Ziarul de Sibiu, mai 2007 (Anul 4, nr. 429-450)

2007-05-02 / nr. 429

2 Administrație/Politică *2 mai 2007~_ ___________________________Ziarul S Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, la Sibiu Drumurile noastre toate vor rămâne bombardate Soluția pentru centura ocolitoare a Sibiului va fi găsită în această săptămână, fie cu Todini, fie cu alte două firme de construcții. Aeroportul este un exemplu demn de urmat, iar șantierul Gării va mai prăfui încă mult și bine. Urmare din pagina 1 La Aeroport, ministrul a fost mulțumit. Cu explicații date în engleză de reprezentanții constructorilor, flancat de primarul Sibiu, de prefect, de vicepreședintele și de președintele interimar al liberalilor, ministrul Orbán a tras concluzia "dacă s-ar fi lucrat așa și pe DN1, demult erau terminate lucrările”. După vizita la șantierul terminalului, coloana încropită la Sibiu a traversat aeroportul înspre șantierul de extindere a pistei. Iarăși impresii, priviri aprobatoare, totul merge strună. Din nou în mașini, toate una și una, limuzine și 4X4, prin praf către ultima parte a șantierului de la aeroport. După mult praf, mașina ministrului dă semne de oboseală, astfel că, în pauza de masă, limuzina este dusă la service pentru schimbarea plăcuțelor de frână. Primul șoc: șantierul Gării După masă și cu o jumătate de oră întârziere, ministrul ajunge însoțit de aceeași "gardă" la șantierul clădirii gării din Sibiu. Câțiva muncitori aduși în grabă lopătează în chiar fața ușii la beton. Primarul îi ia peste picior și îi trimite la plimbare. Ministrul intră, se strecoară pe sub schele, se interesează, strâmbă din nas. In fața șantierului care trebuia să fie uitat încă din decembrie anul trecut, noul ministru mai avansează un termen de finalizare a acestei lucrări - 31 august 2007. Iar peste câteva ore, la conferința de presă, lansează bombița Termogaz Company din Hațeg, Hunedoara, firma care a câștigat licitația de reabilitare a clădirii Gării nu este specializată în consolidarea de astfel de clădiri. Lucrurile rămân în relativă ceață, din moment ce ministrul nu anunță suma pentru care a fost câștigată licitația. Ca să știe toată lumea cine sunt cei de la Termogaz Company, amintim faptul că aceeași firmă întârzie din noiembrie anul trecut finalizarea sălii de sport a Școlii numărul 9, în fine, prin clădirea lăsată în paragina unui șantier căruia nu i se mai vede finalizarea, câțiva muncitori se mai fac că lucrează. "La 1 septembrie voi fi din nou în Sibiu. Iar dacă șantierul nu este gata, firma nu va mai pupa nici o lucrare, cel puțin cât voi fi eu ministru. Și vor avea și procese", amenință Orbán. Pe de altă parte, Orbán recunoaște și faptul că noii săi subalterni lâncezesc în birouri de patru luni au fost făcute note de comandă pentru noi consolidări la clădirea Gării și tot de patru luni aceste note așteaptă aprobarea. Centura ocolitoare. Puncte și contrapuncte Vizita la șantierul centurii ocolitoare a Sibiului este amenințată de câțiva stropi mari de ploaie care se liniștesc rapid. Coloana de limuzine, flancate mai nou de mașinile jurnaliștilor, stârnesc praful șantierului care stagnează de mai bine de șapte luni. In peisaj își face apariția și Daniela Drăghia, directorul ISPA din cadrul Companiei Naționale de Drumuri și Autostrăzi Naționale. Orbán constată ceea ce sibienii simt de ani - traficul din Sibiu este sufocat, la centură s-a lucrat, dar nu se mai lucrează, soluții, deocamdată, nu sunt, în conferința de presă, Orbán lansează câteva ipoteze, fără nici un suport real, însă. că centura va fi împărțită în două, astfel încât tronsonul dintre Veștem și drumul către Mediaș să poată fi dat în folosință de anul viitor. Pentru cea de-a doua secțiune a centurii, însă, banii ajung numai pentru aproximativ 3,5 kilometri de autostradă, pentru restul așteptându-se de câțiva ani aprobarea de la Comisia Europeană. Oricum, orice mișcare ar vrea