Vremea Nouǎ, aprilie-iunie 1971 (Anul 4, nr. 963-1040)

1971-05-05 / nr. 992

A < J Proletari din toate forse, unitivu ! Organ al Comitetului județean Vaslui al P. C. R. și al Consiliului popular județean *A VASLUI Adunare festivă consacrată • • aniversari a de ani de la crearea Partidului Comunist Român  In cadrul însuflețitoarelor maniifestări prilejuite de gloriosul jubileu / al partidului, la Vaslui, a avut loc, i ieri la prînz, o adunare festivă. Ini i sala sărbătorește pavoazată eroul prezenți membrii biroului și ai Co- imitetului județean Vaslui al P.C.R., membri ai birourilor comitetelor municipal și orășenești de partid, comuniști care au activat în ilegalitate, conducători ai organizațiilor de masă și obștești județene, unor întreprinderi și instituții, seficretari ai comitetelor comunale de partid și ai unor organizații de bază, activiști de partid și ai organizațiilor de masă, fruntași în producție. In aplauzele celor peste 400 de participanți, în prezidiul adunării i iau loc tovarășii : Gheorghe Tănase, membru al C.C. al P.C.R., prim- secretar al Comitetului județean Vaslui al P.C.R., președintele Comiitetului executiv al Consiliului popular județean, Constantin Amariei, membru supleant al C.C. al P.C.R., prim-vicepreședinte al Comitetului 1 executiv al Consiliului popular județean, Gheorghe Vașdea, Gheorghe Puni, Aurel Țolescu, secretari ai Comitetului județean de partid, Vasile I . Galu, Gheorghe Pruteanu, Mitrea Ciobbanu, membri ai partidului din perioada ilegalității, Nicolae Mihala- țeche, președintele U.J.C.A.P. Vaslui, 1 . Ion Pîrvu, președinte al Consiliului județean Vaslui al U.G.S.R., Adam Leica, prim-secretar al Comitetului municipal de partid Bîrlad, președinte al Comitetului executiv Consiliului popular municipal Bîralad, Constantin Luca, prim-secretar al Comitetului orășenesc de partid Vaslui, președinte al Comitetului executiv al Consiliului popular orășenesc, Constantin Horobeț, primsecretar al Comitetului județean al U.T.C., Ioan Croitoru, prim-secretar al Comitetului orășenesc de partid Huși, președinte al Comitetului executiv al Consiliului popular orășenesc, Georgeta Tamaș, președinta Comitetului județean al femeilor, Mircea Simovici, director general al Fabricii de rulmenți Bîrlad, Petru Mihalache, președintele C.A.P. Tîrzii, Profira Bîrzui, profesoară la Liceul nr. 2, Tudora Dima, șef de brigadă la Fabrica de confecții Vaslui, Ștefan Grecu, muncitor la Fabrica de rulmenți Bîrlad și Gheorghe Sevastița, maistru la Fabrica de confecții. Deschizînd adunarea, tovarășul Gheorghe Vușdea a dat cuvîntul tovarășului Gheorghe Tănase, care a vorbit despre importanța istorică a creării Partidului Comunist Român. In repetate rînduri, expunerea a fost subliniată cu puternice aplauze, 1 / cu urale. Se ovaționează pentru partid, pentru conducătorul său iubit, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU. Adunarea aprobă cu entuziasm trimiterea unei telegrame C.C. ale P.C.R., în care se exprimă gîndurile și năzuințele celor peste 40.000 de comuniști din județul Vaslui, ale ți tuturor oamenilor muncii de pe aceste meleaguri, de ziua glorioasei și aniversării partidului. Manifestarea se încheie cu un spectacol festiv dedicat aniversării partidului, la reușita căruia și-au dat concursul corurile reunite ale sindicatelor învățămînt din Bîrlad și Vaslui, actori ai Teatrului „V. I. I . Popa“, un corp de balet de la Operara ieșeană, orchestra „Trandafir de la la Moldova“, formațiile de dansuri / populare ale fabricilor de confecții > 1 din Vaslui și Bîrlad, soliști de muzică populară, orchestra „Izvorașul“ * a Casei pionierilor Vaslui. țS________ _ _____ » SILIOTECA I CENTRALĂ UNIVERSITARA I .M. EMINESCU* IAȘI ANUL IV, nr. 992 TELEGRAMĂ Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU BUCUREȘTI liste multilateral dezvoltate pe pămîntul scumpei noastre patrii, pentru progres, democrație