Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-12-08 / nr. 261

Pămnatul ese în toate zilele afară de Duminici mi serbători mari. Abonamientul ce face in Iași la lebrăriea Nouă dincinuturi a Non Comisioneri, în Bucu- Furi TRiest la Libretul G Ioanidi. Prețul pe anu este 111 lei ACUL. III. Iașin, Șoi . Dechemvrie, 1855. n. 961. VDepartamentul de Finanțe N. 8062. „D'lui Colonelul Mihaleachi Cogălniceanu prin declarațiea D.sale cătră acestu Departamentu din 2 a curentei luni, face cunoscutu că banii despăgubirei ecutelniciloru cuveniți D.sale ne rangulu de Căminariu, ăi hărăzăște spre a se alătura cătră fondul ce s'ar meni de guvernu spre răscumpărarea tuturoru robiloru din Moldova, după cuprinderea ofisului domnescu din 28 a trecutei luni Noemvrie anul curentu. O asemine urmare a D.sale Colonelului Cogălniceanu Depart. acesta cu mulțemire priiminduo, scrie redacției a o aduce la cunoștința publică. Departamentul de Finanțe priimindu cu plăcere declarațiea D.sale Post. Iancu Cantacuzino din 2 are următoarei luni, pentru eliberarea de sub sclăvie a tuturor robilor V.sale; o comunică redacției în copie, invităndu'o a o trece în coloanele Zimbrului. Suplica Cantacuzin adresată cătră acestu Departamentu D.sale Post. Iancu al finanțelor în 2 Dechemvrie 1855. „Găsăndu mă și ce stăpănu a băteva familie de robi, prin aceasta vinu a declara că zisele familii de astăzi înainte și în veci, le considerezu libere. Despre numile, vrăsta și clapea lor voiu înfățoșa neintărzietu lămuritoare listă spre a fi de cătră acest Depart, înscriși la dare cătră satu. vu aceasta însă kB pe vreme de trei ani voiu plăti eë coma de va alcătui birul lor, ear că pentru lucrul șoselelori alte haralele ale statului să fie scutiți, pe vreme de zece ani.” Secretariatul de Statu al Moldovei, 4266. „În N. 257 din 2 Dechemvrie a Zimbrului, s'au publicatu unu articul subscrisu G. Sionu și intitulatu cauza Selăviei. Pe lăngă considerațiile generale și principiile de umanitate, acesu articulu cuprinde oare care ziceri nepotrivite, care sînt de natură a provoca ura în Kontpa unei din clasele societăței. Prin urmare Secretariatul de Statu desaprobăndu citatele espresii, îndeamnă pe Redacție a publica aceasta prin cel întăiu număru an Zi m(subscrisu) C. Ghica.lorului.” Be EC V M. Luatau care aliații Sevastopoli? Iată o întrebare la care unii răspundu încă și astăzi în modu negativu. Gazetele Europei, zice, au pusu toată lumea în amăgire, căci cine mai crede și acum că aliații au cuprinsu altă de cătu o parte numai din cetatea doamna-mărei Negre, de căt partea sudică, aceea ce Rușii au lăsato în pulbere și cenușă. Toocmai astăzi, din viar mărturisirea oficială a guvernului rusescu, tocmai astăzi săntemu asigurați că de bună samă partea din Sevastopoli ce o ținu Rușii, aceea este întru adevăru Sevastopoli cel mincinunosu. Iată ce cetinuu în Désate din 7 Dechemvri. — pe 16 luni 60 - - pentru unu răndu de ă inștiințeru este 30 parale -P foiletonul Zimbrului o Uncoală îndesă în toată Duminica și se împarte Lunea