Ziua, mai 2004 (Anul 10, nr. 3003-3028)

2004-05-22 / nr. 3021

flash Cocaină pe plajele Franței De mai multe săptămâni, zeci de pachete cu cocaină eșuează pe plaja din Aquitania din sudvestul Franței și poliția este pe urma celor care se strâng încercând să-i identifice pe traficanții aflați la originea misterioaselor colete, transmite Rompres. De la descoperirea primelor colete, la jumătatea lunii ianuarie la Hendaye, în apropierea frontierei cu Spania, peste 700 de kg au fost strânse de pe litoralul francez. Ipoteza cea mai plauzibilă este că o navă surprinsă de un control maritim ar fi fost nevoită să se debaraseze de încărcătura sa înainte de a ajunge în portul său de destinație, în Spania sau în Portugalia; în acest caz, pachetele au fost aruncate în Golful Gascogne și aduse de curenți dinspre Spania către Franța. Analizele au arătat că drogurile, de o mare puritate, provin din America de Sud, probabil din Columbia, primul producător mondial de droguri. Marii traficanți de cocaină, produs negociat la circa 100.000 de dolari în stare pură, au renunțat la rutele aeriene, orientându-se la căile maritime, utilizând nave de pescuit sau vase de agrement Pentru alimentarea Europei, rutele cele mai frecventate trec prin Caraibe către Spania, potrivit Ministerului francez de Interne. Iubita unui baron al drogurilor Căsătoriile între membri ai familiilor regale și persoane fără rang nobiliar, cum este cea celebrată la Copenhaga, între prințul Frederic, moștenitorul coroanei daneze, și australianca Mary Donaldson, sunt din ce în ce mai frecvente și nu mai stârnesc scandalurile provocate în trecut de “mezalianțe”. Precedentul a fost stabilit de binecunoscuta poveste de dragoste dintre regele Eduard al VIII-lea și americanca Wallis Simpson. Pentru a se putea căsători cu aleasa inimii sale, care trecuse prin două divorțuri și nu ar fi putut fi acceptată niciodată drept regină, Eduard a abdicat la 11 decembrie 1936. Căsătoria regelui Mohamed VI al Marocului cu Lalla Salma Bennani, fiica unui profesor universitar, a fost celebrată la 12 iulie 2002, la Rabat. La 24 aprilie 2004, prințul Johan Friso al Olandei, cel de-al doilea fiu al reginei Beatrix, se căsătorește cu Mabel Wisse Smit, uniune pentru care renunță la drepturile sale de succesiune la tron. Dezvăluirea în presă a unei relații anterioare a lui Mabel cu un baron al drogurilor din Olanda a iscat o vie controversă, iar Guvernul a refuzat să ceară Parlamentului aprobarea căsătoriei celor doi. Consumatori de droguri reținuți 5 » de Poliție Stupefiante în valoare de câteva milioane de lei și cinci consumatori de droguri depistați - sunt rezultatele unei recente acțiuni ale polițiștilor de la antidrog potrivit unui comunicat al Poliției Capitalei. Trei tineri, domiciliați intr-un imobil situat pe strada Mătăsari, au fost reținuți pentru consum de droguri. La domiciliul acestora polițiștii au găsit și ridicat 44 seringi hipodermice ce prezentau urme de heroină, resturi de folie și folii din plastic folosite la ambalarea dozelor de heroină. Polițiștii de la antidrog au depistat, în piața Sudului, un tânăr care avea asupra sa 72 comprimate de Sintalgon. Comprimatele pe care le definea erau pentru consum propriu. Tânărul a fost reținut pentru deținere de droguri de mare risc. eveniment Tâlharii narcomani Mai mult de o treime dintre infractorii prinși de polițiștii bucureșteni în prima jumătate a lunii mai sunt minori, iar vârsta lor tinde să scadă, ajungând până la 13 ani, informează Direcția Generală a Poliției București. Astfel, din 37 de autori de tâlhării prinși și cercetați, 14 sunt minori proveniți din familii dezorganizate, mulți dintre ei fiind consumatori de droguri și având antecedente penale. Unii dintre minori nu urmează nici o formă de învățământ, potrivit sursei citate. Cele mai multe dintre infracțiuni sunt comise în parcuri, în stafii RATB, pe străzi lăturalnice și neiluminate, în scările și în lifturile