și pace în întreaga lume. In întîmpinarea acestui înălțător eveniment, colectivele de muncitori, ingineri și tehnicieni din întreprinderile industriale, de construcții și transporturi, țărănimea, specialiștii, toți lucrătorii ogoarelor, intelectualitatea și ceilalți oameni ai muncii din județul nostru, au depus eforturi pilduitoare prezentîndu-se la sărbătorirea celor 50 de ani de activitate a partidului, cu un rodnic bilanț de realizări. Acestea ne determină să raportăm cu satisfacție conducerii partidului, dumneavoastră personal, tovarășe Nicolae Ceaușescu, că în cele patru luni ale primului an din noul cincinal, producția marfă realizată peste plan reprezintă 31 milioane lei, iar cea vindută și încasată, aproape 38 milioane lei, dindu-se peste prevederi produse în valoare de aproape 19 milioane lei. A fost, de asemenea, depășită productivitatea muncii planificată, iar la export s-au livrat peste plan produse în valoare de aproape două milioane lei valută. Totodată, au fost îndeplinite și depășite angajamentele asumate in întrecerea socialistă pentru prima etapă ’încheiată la 1 Mai. Lucrătorii ogoarelor județului nostru însuflețiți de recentele măsuri adoptate de Comitetul Executiv al C.C. al P.C.R. și de M.A.N., pentru ridicarea continuă a nivelului lor de trai — au reușit să încheie, încă inainte de 1 Mai, campania de însămînțări, efectuind lucrări de bună calitate — bază sigură pentru obținerea unor recolte sporite în acest an. Aceste realizări le închinăm în întregime partidului, glorioasei sale aniversări și ne angajăm cu fermitate comunistă să depunem, în continuare, toate eforturile, întreaga noastră putere de muncă, in slujba înfăptuirii vastului program stabilit de Congresul al X-lea al partidului în vederea înălțării pe noi culmi a României, pentru aforia socialismului și a visului nostru de aur — COMUNISMUL. PARTICIPANȚII LA ADUNAREA FESTIVĂ CONSACRATA ANIVERSARII A 50 DE ANI DE LA CREAREA PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN Comitetul județean Vaslui al Partidului Comunist Român, dind expresie sentimentelor manifestate de participanții la adunarea festivă consacrată aniversării celui mai glorios jubileu din istoria partidului, in numele celor patruzeci de mii de comuniști, al tuturor cetățenilor care muncesc și trăiesc în acest tinăr județ, aduce încă o dată un cald omagiu Comitetului Central al încercatului nostru partid, în frunte cu dumneavoastră, iubite și stimate conducător. Evocind astăzi clocotitoarea istorie plină de lupte și izbînzi revoluționare a partidului nostru marxist-leninist, folosim acest minunat prilej pentru a exprima hotărîrea și adeziunea noastră plenară față de întreaga politică internă și externă a partidului comuniștilor români, care la cea de a 50-a aniversare a sa se prezintă în fața clasei muncitoare, a țărănimii, a intelectualității, a tuturor cetățenilor patriei cu un strălucit bilanț de realizări. Acum, cînd sărbătorim împlinirea unei jumătăți de secol de activitate a partidului pusă în întregime în folosul poporului din care s-a născut și a crescut și pe care il slujește cu cel mai înalt devotament, asigurăm Comitetul Central, pe dumneavoastră mult iubite tovarășe secretar general, că oamenii muncii de pe aceste meleaguri — continuatori demni ai idealurilor de libertate națională și dreptate socială pentru care au luptat și s-au jertfit generațiile de înaintași - sunt hotărîți să muncească fără preget pentru a da viață istoricelor hotărîri adoptate de Congresul al X-lea al partidului nostru. Bogatele manifestări dedicate semicentenarului partidului organizate în județul Vaslui, din șirul cărora face parte și adunarea festivă de astăzi, au prilejuit tuturor oamenilor muncii exprimarea și mai puternică a profundului lor atașament față de clarvăzătoarea politică internă și externă promovată de partidul și statul nostru, pentru edificarea