CapitoL .■— Visul femeilor de azi cu Norma Shearer. Cinema Ateneul Golescu. — Calvarul dragostei, cu Lissenko, Koline. Cinema Edison. — „Sora Albă“, operă complectă 12 acte și trupa Bâcleşeanu. Înscrierea banurilor de rechiziţie Ministerul de finanţe a trimis un nou ordin circular tuturor administratorilor financiari din ţară, prin care le face cunoscut că ultimul termen pentru Înscrierea tuturor bonurilor de rechiziţie expiră la 15 Decembrie a. c. După centralizările făcute până acum, totalul bonurilor de rechiziţie prezentate pentru achitare se cifrează la circa 35 milioane IeL CONCERTE Ateneul Român. — Primul concert a! quartetului Rosé In fiecare an, celebrul quartet Rosé trece prin Bucureşti şi oferă publicului câteva şedinţe de minunată muzică de cameră. Sala Ateneului e într’adevăr neîncăpătoare pentru toţi admiratorii acestui Quartet, compus din adevăraţi muzicanţi, preoţi ai artei adevărate. In această stagiune, quartetul Rosé a anunţat doar două concerte. E prea puţin. Beethoven, Mozart, Schubert şi Haydn au fost cântate în acest prim concert, cu o muzicalitate, cu o doheziune, cu un ansamblu, cum numai quartetul Rosé le poate dobândi. Profesorul Rosé şi ceilalţi trei preţioşi colaboratori ai săi au fost călduros şi frenetic aplaudaţi.F. Reglementarea importului produselor străine în Anglia Londra. 25 (Rador). — Camera Comunelor a adoptat în a treia lectură proectul de lege hotărând că produsele industriale streine vor trebui să poarte o marcă, indicând numele țării de origină. UNIVERSITATEA LIBERA — Problema finitului si infinitului — Aseară la Fundaţia Carol d na Alice Voinescu a vorbit în ciclul Universităţii libere despre problema finitului şi infinitului. Privirea adâncă unitară asupra culturii unei epoci, constituie însăşi filosofia epocii. Stiinţa se întreabă ce este realitatea pe calea cercetărilor experimentale, pe când filosofia urmează calea speculaţiei abstracte. Toate ştiinţele însă îşi declină la un moment dat competinţa în cercetarea şi adâncirea problemelor, aceasta însă se întâmplă când metodele de cercetare nu mai sunt suficiente. Deaceia filosoful este un anterior cât ore el sintetizează concepţii si deschide drumuri noui pentru progresul culturalităţii ideilor. Ce este realul si ce este unitatea ? Această cunoaştere implica abstractizarea ideilor şi cunoştinţelor despre real şi urne pentru că ele formează cunoştinţele despre finit şi infinit. Kant se întreabă dacă Dumnezeu, lumea sau cosmosul sunt finite sau infinite. Am fost obişnuiţi să precizăm că totul este o idee limită ce orientează orice experienţă finită şi ne folosim de ideea de întreg spre a ne preciza ideile despre realitate, de situare a unui mare număr de alti finiti, spre a putea concepe infinitul. Finitul nu este decât un accident al infinitului, este integrarea undelor ce se propagă concentric pe fata apei liniștite. Infinitul este o idee în raport cu o anumită ordine prestabilită în noi, în concepţia continuităţii cosmosului. dinJPLOEŞTI Din Ploeşti se anunţă că la unul din magazinele de vărărie din piaţa Obor, a izbucnit, astă noapte, la ora 12 jum., un puternic incendiu. Flăcările s’au întins la întregul sin de magazine, cari, au fost mistuite de flăcări. La faţa locului au sosit pompierii, sub conducerea locat. Băleanu, maior Clonaru, prefectul poliţiei, numeroşi agenţi, cari lucrează la localizarea incendiului Tot actul de la 4 Ianuarie — Ce spunne presa din ţară — Ziarul JOpinia“ dif Iaşi Publică următoarele: „Luăm cu mare plăcere act, de dovada de conştiinţă luminată şi de curaj pe care d. Ionel Brătianu, ne-a dat-o la şedinţa clubului său din Bucureşti, la care parricipau pe lângă elita partidului şi delegaţiile judeţene, care venise să plângă dispariţia lui Alecu Constantinescu. Nu se mai poate tăgădui astăzi, — a dat a înţelege d. Ionel Brătianu, — că ţara este ameninţată de zile negre, nu atâta prin legile naturei, cât prin lipsa de conştiinţă politică, a multora din concetăţenii noştrii care speră să găsească mâine un avantaj în schimbarea ordinei de succesiune la tron, aşa cum este