blocurilor. Infractorii acționează atât noaptea, cât și ziua Infracțiunea cel mai des întâlnită este furtul de lănțișoare, de genți și telefoane mobile, victime fiind femeile și minorii. Potrivit statisticii polițiștilor bucureșteni, cele mai multe tâlhării au fost săvârșite în Sectorul 3, iar cele mai puține în Sectorul 6. Polițiștii le recomandă cetățenilor să evite străzile neiluminate și zonele mai puțin circulate, precum și deplasările la ore târzii, să nu intre în scările blocurilor și în lifturi cu persoane necunoscute. Polițiștii mai recomandă prudență în purtarea lănțișoarelor, a telefoanelor mobile, dar și a sumelor mari de bani. De asemenea, polițiștii sfătuiesc cetățenii ca, în cazul în care sunt atacați, să strige după ajutor, să nu intre în panică și să nu riposteze violent, să rețină semnalmentele agresorilor și să se adreseze celei mai apropiate secții de poliție. Rezultatele acțiunilor antidrog Polițiști din Inspectoratul General al Poliției și din structurile teritoriale au confiscat 308 comprimate de ecstasy, 34,48 gr de canabis, 2405 comprimate, 83 de fiole cu conținut psihotrop și un litru de acid sulfuric, în activitățile derulate în perioada 1-7 mai, în scopul contracarării faptelor din sfera crimei organizate, informează IGPR, transmite Rompres De asemenea, au fost indisponibilizate, în vederea confiscării, bunurile folosite la comiterea faptelor (care constituie material probator), precum și sumele de bani obținute în urma comercializării ilegale a drogurilor și precursorilor (6 autoturisme, 500 euro falși, 1900 de dolari proveniți din vânzarea drogurilor, 200 de dolari falși, bijuterii și alte bunuri în valoare de 160 milioane lei). în acțiunile desfășurate, polițiștii au constatat 55 de cazuri de încălcări ale legislației în domeniu (din care 28 pe linia combaterii traficului de droguri/precursori și 27 pe linia combaterii faptelor de crimă organizată), în care au fost implicate și cercetate 94 de persoane, 13 dintre acestea fiind reținute sau arestate, se spune în comunicat Maradona nu este capabil să își decidă soarta Fostul jucător Diego Maradona, spitalizat într-o clinică psihiatrică de la periferia orașului Buenos Aires, are încă porniri agresive, în special în timpul nopții, din cauza privării de droguri, și, potrivit judecătorului Norberto Garcia Vedia, nu este în măsura să își decidă soarta, informează AFP, transmite Mediafax. Vedia, care l-a vizitat pe fostul internațional argentinian, a afirmat că Maradona “nu are deocamdată capacitatea de a lua o decizie în legătură cu internarea sa”. “El suportă încă efectele unei crize, deși se simte mai bine”, a precizat judecătorul. Potrivit membrilor familiei lui Maradona, fostul fotbalist este mai calm în timpul zilei, dar are porniri agresive noaptea. Maradona a obținut acceptul de a urmări meciul dintre River Plate și Boca Juniors, la un televizor instalat în camera sa în acest scop. Dacă va fi cooperant, fostul internațional ar putea fi lăsat, după o săptămână, să părăsească clinica pentru a-și continua tratamentul în străinătate. Maradona, care prezintă simptome specifice privării de droguri, a fost internat în clinica din Buenos Aires, și a trebuit să fie sedat “după o criză de furie incontrolabilă” Traficant international de stupefiante, , arestat pe aeroport Un traficant și consumator de droguri, suspectat că transporta cocaină pe ruta America Latină-România, a fost arestat, după mai multe luni de filaj, a informat Biroul de presă al Ministerului Public, transmite Mediafax, în 11 mai a.c., pe Aeroportul Henry Coandă din București, asupra cetățeanului român Titus Gorodinschi - care venea din Bolivia - a fost găsită suma de 14.000 de dolari, bani suspectați a fi contrafăcuți. în urma percheziției corporale, polițiștii au găsit cantitatea de 19,5 grame de frunze de coca - drog de mare risc pe care Gorodinschi intenționa să o comercializeze. Bărbatul a fost apoi examinat medical, doctorii