în continuare a societății socia In pagina a 4 ■ Rezoluțiile adoptate la sesiunea Comisiei Economice O.N.U. pentru Europa ■ VIETNAMUL DE SUD Atacuri ale forțelor patriotice Tovarășul Nicolae Ceaușescu t - a primit delegația Adunării Populare a R. P. Bulgaria Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, a primit la 4 mai delegația Adunării Populare a Republicii Populare Bulgaria, condusă de acad. prof. Sava Ganovski, membru al C.C. al P.C.R., președintele Biroului Adunării Populare, care ne vizitează țara, la invitația Marii Adunări Naționale a Republicii Socialiste România. La primire au participat tovarășii Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului de Miniștri, Emil Bodnaraș, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., vicepreședinte al Consiliului de Stat, Ștefan Voitec, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., președintele Marii Adunări Naționale, Gheorghe Necula, vicepreședinte al Marii Adunări Naționale, Constantin Stătescu, secretarul Consiliului de Stat, și Constantin Scarlat, deputat in Marea Adunare Națională. Parlamentarii bulgari au fost însoțiți de Spas Gospodov, ambasadorul R.P. Bulgaria la București. In timpul întrevederii, de ambele părți a fost exprimată satisfacția pentru evoluția mereu ascendentă a legăturilor de prietenie și colaborare multilaterală dintre Republica Socialistă România și Republica Populară Bulgaria, dintre Partidul Comunist Român și Partidul Comunist Bulgar. A fost subliniată dorința comună de a dezvolta aceste relații spre binele popoarelor român și bulgar, al cauzei unității țărilor socialiste și păcii în lume. întrevederea s-a desfășurat într-o atmosferă caldă, prietenească. 1 .έn ultimul timp, conducerea partidului a adoptat numeroase și importante măsuri menite să îmbunătâțească activitatea economică. ■ Printre acestea, un loc de seamă îl dețin măsurile privind perfecționarea organizării, conducerii și planificării agriculturii, între care: crearea stațiunilor pentru mecanizarea agriculturii reprezintă un element esențial în vederea creșterii, în continuare, a producției realizate în sectorul cooperatist. Aceste măsuri oglindesc justețea politicii partidului, capacitatea sa de a răspunde prompt, cu măsuri eficiente, problemelor pe care le ridică viața. La Ferești și Văleni de Vaslui există două cooperative agricole care terminau lucrările din campanie cu mult în urma celorlalte unități din județ. De asemenea, secțiile de mecanizare din localitățile amintite întîmpinau totdeauna greutăți în ceea ce privește aprovizionarea cu piese și carburanți, asistența tehnică necesară, datorită cărora atît secțiile respective, cît și cooperativele nu-și puteau îndeplini niciodată sarcinile de plan. Prin crearea Stațiunii de mecanizare a agriculturii Solești, situația s-a schimbat radical, secțiilor de la Văleni și Ferești acordîndu-li-se acum sprijinul cuvenit. In același timp, organizarea muncii, în cooperativele agricole, pe formațiuni de lucru mixte, a generat responsabilități sporite, avantaje concrete, deci cointeresate atît pentru mecanizatori, cît și pentru cooperatori, determinîndu-i să facă tot ce depinde de ei, pentru ca toate lucrările să fie executate în timpul optim și de calitate. Așa se explică faptul că, în prezent, secțiile de mecanizare și cooperativele la care ne-am referit au cucerit cite un binemeritat loc în rîndul fruntașilor din agricultura cooperatistă a județului. Asemănător s-au petrecut lucrurile la Ștefan celȚare, Telejna și Bîrzești, prin crearea Stațiunii de mecanizare Zăpodeni; la Grivița și Fruntișeni, prin înființarea S.M.A. Grivița , la Pădureni și Hoceni, datorită creării S.M.A. Grumezoaia. Ieri dimineață ne aflam la sediul întreprinderii județene pentru mecanizarea agriculturii. Discutam cu tovarășul Dumitru Sărăcin, inginerul șef al întreprinderii. Aveam în față ultima situație operativă, care