să facă reprezentanții Ministerului, totul depinde de Comisia Europeană, care, prin programul ISPA, finanțează această lucrare. Discuțiile cu Todini, fără părere După vizita la șantier, ar fi urmat discuțiile cu reprezentanții constructorului italian Todini. Pe care Orbán ia lăsat să aștepte deoarece jurnaliștii cereau ca ora destinată conferinței de presă, 16.30, să fie respectată. Aici, pică și părerea personală a lui Orbán. "Va fi mai simplu să lucrăm cu Todini, deoarece această situație evită o licitație și un posibil litigiu. Dacă ar fi fost banii mei, aș rezilia contractul cu Todini mâine", mai spune Orbán. După conferință urmează întâlnirea cu cei de la Todini. în ciuda insistențelor ZIARULUI de Sibiu, Orbán nu mai dă nici o declarație, se grăbește la concert la Filarmonică, unde deja a întârziat. Reprezentanții lui, însă, spun că în urma discuțiilor ministrul nu și-a făcut nici o părere și că așteaptă săptămâna care urmează pentru a lua o decizie. (T. D.) Ludovic Orbán promită că în această săptămână va elabora o soluția pentru rezolvarea crizei din jurul centurii ocolitoare a Sibiului PD și PLD intra in campanie Președintele suspendat, Traian Băsescu, este sprijinit în Sibiu de PD și PLD. La sfârșitul săptămânii trecute, cele două partide și-au anunțat intenția de a conduce împreună campania pentru sprijinirea președintelui. "Tăcem un apel către sibieni, pentru susținerea lui Traian Băsescu. Pentru organizarea campaniei, am constituit o echipă condusă de Ovidiu Spătari, Corneliu Bucur, Stephan Braune și alții. Am discutat și cu colegii din PD și am stabilit o colaborare cu ei. Vom avea un singur sediu de campanie", a anunțat președintele PSD Sibiu, Cornel Știrbeț. De cealaltă parte, democrații susțin și ei unirea celor două partide în frontul împotriva celor care îl reneagă pe președinte. "Noi suntem obligați ca membri ai PD să sensibilizăm lumea să se prezinte la vot. Sper ca prin acțiunile ce le vom face în fiecare localitate să mobilizăm lumea să se prezinte la vot", susține vicepreședintele PD Sibiu, Nicolae Nan. 3 mai, prima acțiune Sala Studio a Casei de Cultură a Sindicatelor va găzdui joi, 3 mai, de la ora 18, prima întâlnire cu electoratul. Democrații au stabilit ca în fiecare localitate din județ să organizeze întâlniri, prin care să conștientizeze sibienii de importanța prezenței la vot. "In cazul în care noi nu vrem să decidem, va decide parlamentul în locul nostru. In România, nu parlamentul a ales președintele, ci poporul. Tot noi trebuie să decidem. Ii rog pe sibienii mâhniți față de ce se întâmplă în România să se înscrie în PD, să-și exprime opțiunea", a declarat președintele organizației municipale a PD, Cristian Bicher. * Alin BRATU După câțiva ani de ignorare reciprocă, Nicolas Neagu și Cornel Știrbeț vor lucra din nou împreună Medieșenii vor avea, în acest an, 14 terase estivale în centrul orașului Autorizațiile acestora de funcționare au intrat în vigoare începând de ieri. Cele mai multe terase vor fi amenajate în Piața Ferdinand Pentru cele 14 terase scoase la licitație, Primăria Mediaș a încasat peste 100.000 de lei în acest an, sezonul estival pentru proprietarii acestor terase a fost stabilit în intervalul maisfârșitul lunii octombrie. Este un an mai deosebit, cu atât mai mult cu cât Sibiul este Capitală Culturală Europeană și mai mult ca sigur, Mediașul va fi tranzitat de mulți turiști", a declarat primarul Mediașului, Daniel Thelmann. Acesta pune accent în special pe încasările la bugetul local, pe care le estimează la peste 200.000 de lei, în acest an, de pe urma acestor terase. (LD.) Locuințele, asigurate din 2008 Proprietarii vor fi obligați să își asigure locuințele împotriva dezastrelor naturale de la 1 ianuarie 2008, proiectul de lege care impune încheierea unei polițe de asigurare urmând să fie inclus din nou în procesul de avizare, din cauza schimbării denumirii și structurii