constatând că acesta este consumator de heroină. Titus Gorodinschi a fost arestat, pentru 29 de zile, de Tribunalul București, la propunerea procurorilor care îl monitorizează pe inculpat de aproximativ patru luni, fiind suspectat de anchetatorii specializați în combaterea crimei organizate de “trafic de droguri de mare risc dinspre America Latină spre România”. Gorodinschi este acuzat de trafic internațional de droguri de mare risc și deținere de droguri în vederea consumului, precum și pentru contrafacere de monedă. Legea Fondului de bunuri confiscate din traficul ilicit de droguri Președintele Ion Diescu conduce ședința săptămânală a Guvernului, pe a cărei ordine se zi de află mai multe proiecte de acte normative necesare pentru corelarea legislației românești cu prevederile comunitare. Executivul discută o serie de legi privind libera circulație pe teritoriul României a cetățenilor statelor membre ale Uniunii Europene, descentralizarea, cazierul judiciar și răspunderea penală a persoanelor juridice pentru infracțiunile de falsificare a monedelor sau a altor valori. Pe ordinea de zi a ședinței guvernamentale se mai află un proiect de lege privind constituirea și utilizarea Fondului de bunuri confiscate din traficul ilicit de droguri, precursori și infracțiuni conexe, precum și un proiect de ordonanță de urgență pentru diminuarea arieratelor din economie. w *** z—ț 11n bucureștean dintr-o sută consumă heroină injectabilă, iar autoritățile îți recunosc vina pentru această creștere alarmantă a consumului de stupefiante, mai ales în ultimii șase ani, spunând că au subestimat amploarea acestui fenomen. "Mulți ani la rând am subestimat proliferarea traficului și consumului de droguri", a declarat într-o conferință de presă chestorul Pavel Abraham, președintele Agenției Naționale Antidrog (ANA). Potrivit acestuia, creșterea alarmantă a consumului de stupefiante a fost determinată, în primul rând, de lipsa banilor alocați luptei acestui fenomen, anul acesta ANA având alocat numai jumătate din bugetul primit anul trecut. Pe de altă parte, potrivit lui Abraham, rețeaua de luptă antidflvg funcționează numai la nivel central. Deși s-a propus încă de anul trecut, din lipsa fondurilor, centrele teritoriale ANA nu au putut fi înființate, în timp ce centrele din rețeaua medicală și cele de consiliere și asistență pentru toxicomani din Capitală se zbat într-o situație de sărăcie, in privința personalului calificat să se ocupe de problema consumatorilor, președintele ANA a precizat că centrele medicale din Capitală beneficiază de numai 73 de specialiști, dintre care zece medici, 12 psihologi, un profesor terapeut, doi asistenți sociali și 43 de asistente medicale. Potrivit ultimei estimări rapide, care folosește pentru prima oară în România sistemul de codificare a consumatorilor de droguri injectabile care se adresează programelor de schimb de seringi, aproximativ 24.000 de persoane consumă heroină, numai în Capitală, ceea ce reprezintă peste unu la sută din populația orașului. Totodată, 99% dintre aceștia își administrează drogul pe cale injectabilă. Peste jumătate dintre aceste persoane sunt tineri cu vârsta mai mică de 25 de ani; în același timp, 40,5% din numărul total al consumatorilor de heroină din Capitală sunt tineri cu vârste cuprinse între 20 și 24 de ani, în cadrul repartiției pe sexe, potrivit estimării, 18% dintre femeile consumatoare de heroină au o vârstă mai mică de 19 ani, în timp ce 41,4% dintre persoanele de sex masculin care consumă heroină au vârsta cuprinsă între 20 și 24 de ani. Potrivit președintelui ANA, sistemul de codificare folosit pentru realizarea estimării respectă principiul confidențialității și reglementările Organizației Națiunilor Unite privind Drepturile Omului. 