Voinţa Galaţilor, 1899 (Anul 5, nr. 3-65)

1899-01-15 / nr. 6

VOINŢA GALAŢILOR ŞTIRI MĂRUNTE —1.— La 13 Ianuarie curent, s’a judecat de tribunalul Covurluiu, secția Il-a, contestația făcută de d. Em. M. Neculau la sechestrul aplicat avere! d-sale, după moşia sa Ghibărțenî, de d-na Eufrosina G. Em. Neculau, prin procuratorul său, d. George Em. Neculau. Tribunalul era compus din d nul Dragănescu, preşedinte, şi d-nii judecători Balş şi Săbăreanu, deoarece se judecase în divirgenţă între d-nii Drăgănescuşi Săbăreanu. Tribunalul în majoritate a admis contestaţia d. Em. M. Neculauşi a anulat sechestru aplicat, cum şi toate actele de urmărire. — Ceea ce probează că sechestrul aplicat asupra avere! d. Em. M. Neculau a fost nefondat ,şi poate numai în scop de al discredita. •» * * •» De citva timp, pe la diferite case, începuse a dispărea de prin curţi mic! lucruri, ca : găini topoare, secui şi altele.— In urma de 10 ale curentei, din •balconul casei d. Bunescu, şeful văme! locale, s’a furat vr’o 10 chilograme ghiudem, prin spargerea porţei. — Poliţia fiind anunţată, s'a însărcinat comisarul disp. II-a cu urmărirea şi descoperirea făptuitorilor, care a Sub ^ o bandă de 8 băeţ! care împărţiţi în grupe de cite 2—3 se introduceau prin curţi şi prăvăli! şi furau ce le cădea la îndumină. Numele acelor borfaşi, sunt: Sandu Neculai, Maier Landes, Herşcu Landes,Gheorghe Atanasiu, Toader Vasile, Nica Ion, Socrate Lazăr şi Mihalache Ioan. * In seara de 11 curent, pe la orele 0 jum,, Necula! Petru, chelner, fiind ameţit de beutură s’a dus să se culce într’o cameră de la otel Dobrogia, unde, adormind, cu ţigara în gura, a dat foc plapome! care a ars împreună şi cu o parte din cearceaf.—Când focul însă a ajuns la cămaşă şi de aci la piele s’a trezit din somn şi fericitul Necula! care făcuse libaţiuni în onoarea ţieulu! Bacu s -a putut scăpa cu viaţa.—Focul a fost localisat. Femeia Aneta P. Georgescu, purtând o caţaveică pe spate întră din prăvălie în prăvălie şi profitând de înbulzeală fura diferite stofe şi obiecte ce’i cădeau mai la îndâmânâ, pe care le ascundea sub caţaveică.—Acum însă i s'a înfundat cu miraculoasa caţaveică, căci poliţia supraveghiând’o a prins'o asupra faptului, găsind la ea ma! multe stofe furate de la magasinele d-lor P. Sacs, T. Vicol şi Adolf Weis.—Furturile s’au constatat de comisarul desp. II-a. Acum stă tristă şi gânditoare şi meditează asupra adeverulu! Zicătoareî, că caţaveica... nu merge de multe or! la prăvălie. îfC '}î * In vederea redeschidere! navigaţiunel, la docurile din portul nostru au fost puse în mişcare maşinile, s’au montat elevatoarele şi s’au luat toate disposiţiunile în vederea exportului ce trebue să înceapă. * * * In Zoia de 13 curent, pe la orele 0 luni, dimineaţa, s’a declarat un incendiu la o locuinţă isolată şi nelocuită de nimeni, din strada Lemnarilor, despărţirea la, proprietatea d-lui T. Malcoc, brutar, din strada Portului. Focul se crede a fi pus cu intenţiune, deoarece în privinţa unei locuinţe, exista oarecare neînţelegeri între noul şi vechiul proprietar. S’a anunţat parchetul. I . Ministrul justiţie! a instituit o comisiune, ca să studieze modificările de ^Troftrre~lu organisătici Tfcfrnnara eor- V'urilor portăreilor. Intre altele e vorba să se dea lefuri fixe portăreilor, car! actualmente impart între el produsele taxelor din procedură. Portăreii vor trebui de aci înainte să fie licenţiaţi în drept. In noaptea de 11 spre 12 corent, pe strada Dosul Isvorului, disp. I, o strada dosuiiâ, i s’a furat femeei Maria Grigori Mocanu dintr un cufăr suma de HO le!, pe când această femee lipsea de acasă, fiind dusă la un priveghiu. Autori! furtului se crede a fi din vecini pentru care s’a luat mesurî de poliţie de descoperirea lor. * * * Direcţiunea S. M. IL studiază tipul de vapoare de adoptat pentru linia Constanţa Alexandria, care se va deschide într’un viitor apropiat şi pentru care sunt deja votate fondurile necesare. Tipul ales va fi probabil acela al vaporului lietele Carol 1, cu modificări în ce priveşte saloanele şi sala de restaurant clasa I, cu suprimarea cabinelor regale, precum şi a unui salon de la clasa III, spre a se putea mări magasiile de mărfuri. ! I ! DOCTOR COSMA CARAYANIOPULO CHIRURG DENTIST (dela Facultatea „Pansylvania“ Filadelfia Strada Foţi No. 14, Galaţi. Toate operaţiunile dentare sunt executate fără durere după cele din urmă metode şciinţifice şi prin electricitate. Dinţi fără placă şi regularea anomaliilor dentare. Consultaţi! de la 9-12 a. m. şi 26 p. m. Hotelul şi Cafeneaua „TERέPESCU“ (fost Traian) STRADA Sf. APOSTOLI se închiriază de la 23 Aprile 1899 atât hotelul cât şi cafeneaua împreună cu mobilierul lor. Doritori! sunt rugaţi a se adresa la D-na Stanca V. P. Vasiliu in strada Culture! No. 5, Galaţi. Comanda se va face îndată după fixarea tipului definitiv. * O telegramă a agenţie! S. M. ÎL din Rotterdam vesteşte că cargobotul Dobrogea a plecat adi din acel port pentru Constanţa, încărcat cu 900 tone mărfuri şi 2.300 tone cărbuni. % * •* y^-^cesul G. Robescu se va înfăţişa FU ^6 oreae ianuarie curent la secţia Că ^^resepţife Apel din Bucureşti. Stupiditate breningistii. — In numărul de ieri al jurnalului „Posta“ sub titlul de „stupiditate colectivistă“ profesorul Al. Niculescu se plînge în contra primarului de Pechea, fiindcâ a refuzat, se înscrie în listele electorale pe fratele sei, Dinu Niculescu, care ar avea sensul cerut de lege, şi dupe obiceiul acestui profesor clasic, într’un stil de surugiu, tună şi fulgeră contra d-lui Al. Paştia şi a prefectului judeţului nostru, pentru pretinsa nedreptate suferită. Deşi nu ar trebui se răspundem la asemenea diatribe, pentru restabilirea adevărului, însă, ținem să arătăm cum e lucrul : toată lumea ştie că, spre a fi cineva înscris în colegiul electoral trebue să justifice censul cu certificate din roluri pentru plata foncierei. Ori pentru moșiea din Pechea, pretinsa proprietate în indivisiune, în rol este trecută d-na Elena Demitriu, mama d-lui Dinu. Niculescu, sau mai bine d's la limitriu, așa că, tânărul student neputându-ș! justifica censul, cum era primarul se’l înscrie în listele electorale ? Iată la ce se reduce ieremiadele pro-