ministerelor implicate. "Proiectul de lege este finalizat, dar pentru că unele dintre ministerele care trebuie să aprobe documentul au fost reorganizate și și-au schimbat denumirea, suntem obligați să reintroducem actul normativ în circuitul de avizare, pentru a fi semnat și de noii miniștri", a declarat Radu Mircea Popescu, consilier la Ministerul Internelor și Reformei Administrative, citat de Mediafax Valoarea asigurată a unei locuințe nu va depăși 20.000 de euro, în timp ce nivelul minim se va situa la 10.000 de euro, conform proiectului Proprietarii care doresc să își asigure locuința la o valoare mai ridicată vor avea posibilitatea să încheie o poliță facultativi Verificați listele! Sibienii interesați să participe la referendumul pentru suspendarea președintelui Traian Băsescu sunt invitați să își verifice înscrierea pe listele electorale permanente. Acestea sunt afișate la sediul Primăriei Municipiului Sibiu și pot fi verificate de luni până joi între orele 8.00 și 16.00. Vineri este zi scurtă, prin urmare orarul este scurtat până la orele 1330.0.D.) Calculatoare pentru medicii de familie Peste 11.000 de calculatoare, tot atâtea imprimante, conexiuni la internet și licențe pentru soft. Cu toate acestea vor fi dotați medicii de familie la începutul lui 2008. Afirmația îi aparține ministrului Eugen Nicolaescu. Noul sistem de informatizare urmează a fi implementat din luna iulie în două unități sanitare din țară: la Institutul Fundeni din București și la Spitalul Județean din Mureș. Va fi șase luni testat, iar dacă se va dovedi benefic, de la 1 ianuarie 2008 toți cei 11.230 de medici de familie din țară vor primi această dotare. Fiecare se va putea deplasa la pacienții înscriși pe listele proprii cu calculatorul portabil, iar informațiile despre fiecare pacient vor fi centralizate într-o bază de date comună. "Informatizarea este necesară pentru sistemul de sănătate din România, pentru a cunoaște cu adevărat resursele care intră în sistem, modul lor de utilizare și, dacă, în final, calitatea serviciilor, a actului medical se ridică la nivelul resurselor introduse în sistem. O informatizare eficientă înseamnă și pentru pacient un avantaj: este acela că debirocratizând sistemul, pacientul stă mai puțin la coadă la medic, pierde mai puțin timp inutil și, nu în ultimul rând, pacientul va putea să aibă probabil mai mult acces la medicamentații. Toate astea pentru că, în final, oamenii nu ar trebui să mai aibă nici un fel de griji în ceea ce privește eliberea de rețete de către farmacii", spune Eugen Nicolăescu, ministrul Sănătății. Investiția care va fi făcută va costa Ministerul Sănătății peste 23 de milioane de euro, dar Nicolăescu susține că nu sunt probleme la acest capitol și că banii deja există. Gabriela ROMAN 1 DE SIBIU : Ziarul Publicație editata de S.C. Ziarul de Sibiu S.R.L. Director executiv: Călin BUCUR (0742-042.619) Redactor șef: Alin BRATU (0742-977.928) REDACȚIE Redactor șef-adjunct: Traian Deleanu (tel: 0740-503.228) Editor: Bogdan Brylynski (tel: 0743-091.876) Șef de p. economic: Laurențiu PARNICĂ Eveniment: Gabriela ROMAN Cultura: Ștefan DOBRE Sport: Bogdan BRÂNZĂ Social: Magda CADE Sănătate: Anca MARIN IT/DTP: Alexandru CAZAN Ovidiu DUGULAN Fotoreporter: Silvana ARMAT ADMINISTRAȚIE Director Publicitate: Nicoleta TRIF (tel: 0748-110.998) Consilier juridic: Coraliu OLTEAN * Asistent difuzare: Virgil MOHANU Tipărit la GRAMM, Brașov Articolele publicate în Ziarul de Sibiu nu pot fi reproduse parțial sau integral decât cu acordul scris al directorului publicației, conform Legii Drepturilor de autor. iibru . ——. _ ASOCIAȚIA PATRONALĂ A EU EDITORILOR LOCALI ZIARUL este reprezentat de agenția de publicitate ARBOMEDIA Membru BRAT ZIARUL folosește serviciile agenției de presă Mediafax Str. Zaharia Boiu nr. 2, et. 1 - Sibiu, tel./fax: 0369-101.434 web: www.ziaruldesibiu.ro, e-mail: redactia@ziaruldesibiu.ro CONCEPȚIE