2000 de tineri au cerut ajutorul specialiștilor Studiul, recunoscut pentru prima dată oficial de autoritățile române, a fost realizat de Agenția Națională Antidrog și programul Națiunilor Unite pentru HIV/SIDA bazându-se pe datele colectate de la organizațiile neguvernamentale care desfășoară programe de schimb de seringi, de la instituțiile de tratament specializate în domeniu, precum și pe informații din baza de date a Direcției Generale de Combatere a Crimei Organizate și Antidrog, pentru perioada 1 iunie - 1 decembrie 2003. în total, pentru această estimare, cu o marjă de toleranță de +/ cinci la sută, au fost folosite date referitoare la 2100 de persoane (dintre care peste 1700 din evidențele Poliției) care au intrat în contact direct cu una din aceste instituții. Dintre aceste persoane, 1884 (1772 de adulți și 212 minori) au fost tratate de specialiști. Președintele ANA a precizat că metodogia de estimare folosită urmează recomandănle Organizației Mondiale a Sănătății în modulul de evaluare rapidă a Drogurilor și Dependenței de Droguri. Pavel Abraham a adăugat că, potrivit unei statistici a Ministerului Sănătății, anul trecut s-au înregistrat 2070 de cazuri de consumatori de droguri care au apelat la specialiștii din centrele subordonate instituției, din care 924 de cazuri noi (aproape jumătate din total) și 1146 de persoane care au recidivat Din totalul acestora, 1344 erau dependenți de heroină, din care 752 erau cazuri noi. Dintre consumatorii care au apelat la asistență medicală, de bună voie, anul trecut, 729 au fost liceeni, 244 elevi de gimnaziu, 63 elevi din învățământul primar, 136 studenți, iar 654 nu și-au declarat ocupația (marea majoritate dintre aceștia sunt, însă, persoane fără ocupație), în ceea ce privește zonele din care provin, cei mai mulți dintre acești consumatori sunt bucureșteni - 1220, Capitala fiind urmată de județul Iași - 534, Ilfov - 108, Cluj - 60 și Timiș - 46; în ceea ce privește repartiția pe sexe, 75% dintre ei erau persoane de masculin. Legat de ultima estimare lapidă, reprezentantul Programului Națiunilor Unite pentru HIV-SIDA (UNAIDS), Eduard Petrescu, a precizat că o astfel de estimare a fost făcută de UNAIDS și pentru anul 2002, rezultatul acesteia arătând un număr estimat de persoane cuprins între 14.000 și 45.000 de utilizatori de heroină injectabilă în Capitală, comparativ cu prima estimare făcută în 1998 care indica un număr de o mie de utilizatori de heroină injectabilă în București. Potrivit lui Petrescu, alarmant este faptul că, în condițiile unui număr atât de mare de consumatori de droguri injectabile numai în Capitală, există posibilitatea izbucnirii unei epidemii HIV/SIDA în rândul acestora, din cauza faptului că mulți dintre ei folosesc, în comun, seringi. Din totalul cazurilor de boli transmisibile prin intermediul seringilor, în rândul consumatorilor de droguri, înregistrate deja în România, între 40 și 60 la sută sunt cazuri de hepatită C și între 20 și 40 la sută de hepatită B. “Am înregistrat un număr mic de cazuri de infectare cu HIV/SIDA în rândul consumatorilor de droguri din România, însă având în vedere numărul alarmant de consumatori de droguri injectabile din Capitală - este suficient un an pentru ca o epidemie să apară”, a avertizat Petrescu. El a mai spus că este îngrijorător și faptul că un astfel de consumator ar avea nevoie - ținând cont de costul acestui drog (aproximativ 300.000 de lei o doză) - de peste 20 de milioane de lei lunar, pentru dozele de heroină. Acest lucru demonstrează că, pentru a-și procura banii necesari cumpărării drogurilor, consumatorii pot recurge la comiterea de infracțiuni - furturi, spargeri, tâlhării și chiar omoruri - putând reprezenta astfel un pericol pentru societate. Președintele ANA a precizat că, în acest moment, este în curs de realizare un studiu complet privind consumul de droguri în România, pe un eșantion de 3500 de subiecți. rg rv.Qi Sho Ujus?, \|T#'cffr|£| sport Comitetul olimpic american presat de timp Comitetul olimpic american (USOC) este mai mult ca niciodată presat de timp în atingerea obiectivului propus: trimiterea unei echipe “curate” la Jocurile Olimpice de la Atena. Conducătorii sportului american doresc ca toate afacerile de dopaj în care sunt implicați sportivii americani să fie rezolvate înainte de 9 iulie, data la care vor debuta, la Sacramento (California), selecțiile olimpice de atletism. Acestea se vor încheia pe 18 iulie, cu doar trei zile înaintea datei limită impuse de CIO comitetelor olimpice naționale pentru a trimite listele sportivilor selecționați pentru Atena-2004.