oglindea starea de lucuri existentă în stațiunile de mecanizare din județ la data de 4 mai dimineața. Existau motive de îndreptățită bucurie. Planul de venituri, pe cele patru luni care au trecut din anul curent, a fost depășit cu 3 milioane de lei. Au fost efectuate lucrări pe suprafețe cu mult mai mari decît prevedeau contractele la însămînțat porumb, arat și discuit în vii, plantat cartofi, aplicat sapa rotativă, combătut dăunătorii. In ultimele zile ne-am întîlnit și am discutat cu numeroși reprezentanți ai stațiunilor de mecanizare din Solești, Zăpodeni, Negrești, Pungești, Grumezoaia, Grivița, Dragalina, Ciocani. Am discutat și cu reprezentanți ai secțiilor de mecanizare din Vulturești, Albești, Banca, Ștefan cel Mare, cu o parte din tractoriștii de la Tîrzii, Oltenești, Tătărăni, Rebricea, Draxeni, Rădeni, Gîrceni. Cu C. SLAVIC (continuare în pag. a 2-a) Mecanizatorii din județ Cuvîntul tovarășului Gheorghe Tănase Stimați tovarăși. Peste cîteva zile, întregul nostru popor sărbătorește împlinirea a 50 de ani de la crearea Partidului Comunist Român — eveniment de importanță crucială in istoria patriei, care a marcat o cotitură hotărîtoare în dezvoltarea mișcării muncitorești din țara noastră, a ridicat pe o treaptă superioară lupta proletariatului, a tuturor forțelor democratice, continuînd și ducind mai departe tradițiile înaintate ale luptei poporului român pentru eliberare socială și națională, pentru socialism. Conducînd cu fermitate revoluționară poporul nostru pe calea socialismului și comunismului, Partidul Comunist Român se prezintă la cea de a 50-a aniversare cu un bogat bilanț de victorii. Cu cît se adîncește mai mult in istorie acel fierbinte și strălucitor 8 Mai 1921, cu atît mai vie devine în conștiința maselor largi de oameni ai muncii această dată de hotar în evoluția României, cu atît sînt mai însuflețite eforturile lor pentru edificarea socialismului în patria noastră. Crearea partidului comunist a asigurat premisele inaugurării celei mai luminoase epoci din existența patriei, în care poporul român, eliberat de exploatarea și asuprirea burgheziei și moșierimii, construiește cu succes orînduirea socialistă. „Prin întreaga sa activitate — sublinia tovarășul Nicolae Ceaușescu — Partidul Comunist Român s-a afirmat ca exponent fidel al intereselor clasei muncitoare, ale tuturor oamenilor muncii din patria noastră, conducînd cu succes opera complexă, multilaterală de trecere de la orînduirea capitalistă la socialism, de edificare a noii societăți în care își găsesc întruchipare năzuințele cele mai înalte de libertate națională și socială ale poporului român". Partidul Comunist Român, continuatorul luptei de veacuri a poporului nostru pentru o viață mai bună, a crescut și s-a dezvoltat sub influența fertilă a mișcării muncitorești internaționale, preluind tot ceea ce era mai înaintat, mai valoros în (continuare in pag. a 3-a) Prezidiul adunării festive. PRODUSE LIVRATE, ÍN AVANS, LA EXPORT Gloriosul semicentenar al Partidului Comunist Român este întimpinat de colectivele de oameni ai muncii din județul Vaslui cu însemnate succese și in domeniul comerțului exterior. Aplicînd în practică indicațiile conducerii partidului nostru de a spori volumul de mărfuri livrat către beneficiarii externi, colectivele din industria vasluiana au expediat, în avans față de plan, în primele 4 luni ale anului, rulmenți în valoare de 65 mii lei valută, confecții în valoare de 824 mii lei valută, ulei comestibil în valoare de 22 £ mii lei valută, mobilă în valoare de 33 mii lei valută, chei hidranți în valoare de 45 mii lei valută etc. De asemenea, unitățile din agricultură au livrat suplimentar produse in valoare de peste 900 mii lei valută. In general, față de prevederi, economia vasluiana a expediat beneficiarilor de peste hotare mărfuri, în avans, în valoare de peste 2.113.000 lei valută. n pagina a 2-a Sport