Zimbrulu si Vulturulu, 1858 (Anul 1, nr. 1-42)

1858-11-26 / nr. 18

ZIMBRU și VULTURU. Apriatica, citu și a marinei Comerciale Rusești dela ViPafgansa. Independința beltă se înșelă foarte cîndu în cele ce se petrecu la pol în țară, ascultă Corespondinți dela Viena. Așa ea publică protestarea cea faimoasă a D. Catargiu în contra Colegilorusei, ce au nefericirea de a nu fi de ideea sa în privirea modului de primire a PORONCILORU turcești. Reflecțiunile grabe ce sloboade Corespundintele vienezu, lesnearu pute înduce în eroare pre publiculu străinu din Europa, care nu s'aru căde clar ca Guvernămîntulu nostru să'și edite Monitorulu și în limba franceză ca să vadă cei ce cetescu Independința belgădiîtu de bine este repsemnată astă foră? Monitorulu cuprinde acte care spunu ceva să zică protestarea și protestările D. Catargiu și fără de vreunu comentarui din partea cuiva. ACTE OFICIALE. 7 RĂNINEPRATĂLE UMITE Moldova șii Valahia. CĂIMĂCĂMIA MOLDOVVEI. Departamentului din Lăuntru și acelui plu Dreptații. Listele electorale s'au făcutu și s'au publicatu potrivitu cu art. 7 din legea electorală. Ele stau acumu afișate pretutindine unde cere trebuința. Scurtulu timpu, și înaintirea unei lucrări neaplicate pănă acumu au pututu produce nemulțămiri asupra neîndepliniriloru ce aru avea. Legea au prevăzutu cazulu, și de aceea au înființatu unu terminu de trei săptămăni după publicarea listeloru pentru primirea reclamațiiloru în asemine. Administrațiile datu săntu chiemate a se conforma art. 53 din Instrucțiile ce li s'au datu; ele urmează a se pătrunde de însemnătatea chiemării ce au; ele trebue să se silească a dovedi, că spiritulu de nepărtinire, de loialitate și de sinceritate este singuru, care le povățuește în lucrările loru. Ele trebue să caute a disminți deosebitele vorbe, care cerculează, cumu că nu s'aru fi trecutu mai mulți în liste din deosebite priviri personale. Nu poate urma privire de persoană sau de interesu, căndu se atinge de binele patriei și de driturile compatrioțiloru noștri, drepturile, ce i în Fie care trebue se intre cu cuviințeză Convențiea. Căimăcămia au declaratu aceasta, și au înscrie'o în toate acturile sale. Ea se plează la nepărtinirea patriei, și lasă ca timpulu, disfăcăndu patimile, și dăndu direcție și la intereseloru de pardidă, se atesteze sinceritatea cu care s'au purtatu subscrișii în împlinirea misiei loru. Credincioși dar pănă la sfărșitu prințipiilor ce au profesatu, ei nu voru conteni a chiema la devotamentu și abnegare pe toți amploiații, carii servescu astăzi. Să rămăe întipăritu în inimile contimpuraniloru noștri, că funcționarii, care se găsescu acumu în diferitele ramuri ale administrației, nu au nici o de a veghea simpatie personală, ci numai datoria și a contribui, ca votulu tuturoru se fie liberu. tulu cătră judecătoriile ținutale, chiemate prin motivare ear la ori ce abatere, urmarea se va considera ca unu delicitu, și membrii tribunaleloru care o voru fi făptuitu voru fi deîndată supuși pedepsii conformu legiloru și spre vederea obștească. Căimăcămia dăndu daru publicității tóte instrucțiile ce s'au trimisu atătu administrațiiloru, cătu și judecătoriiloru, și prin aceste instrucții arătăndu sămțămintele, de care ea se află pătrunsă în momentele de față. Domnii administratori și judecători rămănu dar deplinu răspunzători pentru toate actele ce vor ieși din lucrarea Domniiloru sale. (subspriși) V. Sturza. A Panu. (leuoscr.) Scret. Statului. V llecsapdri. SECȚIA a P. din Secretariatulu de Statu. Iașii 23 Noembrie, 185u. DIALOGURI ZIANGIE ASUPRA DOCTRINELORU CONSTITUȚȘIONARULUI. Ei tgente roltos Asistam hvarido segvas sprestoge usirem.” „Îmn D. Galu Constituționarului: §1. „gănteau hotărăți a cere la viitoarea ocărmuire schimbarear. 38 din legiuirea Presei și inlocuirea lui prin altulu cuprinzetoriu, ca fie care articolu să fie și iscălitu de autoriulu seu, ce se va conoaște totu odată de respunzătoriu scrierii sale.” De aceea, prescriinduse cele organulu publicității considerațiile judecătorii de persoană de cuviință administrale lucrările, criticatu, censuratu, cu binecuvăntări gerei pănă a acei buni, că Căimăcămia, dulucrările, care traiiiloru, Căimăcămia electorală voru judeca reclamațiilorunii judecători că întinderea îndată prin voru cunoaște cătu zelu, ceritatea mează Instrucții, vedere, prețuitu lature închiea cătoriiloru ca voru cela, iață minte toate pă voru a îndeplini povățuitu jurnalu fără de cătă sau nu închee, care în sine apelu drituri iubire de cugetări și dovezi capătă acumu și la Nemulțămirea aesercitarea la tribunalu; nemulțămirea ște înaintea verdictului, care se adresa funcțiiloru mare în dreptate miste, grabă se poată dovedi, că nepărtinirea, Legea a a dat ori ce scoatere, voru condemnație. De de legi, nobile, în ei se încheia pe legi că fiecare jurnalu, obștește țerii pănă datoria încheia cu și fi Departamentulu de în la rădice legea fie aplicate în jurnalele ce arjudecătoriile conformu Domnia loru judecătorii să care ținutale, le sa, va vegea numai, în este adevărata alta de pronunțate la o lature să se va are a sa și de a dreptu conștiasupra loialitatea de partidă, naturală la asupra cererei ce voru încheia, dreptu legea bază, fi de Judecătoriile loru, pentru aceste judetuturoru și sintotu aDe la o seau seau alta se electorale. Cătă silință, dreptate trebue se aducă Domînsă neîntemeiată anuțenumele acelora, carii voru de nepărtinire și cu simțesale toată puterea sa, nepărtinirea în toacătră tribunale, pentru ca se fie anume inscripție, adăogi, toate și valabile, mai art. 10 nu scape valoare, pre va răspingere Dreptății, comunicăndu susțice de din din ade se