Ținând cont de sistemul american, acest lucru va fi dificil de realizat, a declarat cotidianului USA Today președintele Agenției mondiale antidoping (AMA), Dick Pound. Sistemul este de așa natură, încât cei care vor să întârzie lucrurile o pot face”. USOC vrea să evite experiența de la Sydney, unde bănuielile de dopaj au vizat selecționata sa de atletism: în cazul unui control pozitiv la selecțiile din luna iulie, agenția antidoping americană (USADA) afirmă că este gata să dea cât mai rapid posibil sancțiunile impuse și va accelera procedurile de apel, așa cum a făcut-o în cazul dinaintea JO de iarnă de la Salt Lake City 2002, când cazul unui membru al echipajului american de bob a fost încheiat în șase săptămâni, însă justiția civilă nu are aceleași imperative. Instrucționarea dosarului Victor Conte și a altor trei implicați în acest dosar a fost amânată pentru 25 iunie și conform avocaților apărării, dacă va exista un proces, acesta nu va avea probabil loc înainte de sfârșitul Jocurilor Olimpice. Regulamentele USADA și ale Federației Internaționale de Atletism (IAAF), ca și recomandările CIO, permit totuși ca un atlet să fie suspendat cu titlul provizoriu în așteptarea încheierii unei proceduri disciplinare. USAC mai contează și pe sprijinul politicienilor, sensibilizați de apelul pentru luptă împotriva dopingului, lansat de președintele George W. Bush în discursul său din luna ianuarie privind Starea Uniunii. „Tot ceea ce-mi doresc este ca să nu ne mai confruntăm cu un alt scandal după Jocuri”, a declarat președintele USOC, Bill Martin. Pușcării austriece în România Consiliul austriac de Miniștri a aprobat propunerea de finanțare a construirii unei închisori în România: conform ediției electronice a cotidianului Austria Today, închisoarea va adăposti 250 de deținuți, în conformitate cu standardele europene, și va costa 3,5 milioane de euro. Penitenciarul este destinat românilor condamnați de tribunale austriece, pentru infracțiuni comise în Austria. Ministrul Justiției, Dieter Bohmdorfer, a declarat că numărul celor încarcerați în Austria, care a crescut de la 6840 la 8300, din ianuarie 2002, este motivul pentru care o asemenea decizie a fost necesară. Construirea închisorii în România ar costa numai o zecime față de Austria, în timp ce același raport se menține și în ceea ce privește costurile întreținerii unui deținut. Ministerul afirmă că transferarea deținuților împotriva voinței lor este legală atât timp cât statele implicate sunt de acord. Totuși, planurile construirii unei închisori în România sunt criticate de opoziția austriacă. Purtătorul de cuvânt al SPO, Hannes Jarolim, s-a declarat sceptic și a precizat că înclină către respingerea ideii. El consideră această inițiativă un efort de a deturna atenția opiniei publice și a avertizat că numărul deținuților din închisorile austriece nu va scădea în mod semnificativ; în schimb, el a sugerat introducerea terapiei pentru dependenții de droguri și o mai bună calificare în muncă a deținuților pentru a elimina problema numărului mare de infractori. Pe de altă parte, purtătorul de cuvânt al ecologiștilor, Terezija Stoisits, a calificat propunerea drept “o soluție superficială”, care reprezintă “populism pur”, insistând pentru reforma sistemului penitenciar austriac. Un moldovean prins cu canabis Un cetățean din Republica Moldova a fost arestat preventiv pentru 29 de zile, după ce a fost prins în flagrant, în municipiul Fălticeni, în timp ce încerca