regulată de Constituţie şi De la Facultatea de Drept Licenţiaţii şi licenţiatele în filosofie, in seziunea Noembrie a. c., sunt rugaţi să treacă pe la Biblioteca Pedagogică din strada Victor Emanuel al III No. 11, Vineri, 26 Noembrie a. c. ora 7, p. m. pentru a li se face comunicări în legătură cu o adresă a ministerului instrucţiunii, care îi priveşte. D-l decan G. Mironescu, va începe cursul de Enciclopedia Dreptului cu d-nii studenţi ai anului I-iu de drept, la fundaţiunea universitară „Carol I“ în ziua de Vineri, 26 Noembrie c. ora 10 ti dim. şi va continua în fiecare Miercuri şi Vineri la aceiaşi oră. * D-l Al. Otetelişanu, conferenţiar de drept civil, va începe cursul d-sale, „Despre garanţii personale şi reale“ cu studenţii anului II licenţă în ziua de Luni, 29 Noembrie c. în sala V-a, ora 11 a. m. şi-l va continua în fiecare Vineri şi Luni, urmând ca ora de Miercuri, să fie rezervată lucrărilor de seminar. * D-l prof. P. Missir, va începe cursul d-sale de drept internaţional privat cu studenţii dela doctorat, în ziua de Marţi 30 Noembrie c. ora 5 p. c. şi va continua în fiecare Marţi şi Vineri dela orele 5—6 p. m. * D-l prof. C. Sipsom va începe cursul d-sale de drept civil cu studenţii dela doctorat, Sâmbătă 27 Noembrie c. ora 5 p. m. tratând în primul semestru : „Despre vânzare“ în al doilea semestru: „Noţiunea ordinei publice în dreptul privat“. In primul semestru, va fi suplinit de d-1 G. Plastara, prof care va face cursul Miercurea şi Sâmbăta, de la orele 5—6 p. m. * D-1 prof. G. Plastara, va începe cursul de drept civil cu studenţii de la doctorat. Sâmbătă, 27 Noembrie cu ora 5 p. m. şi va continua în fiecare Miercuri şi Sâmbătă de la ora 5—6 p. m. D. dr. AL Iteanu, conferenţiar de Deontologie, va începe cursul d-sale, Sâmbătă 27 Noembrie cu studenţii anului 5 ai facultăţii de farmacie, în amfiteatrul laboratoaplicată prin protocolul din 4 ianuarie 1926. D. I. Brătianu a declarat că evenimentul îl va găsi în fruntea partidului său, la care a făcut apel să se pregătească pentru nenorocirea care ne aşteaptă, gata să împiedece pe toţi aventurierii şi toate aventurile, ori de unde vor veni Pe noi cei de la „Opinia“ care de la Ianuarie 1926, când s’a produs necesitatea instituirei Regenţei, am perseverat în atitudinea pe care am avut-o din primul moment, ne linişteşte şi ne umple sufletul de bucurie, prevederea şi curajul şefului partidului liberal-naţional; şi dacă împrejurările îl vor provoca să-şi pue în practică angajamentul, îi vom da un sprijin necondiţionat”. „OPINIA“rului de chimie analitică (B-dul Carol) ora 9 dimineaţa. Sfugeratesfi Astăzi Joi de la 4 7 are loc în saloanele palatului Sindicatului Ziariştilor, un matineu dansant, iar la ora 9 seara un, festival intim urmat de dans, organizat de Societatea Culturală „Viaţa Studenţească“. In programul festivalului de astă seară, figurează pe lângă producţiunile de muzică de cameră, canto şi declamaţii, şi concertul d-lui Santarelli, cunoscutul tenor şi profesor de canto. Invitaţiile speciale permanente se obţin la cassă. Studenţii bihoreni sunt rugaţi a lua parte la adunarea generală ce va avea loc Duminică 29 Noembrie cu ora 2 juni. în localul liceului St Sava. EXPOZIŢII Prima Expoziţie a pictorilor şi sculptorilor reprezentativi români de curând deschisă în noua sală Grigorescu a Fundaţiei Culturala „Principele Carol“ atrage din zi în zi un număr crescând de amatori de artă adevărată. Sala Grigorescu se află în strada Doamnei Nr. 20 (fostă Paris). (Intrarea în, zilele de lucru, prin librărie; Duminica, prin curte). Lucrări noui şi caracteristice pentru evoluţia artei noastre contemporane expun domnii: Marius Bunescu, Ştefan Dumitrescu, O. Han, Iser, Corneliu Medrea, Theodor Pallady, George Petraşcu, Francisc Şirato şi N. N. Tonitza. «• Ateneul Român : Elena Popea Paul Scorţescu, Paul Verona. Căminul Artelor „Regina Maria“: S. Lerner, A. Străjescu. Sala Mozart: E. Brătescu-Pick, Nachmansohn, I. Marioteanu, Petir, Alexis de Hanzen. Sala Ileana : Ioan Cosmovici. Expoziţia Severin (deasupra Ely sée).—•■■■---- UNIVERSITARE * *