să vândă unei persoane o parte din cantitatea de canabis pe care o introdusese în țară. Dorin Bantaș a fost prins în flagrant pe terasa restaurantului “Polaris” din localitatea suceveană, în timp ce încerca să vândă unei persoane necunoscute canabis pe care îl avea sub formă de țigări și de tocătură de fragmente vegetale cu inflorescențe. Bărbatul introdusese în țară o cantitate de canabis, pe care o cumpărase de la persoane necunoscute din Republica Moldova, anchetatorii urmând să stabilească numărul și identitatea persoanelor care fac parte din rețeaua de traficanți. Dorin Bantaș este cercetat pentru introducerea în țară de droguri de risc și trafic de droguri. Cazul va fi soluționat de Tribunalul Suceava. flash 170 kg de droguri descoperite de PF Poliția Română de Frontieră a descoperit, în primele trei luni ale anului curent, 172,769 kg droguri, din care 2,31 kg heroină, 4 kg canabis și peste 166 kg precursori, conform unor statistici ale Poliției de Frontieră, prezentate în cadrul seminarului “Evaziunea fiscală - prevenire și combatere”. Cuantumul capturilor de droguri a crescut de două ori, comparativ cu perioada similară a anului 2003, când au fost descoperite 81,58 kg stupefiante. în primul trimestru din 2004 au fost descoperite, la punctele de trecere a frontierei, 20 autoturisme de lux furate din străinătate, pentru infracțiunile comise întocmindu-se 19 dosare de urmărire penală. De asemenea, au fost depistate cinci filiere de trafic de carne vie cu 19 traficanți (17 români și doi străini), 87 femei traficante pentru prostituție și 573 persoane traficate pentru cerșetorie. Compania Națională “Imprimeria Națională” SA și Fundația Română pentru Promovarea Dezvoltării Comunităților Locale au organizat la Constanta seminarul cu tema “Evaziunea fiscală - prevenire și combatere”. „Victimele" lui Pantani Poliția italiană a arestat patru vânzători de droguri bănuiți că i-ar fi furnizat produse stupefiante fostului ciclist italian Marco Pantani, decedat în februarie la Rimini în urma unei supradoze de cocaină, transmite Rompres. Printre persoanele interpelate figurează și cei care i-au vândut fostului campion doza fatală. Poliția a deschis o amplă anchetă după moartea ciclistului, a efectuat și continuă să efectueze percheziții la domiciliile tuturor suspecților, care sunt în număr mare. Autopsia corpului lui Pantani a stabilit că “moartea s-a datorat unei intoxicații acute cu cocaină”, care i-a produs acestuia un edem pulmonar și cerebral; în vârstă de 34 de ani, ciclistul devenise dependent de droguri, decesul său fiind pus încă de la început de anchetatori pe seama consumului de cocaină. Fostul campion a fost descoperit mort pe 14 februarie într-o cameră dintr-un hotel din Rimini, stațiune balneară de pe coasta Adriaticii. El a fost înmormântat în cimitirul din Cesenatico, orașul său natal. Marco Pantani a câștigat în 1998 atât Turul Franței, cât și cel al Italiei, performanță care nu a mai fost reeditată de un alt ciclist Fotbal, droguri și sex “The Football Factory”, un film de ficțiune care înfățișează huliganismul din fotbalul englez și este inspirat după un roman de succes, provoacă polemici cu numai câteva săptămâni înaintea loviturii de începere a turneului final al CE din Portugalia, informează Rompres. Inspirat după romanul cu același nume al lui John King, „The Football Factory”, a cărei copie piratată pe DVD circulă deja pe piață, prezintă activitatea unei găști de suporteri violenți ai clubului londonez Chelsea. Prin intermediul principalului său protagonist Tommy Johnson, “un bărbat în jur de 20 ani fără ocupație, care nu trăiește decât pentru meciurile din weekend”, conform dosarului de presă, realizatorul Nick Love descrie viața huliganilor, împărțită între fotbal, droguri, sex și alte activități de acest gen, înainte chiar de apariția filmului în Anglia, acesta a declanșat o polemică în apropierea Campionatului European de fotbal din Portugalia, unde asupra Angliei planează amenințarea unei excluderi din competiție în cazul în care suporterii săi vor crea din nou incidente. Pentru o parte din presa engleză, filmul este “iresponsabil, ridicol și programat ,intr-un moment foarte prost”. Duduienii anchetați pentru trafic de droguri Ion Duduianu - unul dintre șefii clanului Duduienilor, cunoscut în lumea interlopă bucureșteană drept Segher - este cercetat penal pentru trafic de droguri de mare risc, mai mulți membri ai rețelei de traficanți condusă de el fiind și ei prinși și anchetați de procurori. Ministerul Public informează că Duduianu este cercetat în dosarul nr. 47/P/2004 alături de Simona Veronica Hasan, Octavia Ioniță și Frusina Vișan, procurorii Secției de Combatere a Criminalității Organizate și Antidrog de la Parchetul de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție acuzându-i de trafic de droguri de mare risc. Duduianu a fost prins în 22 martie a.c., în urma unei acțiuni a polițiștilor, el și cele trei femei cercetate in același dosar fiind implicați în mai multe tranzacții cu stupefiante. Astfel, Duduianu și Hasan au vândut cinci grame de heroină, în timp ce Vișan i-a vândut zece doze de heroină lui Ioniță. La rândul ei, cea din urmă a vândut apoi cinci doze unei alte persoane, pentru 1.500.000 de lei. “Din probele administrate în cauză, rezultă că aceste droguri fuseseră procurate tot de la Ion Duduianu, care aprovizionează cu heroină o mare parte din traficanții de droguri de pe raza Sectorului 2 a municipiului București”, p susțin anchetatorii. în timpul percheziției acasă la Veronica Hasan (locuință folosită și de Duduianu), anchetatorii au găsit o pungă în care se aflau 233,1 grame de heroină. Hasan urma să vândă heroina, furnizată de Duduianu, care încasa în final banii obținuți din tranzacție. Droguri pentru polițiști Ministerul Public precizează că un alt traficant a fost prins în 4 mai. Doru Velicu Zamfir a fost arestat preventiv pentru 29 de zile, de Tribunalul București, sub acuzația de trafic ilicit de droguri de mare risc; în cursul anului 2004, el a vândut în mod repetat heroină mai multor persoane. La o zi de la prinderea lui Zamfir, Marius Teteșanu și Niculae Tănăsescu au vândut cinci pastile de ecstasy unui colaborator al poliției. Tranzacția dintre aceștia a fost supravegheată de anchetatori, care aveau informații că Teteșanu a vândut ecstasy unui număr mare de consumatori și că este implicat și în traficul de heroină. Teteșanu și Tănăsescu au fost reținuți pentru trafic de droguri de mare risc. Alături de ei a ajuns în arest și Petre Costin Andrei, prins în flagrant delict în timp ce îi vindea 95 de comprimate de ecstasy unui ofițer sub acoperire din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române. Ancheta nu a ajuns încă la final, procurorii încercând să descopere și să rețină toți membrii rețelei de traficanți de droguri din care fac parte cei menționați mai sus. în 23 martie, Duduianu era reținut alături de mai multe persoane, în urma unor descinderi făcute la trei adrese din Capitală. Polițiștii de la Biroul de Combatere al Sectorului 3 Poliție au confiscat atunci peste 300 de grame de heroină și 25 de doze de droguri. De asemenea, asupra lui Ion Duduianu au fost găsite mai multe doze de heroină, iar în mașina lui au fost descoperiți 10.000 de dolari. Ion Duduianu a mai fost reținut de polițiști la 22 iunie 2000, sub acuzațiile de trafic de stupefiante și proxenetism, în urma unei percheziții efectuate la locuința acestuia din Sectorul 5 al Capitalei. Clanul Duduienilor este unul din grupurile de infractori care acționează în București și în zonele limitrofe Capitalei, membrii lui fiind specializați în tâlhării proxenetism și în traficul de stupefiante. Câțiva dintre membrii clanului se află deja în închisoare, printre aceștia numărându-se și Petrișor Duduianu - condamnat la șapte ani de închisoare pentru încercarea de a frauda societatea Roman Brașov.